عاطفه امام ساعاتی پیش در حاشیه بهشت زهرا رها شد

عاطفه امام ساعاتی پیش در حاشیه بهشت زهرا رها شد

ساعاتی  پیش عاطفه امام در حالی که وضعیت مناسبی نداشته است طی تماسی با خانواده، اذعان داشته است توسط نیروهای امنیتی در حرم امام خمینی رها شده است.


مادر و دیگر اعضای خانواده وی که برای روشن شدن موضوع به سمت حرم امام خمینی حرکت کرده بودند، دخترشان را پیدا کردند، عاطفه امام تمام بیست و چهار ساعت گذشته را بدون یک لحظه خوابیدن تحت بازجویی بوده است.

بعضی از منابع خبری در ایران خبر داده اند که عاطفه امام، دختر محمد جواد امام، عضو زندانی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که دیروز (یکشنبه) بازداشت شده بود، ساعاتی پیش در حاشیه گورستان بهشت زهرای تهران رها شده است.


گفته شده است که عاطفه امام بیست و چهار ساعت گذشته را بدون امکان خوابیدن تحت بازجویی بوده است.

بازداشت عاطفه امام بعد از ظهر یکشنبه و در خیابان طالقانی تهران روی داد و از محل نگهداری او اطلاعی در دست نبود.

لیلی سادات جلال زاده، مادر او دیروز در گفتگو با بی بی سی از هویت بازداشت کنندگان خانم امام اظهار بی اطلاعی کرده بود.

خانم جلال زاده گفت که عاطفه پس از بازداشت در یک تماس تلفنی کوتاه با او گفت که هنگام بازداشت، ماموران چادر را از سر او کشیدند و گفتنه که لایق استفاده از این پوشش نیست.

عاطفه امام در این گفتگوی تلفنی گفت که نمی داند در کدام محلی در بازداشت به سر می برد اما از گفتگوی ماموران دریافته است که احتمالا در صدد انتقال او به محل دیگری هستند.

جواد امام، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از بیش از هشتاد روز پیش در زندان به سر می برد.

ظاهرا بازداشت عاطفه امام بدون ارائه مجوز قانونی صورت گرفته و هویت و ارتباط سازمانی بازداشت کنندگان مشخص نیست، اما خانم جلال زاده به نقل از دخترش گفته است که یکی از این افراد همان کسی بود که جواد امام را بازداشت کرد.

در مورد انگیزه دستگیری این دختر نوزده ساله اطلاعی در دست نیست و تا کنون مقامات حکومتی در این مورد توضیحی نداده اند اما به گفته خانم جلال زاده، هدف اصلی تحت فشار قرار دادن پدر عاطفه به اعتراف و اظهار موضوعات مورد نظر دستگاه های امنیتی بوده است.

در وقایع پس از انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری، چند صد تن به دلیل اعتراض به آنچه که تقلب گسترده در این انتخابات می دانستند بازداشت شدند و بعدا، گزارش هایی از ضرب و جرح، شکنجه، قتل و سایر موارد تعدی به تعدادی از بازداشت شدگان در زندان های دولتی انتشار یافت.

شماری از بازداشت شدگان پس از انتخابات از مقامات ارشد سابق در جمهوری اسلامی بوده اند و خانم جلال زاده در مصاحبه خود یادآور شده است که همسرش از جمله کسانی بود که در جنگ هشت ساله با عراق شرکت فعال داشت.

مقامات امنیتی آنچه را که اعترافات داوطلبانه برخی از بازداشت شدگان خوانده اند از رسانه های دولتی پخش کرده اند اما نهادهای مدافع حقوق بشر، حقوقدانان و مخالفان دولت گفته اند که این اعترافات تحت فشار اخذ شده و قابل اعتنا نیست.

amir-amir - کانادا - تورنتو
امیدوارم که اتفاق ناگوارى براى ایشان نیفتاده باشد اگر امکان هست این خبر را لطفا به روز کنید
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

shayan2uk - انگلیس - هال
با بر ملا شدن جنایتی که در حق شهید ترانه موسوی مرتکب شدند و با اون همه غیرت و شجاعت و افشاگری کروبی و دیگران ٬ دیگه جرات نمیکنند به همین راحتی هر غلطی که خواستند بکنند .
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

khosro009 - سوئد - گتنبرگ
امیدوارام که هر چه زودتر حلوای خامنه ائ و پسرش را میل کنیم مرگ بر دیکتاتور
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

bigmoeshah - امریکا - ویرجینیا
باید دید چطور با این خانم رفتار شده حتما از خانواده ایشون خواستن که اگر چیزی بغیراز حرفهای ما که بهتون دیکته میکنیم بگین انوقت مامیدونیموشما انجا میفرستیمتون که عرب کثافت نی انداخت.خدا کنه سالم و تندرست برگشته باشه.بامیدازادی ایران وایرانی...
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

bluestar - ایران - تهران
sobhefardaa.wordpress.com به روز شد:. حزب شیطان(1 حمید مولانا)---. دیدار اعضای دفتر تحکیم وحدت با آیت الله منتظری
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

a352784 - ایران - ایران
دیکتاتور ها مثل قاطرها هستند همه بر لبه پرتگاه حرکت می کنند و یکی یکی سقوط می کنند و هیچ کدام هم از عاقبت دیگری پند نمی گیرند!!. تمام این تلاش ها نشانه دست و پا زدن رژیم و نشانه های نزدیک بودن سقوط ان است فقط باید صبر کنید
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

shari - ایران - تهران
خاله سوسکه و طرفدارای خاله سوسکه تحویل بگیرین. معلوم نیست چه بلاهایی سرش آوردن. خدا به دادش برسه.
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

*پسر شجاع* - ایران - تهران
درود برکروبی و موسوی و مردم شجاع ایران که با شجاعت و افشاگریهای خود باعث شدند که این حکومت جنایتکار نتواند جنایات قبلی خود را به راحتی انجام دهد با مقاومت مردم این حکومت از حالت تهاجمی در برابر مردم خارج شده و حالا بیشتر در فکر دفاع در برابر خشم مردم است ولی مردم ایران تا سرنگونی این حکومت جنایتکار راه خود را ادامه خواهند داد و با حماقتهای احمدی نژاد که تمامی ندارد خیلی زودتر از آنکه فکرش را بکنند رفتنی هستند واقعا من از تقلب در انتخابات ناراحت بودم ولی حالا مبینم با رییس جمهور شدن احمدی نژاد چهره واقعی این حکومت برای مردم ایران معلوم شده و این حکومت با سرعت در حال سقوط است....
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

majid63 - فرانسه - پاریس
عاطفه امام در این گفتگوی تلفنی گفت که نمی داند در کدام محلی در بازداشت به سر می برد اگر میخواهید بدانید دوباره راهپیمایی کنیم بعد چند نفر را.. از دوباره می گیرند و می فرستند به کهریزک شماره 2 . و بعد می فهمیم چقدر کهریزک داریم که مردم نمیدانند. این روزگار ما ایرانیان و.....
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

kaveh52 - ایران - تهران
امیدواریم کاملاً صحیح و سالم باشند . شنیدن خاطرات این ساعات باید جالب باشه . زنده باد جنبش سبز ایران
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

always - انگلیس - لستر
khosro009 - سوئد - گتنبرگ . لطفا یک امین بلند هم پشتش بگو /
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

میرهاشمی - ایران - صدرآباد
خدا خیلی بهش رحم کرده که صحیح و سالم ولش کردن.والا این کفتارهای وحشی به هیچ کس رحم نمیکنند.
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

iran-azad - ایران - تهران
اسلام از این ناب و محمدی تر دیده بودید؟!
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

mardan - ایران - شیراز
درود بر دختران شجاع و آزاده ایران زمینُ ایرانیان به عاطفه و ترانه و ندا ها افتخار می کنند
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

danial_is_green - دبی - دبی
سبزه سبز سلام . سلامتی
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

روز روشن - ٍانگلیس - لندن
با تمام وجود ارزوی سلامتیشو داریم. عضو جدید سلام به همگی.
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

علیرضا دادا - امارات - دبی
خوبه که حداقل زنده است...خدا بهش رحم کرده...به نظر میاد که ترسیدن و گرنه اینها کسانی نیستند که کسی رو به این راحتی آزاد کنند.امیدوارم که سالم و سلامت باشه و هر چه زودتر از این شوکی که در زندان به آدم وارد میشه در بیاد...آمین.
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

khosro1618 - انگلستان - جنوب
احتمال دارد که از حضور دختر اقای امام برای ایجاد ترس و دلهره ویا اعتراف از پدرش استفاده شده و سپس دخترش را که از هیچی اطلاع نداشته ازاد کرده باشند.
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.