پسران سرایدار راز سرقت کتاب های عتیقه را می دانستند

پسران سرایدار راز سرقت کتاب های عتیقه را می دانستند

پسران مرد سرایدار از نبود صاحبخانه سوءاستفاده کردند و کتاب های عتیقه و خطی او را به همراه مقدار زیادی طلا و جواهر به یغما بردند. این دو متهم به خاطر اعتیاد به ماده مخدر شیشه دست به این سرقت زدند و 15 روز بعد از طرح شکایت از سوی مالباخته به جرم خود اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار ما مردی ثروتمند به نام فرزاد روز 15 مردادماه به همراه خانواده اش به شمال کشور سفر کرد. او دو هفته بعد وقتی به خانه برگشت، مشاهده کرد دزدان منزل او را غارت کرده و طلا و جواهرات، پول نقد و کتاب های زرکوب و خطی وی را برده اند. او به کلانتری ولنجک رفت و با طرح شکایتی خواستار دستگیری سارقان شد. هنگامی که کارآگاهان به محل وقوع جرم رفتند، حتم پیدا کردند این دزدی توسط یک آشنا انجام شده است چرا که دزدان به راحتی و بدون شکستن در یا پنجره وارد خانه شده بودند. به گفته مرد سرایدار هیچ شخصی به آنجا مراجعه نکرده بود. این سرنخ ها باعث شد کارآگاهان به کنکاش در زندگی مرد سرایدار بپردازند. آنها زمانی که فهمیدند دو پسر این مرد به نام های حمید و حسن به ماده مخدر شیشه اعتیاد دارند، ارتکاب دزدی توسط آن دو را دور از ذهن ندانستند. آنچه دو برادر را بیش از پیش مشکوک نشان داد، این بود که آنها به رغم داشتن شغل و منبع درآمد مشخص، پول زیادی در اختیار داشتند و خریدهای کلان می کردند. سرانجام روز 14 شهریور حمید و حسن بازداشت شدند اما گفتند از ماجرای دزدی بی خبر هستند. انکارهای آنها نتوانست راه فرارشان را از زیر بار اتهام باز کند و دو برادر در برابر این سوال که از چه راهی درآمد کسب می کنند، به ضد و نقیض گویی پرداختند و با هر جمله خود را به بن بست نزدیک تر و بالاخره به ارتکاب سرقت اقرار کردند. حمید در اعترافاتش گفت؛ من و برادرم محل نگهداری پول و جواهرات را می دانستیم. برای همین وقتی صاحبخانه و خانواده اش به مسافرت رفتند فرصت را برای دزدی مناسب دیدیم و نقشه مان را اجرا کردیم. حسن نیز توضیح داد؛ ما مقداری از طلاها را فروختیم اما کتاب های خطی و زرکوب و بقیه جواهرات را در مکانی امن مخفی کردیم. ماموران در ادامه با راهنمایی های دو متهم اموال مسروقه را کشف کردند.

سرهنگ علی اکبرپور رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با اعلام ارزش 300 میلیون تومانی اموال مسروقه عنوان کرد؛ در سرقت اخیر شاهد آن هستیم که متاسفانه با وجود تمامی هشدارهایی که از سوی پلیس به شهروندان در خصوص نگهداری اموال باارزش و گران قیمت داده شده است، صاحب این اموال صرفاً به نگهداری اموال خود داخل یک کمد چوبی اکتفا کرده و این در حالی است که سارقان از محل نگهداری طلاها و جواهرات اطلاع دقیق داشته اند.

وی افزود؛ بهترین مکان برای نگهداری طلاها یا دیگر وسایل گرانقیمت وسوسه آمیز صندوق های امانات بانکی است چرا که با توجه به سیستم های ایمنی پیشرفته این مراکز و همچنین نگهبانی شبانه روزی توسط پرسنل آموزش دیده، عملاً راه هرگونه سرقت برای سارقان بسته است. وی خاطرنشان کرد؛ درخصوص استخدام افراد تحت عنوان مستخدم یا سرایدار نیز توصیه می شود اولاً این افراد از طریق مراکز معتبر کاریابی استخدام شوند و ثانیاً تحقیقات کاملی از محل سکونت و دیگر اطلاعات مورد نیاز از آنها انجام شود.

Peyman101 - بلژیک - گنت
پدر بدبخت و زحمتکش رو هم از کار بیکار کردند.ریشه همه اینها فقر و بیکاریه.خدا از باعث و بانیش نگذره .
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

علیرضا دادا - امارات - دبی
واسه خودش یه گنجی بودها...چقدر ناشی بودند این دزدها...دزدهای معتاد عوضی.به خاطر یه ذره خرید اون آشغالها به چه ننگی گرفتار شدند.
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.