یک رکورد بی سابقه ! ۱۴۷ تیم خبرگزاری خارجی از رسانه های جهان برای روز قدس در تهران مجوز گرفتند

یک رکورد بی سابقه ! 147 تیم خبرگزاری خارجی از رسانه های جهان برای روز قدس در تهران مجوز گرفتند

خبرهای رسیده از کسانی که برای دریافت مجوز به ارشاد و ناجی هنر با هدف پوشش دادن خبری تظاهرات فردا مراجعه کرده اند حاکی از آن است امسال بر خلاف سالهای گذشته که مراحل دریافت مجوز به آسانی صورت میگرفت فیلترهای سخت گیرانه  جدیدی برای دریافت مجوز به آن اضافه شده . از جمله این شرایط تکمیل کردن یک فرم ویژه است که محدودیتهای شدیدی را برای تحت پوشش قرار دادن این روز ایجاد کرده . یکی از کارمندان ناجی هنر اعلام کرد که تا امروز ( پنجشنبه صبح ) از 152 تقاضای مجوز به 147 خبرگزاری خارجی برای فردا مجوز صادر شده که مجوز نیز فقط برای ساعت 9 صبح تا ساعت 14 اعتبار دارد و خارج ار این ساعات با آنها برخورد میشود . یکی دیگر از بندهای فرم مربوطه که محدودیت ایجاد میکند این است که در صورتی که نیروهای امنیتی آنها را از تصویربرداری در مواقعی منع کردن آنها  قبول کرده و از آن منطقه مشخص خارج شوند !

این کارمند  ناجی هنرکه نخواست نامش فاش شود  اذعان کرد در 30 ساله اخیر و حتی قبل از آن حضور این تعداد گزارشگر و خبرنگار خارجی در تهران سابقه نداشته . ایشان درباره علت عدم ارائه مجوز به 6 خبرگزاری اعلام کرد .آنها نماینده  تلویزیونها و خبرگزاری هایی بودند که سیاست آنها در قبال ایران سیاست خصمانه و غیر واقع بینانه بوده که طبق قوانین وزارت ارشاد به آنها مجوز داده نشد . و 2 تقاضای دیگر مربوط به 2 مستند ساز خارجی بوده که به آنها نیز مجوز داده نشد . از نکات قابل اهمیت دیگر این است که به 3 خبرگزاری خارجی در مناطقی مشخص  اجازه پخش مستقیم این تظاهرات داده شده .

arashneda - انگلستان - لندن
احتمالا اون سه خبرگزاری خارجی که اجازه پخش مستقیم تظاهرات رو دارند از سوریه و لبنان و ونزویلا هستند. کاش می نوشتید واقعا کدام کشورها هستند.
جمعه 27 شهریور 1388

Neda-ye-Iran - انگلستان - لندن
دوربین تلفن های همراهی که خودشون وارد ایران کردند و سود میلیاردی بردن رو می خوان چیکار کنن. طمع چیز بدیه٬ تو همین دنیا گریبان گیر میشه و...
جمعه 27 شهریور 1388

علیرضا دادا - امارات - دبی
مهم اینه که واسه ایران بیریم تو خیابونها.مهم اینه که واسه خودمون فریاد بزنیم.مهم اینه که بگیم ما هنوز هستیم.خبرنگاران باشند یا نباشند همه ما باید بریم.مهم حضور سبز ماهاست.این بار هم حق با ماست....نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران.....ولی مرگ بر اسراییل هم یادمون نمیره...مرگ بر صهیونیسم و حامیان خونخوارش.
جمعه 27 شهریور 1388

kaveam - ایران - تهران
حکومت اسهالی میدونه که همه چیزو نمیتونن کنترل کنند. با میلیون ها رسانه داخلی چه میکنند.
جمعه 27 شهریور 1388

Alireza88 - ایران - تهران
با تشکر از حضور ایرانیان غیور باید به اطلاع دوستانی که در شهرشان این مراسم شکل نگرفت برسانم برای بثمر نشستن مبازره با دیکتاتوری هر کسی باید کار خودش را بکند. در چنین شهرهای که هنوز اهالیش به آگاهی لازمه نرسیده اند باید هر کدام از دوستان حداقل یک نفر فقط یک نفر از اهالی شهرشان را نسبت به مسائل روشن کنند. یا دوستانی که در خارج کشورند اگر یکبار هنگام حضور تیمهای ورزشی ایرانی و یا در زمان حضور یکی از سران دروغین تجمع اعتراض آمیز داشته باشند ثمرش بسیار بزرگ است. پس همه دست به دست هم دهیم و با دیکتاتوری مبارزه کنیم.
شنبه 28 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.