کاخ سفید: احمدی نژاد به مهمانی اوباما دعوت نمی شود

کاخ سفید: احمدی نژاد به مهمانی اوباما دعوت نمی شود

آقای گیبز می گوید ایران به تعهدات بین المللی خود عمل نکرده است

کاخ سفید می گوید باراک اوباما از محمود احمدی نژاد برای شرکت در مهمانی سران دولت های شرکت کننده در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دعوت نخواهد کرد.

این مهمانی در حاشیه برگزاری شصت و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اواخر سپتامبر در نیویورک و به میزبانی باراک اوباما برگزار می شود.

پیش تر خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مشاوران آقای احمدی نژاد از سفر او به نیویورک برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبر داده بود.

رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید می گوید بعید می داند آقای احمدی نژاد به مهمانی آقای اوباما دعوت شود زیرا به تعهدات بین المللی خود عمل نکرده است.

آمریکا به ایران تا ماه سپتامبر برای پاسخگویی به پیشنهاد از سرگیری مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 فرصت داده است.

آقای گیبز همچنین گفت ممکن است علاوه بر آقای احمدی نژاد، بعضی سران دیگر نیز به این مهمانی دعوت نشوند.

باراک اوباما از زمان ورود به کاخ سفید برای بهبود روابط با ایران تلاش کرده است ولی در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و سرکوب اعتراض های مردمی، این تلاش ها به حالت تعلیق درآمده است.

به عنوان مثال، آمریکا دعوت از دیپلمات های ایرانی برای شرکت در مهمانی چهارم ژوئیه، روز ملی آمریکا در سفارتخانه های این کشور در سراسر جهان را پس از برگزاری انتخابات پس گرفت.

این در حالی بود که هیچ کدام از دیپلمات های دعوت شده به این دعوت پاسخ نداده بودند.

پیش تر، سفارت آمریکا در مصر از سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران برای حضور در سخنرانی باراک اوباما در دانشگاه قاهره دعوت کرده بود.

آقای اوباما همچنین در پیام نوروزی خود نخستین بار رهبران ایران به طور مستقیم خطاب قرار داد و گفته می شود با آیت الله علی خامنه ای، رهبر این کشور مکاتبه کرده است.

مقام ها و دیپلمات های ایرانی و آمریکایی از زمان قطع روابط سیاسی دو کشور در مراسم رسمی یکدیگر شرکت نکرده اند.

dkdk - دانمارک - اسلیش
اگر دولت ایران برای اوباما و کشورش منفعت داشت مطمئن باشید که خیلی محترمانه احمدی را دعوت میکرد.فکر نکنید اوباما بخاطر مردم ایران از منافع امریکا میگذشت هرگز.اما ایران روی خوش به اوباما نشان نداد
جمعه 20 شهریور 1388

nimaaa - امریکا - نیویورک
من از همین الان خودم رو اماده کردم واسه تظاهرات در نیویورک اخ که چه حالی میده احمقی نژاد منتظریم
جمعه 20 شهریور 1388

nooshin tehrani - ایتالیا - رم
چون میدونند که احمدی نژاد دعوتشونو رد میکنه. احمدی نژاد تو دنیا تکه. هیچکس در این 500 سال تاریخ ننگین امریکا این طور تو روشون وای نایستاده. چون همه جیره خور امریکان.
جمعه 20 شهریور 1388

sadegh_sabz - ایران - تهران
مگه میمون ها هم به مهمونی دعوت میشن!!!!!!!!!!!!!!!
جمعه 20 شهریور 1388

zananeh - دانمارک - اهوس
dkdk - دانمارک - اسلیش ــــــــــــــــــــ موافقم. این همون آمریکایی هست که اگه بخواد دنیارو میتکونه.... پس چی شده حالا خفه شده٫ خوب مسلما نفعی براش نداره
جمعه 20 شهریور 1388

مبین.رشت - ایران - رشت
آقای گیبز می گوید ایران به تعهدات بین المللی خود عمل نکرده است:. آقای گیبز من هیچگونه دسترسی به شما ندارم و از اینجا پیام خود و بسیاری از دوستانم را به شما میرسانم هم به شما و هم آقای باراک اوباما میگویم که لطفا اجازه ورود احمدی نژاد خونخوار و حیلهگر و دروغگو را به کشورتان ندهید،مگر فیلم کشتار مردم و ندا آقا سلطان ها را ندیدید؟مگر تقلب انتخاباتی را ندیدید؟مگر تجاوزها و جنایتهای اینان بر شما آشکار نشده؟پس لطفا به احترام مردم ایران و شهدای آن احمدی نژاد پست و آدمکش را به امریکا دعوت نکنید،او که جز دروغ چیزی نمیگوید،به نیابت از مردم ایران سخن نمیگوید بلکه خواسته های خودش را به مردم تعمیم میدهد و میگوید ملت ایران چنین میگویند و چنان میگویند،آقای اوباما خواسته ملت ایران با یاوه گویی های احمدی نژاد متفاوت است مگر ندیدید در دانشگاه کلمبیا چقدر دروغ تحویل دانشجویانتان داد
جمعه 20 شهریور 1388

aspiran - ایتالیا - میلان
nooshin tehrani - ایتالیا - رم. بله احمدی نژاد تو دنیا تکه در دروغگوئی رذالت واطاعت از خامنه ای مستبد و جنایتکار احتمالا برای شما منفعتی وجود داره که از یک ادم خبیث و کودتاچی اینجوری طرفداری میکنید امیدوارم حمایت شما از روی نا اگاهی باشه.
جمعه 20 شهریور 1388

قلدر - ایران - تهران
نبایدن راه بدن اگه راه می داد محبوبیت اوباما در میان مردم ایران کم می شد
جمعه 20 شهریور 1388

vezveznazi - ایران - ایران
انتری ادم کش و کودتاچی جاش فقط توی قبره.مرگ بر جمهوری نظامی اسهالی
جمعه 20 شهریور 1388

3.pehr - ایران - ایران
دوستانی که امریکا زندگی میکنید یادتون نره از احمدی نژاد در سازمان ملل استقبال گرم کنید ااااااا دوست دارم انقدر زیاد باشید که روح سهراب ها ونداها شاد بشه.
جمعه 20 شهریور 1388

hamesheh bahar - انگلستان - لندن
فکر کنید ا.ن سر میز غذا اون باید بره طویله باnooshin tehrani - ایتالیا - رم . علف میل کنه!!
جمعه 20 شهریور 1388

niyusha - امریکا - لوسانجلس
nooshin tehrani - ایتالیا - رم تو چی میگی بسیجی ....اده اگر تو در ایتالیا زندگی کنی مگر اینکه تو سفارت ایران در ایتالیا واقعا اگر از روی اگاهی این حرفو بزنی پس خدا کنه اینقدر که عاشق احمدی نزاد هستی شکنجه ها و تجاوزهاش هم نصیبت بشه ا...ق ب...عور
جمعه 20 شهریور 1388

Bare hasti - المان - هامبورگ
nooshin tehrani - ایتالیا - رم ...یک ادم فروش دیگه..تو که عاشق میمون دلاورت هستی چرا دور از میمونت زندگی میکنی؟؟!!!! یا شاید هم با نون اونه که انجا هم دنبال کار ادمفروشی و چاپلوسی هستی ..به امید نابودی شما ادم کشان وطن فروش
جمعه 20 شهریور 1388

masih - ایران - تهران
باید راه بدن چون با راه دادنش توجه رسانه های دنیا بهش جلب میشه وخیلی راحت ومستقیم میشه بهش اعتراض کرد. نیویورک تنها جایی که میشه راحت بر علیهش تظاهرات کرد.تظاهراتی سبز نه اینکه هر کی دستش یه پرچم بگیره سنگ خودشو به سینه بزنه.رمز پیروزی اتحاد.خدا کنه صهیونیستا کاسه داغتر از آش نشن چون باعث سوء استفاده این جانیان میشه.اتحاد وپرچمی واحد الان وقت ابراز حزبی نیست ما در بحران ملی قرار داریم نگذارید خون شهدا پایمال شود.
شنبه 21 شهریور 1388

iran-azad - ایران - تهران
این قذافی میمون بازه می تونی یه کیسه گونی بکشی سرت و بروی به چادرش
شنبه 21 شهریور 1388

nahiliتهران - ایران - تهران
ما روز قدس خودمون رو نشون می دیم و از دوستای امریکاپی می خوام موقع ورود احمدی نژاد آنچنان سورپرایزش کنند که نمازه وحشت بخونه ...
شنبه 21 شهریور 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
nooshin tehrani - ایتالیا - رم . . با پول خون ملت از طریق بابا ملات خوش می گذرانی . باید.عو عو کنی.
شنبه 21 شهریور 1388

33pooles - المان - دورتموند
نوشین تهرونی - ایتالیا - رم پشمالوی سفارتی خفه شو
یکشنبه 22 شهریور 1388

parsaus - امریکا - اورنج کنتئ
نوشین تهرانی ...3 تا مطلب مهم باید بهت بگم 1--پاهاتو بگیر بالا که هم خون به مغزت برسه ...2 -.ما که اینجا زندگی میکنیم میدونیم که اوباما اصلا احمقی نجس رو از دسمال کاغذی هم کمتر میدونه چه برسه به دوت 3-- فراموش نکن پاتو بیار ی پائین
دوشنبه 23 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.