قشقاوی با اشاره به حضور چاوز در مشهد مقدس : مگر امام‌رضا(ع)فقط متعلق به مسلمان‌هاست؟

قشقاوی با اشاره به حضور چاوز در مشهد مقدس :
مگر امام‌رضا(ع)فقط متعلق به مسلمان‌هاست؟

سخنگوی وزارت خارجه، سفر اخیر چاوز به تهران را سفری موفق خواند و با اشاره به برخی مطالب مطرح شده درباره حضور چاوز در حرم امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: دیدن روضه رضوی هر مسلمان و غیرمسلمانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مگر امام رضا (ع) فقط متعلق به مسلمان‌هاست؟

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ گفت.

ملت ایران اهل تعامل و گفتگو است

وی در پاسخ به سؤالی درباره درخواست اروپا و غرب برای مذاکره فوری با جمهوری اسلامی، اظهار داشت: ملت ایران اهل تعامل و گفتگو است و در چارچوب بسته پیشنهادی ارائه شده آماده این تعامل و گفتگو هستیم.

ملت ایران بر سر حقوق مسلم هسته‌ای خود گفتگو نمی‌کند

خبرنگاری با بیان اینکه آمریکا مایل است مذاکرات با ایران را به سمت مسئله هسته‌ای بکشاند از سخنگوی وزارت خارجه سؤال کرد که آیا ایران وارد این گونه مذاکرات می‌شود؟ که وی با اشاره به اظهارات مقامات جمهوری اسلامی از جمله رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ملت ایران بر سر حقوق مسلم هسته‌ای خود گفتگو نمی‌کند.

وی یادآور شد: یکی از بحث‌ها در فرآیند بسته پیشنهادی، رفع نگرانی از موضوع هسته‌ای، توجه به خلع سلاح جهانی، تحقق آرزو و شعار بشریت مبنی بر اینکه انرژی صلح آمیز هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ کس است که اینها می‌تواند محور مذاکرات قرار گیرد.

قشقاوی خاطرنشان کرد: ظرفیت ملی، منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی دیگر به صورتی نیست که مسائل ریز، مقطعی و جزیی با ایران مورد بحث قرار گیرد. این ظرفیت خوبی برای طرف مقابل است که مسیر تعامل را در بحث امنیت جهانی صادقانه و سازنده با ایران در پیش گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه شعار «عدالت و صلح برای پیشرفت» که از سوی ایران مطرح شده را شعار انسانی خواند و گفت: افکار عمومی جهان منتظر تحقق این شعار است.

آمریکایی‌ها درباره بوئینگها چیزی نگفته‌اند

وی درباره فروش 20 فروند هواپیمای بوئینگ توسط آمریکا به ایران که سؤال یکی دیگر از خبرنگاران بود، با بیان اینکه هیچ مقام و منبع رسمی آمریکایی در خصوص فروش هواپیما به ایران مطلبی نگفته است، گفت: آنچه تاکنون مطرح شده از سوی برخی نشریات و در حد گمانه‌زنی رسانه‌ای بوده است.

وی ادامه داد: بارها اعلام کرده‌ایم که مسئله تحریم فروش قطعات یا اصل هواپیما به یک کشور که کاربری آن غیر نظامی و در راستای استفاده مسافران و اشخاص عادی است به مثابه نقض حقوق بشر تلقی می‌شود.

قشقاوی افزود: هیچ دلیل منطقی و انسانی وجود ندارد که کشوری این حق انتخاب مسافران در گزینش هواپیما را از آنها سلب کند.

سخنگوی وزارت خارجه مسئولیت تهدید احتمالی جان مسافران ناشی از تحریم‌ها را متوجه کشورهای تحریم کننده دانست و ابراز امیدواری کرد که این سیاست غلط و غیر انسانی توسط کشورهای غربی برداشته شود.

زمان دیدار سولانا و جلیلی مشخص شود اعلام می‌کنیم

قشقاوی درباره درخواست سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای مذاکره فوری با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز اظهار داشت: با توجه به ابراز تمایل عمومی دو طرف کانال‌های ذیربط زمان را تنظیم می‌کنند و در حال حاضر نمی‌توانم زمان خاصی را اعلام کنم. در صورت مشخص شدن زمان دیدار به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه تکذیب کرد

یکی از خبرنگاران به اخبار مطرح شده مبنی بر ابراز تمایل ترکیه برای میزبانی نشست 1+5 و ایران اشاره کرد که قشقاوی در این باره گفت: سخنگوی وزارت خارجه ترکیه دیروز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه این موضوع را تکذیب کرد.
وی تمایل ترکیه برای ایفای نقش سازنده به عنوان کشور دوست و همسایه ایران را مورد اشاره قرار داد.

حتی یک کیلو چای هم وارد نشده است

خبرنگاری به دیپلماسی واردات چای از کنیا اشاره کرد که سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ و بیان اینکه درصدی از نیازهای کشور به چای وارداتی وابسته است، ابراز امیدواری کرد که ایران در تمام محصولات کشاورزی خودکفا شود.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: هرگاه سخن از فعالیت تجار ایرانی برای واردات برخی محصولات مطرح می‌شود لزوماً در راستای مصرف داخلی ایران نیست. ایران سکوی صادرات کالا به افغانستان، آسیای مرکزی و ... است.

به گفته وی علاوه بر این زمینه صادرات کالای ایرانی به کنیا نیز فراهم می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر اینکه هیچ محموله چای حتی یک کیلو وارد کشور نشده است، اظهار داشت: مایلیم محصولات داخلی همواره مورد توجه قرار گیرد و صادر کننده باشیم.

در چارچوب حقوق انسانی با کاکاوند عمل شود

قشقاوی درباره کاکاوند تبعه ایرانی که در فرانسه دستگیر شده نیز خاطرنشان کرد: آقای کاکاوند که به عنوان توریست به فرانسه سفر کرده براساس اتهامات واهی و غیر مستند دستگیر شده است.

وی با اشاره به نگرانی خانواده کاکاوند، گفت: متاسفانه اقدامی در خصوص آزادی این تبعه ایرانی صورت نگرفته و امیدواریم در چارچوب حقوق انسانی این فرد عمل شده و از خانواده آن رفع نگرانی شود.

تعیین رژیم حقوقی دریای خزر تنها با توافق پنج کشور ساحلی

خبرنگاری به برگزاری اجلاس 4 کشور ساحلی دریای خزر در اکتائو قزاقستان بدون حضور ایران اشاره کرد که قشقاوی دیپلماسی ایران در خزر را بسیار فعال و موفق خواند و گفت: خواسته ما براساس قاعده شناخته شده بین‌المللی است و فراتر از آن نیست و خواسته‌ای مشخص است.

وی با بیان اینکه همواره تعیین رژیم حقوقی دریاچه و دریاهای بسته با توافق و اجماع کلیه کشورهای ساحلی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در مورد خزر نیز چنین است و ما در این زمینه تلاش‌های خود را انجام داده‌ایم که نقطه اوج آن برگزاری اجلاس‌های سران در عشق آباد و تهران بود و اجلاس باکو نیز باید در سطح سران برگزار شود.

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی بر احقاق حقوق خود در خزر پافشاری دارد، گفت: تاکنون چنین عمل کرده‌ایم و هیچ تغییری در مواضع ما در طی سال‌های اخیر در مورد خزر صورت نگرفته است.

وی در این زمینه به اقدامات دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی در خصوص اجلاس اکتائو از جمله گفتگو با سفرای کشورهای ساحلی خزر در تهران و اعلام اعتراض جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه بدون ایران بحث خزر نمی‌تواند تداوم داشته باشد، ارسال نامه‌ اعتراض آمیز متکی، ... اشاره کرد و افزود: تحرک جدی ما باعث شد که بسیاری از روسای جمهور کشورهای ساحلی و از جمله قزاقستان اعلام کردند که بنا ندارند در خصوص رژیم حقوقی دریای خزر گفتگو کنند.

به گفته قشقاوی موضوع رژیم حقوقی دریای خزر باید در اجلاس سران این دریا در باکو مطرح شود و تعامل سازنده بین کشورهای ساحلی می‌تواند مفید و موثر باشد.

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر اینکه دریای خزر باید دریای «صلح و دوستی» باشد یادآور شد: مداخلات خارجی و دعوت از قدرت‌های خارجی به ویژه در زمینه نظامی موضوع را پیچیده می‌کند.

وی با بیان اینکه 5 کشور ساحلی این دریا بر سر این خوان الهی نشسته‌اند، اظهار داشت: باید با دوستی تلاش کنند از منابع بستر و زیر بستر دریای مزبور استفاده مطلوب به عمل آید.

جدیت ایران در استیفای حقوق خود در خزر

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص برخی انتقادات مطرح شده با بیان اینکه حوزه دیپلماسی، حوزه حساس و مربوط به منافع ملی است از رسانه‌ها خواست که بین موفقیت و انفعال تفاوت قائل شوند و افزود: انتقادات سازنده موثر است، اما متاسفانه از دل خیلی از مقالات رشد و توسعه ملی دیده نمی‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر در این زمینه اظهار داشت: قطع نظر از هر نشست 2 یا چند جانبه، ما تاکنون به هیچ شرکت خارجی اجازه بهره‌برداری از سهم خود در این دریا را نداده‌ایم.

سخنگوی وزارت خارجه بار دیگر تعیین رژیم حقوقی دریای خزر را نیازمند اجماع و توافق همه کشورهای ساحلی دانست و با تاکید بر اینکه ایران نیز باید در این توافقات حضور داشته باشد، گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند ملاحظات جدی زیست محیطی و زلزله خیزی دریای خزر را نادیده بگیرد.

وی تصریح کرد: ایران در استیفای حقوق خود بسیار جدی است و در مذاکرات دیپلماتیک و صحنه عمل این موضوع را نشان داده است.

قشقاوی اضافه کرد: سال‌های گذشته بنا بود برخی شرکت‌ها در این دریای اقداماتی را انجام دهند که جمهوری اسلامی مانع شد.

دولت عربستان در قبال تبعه ایرانی مسئول است

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسن قشقاوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه نشست هفتگی خود در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره پیگیری‌های وزارت خارجه در قبال «شهرام امیری» تبعه ایرانی ناپدیده شده در عربستان، با اشاره به پیگیری‌های خانواده امیری و مراجعات مکرر آنها به وزارت خارجه کشورمان، دولت عربستان را در این زمینه مسئول دانست و خواست که هر چه سریع‌تر وضعیت این تبعه ایرانی مشخص شود.

سفر احمدی‌نژاد به نیویورک

خبرنگار فارس همچنین درباره سفر احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان به نیویورک و شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل سؤال کرد که قشقاوی در پاسخ با بیان اینکه جزییات و زمان دقیق این سفر اعلام خواهد شد، اظهار داشت: آقای رئیس جمهور علاوه بر حضور در اجلاس مجمع عمومی، در حاشیه این اجلاس با همتایان خود، هموطنان ایرانی، افراد تاثیرگذار رسانه‌ای و روشنفکران دیدار و گفتگو می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که این سفر نیز همچون سفرهای گذشته رئیس جمهور به نیویورک پربار و مفید باشد و طرف‌های دیگر با نقطه نظرات جمهوری اسلامی به ویژه دولت دهم آشنا شوند.

مصر ظرفیت بزرگ جهان اسلام

قشقاوی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره اظهارات یکی از مقامات مصری مبنی بر تمایل این کشور برای گفتگو با ایران، مصر را ظرفیت بزرگ جهان اسلام و کشوری تاثیرگذار دارای تمدن و فرهنگ غنی خواند و گفت: به اعتقاد ما ظرفیت دو کشور بزرگ ایران و مصر همواره باید در خدمت وحدت جهان اسلام قرار گیرد.

رسانه‌های خاص وابسته به برخی کشورهای عربی در حال ترویج بی بند و باری رسانه‌ای هستند

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص سکوت دستگاه دیپلماسی در قبال برخی اتهامات وارده به ایران از جمله ارسال سلاح برای شیعیان یمن، موشک‌های اس‌300 روسیه و ...با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی قبل از هر کسی اخبار و تحولات را رصد می‌کند، گفت: کارشناسان مجرب و مسئول این وزارتخانه همه موضوعات را رصد می‌کنند.

قشقاوی با ذکر این نکته که بسیاری از اخبار در این زمینه از سوی منابع صهیونیستی و روزنامه‌های شناخته شده همچون ساندی تلگراف و دیلی تلگراف منتشر می‌شود، اظهار داشت: پرداختن به این اخبار ممکن است به منزله تایید آنها تلقی شود در حالی که سکوت ما حساب شده است.

وی با بیان اینکه روس‌ها به صراحت موضوع اس‌300 را تکذیب کردند، یادآور شد: این رسانه‌ها این تکذیب را بازتاب نمی‌دهند و در پی اهداف دیگری هستند.

سخنگوی وزارت خارجه درباره بازرگان بلژیکی نیز گفت: این فرد یک قاچاقچی حرفه‌ای تسلیحاتی است.

قشقاوی موضع ایران در قبال یمن را روشن خواند و با اشاره به تماس تلفنی متکی با همتای یمنی خود، اظهار داشت: ما به وحدت و تمامیت ارضی یمن احترام می‌گذاریم و رابطه دوستانه دوجانبه و رو به پیشرفتی با این کشور داریم.

وی موضوع «صعده» را موضوعی داخلی خواند و ابراز امیدواری کرد که با تدبیر و درایت حل شود و خاطرنشان کرد: خونریزی راه‌حل مشکلات نیست.

قشقاوی طرح موضوع ارسال سلاح ایران به یمن را در راستای فضاسازی رسانه‌های خاص وابسته به برخی کشورهای عربی عنوان کرد و گفت: اینها به ارگان اپوزیسیون ایران تبدیل شده‌اند و در حال ترویج بی بند و باری رسانه‌ای از طریق تلویزیون و روزنامه‌های خود هستند و به آتش نفاق و کینه توزی دامن می‌زنند، امیدواریم تجدیدنظر کرده و به مسیر دوستی و برادری بروند.

مگر امام رضا (ع) فقط متعلق به مسلمان‌هاست؟

یکی از خبرنگاران به اظهارات چاوز مبنی بر اینکه با ایران دوست هستیم و اسرائیل را هم به رسمیت می‌شناسیم اشاره کرد و نظر قشقاوی را جویا شد که وی با بیان اینکه ما با بسیاری از کشورها ارتباط داریم، اظهار داشت: ممکن است مواضع دوستان ما در بحث خاورمیانه با مواضع ما یکسان نباشد. در حال حاضر ما بهترین رابطه دوستانه را با ترکیه داریم ولی آنها مواضع خود در بحث خاورمیانه و رژیم صهیونیستی را دارند.

سخنگوی وزارت خارجه به رابطه خوب و دوستانه ایران با آمریکای لاتین و به ویژه ونزوئلا اشاره کرد و گفت: این رابطه مزیت‌های فراوانی برای منافع ملی ما به همراه دارد. در حوزه اقتصادی کار با کشوری ثروتمند و تاثیرگذار در اوپک همچون ونزوئلا، به نفع منافع ملی ماست. ما می‌توانیم کالاهای مورد نیاز خود را با قیمت مناسب از ونزوئلا وارد و اقدام به صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشور کنیم.

وی سفر اخیر چاوز به تهران را سفری موفق خواند و با اشاره به برخی مطالب مطرح شده درباره حضور چاوز در حرم امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: دیدن روضه رضوی هر مسلمان و غیرمسلمانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مگر امام رضا (ع) فقط متعلق به مسلمان‌هاست؟

قشقاوی با طرح این پرسش که دلیل این گونه نقادی‌های نازل چیست؟ یادآور شد: ابعاد روابط ما روشن و مشخص است. توسعه روابط با ونزوئلا صد در صد به نفع منافع ملی ماست و اصلاً جای انتقاد ندارد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه نباید کسی این روابط را زمینه شوخی‌های ژورنالیستی قرار دهد.

وی بار دیگر پرسید: دلیل طرح این موضوعات چیست و چه توجیهی برای منافع ملی ما دارد؟ رابطه ما با ونزوئلا چه ضرری دارد؟ آیا همکاری ما در اوپک و اینکه زمینه صادرات کالاهای ما فراهم ‌شود و حوزه‌ همکاری را در دیگر قاره‌ها گسترش ‌دهیم، به ضرر منافع ملی ماست؟

قشقاوی یادآور شد: ما در جلسات کارشناسی نتوانستیم به هیچ نتیجه‌ای درباره این انتقادات دست یابیم.

یکی از خبرنگاران به حمایت‌های چاوز از حقوق همجنس‌گراها اشاره کرد که سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه هر کشوری از جمله ونزوئلا بحث‌های داخلی خود را دارد، گفت: موضوع همجنس‌گراها از جمله بحث‌های جدی در شرق و غرب است. ما چارچوب داخلی خود را داریم و همانگونه که به طرف خارجی اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی‌دهیم در امور داخلی دیگران نیز دخالت نمی‌کنیم.

وی با طرح این سؤال که سفر چاوز به ایران چه ربطی به موضوعات داخلی دارد؟ خاطرنشان کرد: بحث دو واحد سیاسی است. عقل ما قد نمی‌دهد که دامن زدن به این بحث چه ارتباطی با موضوع انتخابات ایران دارد.

قشقاوی بند زدن بحث‌های دیپلماسی با موضوعات داخلی را به این صورت قابل توجیه ندانست و گفت: ما به هیچ نظر کارشناسی در این زمینه نرسیدیم. امیدواریم منتقدان صحبت من را جدی گرفته و نقد کنند.

امیدواریم هر چه زودتر مسائل داخلی لبنان حل شود

وی درباره اخبار مطرح شده مبنی بر اینکه ائتلاف ایران و سوریه مانع از تشکیل دولت جدید در لبنان شده است،‌ اظهار داشت: ما، سوریه و قطر همواره نقش سازنده‌ای در روند تاسیس دولت آشتی ملی و برگزاری انتخابات در لبنان داشتیم و امیدواریم هر چه زودتر مسائل داخلی لبنان با درایت و وحدت گروه‌های لبنانی حل شود.

بهدین - آمریکا - نشویل
قشقاوی با اشاره به حضور چاوز در مشهد مقدس :. مگر امام‌رضا(ع)فقط متعلق به مسلمان‌هاست؟. من هم میگویم : مگر دو گوش دراز و چهار تا سم فقط متعلق به‌ بهایم است
دوشنبه 23 شهریور 1388

Alireza88 - ایران - تهران
تو با کفش تو خانه ات میروی که برای ریاست بی ارزشت این چنین مقدسات یک دین را بررسی می کنی
دوشنبه 23 شهریور 1388

Haghighat_Talkhe - المان - کلن
اگر امام رضا (ع) فقط مال مسلمونا نیست پس بیخود کردید حجاب اجباری . بعد اون مردیکه چاوز بیخود کرده با کفش میره تو .
دوشنبه 23 شهریور 1388

شب قطبی - امارات - دبی
عجب دوره و زمونه ایی شده.این همه دخالت در سیاست داخلی ایران توسط دولتهای دیگه میشه اونوقت این آقا میاد میگه ما اجازه دخالت در امور داخلی کشورمون رو به هیچ کشوری نمیدهیم.دروغ چرا؟پر مورد مسئله هسته ایی هم الکی و بی جهت پای ملت و مردم رو وسط میکشند.میگه ما با ترکیه بهترین روابط رو داریم.صبر کنید فصل سرما برسه معنی بهترین رابطه رو خواهیم فهمید.هر سال در مورد صادرات گاز به ترکیه به مشکل بر میخوریم.کلا اراجیف زیاد گفته.
دوشنبه 23 شهریور 1388

Aryan33 - انگلیس - لندن
رضا کیلو چنده. رصا عربه دستکمی از چاوز در زن بازی وقدرتطلبی نداشت
دوشنبه 23 شهریور 1388

aghozdar - ایران - تهران
خاک بر سر تو و دولت تو که حرمت حرم امام رضا (ع) را به خاطر مادیات زیر پا گذاشتید.چه کسی غیر خودتان را سراغ دارید که بدون وضو وارد صحن بشود ؟ حتما ادعا میکنید که چاوز و همرامان وضو گرفته اند . کسی را سراغ دارید که با بدن جنب وارد حرم شود ؟ حتما مدعی هستید که همه شان ابتدا غسل کردند. حالا میفهمی که چرا امام هشتم فقط مال مسلمان ها هست ؟ معلوم نکردید کاکاوند را به چه جرمی دستگیر کردند و چه وا مصیبتها میخوانید .این زایر ایرانی هم اشتباه کرد با هد بند سبز در عربستان رفت و امد کرده . اقای قشقاوی اینو بدون تا ما در خارج از ایران .....نریزیم هیچکس ما را دستگیر نمیکند .
دوشنبه 23 شهریور 1388

esfahan_20 - ایران - اصفهان
فقط من میدونم این عرب تجاوزگر مطلق به ما ایرانیها نیست.
دوشنبه 23 شهریور 1388

siya48 - آلمان - کلن
امام رضا مال خودمونه به هیچ کس هم نمیدیدمش.......برید برای خودتون یه امام رضای دیگه پیدا کنید
دوشنبه 23 شهریور 1388

punisher - ایران - شیراز
ای بابا / ما نخواستیم / این امام رضاتون و هر چی خرت و پرت دیگه هست + هزاران امامزاده + کلیه پاچه خاراشون مال خودتون / ما نخواستیم.... دست از سر این سرزمین بردارین / نمیخوایم بریم اون بهشت کذایی تون / اون حوریای آکبندتون هم نوش جون خودتون...... اگه واقعیت داشت که ملایان حاضر نمیشدن یه تار موشونو به بقیه بدن که ......!!!!!
دوشنبه 23 شهریور 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
نه متعلق به خل و چلهای اسلامیست که نه..سورنا..اریو برزن را نمی شناسند ولی کورو کچلهای اسلام ننگین را چرا!!!!. ایرانیان هویت گم کرده عاشق قاتلین عرب.
دوشنبه 23 شهریور 1388

shekvegar - ایران - تهران
قشقاوی : مگر امام‌رضا(ع)فقط متعلق به مسلمان‌هاست؟ البته ایشون نتونسته جملشو درست ادا کنه . درستش اینه : آیا امام‌رضا(ع) متعلق به همه ی مسلمان‌هاست؟ نه دایی جون . امام رضا فقط برای شیعیانه دوازده امامیه . یعنی 2 درصد از جمعیت کل دنیا . دوستان شما هم خرده نگیرید به ایشون . همه ی وزرا دکتراشون زیر سواله ولی در مورد این بابا دیپلمش .! ..خسته ام اما امیدوار ..
دوشنبه 23 شهریور 1388

assyria_power - امریکا - مدستو
این رضا که بخاطر خلافت خراسان(جاه طلبی) اومد ایران و با خوردن شراب(هوس رانی)مسموم شد و مرد.اگه نمیمرد همون وقت ایران مثل الان ویران میشد. دم هارون الرشید گرم . همون بهتر این مریدکه هوسران و جاه طلب مال خودمسلمونا باشه تا کلکسیون جور بشه.
دوشنبه 23 شهریور 1388

anita14 - هلند - دهانهاخ
2کلام از مادر عروس بشنو وای بلا
دوشنبه 23 شهریور 1388

poriyaye_vali - قطر - دوحه
بابا برو چک وپوزتو درست کن..مثل خرسهای قطبی میمونه..کثافتا شما غلط میکنید یه خوک امریکای لاتین رو به حرم ضامن اهو میارید هر چند خود شما هزاران بار پست تر از چاوز هستید..اصلا خود شماها هم حق وارد شدن به حرم مقدس رضوی رو ندارید..همتون نجسید کثیفید مال حروم خوردید
سه‌شنبه 24 شهریور 1388

METRADAT - انگلستان - لیدز
گور رضای تازی نماد استبداد عرب . یک ایرانی با شرف به زیارت گور تازی. نمی رود.
سه‌شنبه 24 شهریور 1388

rezashah - استرالیا - سیدنی
بهدین - آمریکا - نشویل. ازاون بهاالله که ناصرالدین شاه به ...وه خوردن و غلط کردنش انداخت بهتره
سه‌شنبه 24 شهریور 1388

بهدین - آمریکا - نشویل
. rezashah - استرالیا - سیدنی. منظورتو نفهمیدم. چی از بهاالله‌ بهتره‌؟ و اساسا بهاالله‌ چه‌ ارتباطی با‌ کامنت من داره؟
سه‌شنبه 24 شهریور 1388

masih - ایران - تهران
دارودسته احمقی خدای مغلطه اند .اما اگه اباما بیاد حتی تو شهر مشهد هم راش نمیدن. اینه اسلام احمقی وخایه منی بنیان گذاران شریعت نسبی.لعنت به فطرت نا پاکتون
سه‌شنبه 24 شهریور 1388

bluestar - ایران - تهران
rezashah - استرالیا - سیدنی - بهدین یا دین بهی معمولا به زرتشتی میگن و ربطی به فرقه بهایی نداره
چهار‌شنبه 25 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.