معمای پیچیده جنازه یی در مرداب انزلی

معمای پیچیده جنازه یی در مرداب انزلی

تحقیقات درباره پرونده قتل یک راننده تاکسی که پنج سال قبل جنازه اش کنار مرداب انزلی رها شده بود بدون وجود هیچ متهمی بار دیگر به جریان افتاد. این در حالی است که یک سال پس از این جنایت جوانی خودش را به عنوان قاتل به پلیس معرفی کرد اما اظهارات او جدی گرفته نشد و وی هم اکنون آزاد است.

به گزارش خبرنگار ما روز 16 اسفندماه سال 82 پلیس بندرانزلی به کمک افراد محلی جسد مردی میانسال را در کنار مرداب این شهر کشف کرد. متوفی در اثر اصابت ضربات متعدد جسمی سخت به سر و صورتش از پا درآمده بود و خون های خشک شده نشان می داد چند روزی از این جنایت می گذرد. کمی آن طرف تر یک تاکسی سمند با درهای باز پارک شده و گویای آن بود که مقتول با تاکسی به قربانگاه منتقل شده است. به این ترتیب جنازه برای انجام تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و قاضی شعبه 104 دادگاه بندرانزلی رسیدگی به این ماجرا را بر عهده گرفت. از آنجا که هیچ گونه اوراق هویتی همراه مقتول نبود جنازه پس از معاینه های دقیق به سردخانه منتقل شد و تصویر و مشخصات وی در میان افراد مجهول الهویه به ثبت رسید. چند روز پس از این ماجرا خانواده مردی به نام داود به پلیس مراجعه و اعلام کردند داود که یک راننده تاکسی بین شهری است از چند روز قبل که برای جابه جایی مسافر به تهران رفته دیگر به خانه برنگشته است. خانواده این فرد همچنین از اختلاف او با چند نفر پرده برداشتند و گفتند بیم دارند بلایی سر داود آمده باشد. وقتی خانواده داود به سردخانه رفتند و جنازه کشف شده را دیدند، تایید کردند جسد متعلق به داود است. از این رو تحقیقات از نزدیکان مقتول برای افشای راز مرگ او آغاز و نخست انگشت اتهام به سوی مردی به نام منصور نشانه گرفته شد. او که 17 سال با داود اختلاف داشت دو هفته پیش از مرگ این مرد با وی آشتی کرده و دوستی اش را از سر گرفته بود. از آنجا که بررسی سوابق این مظنون نشان می داد او فرد خلافکار و سابقه داری است این فرضیه مطرح شد که دوستی مجدد او با داود صوری و برای انتقام گیری بوده است.

مظنون دیگر این پرونده جوانی به نام اکبر بود. طبق اطلاعات به دست آمده دوستی این جوان و داود تا آنجا پیش رفته بود که اکبر به خواستگاری خواهرزاده داود رفته و طی مراسمی نامزدی اش را به دوستان و آشنایان اعلام کرد ولی پس از مدتی داود مانع این وصلت شد و به این ترتیب نامزدی اکبر و خواهرزاده مقتول به هم خورد. بنابراین نام اکبر نیز در لیست مظنونان قرار گرفت. طبق اظهارات خانواده مقتول تعداد بدخواهان داود به همین دو نفر ختم نمی شد و شخص دیگری به نام نقی نیز چند ماه پیش از این حادثه به خاطر اختلافات مالی داود را به مرگ تهدید کرده و اخطار داده بود دست و پای داود را می بندد و او را داخل صندوق عقب ماشینش می اندازد و وی را سر به نیست می کند. در حالی که تحقیقات از این افراد ادامه داشت دایره مظنونان وسیع تر شد. کارآگاهان جنایی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد داود زنی صیغه یی به نام لاله در تهران دارد. این اطلاعات حاکی از آن بود که داود از همسر صیغه یی اش صاحب یک فرزند شده اما حاضر نیست او را قبول کند. به همین دلیل انتقام گیری از سوی لاله یا نزدیکان او نیز به عنوان فرضیه یی جدید مطرح شد. برملا شدن ماجرای زن صیغه یی مقتول مظنون دیگری را با خود همراه داشت و آن کسی جز مینا همسر داود نبود. در تحقیقات میدانی، همسایه های مقتول اعلام کردند در ماه های پیش از این حادثه مینا زن گوشه گیر و آرامی شده بود و کمتر با کسی سخن می گفت. طبق این اظهارات او از موضوعی ناراحت بود و رابطه چندان خوبی نیز با شوهرش نداشت. وجود زن صیغه یی می توانست انگیزه خوبی برای انتقام گیری مینا از شوهرش باشد. در ادامه همه مظنونان به پلیس آگاهی احضار شدند و از آنان درباره این جنایت تحقیق شد ولی هر یک با ارائه مدارکی بی گناهی شان را ثابت کردند. این بررسی ها ماه ها طول کشید و هیچ کس حاضر نبود قتل داود را بپذیرد. تنها نکته یی که کارآگاهان از آن اطمینان داشتند این بود که داود به طور حتم قربانی یک انتقام جویی شده است چراکه ضربات متعدد به سر و صورت او اصابت کرده و از سوی دیگر خودرو وی نیز کنار مرداب رها شده بود.

در شرایطی که یک سال از مرگ داود گذشته بود مردی در تهران به کلانتری نارمک رفت و اعلام کرد سال گذشته شخصی را در کنار مرداب انزلی کشته و چون دچار عذاب وجدان شده است خود را تسلیم می کند. مشخصاتی که این مرد از قربانی اش اعلام کرد با مشخصات داود مطابقت داشت به همین دلیل وی بازداشت شد اما چند روز بعد وقتی حرف هایش را پس گرفت با قرار کفالت آزاد شد. مقامات قضایی و انتظامی بندرانزلی پس از گذشت سه سال وقتی تحقیقات شان بی نتیجه ماند تحت این عنوان که بیشتر مظنونان ساکن تهران هستند با موافقت دیوان عالی کشور پرونده را به تهران ارسال کردند تا شاید کلید حل این معما در پایتخت پیدا شود. جلسه رسیدگی به این پرونده صبح دیروز در حالی در شعبه 1156 مجتمع قضایی بعثت برگزار شد که جایگاه متهم همچنان خالی بود. قاضی محمدرضا گیوکی در ابتدای جلسه ضمن ارائه شرحی از روند تحقیقات، از شاکیان پرونده که مادر، برادر و همسر و فرزند داود هستند، خواست شکایت شان را مطرح کنند. این افراد یک به یک در توضیحاتی خواستار دستگیری و مجازات قاتل شدند.

وکیل اولیای دم نیز گفت مردی که خودش را به عنوان قاتل معرفی کرده بود برادر زن صیغه یی داود است. وی ادامه داد؛ به خاطر اینکه داود حاضر به پذیرش فرزند لاله نبود برادر او درصدد انتقام گیری از وی برآمد و در اظهارات اولیه اش در کلانتری نارمک قتل را گردن گرفت اما در ادامه، اظهارات اولیه اش را انکار کرد و آزاد شد. به دنبال این اظهارات قاضی با تعیین وقتی جدید ادامه رسیدگی به این پرونده را به زمان دیگری با حضور همه مظنونان پرونده موکول کرد.

METRADAT - انگلستان - لیدز
قیافه و اعمالش نشان از چی دارد.
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

B 3 Da - آلمان - ا
چاقو تو جیب انزلی چیا مثل خودکار است که معمولا همه تو جیبشون دارن . :)
جمعه 27 شهریور 1388

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
به به به. مقتول چه انسان شریفی بوده. حیف که کشته شد و گرنه امروز خیلی برای کار در سپاه پاسداران مناسب به نظر می رسید و جاش اونجا خیلی خالیه.
جمعه 27 شهریور 1388

iran-azad - ایران - تهران
طبق معمول قاتل خودش به خودش دستبند زده رفته کلانتری و تسلیم شده و پرسنل زحمتکش پلیس با آخرین فن آوری های روز دنیا از جمله باتوم برقی و شوک الکتریکی به استقبال مردم می روند
جمعه 27 شهریور 1388

montaghed - آلمان - کلن
داوود نگو داوود پلنگ ... ماشالله بدخواه مد خواهها یکی دو تا نیستند که خدا بیامرزدت : ای کشته چرا کشتی که کشته شوی زار . خواهند کشت آنکس که قاتل تو را کشت.
جمعه 27 شهریور 1388

flora_germany - آلمان - دوسلدورف
همون بهتر که کشته شد اگر نه تا حالا ۳ تا زن صیغه ایی دیگه هم گرفته بود، این اگه آدم خوبی‌ بود ۱۲۰ تا بدخواه و دشمن نداشت!.
جمعه 27 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.