شکایت ۹۰ بازداشتی کهریزک در دادسرای نظامی تهران

شکایت 90 بازداشتی کهریزک در دادسرای نظامی تهران

به گفته رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، تقاضای تعقیب انتظامی سه قاضی در حوادث بعد از انتخابات بررسی می شود

شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرده که تا سه روز پیش 104 نفر از کسانی که در بازداشتگاه کهریزک آسیب دیده بودند، در دادسرا حاضر شده اند.

به گفته آقای بهرامی، 15 نفر به عنوان گواه مسائل خود را مطرح کرده و 90 نفر نیز شکایت کرده اند.

بازداشتگاه کهریزک که در جنوب تهران واقع است، در جریان اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان یکی از محل های نگهداری و بازجویی از بازداشت شدگان سر زبانها افتاد.

به گفته خانواده برخی از قربانیان اعتراضات اخیر در ایران، فرزندان آنان پس از دستگیری به کهریزک انتقال یافته بودند.

روز پنجم مرداد آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، دستور تعطیلی این بازداشتگاه را به دلیل "غیر استاندارد بودن" شرایط آن صادر کرد.

برخی می گویند کشته شدن چند نفر از بازداشت شدگان در این بازداشتگاه، باعث شد تا دستور تعطیلی آن صادر شود .

پس از اعلام تعطیلی این بازداشتگاه نیروی انتظامی اعلام کرد که "مسئولان خاطی" بازداشتگاه کهریزک عزل و تنبیه شده اند.

سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی گفته بود که "سه ماموری که به صورت خودسرانه نسبت به تنبیه بدنی شدید تعدادی از بازداشت شدگان اقدام کرده بودند، بازداشت شده اند اما اکنون رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح می گوید که "هفت نفر ازمتهمان بازداشت شده اند."

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، این هفت نفر را کسانی معرفی می کند که در رابطه با کهریزک نقش داشتند اما اشاره ای به هویت و سمت آنها در نیروی انتظامی نمی کند.

آقای بهرامی در باره انتشار اخباری مبنی بر آزادی مسئول بازداشتگاه کهریزک، می گوید: "وی که از مقامات انتظامی است هنوز در بازداشت به سر می برد."

در برخی گزارشها، اسامی برخی مسئولان ارشد نیروی انتظامی نظیر سرتیپ احمدرضا رادان، قائم مقام فرمانده نیروی انتظامی و نقش وی در این ماجرا به میان آمده بود اما فرمانده نیروی انتظامی گفته بود که "مسئولان ارشد ناجا نقشی در مشکلات ایجاد شده در این بازداشتگاه نداشتند و یک مسئول حفاظتی و نظارتی که باید تخلفات را گزارش می کرد، به همراه مسئول اردوگاه برکنار و بازداشت شده است."

علاوه بر ماموران نیروی انتظامی که در کهریزک نقش داشتند، احمد شفیعی دادستان انتظامی قضات می گوید که تخلفات سه قاضی دادگاه نیز در ارتباط با حوادث بعد از انتخابات تحت بررسی است.

پرونده تخلفات سه قاضی در حوادث بعد از انتخابات

جزئیات تخلفات این سه قاضی هنوز مشخص نیست اما گفته می شود که موضوع پرونده این سه قاضی با دادگاهی که بعد از وقایع انتخابات ریاست جمهوری در ایران برپا شده، ارتباط دارد.

در این دادگاه تعدادی از اعضای ارشد گروههای سیاسی نظیر مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب مشارکت نیز محاکمه می شوند.

به گفته دادستان انتظامی قضات، "تقاضای تعقیب انتظامی این سه قاضی در جریان است و فعلا به نظر نهایی نرسیده است."

آنطور که دادستان تهران گفته این سه قاضی "در حال حاضر سرخدمتشان هستند و پرونده در حال رسیدگی است و بعد از آنکه به اظهار نظر نهایی رسید، تصمیم گیری می شود."

elyas0121 - ایران - مازندران
خدا کنه این نود نفرو نکشن چون میخوان اول اعتماد شاکی ها رو جلب کنن بعد یکسره بفرستن اون دنیا تا مدرکی باقی نذارن.
شنبه 21 شهریور 1388

amo danial - نروژ - اسلو
راه نجات مملکت بیمار شده از دست این بیضه داران دین رسوا کردن انان با ان دین ترس و ارعاب که خداوند بخشنده و مهربانشان را فقط در سطر کتابها میتوان دید است. این زمامداران وقت برای حفظ قدرت به اعمال هر فریبکاری و در صورت لزوم جنایاتی میکنند که صدای تاریخ را هم بدر اورده اند.
شنبه 21 شهریور 1388

msforugh - ایران - تهران
فقط باید سازمانهای بین المللی نظاره گر باشند .. مثل این میمونه که گوشت رو به دست گربه بسپاری
شنبه 21 شهریور 1388

amo danial - نروژ - اسلو
واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند. چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند. مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس. توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند.........
شنبه 21 شهریور 1388

Negah* - المان - فرانکفورت
این رژیم اینقدر بیشرم وحیاست که روی هیتلر را هم سفید کرده میلیونها بیننده کشتار مردم بیگناه راکه بدنبال حق قانونی خود بودند زدند وکشتند وبا باتوم واسلحه داغون کردند دیروز این رهبر خون اشام از عدالت و طرفداری مردم بعد از انتخابات میگوید. کدام بیدادگاه ؟کدام رسیدگی ؟30 سال از جهالت گروهی بنفع خود واقوامشان استفاده کردند وکلاه از نوع اسلامی سر مردم گذاشتند وحالا ما انتظار عدالتخواهی از این بیخدایان را داریم.
شنبه 21 شهریور 1388

arya generation - انگلستان - لندن
سلام به هموطنان عزیز. احمدی نژاد یک مترسک بیش نیست. خواهش میکنم نامه دکتر سروش به خامنه ای را در اینترنت جستجو کنید و بخوانید خالی از لطف نیست
شنبه 21 شهریور 1388

kasra2000 - آلمان - کلن
درود
شنبه 21 شهریور 1388

Anderanik - سوئد - اسطکهلم
. . ملت دلیر ایران اگر خواهان آزادی کشورت هستی‌ باید زندانیها رو آزاد کنید ،کسانی‌ که سالهاست پر از کینه و نفرت در اوین و زندانهای دیگه حبس شدن . اگر با چند تا بلدزر و پشتبند آن چند کمیون حامل جوونای مسلح دیوارهای زندان اوین -رجاییشهر و قزلهسار در یه کار هماهنگ و در یه زمان انجام بشه یقین کنید ایران آزاد می‌شه .فقط چند تا مرد م ایخد که این هزینه را به گردن بگیرن .یقین کنید پیروزی با شماست .زنده بد جوونای وطن.
شنبه 21 شهریور 1388

اینترنت ندیده - ایران - ایران
اندکی صبر سحر نزدیک است . خدایا ما حکومت اسلامی را نمیخواهیم این گناهه ؟؟؟؟ . ما میخوایم برای تو دیندار باشیم که کاملا به خودم و خودت مربوطه این گناهه ؟؟؟؟. خدایا ما میخوایم برده نباشیم حتی برده بهترین دوستمون که تو باشی این گناهه ؟؟؟. خدایا ما میخوایم دروغ نگیم و به دروغ هم اعتراض کنیم این گناهه ؟؟؟؟. خدایا ما میگیم خر نمیخوایم پالون خر عوض میشه ................ ؟؟؟. خدایا ما میخوایم شاد باشیم این گناهه ؟؟؟. آخدا ما میخوایم تو تظاهرات 27 م حرف دلمونو بزنیم این گناهه ؟؟؟ پس اگه گناه نیست یاریمون کن . آخدا ما فقط میگیم عابروی ملت رو تو تلویزیون نزار ببرن و به داد کربی برس این گناهه ؟؟؟؟. و هزاران خواستنی دیگر که خودت هم برای همه بندگانت خواستی . و برای ایرانیان
شنبه 21 شهریور 1388

kaveh52 - ایران - تهران
مثل زمان انتخابات که ما می گفتیم شورای نگهبان و وزارت کشور دستشون توی یک کاسه است می گفتند خب برید پیش شورای نگهبان شکایت کنید . تا وقتیکه یک سیستم بی طرف و بین المللی به مسائل رسیدگی نکنه مهم نیست که اینها چه می کنند . مثل سعید عسگر ضارب حجاریان به زودی بیشرم تر و وقیحتر آزاد می شوند . آخه در مرد این مردم باهوش و باشعور چی فکر کردید شما ؟
شنبه 21 شهریور 1388

hooshfarhad - ‫ایران - ‫تهران
خییرا
شنبه 21 شهریور 1388

experthoney - بحرین - بحرین
من نمیدونم اشتباه از مسولین سایته یا باز هم مثل همیشه اون ناشیها این جور آمار از خودشون درمیارن. نوشته 104 نفر اومدن، 15 نفر گواه 90 نفر هم شاکی این که شد 105 تا
شنبه 21 شهریور 1388

قلدر - ایران - تهران
اینترنت ندیده باهات موافقم
شنبه 21 شهریور 1388

oghab e iran - انگلیس لندن - لندن
با سلام من امروز داخل ترن داشتم در مورد چگونگئ تجاوز به زندانئان بازداشتگاه کهرئزک مئ خواندم و همئنطور اشک مئ ریختم مردم داخل ترن فکر میکردند دیوانه شدم واقعا نمیدونم به این حیوانات چی میشه گفت فقط میتونم بگم خدایا بسه ..... کمک کمک کمک کمک مرگ بر شما مزدوران وای اگر شما را تک تک گیر بیاریم بسیجی میمونه وبطری خالی واونجاش
شنبه 21 شهریور 1388

gol222 - سوپد - هلسینگبوری
مرگ برخامنه ای دیکتاتوروادمخوار.درود به جانباختگان راه ازادی.
یکشنبه 22 شهریور 1388

shekvegar - ایران - تهران
بازداشتگاه کهریزک خود نمونه بارزیست از ددمنشیه این جنایت پیشگان . ولی باز با اینکه همه دنیا فهمید در کهریزک چه میگذرد اما همچنان عده ای نفهم و بیخرد اصرار دارند ادعا کنند که در ایران خبری نیست و امثال کروبی کذب میگویند . امروز فقط روشنگری . خسته ام اما امیدوار ..
یکشنبه 22 شهریور 1388

بابک - ایران - سبزوار
من که چشم اب نمی خورد احتمال زیاد به شکنجه گرها درجه بالاتری خواهند داد اینها برای ثواب به گفته رهبر شان مردم را با باتوم زدند و به انها تجاوز کردند
یکشنبه 22 شهریور 1388

amidjan - ایران - تهران
درود. بچه ها همش فیلمه !می خوان یک عده سرباز صفر رو متهم کنن و بعد دادگاهی شون کنن و بگن عامل تمام این جنایات اینها بودن و ما خبر نداشتیم و اینها بصورت خود سر این جنایات رو انجام دادن اما عوامل پشت پرده چه کسانی هستند؟ چرا مسئله تجاوز مسکوت مونده ؟ چرا در اون مورد کسی حرفی نمی زنه ؟ مگر نماینده مجلس خودشون نگفت که مسئله تجاوز با باتون محرز شده پس چی شد؟ در واقع سناریو این بود که اول به کروبی گفتند مدارک رو بیار بعد که آورد و دیدند که مدارک داره دفترش و کیله مدارکش رو ضبط کردن بعد آقا اعلام کرد که با مخالفان نظام برخورد خواهد شد بعد اعلام کردن که مدارک کروبی جعلی است و در آخر هم کروبی به همین زودیها دستگیر خواهد شد.
یکشنبه 22 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.