شیر و دوغ کم‌نمک بدون گاز،بهترین نوشیدنی برای دانش‌آموزان

شیر و دوغ کم‌نمک بدون گاز،بهترین نوشیدنی برای دانش‌آموزان

رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، با اشاره به نزدیکی فصل بازگشایی مدارس و دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم مدارس از والدین خواست که متقاضی نصب این دستورالعمل در معرض دید عموم از مدیران مدرسه باشند.

دکتر پریسا ترابی، در گفت‌وگو با ایسنا، ‌با بیان اینکه این دستورالعمل با مشارکت اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تهیه و از طریق وزارت آموزش و پرورش به کلیه مناطق آموزش و پرورش کشور ابلاغ شده است، اظهار کرد: در این دستورالعمل ویژگی‌های پایگاه تغذیه سالم مدارس اعلام شده است.

وی، خوراکی‌ها و ساندویچ‌های خانگی را از تنقلات و میان وعده‌های اولویت دار برای دانش آموزان برشمرد و افزود: دانش‌آموزان باید از خرید و مصرف مکرر تنقلات آماده حتی مواد بهداشتی و مقوی پرهیز کنند و تعداد و دفعات این گونه خوراکی‌ها را در طول هفته به حداقل برسانند.

رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، شیر، دوغ کم نمک و بدون گاز و آب میوه‌های طبیعی و حتی آب را بهترین نوشیدنی‌ برای دانش آموزان دانست و افزود: برای افزایش رغبت دانش آموزان به خوردن صبحانه توصیه می‌شود صبح‌ها‌ زودتر از خواب بلند شوند تا ضمن داشتن فرصت کافی برای آماده شدن و ورزش صبحگاهی بتوانند با فراغ خاطر به صرف صبحانه در کنار اعضا خانواده بپردازند.

دکتر ترابی، ادامه داد: میان وعده صبحگاهی باید حداقل دو تا سه ساعت تا وعده نهار فاصله داشته باشد تا مانع از صرف وعده غذایی نهار توسط دانش آموز نشود.

khatat - المان - المان
خدا رحمتت کنه.چند سال تغذیه رایگان دادی تو مدارس. اونا هم خوردند و هار شدند.هالا کجاست شیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوشنبه 23 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.