تاسیس آبمیوه فروشی در ژاپن، شگردی برای کلاهبرداری

تاسیس آبمیوه فروشی در ژاپن، شگردی برای کلاهبرداری

مردی که با وعده راه اندازی آبمیوه فروشی در ژاپن یک آبمیوه فروش را در تهران فریب داده و میلیون ها تومان از وی کلاهبرداری کرده است، پس از محاکمه غیابی به چهار سال زندان محکوم شد.

به گزارش خبرنگار ما این ماجرا از زمانی آغاز شد که مرد آبمیوه فروشی به نام اکبر با پیشنهاد یکی از مشتریان ثابتش به نام حامد برای ادامه کار در ژاپن روبه رو شد و تصمیم گرفت با تاسیس یک شعبه از آبمیوه فروشی اش در این کشور کارش را توسعه دهد. معجون های اکبر در محله اش معروف و شهرت آن به حدی است که او مشتریان پر و پاقرصی دارد که از نقاط مختلف تهران به مغازه اش می روند تا معجون بنوشند. حامد هم که یکی از طرفداران معجون اکبر بود، یک روز که به مغازه او رفته بود به او گفت اطلاعات خوبی درباره کشور ژاپن دارد. او گفت ذائقه مردم ژاپن طوری است که علاقه زیادی به معجون دارند و اگر یک شعبه از معجون فروشی اش را در آنجا دایر کند، وضعیت مالی اش از این رو به آن رو خواهد شد. او ادعا کرد سال ها در ژاپن کار کرده و حتی چند نفر را در شهر توکیو می شناسد که می توانند به اکبر کمک کنند. مرد آبمیوه فروش در برابر این پیشنهاد چند روز مهلت خواست تا بیشتر فکر کند. او بعد از یک هفته با حامد تماس گرفت و گفت تصمیم اش را گرفته و مصمم است کارش را در ژاپن توسعه دهد. به این ترتیب حامد از اکبر خواست مبلغ 10 میلیون تومان به او بپردازد تا مقدمات کار فراهم شود. او همچنین مدارک اکبر را نیز از وی گرفت تا برایش ویزای ژاپن بگیرد. در شرایطی که اکبر آماده سفر به ژاپن بود و حتی این ماجرا را برای دوستان و مشتریانش تعریف کرده بود، ناگهان حامد ناپدید شد و به تماس های اکبر هم پاسخ نداد. مرد آبمیوه فروش که از این موضوع حیرت کرده بود، به خانه حامد رفت اما فهمید او چند روز قبل منزلش را که در آن مستاجر بوده تخلیه کرده و به مکان نامعلومی رفته است.

اکبر که اعتماد زیادی به حامد پیدا کرده بود، سرانجام باور کرد حرف های حامد در خصوص راه اندازی معجون فروشی در ژاپن نقشه یی برای تصاحب پول های او بوده است. به همین دلیل از او شکایت کرد و از پلیس برای دستگیری اش کمک خواست. با آغاز تجسس های پلیس تحقیقات میدانی از همسایه های سابق متهم آغاز شد اما هیچ کس هیچ آدرس دقیقی از محل جدید سکونت حامد نداشت. از سویی ردیابی تلفن همراه او نیز بی فایده بود چرا که خط تلفن حامد اعتباری بود و او پس از مدتی سیم کارتش را در گوشه یی رها کرده بود. به همین دلیل پرونده بدون دستگیری متهم با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای تصمیم گیری نهایی به مجتمع قضایی بعثت ارسال شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه 1156 مجتمع قضایی بعثت و به ریاست قاضی محمدرضا گیوکی برگزار شد، در حالی که صندلی متهم خالی بود قاضی از شاکی خواست بار دیگر شکایتش را مطرح کند. اکبر گفت؛ حامد یکی از مشتریان ثابتم بود که بیش از دو سال به مغازه ام می آمد. او با من رابطه نزدیکی داشت و من هم به او اعتماد پیدا کرده بودم. وی می گفت سال ها در ژاپن بوده و به قوانین آنجا آشنایی دارد. او همچنین مدعی بود مردم ژاپن به معجون علاقه زیادی دارند و اگر در آنجا آبمیوه فروشی راه اندازی کنم، پولدار می شوم. من هم فریب حرف هایش را خوردم و 10 میلیون تومان به او دادم تا کارهایم را انجام دهد. شاکی ادامه داد؛ پیش از پرداخت پول از حامد خواستم من را به خانه اش ببرد تا اطمینانم نسبت به او بیشتر شود. او بدون هیچ مشکلی مرا به منزلش برد و من هم پول ها را به او دادم اما یک هفته بعد وقتی به خانه اش رفتم، او آنجا را تخلیه کرده بود.

به دنبال این اظهارات قاضی گیوکی به بررسی مدارک موجود در پرونده پرداخت و در شرایطی که تا کنون تحقیقات پلیس برای دستگیری متهم به جایی نرسیده است، او را به چهار سال حبس، رد مال و جزای نقدی محکوم کرد. بنا بر گفته قاضی پرونده این حکم به محض دستگیری متهم اجرا خواهد شد.

hamed-irooni - ایران - سیستان
90 درصد کلاهبرداری ها به خاطر طمع آدماستُ حالا چی میشد این آقا به همون مغازه ی تو تهرانش اکتفا می کرد؟
سه‌شنبه 24 شهریور 1388

cheshm ghermez - ایران - یافت اباد
از قدیم گفتن دروغگو طمع کارو گول میزنه همونجوری که خمینی شیاد مردم را گول زد.
سه‌شنبه 24 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.