پاسخ سرمربی تیم ملی به شایعه برکناری اش : می روم و به زندگی ام می رسم

پاسخ سرمربی تیم ملی به شایعه برکناری اش :
می روم و به زندگی ام می رسم

نخستین کنفرانس مطبوعاتی سرمربی تیم ملی پس از قبول یک شکست سنگین مقابل بحرین و کسب تساوی بدون گل در ازبکستان دیروز در حالی برگزار شد که این بار برخلاف همیشه کمتر از رویاها سخنی به میان آمد. با این حال افشین قطبی همچنان روی حرف های گذشته اش پافشاری می کند. به عقیده او از ملی پوشی که تنها هفت روز قبل از برگزاری مسابقه دوستانه در اختیار کادر فنی قرار گرفته است، نباید بیش از اینها انتظار داشت. البته با تمام این حرف ها قطبی همچنان از عملکرد تیمش دفاع می کند. نشست مطبوعاتی افشین قطبی که دیروز ساعت 10/11 در فدراسیون فوتبال و با حضور خبرنگاران برگزار شد، یک بخش ویژه هم داشت؛ جایی که سرمربی تیم ملی در پاسخ به شایعه برکناری اش می گوید؛ «اگر واقعاً شایعه شده قصد دارند مربی خارجی بیاورند و من را برکنار کنند، می پذیرم و می روم تا به زندگی ام برسم.»

از عملکرد بازیکنانم در بازی های دوستانه رضایت دارم

ما در 30 روز اخیر سه بازی مشکل انجام داده ایم. من از 24 بازیکن برای این مسابقات استفاده کرده ام و با سه ترکیب و دو سیستم مختلف تیم را به میدان فرستادم. بوسنی، بحرین و ازبکستان در خانه هایشان برای هر تیمی حریفی سخت هستند. ما در سخت ترین شرایط نتایج خوبی گرفتیم. قبل از بازی با بحرین می دانستیم بازی دشواری را در منامه برگزار خواهیم کرد و در کمتر از 72 ساعت بسیاری از بازیکنان را خسته در اختیار گرفتیم.

بازیکنان به دلیل خستگی دچار اشتباه می شوند اگرچه ما در مقابل بحرین خوب شروع کردیم و دو موقعیت، صددرصد نیز داشتیم. در ادامه بازیکنان ما دو اشتباه کردند و توپ وارد دروازه ما شد. باید افتخار کنم که بازیکنان ایران پس از دریافت دو گل در ادامه خوب جنگیدند و رقابت را تا آخرین لحظه ادامه دادند اما بین دو نیمه اتفاق عجیبی افتاد چون داور مسابقه هر تصمیمی که می گرفت همه علیه تیم ملی ایران بود. عجیب بود که داور 45 دقیقه نیمه دوم را 55 دقیقه گرفت اما ما با وجود دریافت گل سوم دوباره ادامه دادیم و جنگیدیم. داور در دقایق پایانی فرصت ها را از ما گرفت و ما در چنین وضعیتی شکست خوردیم اما در ایران قضاوت رسانه یی عادلانه نبود. این بازی نکات منفی داشت اما نکات مثبت بسیاری نیز در این بازی به دست آوردیم. ما به طالب لو وقت دادیم که 90 دقیقه در بازی ملی به میدان برود و اینها از نکات مثبت است.

داوری روی عملکرد ما اثر منفی داشت

بعد از بازی با بحرین هرگز نگفتم داور ما را بازنده کرد. من گفتم در 55 دقیقه قضاوت داوری اثری منفی روی بازیکنان ما گذاشت و تمرکز ما را به هم ریخت. در بازی با ازبکستان داور به اشتباه به زارعی کارت قرمز نشان داد و گل مسعود شجاعی را به اشتباه مردود اعلام کرد. بعضی وقت ها اگر می خواهی پیروز باشی، باید به داوری توجه نکنی و تیم خود را یک گل جلو از حریف بدانی.

باید در خط دفاعی تمرکز داشته باشیم

در خط دفاع دیدگاه ما متفاوت است. اعتقاد دارم وقتی تیمی گل می خورد، یک دفاع مقصر نیست. از شش گلی که در دو بازی با بحرین و بوسنی دریافت کرده ایم، هیچ کدام به اشتباهات فردی مربوط نمی شد. این مساله به تمرکز بازیکنان ما ربط دارد. البته خستگی بازیکنان نیز در این مساله بی تاثیر نبود. در هشت بازی که من سرمربی تیم ملی بودم و شش دیدار آن بیرون از خانه صورت گرفته، کمترین گل ها را دریافت کردیم. ضمن اینکه باید دقت کنیم حریفان ما مالدیو و مالزی نبودند. ما از کره جنوبی گل خوردیم که توانسته استرالیا و پاراگوئه را شکست دهد. این نشان می دهد تیم ما در دیدارهای سخت، نتایج خوبی را گرفته اما باز هم اعتقاد دارم باید بهتر از اینها ظاهر شویم.

یک برنامه درازمدت را برای فوتبال ایران آماده کرده ایم

من برای ایجاد یک برنامه ریزی مطلوب بعد از آنکه نتوانستیم راهی جام جهانی 2010 شویم، کار خود را آغاز کردم اگرچه می دانستم کار دشواری پیش رو دارم. سعی می کنم نسل های جدیدی را به فوتبال ایران بیاورم. ما در چند سال گذشته نسلی را در اختیار داشتیم که عملکرد رو به جلویی داشتند اما به خاطر بالا رفتن سن کنار کشیدند. با وجود همه مشکلات تلاش دارم بازی های دوستانه یی هر چند که مشکل هستند، برای تیم ملی برگزار کنم.

می خواهیم یک تیم جدید بسازیم

همیشه فکر کرده ام ایرانی ها مثبت تر هستند. معتقدم یک نتیجه بد نمی تواند فوتبال ما را تاریک کند. این شکست ها باعث پیشرفت فوتبال ما خواهد بود و ما می خواهیم تیمی جدید در ایران بسازیم و مشخصاً این مساله زمان خواهد برد اما متاسفانه رسانه ها طوری وانمود می کنند که اگر مردم به آنها توجه کنند، فکر می کنند ما فاجعه بوده ایم، تمرین نداشتیم و اصلاً در حد یک تیم فوتبال نبودیم.

اولین مربی هستم که با سرمربیان باشگاه ها دیدار می کند

فکر می کنم این اولین بار است که در تاریخ فوتبال ایران سرمربی تیم ملی با سرمربیان باشگاه ها دیدار می کند. خوشبختانه آقای عزیز محمدی توانسته است برنامه یک ساله برای لیگ ما تنظیم کند و من هم از ایشان حمایت می کنم.

با مسوولان فدراسیون صحبت های دوستانه یی داشتم

روز گذشته صحبت هایی در فدراسیون فوتبال با مسوولان داشتم. صحبت های دوستانه یی در این جلسه رد و بدل شد. ما بیشتر در مورد مسائل تمرینی صحبت کردیم و نمی دانم چطور شایعه کردند که از شرایط تیم ملی ابراز نگرانی شده است.

اگر برکنارم کنند می روم  و به زندگی ام می رسم

نمی دانم این شایعات از کجا می آید. شاهد هستم که چند ماه است قصد برکناری کفاشیان را دارند و تمرکز این مدیر را به هم ریخته اند اما این اتفاق نیفتاده است. باید صحبت هایی کنیم که منطقی باشد و ایجاد این فضا اصلاً به سود ورزش و فوتبال ما نیست. من هشت بازی سرمربی تیم ملی بودم و مردم عملکرد ما را قضاوت می کنند. اگر واقعاً شایعه شده که قصد دارند مربی خارجی بیاورند و من را برکنار کنند می پذیرم و می روم و به زندگی خود می رسم.

لیست سیاه ندارم

میثاق معمارزاده پیش من آمد و گفت؛ مشکل دندانم زیاد است و می خواهم بروم. من هم درنگ نکردم و سریعاً رحمان احمدی را جایگزین او کردم. در تیم ملی با کسی تعارف ندارم. در خصوص واکنش مربیانی که اعلام کردند به خاطر نیمکت نشینی بازیکنان شان به تیم ملی بازیکنان نمی دهند یک جواب قانع کننده می دهم. تیم ملی افتخار میلیون ها نفر است و من بازیکنانی می خواهم که این پیراهن را با غیرت و افتخار ایرانی بپوشند حتی اگر در نقش توپ جمع کن ظاهر شوند. ما باید از 23 نفر 11 نفر را درون ترکیب بگذاریم و این طبیعت فوتبال است. همین جا اعلام می کنم من در تیم ملی لیست سیاه ندارم و فقط یک دفتر قهوه یی رنگ دارم که مطالبم را داخل آن یادداشت می کنم.

siavash b - ایران - تهران
امروز تله تکست رو میخوندم اقای قطبی در دفاع از خودشان گفته بودن به وظیفه ام عمل کردم و در مراسم تنفیذ شرکت نمودم گویا این کاراشون از سر مربی گریشون بهتره
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

victorsiamak - بلژیک - بروکسل
برو گورت را گم کن مزدور
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

dkdk - دانمارک - اسلیش
هر انسانی همیشه سعی میکند عملکردش را توجیح کند.بقول دوستم خدا انسان را افرید و انسان توجیح را.قطبی نیز مستثنا از این مسئله نیست.متاسفانه قطبی کمی در رویاست اما حقیقت چیزی غیر از رویاست.قطبی شخصیت خوبی دارد.اما هرگز کافی نیست برای مربیگری.نمیشه همش قول داد و به بدقولی رسید و بعد توجیح کرد.
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

$persian$ - ایران - تهران
بری دیگه بر نگردی حروم لقمه وطن فروش
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

mehranmy - ایران - تهران
افشین قطبی خ. مال بدم میاد کثافت اشغال از ..ون رهبر خور
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

mahmoud_ahmadinejad - استرالیا - سیدنی
افشین تو واقعا بازی رو باختی البته نه فقط بازی فوتبال رو بلکه بازی زندگی و مروت و جوانمردی رو باختی.جونهای کشورت شهید شدند بعد رفتی تو جلسه تنفیذ یک مقام انقدر ارزش داشت؟الان با تو سری می ندازنت بیرون ولی چه بهتر بود با رنگ سبز و مرگ بر دیکتاتور ازادانه اخراج میشدی
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

esfahan_20 - ایران - اصفهان
من نمیدونم چرا همه به قطبی گیر دادن.البته من ازش دفاع نمیکنم و رفتش به جلسه انتری نژاد را هم نباید میرفت ولی شاید این مزدوران رژیم تهدیدش کردن که رفته...اما ما چرا به تاج و ساکت و مایلی کلنگ که واقعا مزدوران خائن و کثیف این رژیم هستند گیر نمیدیم هر کی اونجا بود به نظر من به خون جوانان مظلوم این وطن به خون رنگین ندا به پیکر سوخته ترانه موسوی ووووووخیانت کرده و اصلا ایرانی نیستن مثل غول بی شاخ رضازاده همه خائنن .پس به همه گیر بدیم تو ورزشگاها ننگ بر تاج وووووو
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

33pooles - المان - دورتموند
حیف نون تهرون که تومیخوری برو همون ماهی خامت را بخور بی ناموس
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

Aryan33 - انگلیس - لندن
ای بابا علی دایی که صد برابر از قطبی بدتر بود چه اخلاقی چه مدیزیت و تکنیک فوتبال. روز بازی تیم ملی علی دایی داشت معامله پارچه و فرش میکرد.
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

$persian$ - ایران - تهران
esfahan_20 - ایران - اصفهان . چونکه تاج و مایلی و بقیه معلوم الحالن ولی کسی از این حروم لقمه که ادعایه روشن فکری و وطن پرستیش سینه کوه و جر می داد توقع نداشت همچین ککه ای بخوره
چهار‌شنبه 18 شهریور 1388

ali1348 - ایران - تهران
Aryan33 - انگلیس - لندن: قلعه نویی : من جلوی دایی خیلی ضعیفم! https://donyayefootball.com/shownewsitem.aspx?code_pnn=3764. عزیزی: قطبی یک صدم دایی هم نیست. به نظر من سیستم بازی تیم ملی با سرمربیگری قطبیمتعلق به 15 سال پیش است که طی آن ما همچنان امیدوار به هنرنمایی تک ستاره‌هایی مثل جواد نکونام یا مسعو شجاعی هستیم. ما شخصی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کردیم که از لحاظ بزرگی و سرشناس بودن یک صدم دایی هم نیست. هیچکس قطبی را در دنیا نمی‌شناسد ولی دایی در جهان شخصیتی شناخته شده و قابل تحسین است. وقتی او را کنار گذاشتیم باید به فکر آوردن یک مربی بزرگ‌تر می بودیم تا همه چیز را به یک باره تغییر بدهد ولی آیا به نظر شما قطبی این کار را انجام داده است؟. https://www.parsfootball.com/team-melli/12655.html.
پنج‌شنبه 19 شهریور 1388

niyusha - امریکا - لوسانجلس
برای اینکه کسی از قطبی توقع نداشت به همین خاطر همه بهش گیر میدند خائن مزدور همون بهتره بری دنبال زندگیت پولا رو خوب به جیب زدی برو که دیگه پیدات نشه اقای درو
جمعه 20 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.