چرا خیلی ها بعد از خیانت احساس پشیمانی ندارند

چرا خیلی ها بعد از خیانت احساس پشیمانی ندارند

ایمیل های زیادی را از طرف افرادی دریافت می کنیم که می گویند همسرانشان بعد از کشف خیانتشان هیچ احساس پشیمانی از خود نشان نداده اند. خیلی ها می گفتند اگر طرفشان حتی کمی احساس پشیمانی یا نگرانی از خود نشان می داد شاید به نگه داشتن ازدواجشان راغب تر بودند و همه عصبانیتشان به خاطر عدم پشیمانی و ندامت همسرانشان است. حتی خیلی ها می گفتند که همسر خائنشان نه تنها پشیمان نبوده بلکه این خیانت را تقصیر آنها هم می دانسته است. در این مقاله می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم که چرا خیلی ها خیلی دیر از خیانت خود پشیمان می شوند.

عدم پشیمانی از خیانت معمولاً روشی برای حفاظت از خود و ادامه انکار به خیانت است. اجازه بدهید کمی در این مورد فکر کنیم. وقتی کسی راه خیانت را پیش می گیرد، علائم هشدار و توقف زیادی سر راه خود می بیند. بارها و بارها ندای درونیشان از آنها سوال می کند که چه می کنند و هشدار می دهد. همه آنها در اعماق قلب خود می دانند کاری که می کنند اشتباه محض و خودخواهانه است اما برای گذر از آن علائم هشدار و ادامه راهشان، باید دنبال چیزی برای توجیه کار خود باشند.

راه های زیادی برای توجیه خیانت وجود دارد. آنها به خود می گویند که آنچه می خواهند را در حضور همسرشان پیدا نمی کنند، فکر می کنند همسرشان آنها را درک نمی کند، بارها به خود قول می دهند که فقط یک بار مرتکب این اشتباه می شوند. خودشان را گول می زنند که اینکار هیچ ضرری به دنبال ندارد چون می توانند اوضاع را کنترل کنند و هیچکس نخواهد فهمید که چه می کنند.

و همانطور که می بینید همینطور و همینطور به خودشان دروغ می گویند. نمی خواهند یا نمی توانند واقعیت موضوع را همانطور که هست ببینند و در تلاشند که عزت نفسشان را حفظ کنند. خیلی ها خیانت را مثل یک سرگرمی می بینند و هیچوقت درمورد این موضوع با خودشان صادق نیستند. هیچوقت با خودشان نمی گویند که ، "من به همسرم خیانت می کنم چون آدم ضعیف و خودخواهی هستم و برای خودم احترامی قائل نیستم." همانطور که می توانید تصور کنید هیچکس چنین حرفهایی با خود نمی زند. افراد کمی هستند که این واقعیت را می پذیرند.

به همین خاطر در ذهن خودشان باید این موضوع را طوری جلوه دهند که خیانت اصلاً مسئله مهمی نیست و حتی وقتی همسرشان پی به خیانت آنها می برد، از موضع خود پایین نمی آیند. بااینکه می دانند آنچه به خودشان قبولانده اند دروغ محض است اما باز هم نمی پذیرند که کارشان اشتباه بوده است. تعداد کمی از افراد هستند که 180 درجه از باور سابق خود برمی گردند و اشتباهشان را می پذیرند.

خیلی وقت ها هم افراد به این خاطر بعد از خیانت احساس پشیمانی نشان نمی دهند چون می خواهند فراموشش کنند. خیلی ها ایمیل می زنند و درمورد اینکه می دانند چقدر همسرشان از خیانت آنها ناراحت است و قلبش شکسته است حرف می زنند. می گویند که هیچوقت چنین واکنشی را از طرف همسرشان انتظار نداشته اند و فکر نمی کردند که روزی دستشان رو شود. باید قبول کنیم که برای فرد خائن هم اوضاع چندان ساده نیست.

آنها می خواهند با سرعت هرچه تمامتر اوضاع درست شده و دوباره به حالت اول برگردد. به همین خاطر اصلاً دوست ندارند درمورد آن حرف بزنند. نمی خواهند جزئیات مطلب را با شما در میان بگذارند چون می دانند اگر اینکار را بکنند فقط عصبانی تر و از آنها دورتر می شوید. سعی می کنند از اینکار اجتناب کنند به همین خاطر اشتباه می کنند و دهانشان را می بندد و هیچ حرفی نمی زنند.

از آنها بخواهید که برای کارشان ابراز تاسف و پشیمانی کنند. خیلی وقت ها قبل از اینکه همسرتان خودش ابراز پشیمانی کند، شما باید از او بخواهید. باید برای او روشن کنید که بدون ابراز پشیمانیش حاضر نیستید به زندگی با او ادامه دهید. باید از او بخواهید که روبه رویتان بنشیند و درمورد موضوع با شما حرف بزند. باید بگویید که تا زمانیکه درمورد این موضوع حرف نزند مشکل برطرف نمی شود.

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
این مطلب در کشورهای اسلامی بی مفهوم چون اسلام به راحتی روابط جنسی برای مردان را ازاد گذاشته با قانون کثیف تعدد زوجات طبیعی است وقتی مردی استطاعت مالی ندارد و این را حق خود می داند با خواندن چند سطر کوفتی صیغه می کند ولی طفلک زن که با کوچکترین لغزشی اعدام و سنگسار.. متن بالا می تواند مفید باشد با کشورهای قانونمند نه عقب مانده های اسلامی.
یکشنبه 22 شهریور 1388

sara-j - سوید - استگهلم
گیرم که خلق را به طریقی فریفتی با دست انتقام طبیعت چه میکنی
یکشنبه 22 شهریور 1388

شب قطبی - امارات - دبی
عدم پشیمانی از خیانت بیشتر در جوامعی اتفاق می افته که به دور از معنویات باشه.در جوامع غربی حتی تعددی به خانواه های دیگران رو نوعی مدال افتخار تلقی میکنند.انسانهای که به دین و مذهب اعتقادی ندارند چطور میتوانند عذاب وجدان و ندامت رو درک کنند.ندامت و پشیمانی از خیانت و گناه. بازگشت به سوی خداست.باشد که پاکی و شفافیت ایمان در روح ما تبلور همیشگی داشته باشد.آمین
یکشنبه 22 شهریور 1388

مجید-آمریکا - آمریکا - تگزاس
شب قطبی - امارات - دبی . خواهشن اینقدر دین دین نکن و د ضمن کلی صحبت نکن چون کلی صحبت کردن نشانه جهل آدمه. جامعه ایران که نسبتن دینیه!!!!!!!!!!!!!!!!. واسه همینه لابد که درصد طلاق تو ایران بیداد می کنه
یکشنبه 22 شهریور 1388

حامیان موسوی - امارات - دبی
sara-j - سوید - استگهلم. وا چه ربطی داشت
یکشنبه 22 شهریور 1388

p.h - هند - پونه
شب قطبی - امارات - دبی ... کلا شما با ایمانها ادمای خوبی هستین ، و همسران شما خیانت نمیکنن ، همسر منه که خیانت میکنه و ما ادمهای بدی هستیم ... خدا ما را از این همه بی شرمی رها بفرماید ، آمین ( امین ) ..
یکشنبه 22 شهریور 1388

hamesheh bahar - انگلستان - لندن
شب قطبی - امارات - دبی . ترا بخدا اینقدر چفنگ نگو این غربیها هر چه باشند از این شرقیهای مذهب نما راستگو تر هستند. اینقدر جون ننه و بابا و پیغمبر اشون قسم نمی خورند.بقول معروف یک وجب روده راست دارند.
یکشنبه 22 شهریور 1388

masih - ایران - تهران
شب قطبی - امارات - دبی.با شما موافقم البته در غرب هم انسانهای باعزت نفس هستند پایبندی به قول قسم ازدواج انسانی ترین شکل ممکن است.اگر کسی از همسرش بیزار است چرا باید به جای طلاق خیانت کند.وقتی اکثر فیلمهای خارجی را میبینم که اینقدر آدمهایش نزول کرده اند در تعجب میمانم.سینمای غرب نشون دهنده تفکر اکثر آدمهایی که در آنجا زندگی میکنند.
یکشنبه 22 شهریور 1388

siavashoma - انگلستان - منچستر
خیانت به تنفر با چشمان بسته انجام میشه و به همین دلیل پشیمانی نداره . خیانت اگاهانه به خوبی خودکشی هم میاره .عذاب وجدان خیانت است در قبال خوبی ولی خوشا ان دل که خیانت میکند بر نامردی و تنفر.
یکشنبه 22 شهریور 1388

IRAN-PERSIAN - ایران - آزاد
درود بر شما . آقا و یا خانوم نویسنده. زمانی که مطلبی را می نویسید لطف کنید قبل ازدست به قلم شدن و نوشتن، کمی مطالعه در مورد موضوع داشته باشید. خودتان آخر موضوع نوشته شده توسط خودتان را یکبار دیگر بخوانید. "از آنها بخواهید که برای کارشان ابراز تاسف و پشیمانی کنند. خیلی وقت ها قبل از اینکه همسرتان خودش ابراز پشیمانی کند، شما باید از او بخواهید. باید برای او روشن کنید که بدون ابراز پشیمانیش حاضر نیستید به زندگی با او ادامه دهید. باید از او بخواهید که روبه رویتان بنشیند و درمورد موضوع با شما حرف بزند. باید بگویید که تا زمانیکه درمورد این موضوع حرف نزند مشکل برطرف نمی شود.". به نظر من کاملا بچه گانه نوشته شده است. فکر کنم اگر شما چند مطلب دیگر بنویسید آمار طلاق بالا خواهد رفت!!
دوشنبه 23 شهریور 1388

sara-j - سوید - استگهلم
حامیان موسوی - امارات - دبی . دوست عزیز در عجبم که چه طور رابطه جمله ای‌ که من نوشتم رو با موضوع نفهمیدین ولی‌ کلی‌ بگم که من آدم مذهبی‌ نیستم اصلا هیچی‌ قبول ندارم به عنوانه مقدسات که بخوام بگم به خاطره مقدسات یا بهشت و جهنم آدم باید خیانت نکنه یا هر کار بدی انجام نده. به نظر من آدم هر کار بدی تو این دنیا انجام بده ۱ روز تقاص شو پس میده.هر کسی‌ بخواد به طرفش خیانت کنه اول به خودش خیانت کرده و خودشو گول می‌زنه و جواب خیانت شو تو همین دنیا هم میبینه(از این جور موارد زیاد دیدم).موفق باشی‌ دوست خوب.
دوشنبه 23 شهریور 1388

huka - نیوزلند - ولینگتون
پاسخ:زیرا انسان خائن اصلا احساس ندارد
دوشنبه 23 شهریور 1388

niazkh - اسپانیا - بارسلون
حامیان موسوی - امارات - دبی . sara-j - سوید - استگهلم. وا چه ربطی داشت . جمله سارا یه کم عمیق بود. سخت نگیر ;-)
دوشنبه 23 شهریور 1388

Aryan33 - انگلیس - لندن
در اسلام که خیانت مرد به همسرانش طبیعیه. مرد از نظر الله اکبر میتونه همسر و صیغه ای و کنیز یا برده داشته باشه. مرد در اسلام میتواند زنش را بزند و تجاوز کند و حتی بکشد البته بعد باید روزه بگیرد تا گناهش پاک شود. ای دختران ایرانی بیدار شوید و نه به اسلام مرد سالار بگید. موفق باشید.
دوشنبه 23 شهریور 1388

barbud_daneshmand - بلزیک - گنت
دوستان عزیز این جفنگیاتی که اخوندا تو کله مردم کردن که:غرب فاسد شده وبه انحطاط رسید وجوان غربی نمیدونه چه کنه و ووووو...اینها واقعیت نداره یک نمونه شما بیوگرافی ج واکر بوش رو بخونید .شبی که زنش میگه یا من یا مشروب.وجورج انتخاب میکنه ویاصاحب شرکت ای بی ام میگه:پدرم در کودکیم فوت کرد ومادرم هرگزمارا کتک نزد وباکمند محبت ما را اسیر خودش کرده بود...(کتاب پرواز عقابها و ائین زندگی نوشته دیل کارنگی)را مطالعه نمائید لطفا...بسیار زیباست.
دوشنبه 23 شهریور 1388

wildpiony - هند - بمبیی
sara.j خیلی قشنگ گفتی...مرسی دوست عزیز
دوشنبه 23 شهریور 1388

sara-j - سوید - استگهلم
wildpiony - هند - بمبیی . درود بر شما
دوشنبه 23 شهریور 1388

Bare hasti - المان - هامبورگ
masih - ایران - تهران ...خواهش میکنم این قدر غرب غرب نکنید متاسفانه کشوری که توش دارید زندگی میکنید را نمیشناسید و ان وقت راجع به غرب که بیشتر هم تحت تاثیر تبلیغات حکومت هستید نظر میدهید ؟!!!کشوری که چند زن داشتن و بینهایت صیغه ای را حلال میداند یعنی عملا به زن توهین میکند ایا خیانت مفهومی دارد؟در این کشور راههای متعددی برای خیانت کردن وقانونی نشان دادن ان وجود دارد ان وقت چسبیدی به غرب فکر نمیکنم توی هیچ فیلمی هم خیانت را توجیه کرده باشند مطمین باشد چنین چیزی ارزش نیست اما غرب مشکلات را نشان میدهد ولی درایران به قولی همه چیز روبه راه است وهیچ مشکلی وجود ندارد ...تو ایران که خیلی اوضاع خرابتره!! به قولی زیرزیری خیلی کارها میکنند شرقی هارا هم دیدیم ......
دوشنبه 23 شهریور 1388

siavashoma - انگلستان - منچستر
حامیان موسوی - امارات - دبی سلام . خب منظورش اینه خیانت کنی و کسی هم نفهمه بالاخره یک کسی یک جائی بهت خیانت میکنه و می فهمی از کجا خوردی. طبیعت زمان انتقام میگیره. دل بشکنی دلت رو میشکنن . خیانت کنی بهت خیانت میکنن . بکشی میکشنت.
سه‌شنبه 24 شهریور 1388

manenarenji - المان - اسن
واسه همینه پس احمدی بخاطر خیانتش به مردم ایران احساس پشیمانی نمیکنه.
سه‌شنبه 24 شهریور 1388

sara-iran - ایران - تهران
شب قطبی-امارات-دبی....باهات موافقم کاملا درسته
پنج‌شنبه 26 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.