سکانس به یاد ماندنی فیلم دیکتاتور بزرگ و سخنرانی مهیج چارلی چاپلین - ویدیو

سکانس به یاد ماندنی فیلم دیکتاتور بزرگ و سخنرانی مهیج چارلی چاپلین

" دیکتاتور ها می میرند و قدرتی را که از مردم می گیرند به مردم باز خواهد گشت . من متاسفم اما نمی خواهم امپراطور شوم!... سربازان : خود را بدست ددمنشان نسپارید ، انسان هایی که شما را تحقیر می کنند ، در بند می کشانندتان ، کسانی که شما را کنترل می کنند، به شما می گویند که چکار کنید ، چه بنوشید ، چگونه بیندیشید و چگونه احساس کنید: کسانی که شما را شرطی می کنند، رژیم غذایی می دهند ، با شما مانند گاو رفتار می کنند و از شما به عنوان گلوله توپ استفاده می کنند . خود را بدست انسان های غیر طبیعی نسپارید ، مردان ماشینی ، با ذهن ماشینی و قلب ماشینی ! شما ماشین نیستید ! شما گاو نیستید ..."


جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.

جهت نمایش بدون فیلتر ویدئو در ایران اینجا کلیک کنید.

جهت دانلود مستقیم و بدون فیلتر ویدئو در ایران اینجا کلیک کنید.

لینک دانلود مستقیم تنها تا ساعاتی پس از انتشار فعال خواهد ماند

جهت دانلود برنامه پخش ویدئوهای دانلود شده اینجا کلیک نمایید.

سخنرانی چارلی چاپلین در فیلم دیکتاتور بزرگ

دیکتاتورها می میرند و قدرتی که از مردم می گیرند به مردم باز خواهد گشت .

من متاسفم  اما نمی خواهم امپراطور شوم . کار من نیست . من نمی خواهم به کسی دستور دهم یا جایی را فتح کنم . من دوست دارم به همه کمک کنم , اگر امکانی باشد .

یهودی , بی دین ,سیاه , سفید . ما همه می خواهیم به همدیگر کمک کنیم . نوع بشر چنین است . ما همه می خواهیم در شادی یکدیگر زندگی کنیم , نه در رنج و بدبختی یکدیگر .

ما نمیخواهیم از یکدیگر متنفر باشیم و همدیگر را تحقیر کینم . در این دنیا اتاقی برای همه یافت می شود و زمین نیک غنی است و می تواند برای همه غذا فراهم کند. شیوه زندگی می تواند آزاد و زییبا باشد.

اما ما راه را گم کرده ایم.

حرص و آز روح بشر را مسموم کرده است , دنیا را پر از تنفر کرده است , ما را در بدبختی و خون غوطه ور کرده است. ما سرعت را بالا برده ایم ولی خودمان را محبوس کرده ایم . ماشین آلات با تولید انبوه ما را نیازمند کرده است . دانش ما را بدگمان کرده , هوشمان سخت و نامهربان گشته است .

ما بسی فکر می کنیم و بسیار کم احساس . بیش از ماشین آلات ما محتاج انسانیت هستیم . بیش از هوش محتاج مهربانی و ملایمت .

بدون این کیفیات , زندگی خشن می شود و همه چیز از دست می رود . هواپیما و رادیو ما را به هم نزدیک کرده است . طبیعت اصلی ایناختراعات برای نیکی بشریت فریاد می زند , برای برادری جهانی برای یگانگی همه ما فریاد می زند.

حتی اکنون صدای من به گوش میلیون ها نفر در جهان می رسد. میلیون ها مرد , زن و کودک ناامید , قربانیان سیستمی که باعث می شود بشر شکنجه کند و مردم بی گناه را به زندان بیندازد.

به کسانی که صدای مرا می شنوند میگوید " ناامید نشوید" . رنجی که اکنون در بین ماست گذر حرص آدمی است , تلخی بشری است که راه پیشرفت انسان او را می ترساند. نفرت آدمی می گذرد و دیکتاتورها می میرند , و قدرتی که از مردم می گیرند به مردم باز خواهد گشت و تا زمانی که انسان ها می میرند آزادی نابود نخواهد شد.

سربازان , خود را به دست ددمنشان نسپارید , انسان هایی که شما را تحقیر می کنند , در بند می کشانندتان ,کسانی که زندگی شما را کنترل می کنند , به شما می گویند که چکار کنید , چه بنوشید , چگونه بیندیشید و چگونه احساس کنید .

کسانی که شما را شرطی می کنند , رژیم غذایی می دهند , با شما مانند گاو رفتار می کنند و از شما به عنوان گلوله توپ استفاده می کنند. خود را به دست انسان های غیر طبیعی نسپارید ,مردان ماشینی با ذهن ماشینی و قلب ماشینی !شما ماشین نیستید ! شما گاو نیستید !

شما انسانید , شما عشق به انسان در قلب خود دارید . شما نفرت نمی ورزید , تنها بی عشقان متنفرند , بی عشق و غیر طبیعی .

سربازان , برای بردگی مبارزه نکنید , برای آزادی بجنگید , در فصل هفدهم سنت لوک نوشته شده " قلمروی خداوند در میان انسان هاست " نه یک انسان و نه گروهی از انسان ها بلکه همه انسان ها , در شما , شما مردمی که قدرت دارید , قدرتی که ماشین بسازید , قدرتی که شادی پدید آورید . شما مردمی که قدرت دارید تا زندگی را آزاد و زیبا کنید تا این زندگی را پر از حادثه کنید .

سپس , به نام دموکراسی , اجازه دهید آن قدرت را استفاده کینم , متحد شویم . یگاه , برای یک دنیا جدید مبارزه کنیم , دنیای آراسته ای که به همه انسان ها اجازه می دهد کار کنند که به شما آینده و امنیت دوره سالمندی می دهد . با وعده این چیزها , دژخیمان به قدرت می رسند ولی آنها دروغ می گویند . آنها به وعده های خود عمل نمی کنند, و هرگز نخواهند کرد.

دیکتاتورها خود را آزاد می کنند ولی مردم را برده می کنند . اکنون , مبارزه کنیم برای رسیدن به آن وعده ها !

مبارزه کنیم برای آزاد کردن دنیا , برای از بین بردن موانع , برای دور کردن حرص و آز , نفرت و ناشکیبایی .

مبارزه کنیم برای جهان منطقی , جهانی که علم و پیشرفت به شادی انسان می انجامد .

سربازان , به نام دموکراسی متحد شویم

هانا , صدای مرا می شنوی ؟ هر جا هستی نگاه کن هانا , ابرها به حرکت در می آیند , خورشید می درخشد .

ما از تاریکی به روشنایی می رویم . ما به جهانی نو وارد می شویم . دنیایی مهربان تر , جایی که انسان ها بر فراز نفرت خود , حرص خود و ددمنشی خود قرار می گیرند.

نگاه کن هانا , به روح انسان بال داده شده است و بالاخره او پرواز را آغاز می کند. به سوی رنگین کمان پرواز می کند.به سوی نور امید , به سوی آینده , آینده باشکوه متعلق به توست , به من و همه ها . نگاه کن هانا , نگاه کن

امین آلمان فرانکفورت - آلمان - فرانکفورت
احمدی نژاد را. به نیویورک راه ندهید. با سلام خدمت دوستان iranianuk. و باسپاس از اطلاع رسانی بموقع و درست شما. همانطور که میدانید، احمدی نژاد برای شرکت در نشست سازمان ملل قرار است راهی شهر نیویورک شود. تنها کسی که مطابق قانون می تواند از سفر یک رئیس جمهور به نیویورک جلوگیری کند شهردار این شهر است. این کار سابقه تاریخی دارد. زمانی که "جولیانی" شهردار وقت نیویورک بود یاسر عرفات را باتهام تروریست بودن به این شهر راه نداد. بنابراین فکر می کنم اگر ایرانیان همت کرده و در یک کارزار وسیع، با ارسال ای میل از "بلومبرگ" شهردار کنونی نیویورک بخواهند احمدی نژاد را بعنوان یک کودتاچی که مردم ایران او را رئیس جمهور خود نمی دانند به این شهر راه ندهد واقعه زمان "جولیانی" می تواند تکرار شود. برای این کار باید یک متن انگلیسی مناسب تهیه کرده و بصورت تومار امضا و تائید شود و سپس برای شهردار نیویورک ارسال گردد. دراین تومار باید به وضوح دلایل و ضرورت جلوگیری از ورود رئیس جمهور برآمده از یک کودتای خونین را توضیح داد و آن را به دفتر شهردار نیوریورک فرستاد. این متن از اینترنت است و نوسینده کسی دیگر
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

بینوایان - ایران - تهران
امین آلمان فرانکفورت - آلمان - فرانکفورت. سلام بر شما . دوست عزیز لطف می کنید بگید منظورتان از کودتا چیه ؟ من یک مقدار اطلاعاتم ضعیفه . ممنون میشم توضیح بدید .
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

ibm2646 - لندن - انگلیس
احمدی نژاد را. به نیویورک راه ندهید .
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

dannni - سوئد - استکهلم
امین آلمان فرانکفورت - آلمان - فرانکفورت . /اتفاقا باید بیاد تا مردم و هموطنان مقیم امریکا در اون روز تظاهراتی برند ملیونی همون کاریکه تو ایران منعش کردن در نیورک امریکا جلوی کل رئسای جمهور دنیا ابروی این جنایت کار دروغگو ببرند اگر تا انموقع ابر براش منده باید مشروعیت این ترمالی نژاد تو امریکا زیر پا بره
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

mahnadi - هلند - هارلم
امین آلمان فرانکفورت - آلمان - فرانکفورت . دوست عزیز با شما بسیار موافقم نظر بسیار خوبیست امیدواری دوستان مقیم آمریکا از کاربزرگ را به نیکی پیش برند حتی اگربه هردلیلی این برنامه پیش نرفت نباید ناامید شد در تمام روزهایی که* باعث شرم ملت ایران *آنجاست باید همه ایرانیان عزیز مقیم در مکان حاضر ومخالفت ونارضایتی خود را ازحضور چنین رسوایی اعلام دارند . زنده باد ایرانی شریف ومبارز در هرکجای هستی که به سر میبرند
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

eteraaz_2 - ایران - تهران
زمانی اینها بوجود خواهد امد در این جهان!که اسلام نابود بشه انوقت تمام جهان در صلح و صفا زندگی میکنن.
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

Ezhaq - ایران - تهران
تشکر خیلی زیبا بود زنده باد ایران آزاد
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

immortal1977 - هلند - امرسفورت
بینوایان - ایران - تهران . بچه بسیجی هیچی ندار اگه سوالتو مغرضانه نمیپرسیدی خودم ....ر فهمت میکردم! امثال تو نخاله اینجا جایی ندارین.بزار برو باد بیاد تا ازادیخواهان ایران دوست اشکتو در نیاوردن!
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

janam fadaye iran - انگلستان - منچستر
دوستان سلام. من هم با نظر امین آلمان فرانکفورت - آلمان - فرانکفورت کاملا موافقم. منتها اگر هم اومد فرصت خیلی خوبی هست که این هاله مسخره را از روی سرش بردارید. یادمان نرود که این مردک در همین نیویورک بود که هاله دار شد وحالا از دوستان نیویورکی خواهش دارم که همت کنند واین هاله اغشته به خون هموطنان عزیزمان را از سر این جانی دیوانه بردارند. زنده باد ایران. سبز باشید
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

amin7777 - انگلستان - منچستر
امین آلمان فرانکفورت - آلمان - فرانکفورت . نظر خوبیه. باید یه کاری بکنیم.
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

msforugh - ایران - تهران
دیکتاتور ها می میرند و قدرتی را که از مردم می گیرند به مردم باز خواهد گشت ...........چقدر قشنگ
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

hamidTANTAN - اتریش - وین
امین آلمان فرانکفورت - آلمان - فرانکفورت . با شما دوست عزیز صد درصد موافق هستم این کار میتونه بد ترین ضربه به پیکر بی جان این رژیم منفور اسلامی باشد.و مهمتر اینکه تکلیف کشورهای اروپای و غیره هم با این رژیم فاسد و خود کامه روشن تر میشود.و میتواند قدم بزرگی باشد برای حمایت از حق و حقوق از دست رفته ملت ایران .با این کارنشان داده خواهد شد که احمدی نژاد هیچ گونه رسمیت و مشروعیتی در دنیا ندارد.و کل نظام جمهوری اسلا می به زیر سوال کشیده خواهد شد. و این کار به نفع مردم ایران خواهد بود و حمایتی بزرگ از مردم بزرگ ایران.
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

world cup - ایران - تهران
بینوایان -ایران-تهران گورتو گم کن از این سایت برو بیرون تا ...ار ...رت رو...... ک...ت آ...ال ...در.... بسیجی بینوای خاک بر سر آدمکش تو که معنی کودتا را نمیدانی گمشو برو برو از صاحبت علی گدا سوال کن ...گ مزدور آ...ال تا برات بگه
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

بینوایان - ایران - تهران
mmortal1977 - هلند - امرسفورت. آخه برادر ! شما که فرزند شهیدی ، شما که برادر شهیدی (به گفته خودت) ، شما که سربازی معاف شدی رفتی اونور آب عشق و حال ، شما که هر ماه خدا تومن داری از این حکومت می گیری ( یه آبم روش ! ) ، شما که میای ایران خودتو "برادر" جا می زنی و پولارو پارو می کنی ! شما که پارتیت کلفته ( تا دلم بخواد رفیق لباس شخصی داری ! ) ، شما که هر شب برای سلامتی رهبرت دعا می کنی ! شما که مایه داری .. شما دیگه چرا فیلم مخالفت با جمهوری اسلامی رو بازی می کنی ! بابا بی خیال حاجی جون !! /// راستی هنوز معنی کودتا در نظر آقای امین رو نمی دونما !
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

hamidTANTAN - اتریش - وین
بینوایان - ایران - تهران . تو انقدر بد بخت و بینوای فکری هستی که جواب دادن به تو فقط وقت تلف کردن هستش.این را از صمیم قلبم میگم خیلی ادم منفوری هستی.البته نه فقط بخاطر این کامنتی که گذاشتی . چرا که تمام مطالبی که تا به حال نوشتی نشان دهنده این است که از مزدوران جمهوری منفور اسلامی می باشی.(از دوستان و کارمندان سایت iranianuk تقاضا دارم که این کار بر را چک کنند تا معلوم شود که با چه نامهای کار بری در این سایت مشغول به کاراز طرف جمهوری نکبتی اسلامی می باشد)
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

green_irann - ایران - تهران
ای رهبر کودتا این اخرین پیام است. جنبش سبز ملت اماده قیام است........رهبری که قاتله ولایتش باطله.......تشنه خون ملت بسیجی بی غیرت........ما میگیم خر نمی خوایم پالون خر عوض میشه ما میگیم مرگ بر دیکتاتور دادستان عوض میشه...... چراغ صدا و سیما خاموش باید گردد بسیجی بی غیرت تا واجبی نخورده اعدام باید گردد.......نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران.......دیه ندای ایران دیه سراب اعرابی استقلال ازادی جمهوری ایرانی..........وای اگر منتظری حکم جهادم دهد........ وعده ایرانیها یاران دبستانی روز قدس روز میدان ازادی
پنج‌شنبه 19 شهریور 1388

immortal1977 - هلند - امرسفورت
بینوایان - ایران - تهران . ببین جوجه بسیجی ..حالا خوب روشنت میکنم! من از نظر تو تازی زاده بچه شهید به حساب میام ولی خودم با اینکه پدر و برادرم رو توی جنگ از دست دادم شرمم میاد که از اسم کثیف عربی شهید استفاده کنم! پدر و برادرم برای دفاع از کشورشون به جنگ رفتن نه برای دین کثیفت اسلام! سال 67 موقعی که 11 سال سن بیشتر نداشتم از کشور بهمراه تنها عضو خانوادم , مادرم اومدم هلند .سال 75 موقعی که 18,19 سالم بودش برای خدمت سربازی به ایران برگشتم و بجای 24ماه 28 ماه (4 ماه اضافه خدمت) کردم در رسته دژبان مرکز که پادگانشم ته جمال زاده بود که البته ما رسته انتظاماتیها توی حوزه های کلانتریهای تهران پخش بودیم.یه مسئله احساسی و... که مجبورم کردش بیام ایران.. و موقعی بود که مصادف با مشمول بودنم شد!. ادامه در کامنت بعدی...
پنج‌شنبه 19 شهریور 1388

immortal1977 - هلند - امرسفورت
بینوایان - ایران - تهران . کامنت دوم:. اینجا هم با افتخار میگم که یه ادم موفق بودم چه از نظر تحصیلی و اتمامش و چه اجتماعی و چه همین فارسی نوشتنم و حتی ورزشی! پس احتیاجی به جیره خوری از اسلامیون کثیفی که به تو ..حکومت میکنن , ندارم. اون رهبر علیلتو هم ببینم به ناموسم قسم براش باتوم داغ کرده مهیا میکنم ...! با این مزخرفاتی که مثلا خواستی بعنوان کل کل به من تحویل بدی , خواستم ازت بگذرم و بزارم برا خودت ... ,ولی باید یه سری چیزا روشن میشد که بفهمی با کی طرفی.البته 95% حدس میزنم که چرا جرات کردی جوابمو بدی:: اعتراض یا اسودگی رو یادته که !? ;) خیلی مونده که اجازه بدم امثال کسایی مثل تو ..بخوان با من کل کل کنن جناب نا اقای اعتراض!!
پنج‌شنبه 19 شهریور 1388

Alireza88 - ایران - تهران
دوستان گرامی در روز قدس با توجه به وجود انبوه خبرنگاران خارجی امکان برخورد برای آنها وجود ندارد و این تنها فرصت برای نهضت سبز ماست که مشارکت میلیونی داشته باشیم و گرنه سالها باید بنشینیم و برای فرصت از دست رفته افسوس بخوریم. لطفاْ اطلاع رسانی کنید.
پنج‌شنبه 19 شهریور 1388

vezveznazi - ایران - ایران
امین آلمان فرانکفورت - آلمان - فرانکفورت.با نظر شما موافق هستم.این طومار را چطوری می شود تهیه کرد.از ایرانیان مقیم امریکا خواهش می کنم که ابروی این جنایتکار بی شرم ا ببرند.زنده باد جمهوری ایرانی درود بر فرزندان ایران زمین
پنج‌شنبه 19 شهریور 1388

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
بینوایان - ایران - تهران. برادر بسیجی حضور و ابراز نظر در این جمع نیازمند حداقلی از دانش و معلومات عمومی است که شما بنا بر اعتراف شخصی فاقد آن هستید. کسب معلومات اولیه برای ورود به بحث از وظایف شخص شماست. این وظیفه را به دیگران محول نکنید. چون یقین دارم که شما معنای کودتا را نمی دانید و در بیان این حقیقت صادق بودید، شما را به واژه نامه سیاسی داریوش آشوری ارجاع می دهم. امیدوارم معنی واژه فرانسوی کودتا را از این طریق به سرعت متوجه شوید.
پنج‌شنبه 19 شهریور 1388

naslesookhteh - ایران - تهران
ایمیل و شماره تلفن هتل محل اقامت احمدی نژاد در نیویورک. یکی از خوانندگان: در اخبار آماده که احمدی نژاد برای اجلاس سازمان ملل متحد در هتل اینترکانتینانتل نیویورک میماند. از همهٔ هم میهنان گرامی‌ تقاضا می‌شه با ایمیل و تلفن انزجار خودشونو به گوش صاحبان این هتل برسونند. Email: barclay@interconti.com. Telephone: 0018772701390. منبع: ایران پرس نیوز.
پنج‌شنبه 19 شهریور 1388

بینوایان - ایران - تهران
alireza.ch - سوییس - نوشاتل // برادر علیرضا ! از شما به عنوان نمایندۀ رسمی و تام الاختیار لائیکها در این سایت انتظار میره که مطالب رو با دقت بیشتری بخونید . اگر کمی به مطلب بنده دقت کنید و در ادامه اگر کمی از هوشتان استفاده کنید بنده فرموده ام که منظور کودتا "در نظر آقای امین" رو نمی دونم نه اینکه کلاً معنی لغت کودتا را نمی دانم . از شما به عنوان یک فوق لیسانس ریاضی بعید بود منظور بنده را متوجه نشده باشید برادر علیرضا !!
جمعه 20 شهریور 1388

hamidTANTAN - اتریش - وین
alireza.ch - سوییس - نوشاتل . علی رضا جان عزیز، دوست خوبم.به این مطلبی که بینوایان - ایران - تهران در تاریخ سه‌شنبه 10 شهریور 1388 نوشته خوب توجه کن.(بینوایان - ایران - تهران دوستان برای اینکه بهتر و کاملتر روشن بشن و بدونن که این انتخابات برای اولین بار نمایش دهنده قدرت اکثریت مردم، بویژه قشر محروم و پایین جامعه ایران، که اکثریت خاموش مردم رو تشکیل می دن بوده نه عده ای معدود دانشگاهی و سرمایه دار و اینکه احمدی نژاد در معتبرترین نظرسنجی ها که حتی توسط خود آمریکائیها انجام شده (به ویژه بعد از مناظره ها) با فاصله زیادی از موسوی پیش بوده، حتما این لینک رو با دقت و کامل و بدون هرگونه تعصب بخونن . فقط خواهش می کنم لینک رو تایید کنید . https://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8805150457 . بینوایان - ایران - تهران (عجب ادم بدبخت و بی نوای هستی)
جمعه 20 شهریور 1388

$persian$ - ایران - تهران
بینوایان - ایران - تهران . چیه ..ر ...ر میکنی کی گفته خانواده شهدا مایه دارن یا طرف نظام منحوستونن من خودم برادر شهیدم این و همه اونایی که من و میشناسن می دونن آخه ....وم لقمه کی گفته ما پارتی داریم تنها چیزی که به ما از این حکومت جانیه شما رسیده ماهی 250هزارتومنه که به مادرم میدن اونم تازه شده انقدر قبلا 200تومن بود مادر من الان دقیقا 5ساله که پاش رو تو بنیاد شهید نزاشته ...وم لقمه مزدور این و بدون که ما خانواده شهدا اتفاقا بخاطر خونی که برای این وطن داریم خیلی بیشتر مخالف شما و اون حکومت جانیتون هستیم . immortal1977 - هلند - امرسفورت. خدا پدر و برادرت رو میامرزه من نمی دونستم که تو هم خانواده شهیدی خدا برادر منم بیامرزه و خدا لعنت کنه هرچی تازه بسیجیه و اون رهبر جانیه چپ دستشون رو
شنبه 21 شهریور 1388

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
بینوایان - ایران - تهران . نه عزیزم من درست متوجه شدم. خود سرکار نوشتی که اطلاعاتت ضعیف است. فکر می کنم منظور از این جمله به اندازه کافی روشن و واضح است. از این گذشته در حال شیره مالی سر یکدیگر که نیستیم شما به اصل معنی کودتا در مورد این رخدادهای اخیر شک دارید من هم به شما منبع معرفی کردم. میخواهی معنی کودتا را بدانی این راه و این جاده. بسلامت. hamidTANTAN - اتریش - وین. دوست عزیز در مورد کسی که از فارس نیوز کد می دهد چه بگویم؟ مولانا عبید زاکانی بزرگ می گوید: در خانه ما ز نیک و بد چیزی نیست...جز بنگی و پاره ای نمد چیزی نیست...از هر چه پزند نیست غیر از سودا...وز آنچه خورند جز لگد چیزی نیست...
شنبه 21 شهریور 1388

immortal1977 - هلند - امرسفورت
$persian$ - ایران - تهران . رفیق رقیب استقلالی ممنون عزیز محبت داری.مطمئنا برادرت هم بخاطر دفاع از کشور و ناموسش جونشو فدا کرد و نه بخاطر مزخرفاتی قبیل دفاع از ارمان انقلاب ننگین 57 و یا اسلام کثیف و.... این بینوایان بدبخت بی نوا همون اعتراض و یا همون اسودگی هستش که البته بیشتر دو جنسه بنظر میاد چون با اسم mary هم اینجا میچرخید. بینوایان بیا ببینمت کارت دارم ;)
شنبه 21 شهریور 1388

$persian$ - ایران - تهران
immortal1977 - هلند - امرسفورت . 100% امثال برادر من و پدر و برادر تو بخاطر ناموس و وطن رفتن آخه اگه اونا نمیرفتن که معلوم نبود که قراره چه بلایی سر ناموس همین مزدورایی مثل اعتراض و سید مهدی و همین مردیکه بینوا میومد البته فکر کنم همشون یکی 2نفر بیشتر نباشن . حالا برای ما شدن صاحب مملکت و واق واق میکنن ببین برادر من اصلا حزب اللهی نبود دختر بازیش رو میکرد شیطنتش رو میکرد و حتی ویسکیم می خورد نه حاله نوری دور سرش بود نه نماز جمعه شرکت میکرد یه جوونی بود که زندگیه شیرینش و نامزدش رو ول کرد و رفت از خاک دفاع کنه اون وقت خداییش زور داره امثال این جوجه بسیجیا که ریش هاشون بیشتر کرکه تا ریش بیان صاحب مملکت بشن و واق واق کنن
یکشنبه 22 شهریور 1388

immortal1977 - هلند - امرسفورت
$persian$ - ایران - تهران . حرف دلمو زدی رفیق . دمت گرم . و برای همیشه و همیشه جای خالی برادرت در دلها و ذهنها , سبز..
یکشنبه 22 شهریور 1388

+1
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.