چهار فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار نامزد شدند

چهار فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار نامزد شدند

هیئت معرفی فیلم برگزیده ایرانی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی که جایزه اش به اسکار مشهور است، از میان فیلم های ایرانی پیشنهادی چهار فیلم را به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب کرده است.

این هیئت نهایتا باید یک فیلم را به عنوان نماینده سینمای ایران برای شرکت در بخش بهترین فیلم زبان خارجی در مراسم جوایز اسکار معرفی کند.

به گفته امیر اسفندیاری، سخنگوی این هیئت فیلمهای "بی پولی" ساخته حمید نعمت‌الله،"بیست"ساخته عبدالرضا کاهانی، "تردید" ساخته واروژ کریم مسیحی و "درباره الی" ساخته اصغر فرهادی از میان یازده فیلم انتخاب شده اند.

او گفت: "پس از بررسی های دقیق در خصوص وجوه متمایز یازده فیلم مورد بررسی از جنبه های ساختاری، مضمونی و تکنیکی، درباره حضورهای برجسته ملی و بین المللی، بازتاب های مطبوعاتی و نحوه پخش خارجی این عناوین هم بحث هایی صورت گرفت."

اعضای این هیئت را کمال تبریزی، ایرج تقی‌پور، محمد داودی، مرتضی رزاق کریمی، جمال ساداتیان، کیانوش عیاری، علی معلم و امیر اسفندیاری تشکیل می دهند.

این هیئت تا اول اکتبر 2009 فرصت دارد تا انتخاب نهایی خود را برای هشتاد و دومین دوره مراسم جوایز اسکار به آکادمی معرفی کند.

سال گذشته فیلم "آواز گنجشک ها" ساخته مجید مجیدی به آکادمی معرفی شد. تاکنون چهار فیلم از این کارگردان نماینده سینمای ایران برای حضور در جوایز اسکار بوده اند.

ایران از سال ۱۳۷۳ تقریبا به طور مرتب نماینده ای به اسکار معرفی کرده است. اما در این مدت فقط فیلم "بچه های آسمان" ساخته مجید مجیدی توانست به جمع پنج فیلم نامزد دریافت اسکار این بخش راه پیدا کند.

"زیر درختان زیتون"(عباس کیارستمی)، "بادکنک سفید" (جعفر پناهی)، "گبه" (محسن مخملباف)، "رنگ خدا" (مجید مجیدی)، "زمانی برای مستی اسبها" (بهمن قبادی)، "باران" (مجید مجیدی)، "من ترانه ۱۵ سال دارم" (رسول صدرعاملی)، "نفس عمیق" (پرویز شهبازی‏)، "لاک‌پشتها هم پرواز می‌کنند" (بهمن قبادی)، "میم، مثل مادر" (رسول ملاقلی پور)، "خیلی دور خیلی نزدیک" (رضا میرکریمی) و "کافه ترانزیت" از کامبوزیا پرتوی از جمله فیلم هایی هستند که در سال های گذشته به اسکار معرفی شده اند.

esfahan_20 - ایران - اصفهان
لطفا ببینید.https://www.youtube.com/watch?v=-5tfl6nShb8
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

saharrr - امریکا - فلوریدا
خیلی دور خیلی نزدیک" عااااااالی بود
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

shahram khosh maram - ایران - تهران
به امید اینکه نماینده سینمای ما جایزه اسکار را ببرد. اسکار تنها جایزه بین المللی هست که سینمای ما هنوز نبرده است. من هیچکدام را ندیده ام ولی در اسکار حاشیه ها همیشه مهم بوده برخلاف بقیه جشنواره ها. درباره الی بیشترین حاشیه را داشته. saharrr - امریکا - فلوریدا :‌من خیلی دور خیلی نزدیک را ندیده ام. در مورد چیست؟‌ البته اخرش رو نگو چون شاید بخوام ببینمش.
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

saharrr - امریکا - فلوریدا
shahram khosh maram - ایران - تهران . این فیلم راجع به یه اقای دکتر هست که اخر فیلم به این پی میبره که بعضی رابطه ها در ظاهر به هم نزدیکن در واقع خیلی از هم دورن!!. حتتتتما فیلم رو ببینید!!
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

wildpiony - هند - بمبیی
saharrr_آمریکا-فلوریدا من ندیدم.. بازیگراش کیا هستن؟ داستانش در مورد چیه؟
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

kiosk - مالزی - پنانگ
همچین فیلم خاصی هم نیست . معمولیه . اگه درست بگم دریاره زندگی خانوادگی یه پزشک هست و غرق شدن تو کار و فراموش کردن خانواده. کلی منظره های قشنگ هم از کویر داره .. البته اگه اون فیلمی که من فکر می کنم باشه .. توصیه می کنم سنتوری - سوپر استار - وقتی همه خوابیم و هم ببینید.
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

Alireza88 - ایران - تهران
دوستان با وجود پوشش خبری خارجی مراسم با آرامش در روز قدس شرکت کنید. زنده باد راه سبزمان
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

hosein_TNT - ایران - همدان
فیلمهای ایرانی جز دو سه مورد واقعا چرند و بی محتوان و نمیشه هم به بازیگرا و کارگردان ایراد گرفت چون میگن این اثر هنری و تو چیزی از هنر نمی فهمی و این به اصطلاح هنرمندان همدیگرو خفن تحویل میگیرن و هندونه زیر بغل هم میزارن
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

vandidad.iran - ایران - کرمانشاه
خیلی دو - خیلی نزدیک جز بهترین فیلم ه ایی که دیدم. - کال همه فیلم های رضا میر کریمی زیبا هستن- توصیه می کنم ((به همین سادگی )) و ((زیر نور ماه )) رو از همین کارگردان حتما ببینید. مخصوصا (( زیر نور ماه )) - راجع به یه طلبه ای که از آخوند شدن پشیمون میشه.
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.