گفتگوهای مخفی نتانیاهو درباره ایران در روسیه

گفتگوهای مخفی نتانیاهو درباره ایران در روسیه

سایت روزنامه جروزالم پست

گزارش ها از اسرائیل حاکی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور، روز دوشنبه (7 سپتامبر)، برای گفتگو در باره معاملات تسلیحاتی دولت روسیه با ایران سفری مخفیانه به روسیه داشته است.

دفتر آقای نتانیاهو حاضر نشده است این خبر را تائید یا انکار کند و وزارت امور خارجه روسیه نیز در این باره اظهار نظر نکرده است.

دفتر نخست وزیری اسرائیل تاکید دارد که او اوایل هفته جاری از "یک تاسیسات امنیتی" دیدن کرده است.

این گزارش ها چند روز بعد از آن منتشر شده که رسانه های غربی و روسیه ادعا کرده اند ماموران سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل در متوقف شدن یک کشتی روسیه، به نام اقیانوس منجمد شمالی، دست داشته اند.

این کشتی باری در جریان سفرش از فنلاند به الجزایر برای مدتی ناپدید شد و به گفته تیم فرانکز، گزارشگر بی بی سی در بیت المقدس، برخی محافل رسانه ای اسرائیل بر این باورند که ناپدید شدن موقت آن با سفری که تصور می شود آقای نتانیاهو به روسیه انجام داده است، ارتباط داشته باشد.

دولت روسیه بعدا اعلام کرد که این کشتی حامل الوار چوب بوده و دلیل ناپدیدی آن ربوده شدنش بوده که پس از ردیابی توسط نیروی دریایی روسیه، خدمه اش نجات یافته اند.

اکنون یکی از مقام های ارشد نزدیک به سازمان جاسوسی اسرائیل به بی بی سی گفته است که کشتی مذکور سیستم دفاع ضد حملات هوایی پیشرفته روسیه را به سمت ایران می برده است.

این مقام اسرائیلی گفت اسرائیل به روسیه هشدار داده بود که از بار این کشتی مطلع است و به اندازه کافی به روسیه فرصت داد تا پیش از افشاگری علنی و آبرو ریزی آن را متوقف کند.

مقام های روسیه گزارش هایی را که گفته اند این کشور توسط این کشتی برای ایران موشک حمل می کرده، انکار کرده است.

گفته شده است که اسرائیل به روسیه مدارکی را نشان داده دال بر این که تسلیحاتی که به ایران فروخته در اختیار جنبش حزب الله لبنان قرار گرفته است.

مطبوعات اسرائیل آورده اند که آقای نتانیاهو همچنین در پی آن بوده است که روسیه به ایران موشک های پیشرفته زمین به هوا نفروشد.

از این موشک ها می توان برای دفاع از تاسیسات هسته ای استفاده کرد.

به گفته گزارشگر بی بی سی اسرائیل نگرانی خاصی در باره تجهیزات ضد حملات هوایی ایران دارد چون اگر تصمیم بگیرد که در راستای مقابله با بلندپروازی های هسته ای ایران دست به حملات هوایی بزند، این گزینه را از دست می دهد.

امروز نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که ایران اکنون اورانیوم لازم برای ساخت سلاح هسته ای دارد یا بزودی خواهد داشت.

ایران تاکید دارد که برنامه هسته ای این کشور به طور کامل برای مصرف های غیرنظامی است.

vahid.sharifi - کانادا - ونکوور
بابا یه روسیه وقتی میگیم ایرانی هستیم اخ و پیف نمی کنن مردمش حالا با فحش و پرچم آتش زدن اونم بر.. توش که دیگه کلا I am Iranian بشه مایه ننگ و از صحنه جملات حذف شه!!! مرض دارید مگه؟ خوبه از فردا تمام کشور ها در تلویزیون هاشون شعار مرگ بر ایران و ایرانی سر بدن؟؟؟!!!
پنج‌شنبه 19 شهریور 1388

baas - هلند - روتردام
برنامه هسته ای جمهوری اسلامی خطری برای اسراییل ندارد. و فقط برای قتل عام ایرانیان ساخته خواهد شد.
جمعه 20 شهریور 1388

fatemeh shin - انگلیس - لندن
آقای خامنه ای واحمدی نژادکه داپم ازدوشمن صحبت وابرازنگرانی میکنند حق دارند بالاخره من توانستم این دوشمن خطرناک را کشف کنم این دوشمن کسی نیست غیراز ملت ایران.احمدی نژاد بغدادویانیویورک میرود ارتش ویا پلیس فدرال برای حفظ جان اوسنگ تمام میگذارندحتی اگر اسراپیل هم برود برای حفظ جان این نازنین تما م. تلاش خودرا خواهندکردحالا اگرراست میگوید مثلا برود گرمسار ولایت خودش بدون ماموروسپاه پاسداران انوقت ببینیم تکه بزرگ اش که گوشش است آیا به تهران خواهد رسیدیانه؟.حال امتحانش مجانی ایست آقای دکتر احمدی نژادبرای قوت دلش میتواندرهبر مستظعفان جهان آقای خامنه راهم همراه خود ببرد.وبعدا راضی وسلامت برگردندالبته درگرمسار بساط منقل بافور مهیا ست تریاک هم فراوان وارزان در دسترس.
جمعه 20 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.