تاجر ایرانی بازنده ۵۰ هزار یورویی قرعه کشی اینترنتی

تاجر ایرانی بازنده 50 هزار یورویی قرعه کشی اینترنتی

یک بازرگان به امید دریافت جایزه دو میلیون یورویی فریب شبکه کلاهبرداری اینترنتی را خورد و 50 هزار یورو از دست داد. به گزارش خبرنگار ما این مالباخته از دادیار دادسرای ناحیه 27 و کارآگاهان ویژه مبارزه با کلاهبرداری تهران خواسته است شیادان حرفه یی را بازداشت کنند و پول او را پس بگیرند ولی تاکنون سرنخی از متهمان به دست نیامده است.

قرعه کشی

حسن که مدیر یک شرکت صادرات و واردات است چندی قبل وقتی صندوق پست الکترونیکی خود را بررسی می کرد سه ای میل جدید را مشاهده کرد. او که به خوبی به زبان انگلیسی تسلط ندارد سعی کرد از محتوای نامه ها مطلع شود. آن طور که حسن متوجه شد ای میل ها را سه شرکت مختلف اما وابسته به هم برایش فرستاده و اعلام کرده بودند او در یک قرعه کشی برنده دو میلیون یورو شده است. حسن با این تصور که نامه ها یک شوخی است موضوع را جدی نگرفت اما چند روز بعد همان شرکت ها دوباره برای او ای میل هایی فرستادند و با تایید مجدد خبر برنده شدن این بازرگان ایرانی از وی خواستند کارهای مقدماتی را برای دریافت جایزه انجام بدهد. پس از آن چند نامه دیگر نیز به پست الکترونیکی حسن ارسال شد تا اینکه بالاخره مرد تاجر موضوع را جدی گرفت و برای اینکه دقیقاً بفهمد ای میل ها چه پیامی برای او دارند یک مترجم استخدام کرد. حدس حسن درست بود و او برنده بزرگ یک قرعه کشی شده بود اما برای اینکه بتواند جایزه اش را دریافت کند باید مبلغ 50 هزار یورو به حساب سه شرکت واریز می کرد. انجام این کار هم باید در چند مرحله انجام می شد و شکل پیچیده یی داشت. مرد میانسال که خود را در آستانه دریافت پولی هنگفت و بادآورده می دید تمام خواسته های سه شرکت خارجی را مو به مو اجرا و پول درخواستی را واریز کرد اما پس از آن انتظار بی فایده بود. هم تماس ها قطع شد و هم پولی به حساب بانکی حسن واریز نشد. اینها نشان می داد مرد بازرگان فریب خورده و قربانی یک کلاهبرداری شده است.

شکایت

حسن وقتی فهمید در چه تله یی افتاده است درنگ را جایز ندانست و با مراجعه به شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه 27 تهران علیه کلاهبردارانی که نه نام شان را می دانست، نه آنها را دیده بود و نه حتی خبر داشت آنها در کدام شهر و کشور زندگی می کنند، شکایت کرد. او گفت؛ وقتی ای میل ها توجهم را جلب کرد با مطالعه دقیق نامه ها فهمیدم از سه شرکت بلژیکی، ایرلندی و اسپانیایی با من تماس گرفته اند. اسم این شرکت ها و طرز نامه نگاری شان نشان می داد موسسات معتبر و بزرگی هستند ضمن اینکه خود آنها نیز مدعی شده بودند تاکنون افراد زیادی در قرعه کشی آنها برنده شده و جایزه شان را دریافت کرده اند. به همین خاطر یک واحد آپارتمانی را فروختم تا 50 هزار یورو فراهم کنم. بعد از آن بود که متوجه شدم مرا بازی داده اند. پس از طرح این شکایت کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی موظف به تحقیق در این باره شدند ولی تاکنون سرنخی از متهمان به دست نیامده است. تحقیقات در این خصوص در شرایطی ادامه دارد که پیش از این پلیس آگاهی بارها نسبت به چنین کلاهبرداری هایی هشدار داده و از شهروندان خواسته بود ای میل هایی را که در آن ادعا می شود افرادی برنده جایزه شده اند، بی پاسخ بگذارند و به این نامه ها اعتنایی نکنند.

fall - ایران - تهران
طفلی حاج آقا !!!. از اون حاجی بازاری های بی سواد و بی فرهنگ بوده وگرنه که یه بچه هم میدونه که این ایمیل ها تقلبی هستن . متاسفم که پول این روزها تو دست این تیپ آدمهاست . یکی شون که صاحب یه پاساژ خیلی معروف تو یکی از خیابون های شمال تهران هست به پاساژ میگه : پاشاز!!!. (البته من نشنیدم اما یه نفر داشت برامون تعریف میکرد که یارو با این همه ثروتش دو زار سواد نداره و به پاساژ میگه پاشاز!). هاهاهاااا من جای مترجمه بودم و بی سوادی این حاجیه رو می دیدم خودم هم سرش کلاه میزاشتم تا دیگه به پول باد آورده تکیه نکنه و دنبال پولهای بادآورده هم نباشه.
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

Peyman101 - بلژیک - گنت
برای منم 100 بار از ان نامه ها اومده.همشون کلاهبردارن.
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

jigili - ایران - تهران
عجب آدم اسکلی بوده واقعا ببین پول دست چه آدمای بی سوادی هست که نمی دونسته اینا تقلبی هستند
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

siavashoma - انگلستان - منچستر
همین حاج اقاها هستن که دروغهای احمقی و اااهبر کلاهبردار و کثیف ورزل پیر سگ خامنه ای رو باور میکنه و با لباس شخصیها مردم فهمیده وحق طلبشونو میزنن. البته اینجور ادمها حقشونه این بلاها سرشون بیاد. اگه ادمهای احمق وجود نداشت وضع ما خیلی از این بهتر بود و حد اقل پاسپورت کشورمون ارزشی داشت و یک کشور 70 میلیونی ثروتمند ملتش اینطور تکه پاره نبود و واسه خودمون در عرصه جهانی ابروئی داشتیم.
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

shahram khosh maram - ایران - تهران
هر کس که ایمیل داشته باشد از این جور پیامها میگیرد و متاسفانه همیشه تعدادی از هموطنان در دام می افتند که به علت طمع هست. همیشه ادم باید یک سوال در این مواقع از خودش بپرسد:چرا باید یکی بیاید و این همه پول بدون دلیل به یکی دیگر بدهد؟‌ مگه طرف دیوانه شده؟‌ هنوز هم هر از گاهی بعضی از دوستانم به من زنگ میزنند و ایمیلهایی که گرفته اند را میفرستند. چون من یک حساب بانکی در خارج دارم٬‌ و انها هم باید حساب بانکی بدهند که مثلا طرف مایه را در آن بریزد. کار من هم شده یک ساعت توضیح دادن که بابا اینها همه کلاهبرداری است ولی هنوز هستند تک و توکی که فکر میکنند من میخواهم انها را از یک ثروت عظیم محروم کنم.
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

shahram khosh maram - ایران - تهران
یکی از نمونه های مشهور٬‌ایمیل یکی از نیجریه هست که میگوید در شرکت نفت کار میکند و توانسته کلی پول بالا بکشد ولی باید برای اینکه شناسایی نشود انرا به حساب یک خارجی بریزد و حاضر هست به خاطر این کار 30٪ پول را که مثلا 1 میلیون دلار هست را بدهد. حقیقتش اگر ادم به اصول اخلاقی پایبند باشد هرگز به دام چنین شیادانی نمی افتد. نمونه دیگرش هم گولد کوئست بود.
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

ukguy4u - بریتانیا - لندن
روزی چند تا از این ایمیلها برام میاد لوووووووووووول
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

nahiliتهران - ایران - تهران
عجب خنگی بوده به احمدی نژاد رفته
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

amir-amir - کانادا - تورنتو
بابا این مورد از ان حقه هاى قدیمى است و همه خبر دارند حالا چطور این فرد گول خورده از عجایب است در هر صور ت خا ک بر سر احمدى نژاد کنند که رٸیس صدا و سیما چند تا برنامه در تلویزیون براى اگاه کردن بى خبران نمى گذارد
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

Ezhaq - ایران - تهران
ابروی هرچی تاجر جر رو برد.
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

barbud_daneshmand - بلزیک - گنت
من جوابشون دادم و گفتم لطفا الالحساب 1000یورو برام بفرستین!!!
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

Hoja Verde - ایران - تهران
یارو دیگه کی بوده ! رفته مترجم استخدام کرده ! خوب میرفت از مترجم گوگل استفاده می کرد.که اقلن کمتر پولش به هدر میرفت.لوووووول
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

tootoo - ایران - شیراز
هر چی بیسواده شده پولداروتاجر.توی شیراز یه سرمایه دار که مجتمع خلیج فارس و ستاره فارس وقشم وکیش.....همه مال اونه 2 کلاس سواد نداره.به گمرک میگه گمبرک
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

montaghed - آلمان - کلن
خاک بر سر کودنت کنن هموطن بدبخت!!! یه بار 17 سالگیم یه دوره گرد سرم رو کلاه گذاشت ساعت با ارزشمو از من گرفت وغیب شد از اون به بعد بیش از 55 ساله که نذاشتم کسی سرم کلاه بذاره از این ایمیل ها روزی 3-4 تا به من میرسه باز نکرده پاکش میکنم تا اطلا بهش نگاه هم نکنم البته اکثر دوستان همین عقیده رو دارن و میدونن چی به چیه اونوقت از این حظزت آقای طماع اگه بپرسی خودشو ختم روزگار میدونه همچین کلاه گشادی سرش میره کسی نیست بگه مشنگ خان لا اقل میذاشتی یه ایرانی سرت کلاه میذاشت ک ....ن سوزیش کمتر بود. خدا بدتت شفاااااااا.
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

joluse - انگلیس - منچستر
من اولین بار که همچنین ایمیلی گرفتم گفتم مشکلی نیست شما میتوانید کارمزد خودتون رو از پولی که من برنده شدم بردارید بقیشم بفرستید بیاد واسه من. این بنده خدا از بس پول بی درد سر گیرش اومده فک کرده اینم یک پول مفت و بی درد سره غافل از اینکه دست بالای دست زیاده. امان از طمع و از ادما
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

mehrab_alborzi - ایران - تهران
طمع را نباید که چندان کنی ------------------ که صاحب کرم را پشیمان کنی
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

farzad145 - ایران - شیراز
احتمالا خمس و زکاتش رو این طوری داده
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.