تأیید مدارک دانشگاه‌های عربی با نام مجعول برای خلیج فارس؟!

تأیید مدارک دانشگاه‌های عربی با نام مجعول برای خلیج فارس؟!

در حالی که توطئه‌های جهانی علیه ایران هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد و هر روز شاهد اقدامات خزنده و ادعاهای جدید توسعه‌طلبانه همسایگان شمالی، غربی و جنوبی علیه تمامیت ارضی ایران هستیم، وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اقدامی نابخردانه و تأمل برانگیز دانشگاه‌های عربی که از نام مجعول برای «خلیج فارس» استفاده کرده‌اند، در فهرست دانشگاه‌های مورد تأیید خود قرار داده‌اند! که از آن جمله می‌توان به دانشگاه «الجامعه الخلیجیه» در بحرین اشاره نمود.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در فهرستی که شامل اسامی ‌١٧١ دانشگاه علوم پزشکی خارجی مورد تأیید در ‌٣١ کشور است، نام تأمل برانگیز و توهین آمیز «Gulf Medical University Ajman» کشور امارات را نیز قرار داده است؛ کاری که علاوه بر فرار سرمایه‌های ملی از کشور، زمینه جذب ناآگاهانه بسیاری از جوانان طالب علم ایران زمین را در زیر این نام دروغین و جعلی و در پی آن به رسمیت شناختن آن را فراهم آورد.


آنچه در این میان، مهم است، این که کشورهای عربی با ترفند‌های گوناگون کمک‌های مالی و تجهیزاتی و غیره به افراد و نهاد‌های گوناگون، همواره در صدد جا انداختن نام جعلی برای «خلیج فارس» هستند که نمونه اخیر آن را در گستاخی بی‌شرمانه آنان، مبنی بر درخواست از ایران برای حذف نام خلیج فارس و حتی نقشه ایران از بازی‌های اسلامی دیدیم؛ بازی‌هایی که میلیاردها تومان از بودجه مملکت را از آن خود کرده است.

این گزارش می‌افزاید: نکته جالب اینجاست که کشور‌های عربی، استفاده از نام خلیج بدون کلمه فارس را هم لطف خود نسبت به حساسیت ایرانیان عنوان می‌نمایند!! لازم به ذکر است که متأسفانه اوباما در قاهره برای نخستین بار و برای خوشایند کشورهای عرب با حذف کلمه Persian از واژه بی معنا و ابتر Gulf برای «خلیج فارس» بهره برد.

از سوی دیگر، دولت‌های پان عربیست ضد ایرانی به روش‌های گوناگون می‌کوشند تأیید مقامات رسمی دولت ایران را برای ترویج نام جعلی خلیج یا خلیج ع... برای خلیج فارس به دست آورند که نشاندن رئیس دولت ایران در زیر تابلوی نام خلیج ... در قطر و توزیع و تبلیغ گسترده عکس‌های آن در جهان در همین راستا قابل ارزیابی است.


در ادامه این گزارش می‌افزاید: هشیار باشیم که جریان‌های ضد ایرانی در عرصه‌های گوناگون علمی، ورزشی، سیاسی و... نهایت تلاش و امکانات خود را به کار بسته‌اند تا ایرانیان را نسبت به پیشینه تمدنی، تاریخی و جغرافیایی تمامیت ارضی کشور خود به ویژه در پاسداشت نام «خلیج فارس» در آغاز منفعل و سپس بی تفاوت کنند.

اینان همان گونه که نام دریای واقع در جنوب بلوچستان را در سده گذشته و بی خبری ایرانیان از دریای «پارس» و دریای «مکران» به دریای «عرب» و دریای «عمان» تغییر داده‌اند، می‌کوشند تا با هویت زدایی از نام کهن «خلیج فارس» و کرانه‌های همیشه ایرانی جنوب خلیج فارس، زمینه و بستر برنامه‌های شوم خود را برای تجزیه ایران در آینده نقشه راه خود فراهم سازند.

به نظر می‌رسد، شایسته باشد که وزارتخانه‌های علوم و بهداشت با توجه به پیامد‌های متصور پیش بینی نشده نسبت به تجدید نظر در تأیید دانشگاه‌هایی که اصول اولیه علم و پژوهش یعنی پایبندی به حقیقت و واقعیت‌های علمی و تاریخی را در نامگذاری خود رعایت نکرده و از نام جعلی برای «خلیج فارس» استفاده کرده‌اند، اقدام لازم و قاطع انجام دهند.

iran-azad - ایران - تهران
چو بیشه تهی ماند از نره شیر .. شغالان درآیند آنجا دلیر.
یکشنبه 29 شهریور 1388

iran-azad - ایران - تهران
بعد از آن‌که عبداله اوزبک، خراسان را مورد تاخت و تاز قرار داد، روزی در سیستان عبورش بر قبر رستم افتاد.به طورشماتت این بیت را خواند :. سر از خاک بردار و ایران ببین ...... به کام دلیران توران ببین. و گفت ندانم که رستم اگر قادر به گفتن بود چه می‌گفت ؟یکی از وزرای او که ایرانی نژاد بود گفت : اگر خشم نگیری بگویم گفت: بگو . گفت: اگر قادر بر گفتن بود می‌گفت:. چو بیشه تهی ماند از نره شیر ...... شغالان درآیند آن‌جا دلیر.
یکشنبه 29 شهریور 1388

emperatur - اکراین - پلتاوا
لعنت به هر چی عرب .از پیغمبرشون بگیر به پایین. مرگ بر خمینی کثیف که این همه ذلت به مردم ایران هدیه داد
یکشنبه 29 شهریور 1388

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
***** زنــده باد خلیـج همیشـه فــارس ایــــران *****. ***** زنــده باد خلیـج همیشـه فــارس ایــــران *****. ***** زنــده باد خلیـج همیشـه فــارس ایــــران *****
یکشنبه 29 شهریور 1388

iraniii - ایران - ارومیه
فقط دعا میکنم با پیروزی جنبش سبز حکومتی که به ایران میاد چنان تو دهنی محکمی به اینا بزنه که دیگه غلط کنن خلیج ما رو چیزی جز خلیج پارس صدا کنن.شاه اون زمان نه تنها از خلیج فارس بلکه حتی از نام اروندرود هم دفاع کرد اونوقت اینا الان روشون باز شده
یکشنبه 29 شهریور 1388

dariush09 - رو سیه - مسکو
بپا خیزید ای ایرانیان با غیرت.
یکشنبه 29 شهریور 1388

madrid - ایران - قزوین
این عرب ها که هر چی میتونن مارو دارن تحقیر می کنن ولی این حکومت عرب پرست هی داره موس موس می کنه این عرب ها دیگه دارن هویت و کشورمون رو دارن ازمون میگیرن
یکشنبه 29 شهریور 1388

sami_rad - انگلیس - لندن
***** زنــده باد خلیـج همیشـه فــارس ایــــران *****. ***** زنــده باد خلیـج همیشـه فــارس ایــــران *****. ***** زنــده باد خلیـج همیشـه فــارس ایــــران *****
یکشنبه 29 شهریور 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
این عربها دهان گشادی دارند.وظیفه ما هم این است که در دهان گشادشان.......م. همه این مشگلات از این حکومت اسهالی است.که ملیت ایرانی واب و خاک این مملکت شیران زمین را الوده کرده اند.عرب خیلی باید برود جلو.تا بداند ایرانی از ان بیدها نیست که با این باد ها بلرزد
یکشنبه 29 شهریور 1388

punisher - ایران - شیراز
به امید نابودی تازیان با اون دین مزخرفشون / که دنیا رو به لجن کشیده اند....امید که جهان روی آرامش رو ببیند.
یکشنبه 29 شهریور 1388

vezveznazi - ایران - ایران
خلیج فارس ایران محل دفن اعراب..تازیان پا برهنه گوشمالی سختی در انتظار شماست.خاک بر سر جمهوری اسهالی.علی گدای بی ....س
یکشنبه 29 شهریور 1388

Hoja Verde - ایران - تهران
خلیج همیشه فارس است.در درجه ی نخست تقصیر ما سپس تقصیر حکومت لجن آخوندیست که دارند هویت ما را میدزدند.
یکشنبه 29 شهریور 1388

kamia1 - المان - کلن
سوسمار خورا... عربائ بربر
یکشنبه 29 شهریور 1388

vahid.sharifi - کانادا - ونکوور
.... عرب.. ا...وت للاعراب المجوس! زنده باد خلیج همیشه فارس...Long Live Ever Persian Gulf
یکشنبه 29 شهریور 1388

آرسام - ایران - تهران
در زمان شاه هیچ عرب .... وحتی عراق با آن قدرتی که داشت جرات نکردند در ذهن خودشان بخواهند نامی جز خلیج فارس برای خلیج ایران بگذارند حالاببینید این رژیم چکار کرده همه دم در آورده اند . زمان شاه عراق گفت شط مال ماست شاه دستور دادیک کشتی به همراه چهار جنگنده بالای سرش از ابتدا تا انتهای شط عبور کنندو از طرف دیگر وقتی صدام تازه واردحکومت عراق شده بود و بعنوان وزیر عراق معرفی شد میخواست خودشرینی کنه برای ایران شاخ و شانه کشید ایران هم چند جنگنده به فرماندهی مرحوم سرلشگر جهانبانی به روی شهر بغداد مانور دادند رژیم بغداد ازترس سریع معذرت خواست تصویر ش هم است شاه رفت بغدادصدام تا کمر خم شده بود ودست شاه را بوسید وصدام توسط رهبر عراق توبیخ شد بعد از انقلاب خلخالی سر لشگرجهانبانی را اعدام کرد حالا ببینید به کجا رسیدیم
دوشنبه 30 شهریور 1388

LARA_87 - امریکا - کالیفرنیا
آرسام - ایران - تهران. درود ، کاملا حق با شماست . ممنون از کامنت خوبتون
دوشنبه 30 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.