شروع هفته پنجم لیگ برتر , اعتراض برنده و بازنده به داور

شروع هفته پنجم لیگ برتر , اعتراض برنده و بازنده به داور

هفته پنجم لیگ برتر در شرایطی جمعه شب با برگزاری دو بازی آغاز شد که این بار هم اعتراض به داوری سوژه اصلی بازی های لیگ ایران بود. در همدان، پاس با نتیجه دو بر یک از سد استقلال اهواز گذشت تا اولین برد این فصل خود را جشن بگیرد. پاس که تا دقیقه 82 با یک گل از میهمان خود عقب بود در نهایت با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید. در پایان این دیدار مربیان هر دو تیم نسبت به داوری معترض بودند. خداداد عزیزی سرمربی استقلال اهواز که به اعتراض کردن عادت دارد، یک بار دیگر داوری را هدف قرار داد و گفت؛ «به آقای شریفی و برادران شفیع زاده قول داده بودم در مورد داوری دیگر اظهارنظر نکنم اما داوری به گونه یی بود که ناچارم قول خود را شکسته و در مورد اشتباه داور اظهارنظر کنم.» او در ادامه مدعی شد گل دوم تیم پاس همدان در شرایط آفساید به ثمر رسید و آن گل باعث باخت تیمش شد؛ «من ادعا می کنم تمام نتایج بازی ها را داوران با ضعف و اشتباه شان و با یک سوت و پرچم اشتباه تعیین می کنند. من روی گل دوم پاس معترضم و اعتقاد دارم این گل آفساید بود.» خداداد حتی عنوان کرد که داور اشتباهاتی هم به ضرر تیم حریف داشت؛ «اصلاً منظورم این نیست که داور به نفع ما سوت زد یا پاس همدان. حرف من این است که اشتباهات داوران در تعیین نتایج تاثیر بسزایی دارد. یک هفته در گرما تمرین کردیم و نصف روز با اتوبوس سفر می کنیم و سختی می کشیم اما متاسفانه با یک پرچم اشتباه تمام زحمات مان به هدر می رود. در این مورد کاش مانند کشتی قانونی وجود داشت که پس از بازبینی فیلم داور می توانست نتیجه را عوض کند. در مورد دستمزد داوران این همه در رسانه ملی بحث می شود. امیدوارم روزی حقوق داوران سالی 100 میلیون بشود تا ببینیم داوری درست می شود یا خیر.» جالب اینکه مربی تیم برنده هم عملکرد داور را زیر سوال برد؛ «اگرچه من هم عهد کرده بودم در این مورد هیچ صحبتی نکنم، اما به اعتقاد من ضعف داوری ها به فوتبال ضربه زده و جریان بازی ها عوض می شود. همان طور که عزیزی گفت توپ اصغری گل شد که داور آن را قبول نکرد و در نیمه دوم هم یک پنالتی صددرصد برای ما نگرفتند.» البته سعید بخشی زاده داور مسابقه شانس آورد که منصوریان و خداداد قول داده بودند درباره داوری صحبت نکنند وگرنه معلوم نبود چه انتقادهایی نثار او می کردند. بخشی زاده در دفاع از خود گفت؛ «مربیان ایرانی بعد از هر باخت این شکست را به گردن داوران می اندازند. هیچ کدام نمی گویند خودشان هم اشتباهی داشته اند و به این فکر نمی کنند شاید کوتاهی از خودشان بوده است. همه فقط به داوری ایراد می گیرند و همه تیم ها برای خود داور شده اند.» یکی از نکات قابل توجه بازی همدان اعتراض شدید تماشاگران همدانی به عملکرد مسوولان این تیم بود. هنگامی که بازی یک بر صفر به سود استقلال اهواز در حال پیگیری بود، هواداران پاس شروع به سر دادن شعار علیه کاظم اولیایی، منصور پورحیدری و علیرضا منصوریان کردند. هواداران با شعار های «استقلال همدان نمی خوایم، نمی خوایم» و شعارهایی دیگر خواهان برکناری اولیایی، پورحیدری و منصوریان شدند. »

شاهین در حسرت پیروزی

در بوشهر تیم شاهین پارس جنوبی و ابومسلم مشهد نیز به نتیجه تساوی یک - یک رضایت دادند. به این ترتیب شاهین در حسرت کسب اولین بردش باقی ماند. حمید کللی فرد سرمربی شاهین همچنان بی تجربگی بازیکنان را عامل نتیجه نگرفتن تیمش می داند؛ «متاسفانه برخی بازیکنان به شرایط لیگ برتر نرسیده اند و همچنان در شرایط لیگ یکی خود به سر می برند. » ناصر پورمهدی سرمربی ابومسلم که تیمش مثل شاهین از تیم های بدون برد لیگ است، درباره این بازی گفت؛ «با اینکه در خانه شاهین بوشهر به نتیجه تساوی دست یافتیم اما برای شکست این تیم به بوشهر آمده بودیم.»

borj - ایران - بوشهر
عزیز من ننویس شاهین پارس جنوبی! پارس جنوبی گورشو گم کرده رفته.اسپانسر شاهین الان بیمه رازیه.بازیکنی که یه قرون پول نگیره به چه امیدی بیاد تو زمین بازی کنه؟
یکشنبه 15 شهریور 1388

alireza-perspolisi - ایران - بندرعباس
borj - ایران - بوشهر . برجو برو مسابقه نقطه چین شرکت کن تو رو چه به فوتبال برادر من خودتو اذیت میکنی این همه پارس پارس کردی اینم تیم شاهین جنوبی .
دوشنبه 16 شهریور 1388

borj - ایران - بوشهر
alireza-longi .اگه تو یه ذره از فوتبال سرت میشد می فهمیدی من چی میگم!
دوشنبه 16 شهریور 1388

alireza-perspolisi - ایران - بندرعباس
borj - ایران - بوشهر ای بابا برجو حالا سرمون نشد شاید پامون شد بهرحال تو خودتو اذیت نکن .
سه‌شنبه 17 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.