سرمایه گذار ترک صاحب نساجی مازندران شد

سرمایه گذار ترک صاحب نساجی مازندران شد

روزنامه اعتماد در شماره امروز خود نوشت:

سرمایه گذار ترک با پرداخت 50 میلیارد تومان صاحب قدیمی ترین کارخانه نساجی کشور می شود.چند سال پس از آنکه محمود احمدی نژاد در یکی از سفرهای استانی اش به مازندران وعده داد کارخانه نساجی قائمشهر احیا خواهد شد روز گذشته استاندار مازندران جزییات احیای این واحد صنعتی را با برخی ابهامات تشریح کرد.

بر اساس اعلام سیدمحمد کریمی احیای نساجی مازندران 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که 100 میلیون یورو آن (120 میلیارد تومان) از طریق حساب ذخیره ارزی به سرمایه گذار ترک پرداخت می شود. سرمایه گذاران صنعت نساجی کشور این اقدام دولت را نادیده گرفتن توانایی های داخلی می دانند و از چنین تصمیمی انتقاد کرده اند.

در حالی که علیشیری رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک های فنی و اقتصادی ایران چندی پیش در گفت وگو با «اعتماد» اعلام کرده بود این سرمایه گذار ترک برای احیای نساجی مازندران 100 میلیون یورو آورده خواهد داشت استاندار مازندران اعلام کرده این سرمایه گذار تنها 35 میلیون یورو آورده شخصی (حدود 50 میلیارد تومان) به همراه خواهد داشت. کریمی گفت صد درصد سهام نساجی مازندران به این سرمایه گذار واگذار می شود و بدهی 50 میلیارد تومانی این شرکت نیز توسط وی پرداخت خواهد شد. البته او اشاره نمی کند این 50 میلیارد تومان آورده یی جداگانه است یا اینکه با تبدیل 35 میلیون یورو آورده اش به ریال این میزان بدهی به کارگران پرداخت خواهد شد.استاندار مازندران اشاره کرد، این سرمایه گذار مبالغی برای احداث سالن های جدید اختصاص خواهد داد اما میزان آن را عنوان نکرد. او گفت؛ وی پرداخت دیون کارگران و حقوق آنها را تقبل کرده و برای آغاز کار سفارش های لازم را به بازارهای جهانی داده است.

این سرمایه گذار همچنین متعهد شده علاوه بر احیا، بازسازی و نوسازی نساجی مازندران شش هزار کارگر و نیروی انسانی را جذب این واحدها کند.

به ما هیچی نگفتند

دبیر انجمن نساجی ایران در این ارتباط به «اعتماد» گفت؛ با وجود اینکه نساجان داخلی توان سرمایه گذاری و ایجاد کارخانه های نساجی را دارند، متولیان نساجی مازندران برای احیای این واحد هیچ گونه تماسی با نساجان داخلی نداشته اند و نظر آنها نیز در این باره خواسته نشده است.

وی با ابراز بی اطلاعی از میزان سرمایه گذاری و مشارکت نساجان ترک گفت؛ تا آنجایی که من اطلاع دارم قرار نبود این سرمایه گذار دلاری به همراه خود بیاورد. الان هم نمی دانم به چه صورتی قصد احیای نساجی مازندران را دارد. بصیری افزود؛ احیای نساجی مازندران که روزگاری تنها در تهران 127 فروشگاه داشت و محصولاتش را با مناسب ترین قیمت ها عرضه می کرد اقدامی بسیار مهم برای حفظ این برند و جلوگیری از نابودی آن است که امیدواریم این کار به خوبی پیش برود. اما مساله اصلی این است که در داخل کشور هم سرمایه گذارانی هستند که به سرمایه گذاری در نساجی مازندران راغب باشند ولی کسی سراغ آنها نرفت.کارخانجات نساجی مازندران در دهه 30 توسط دولت وقت بنیانگذاری شد.

طولی نکشید که این واحد تولیدی توانست بخش مهمی از بازار پارچه و منسوجات کشور را به اختیار خود درآورد. این واحد که در سه کارخانه محصولات متنوع خود را به تولید می رساند سال هاست با مشکلات نقدینگی و کهنگی ماشین آلات روبه روست و عملاً نتوانسته تولیدی داشته باشد. مشکلات کارگری به وجود آمده در این کارخانه باعث شده استان مازندران همواره شاهد برخی اعتراض های کارگرانی باشد که طالب حقوق معوقه خود شده اند.

nasim irani - اتریش - وین
سلام به مسولین سایت... امروزنساجی وفردابقیه مملکت.این دزدان وطن فروشی که نه ناموس دارندونه حس میهن دوستی زودترازآنچه تصورش رابکنیدایران راباچوب حراج تکه تکه خواهندکرد.این حرامزادگان شیطان صفت که نه انسان هستندونه حیوان هیچ چیزجزخیانت نمی دانند.واگرمادیر به فکرپس گرفتن سرزمین خودبیفتیم فردا بایدقیدوطن وآدم بودن خودمان رابزنیم.وای بر ملتی که خران برآنهاحکم می رانند...یادزندانیان دربند وعزیزان همیشه مانده جاویدباد...
دوشنبه 23 شهریور 1388

Goşa Çay - ایران - قوشاچای
انترخان چوب حراج رو به مملکت زده منتظر واگذاری پالایشگاههاو کارخانجات بزرگ هم باشید
دوشنبه 23 شهریور 1388

کلاغ سیاه - ایران - تهران
اقای استاندار سهم امام پرداختی به رهبر را مشخص کردید یا نه ؟ نکنه فعل حرام صورت بگیره و سهم امام و دار دسته امام از سپاه و بسیج تا فرزندان بزرگوار نادیده گرفته شود.
دوشنبه 23 شهریور 1388

IRAN-PERSIAN - ایران - ایران
سلام بچه ها اشکالی نداره پولش رو نیاز دارند می خواهند بفرستند برای عربهای پا برهنه و بی .....س فلسطینیها. فعلا عربها از ما بهترون هستند. فقط تو رو بخدا مطلبی را که میگم را خوب بخاطر بسپارید. یک روز میرسه که ئا هم مثل همین فلسطینیها جنگ خواهیم کرد تا یک وجب از خاک از دست رفته را پس بگیریم وقط ئشکل ئا بیشتر خوهد بود ما باید با کل کشورهای منطقه مثل روسیه و مابقیه عربها و ... بجنگیم. نابود باد اسلام و خاندانش و هرچه وطن فروش ئ بی ....ه
دوشنبه 23 شهریور 1388

punisher - ایران - شیراز
فعلا از صنایع شروع کردن / تا به واگذاری خاک هم میرسن..... مرگتان نزدیک است...
دوشنبه 23 شهریور 1388

شاهسون - ایران - ساوه
نوش جانش
سه‌شنبه 24 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.