اوباما برای دومین بار به خامنه‌ای نامه نوشت

اوباما برای دومین بار به خامنه‌ای نامه نوشت

رادیو فردا : به گزارش چند وب‌سایت خبری و روزنامه در داخل و خارج از ایران، باراک اوباما، رئیس‌ جمهور آمریکا، با نزدیک شدن به پایان مهلتی که به تهران در مورد برنامه هسته‌ای آن داده است، یعنی پایان ماه سپتامبر، «به تازگی» نامه‌ دیگری برای رهبر جمهوری اسلامی فرستاده است.

وب‌سایت تابناک، وابسته به محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، بدون آن که به تاریخ دقیق و منبع خبر خود اشاره کند درباره دومین نامه باراک اوباما به آیت‌الله خامنه‌ای می‌نویسد: «هرچند هنوز مفاد و جزییات این نامه پخش نشده است، بر پایه برخی شواهد حدس زده می‌شود که رئیس‌جمهوری آمریکا خواهان باز شدن راهی برای آغاز مذاکرات ایران و آمریکاست.»

به نوشته این وب‌سایت خبری، باراک اوباما در اردیبهشت‌ماه امسال نیز برای آیت‌الله خامنه‌ای نامه‌ای نوشته بود و رهبر جمهوری اسلامی نیز «همان هنگام» به آن نامه پاسخ داده است.

در همین حال روزنامه واشینگتن تایمز نیز به نقل از یک ایرانی آگاه به این موضوع نوشته است که نامه‌ای که سایت تابناک به آن اشاره دارد دو هفته پیش و از طریق سفارت سوئیس به ایران «تحویل» داده شده است.

این منبع اگاه که خواسته نامش فاش نشود به واشینگتن تایمز گفته است که باراک اوباما در این نامه خواستار «روابط بهتر» با ایران شده است.

واشینگتن تایمز در ادامه گزارش می‌دهد که کاخ سفید ضمن ابراز تردید درباره این خبر از تکذیب آن نیز خودداری کرده است.

تامی ویتور، سخنگوی کاخ سفید، از طریق ای‌میل به این روزنامه گفته است: «تاکنون از شیوه‌های گوناگونی برای ارتباط با ایران استفاده  شده است.»

سخنگوی کاخ سفید در ادامه می‌افزاید: «ما درباره جزئیات و چندوچون این ارتباطات اظهار نظر نمی‌کنیم.»

از سوی دیگر تریتا پارسی، رئیس «شورای ملی ایرانیان آمریکا» در ایالات متحده که طرفدار بهبود مناسبات تهران و واشینگتن است، به روزنامه واشینگتن تایمز می‌گوید که آیت‌‌الله خامنه‌ای به نامه اول باراک اوباما پاسخ داد و پس از آن رئیس‌ جمهوری آمریکا نامه‌ دوم خود را برای وی ارسال کرد.

با این حال تریتا پارسی تاکید می‌کند که همه این نامه‌نگاری‌ها پیش از انتخابات مناقشه‌برانگیز ۲۲ خرداد صورت گرفته است که این نظر وی با دیگر منبع واشینگتن تایمز همخوانی ندارد.

تریتا پارسی با اشاره به رویدادهای پس از انتخابات ایران به واشینگتن تایمز گفته است که به نظر می‌رسد ایران بیشتر به دنبال بازسازی چهره خود در داخل است تا این که به دنبال توافقی با واشینگتن باشد.

یک مقام آمریکایی نیز که خواسته است نامش فاش نشود به این روزنامه گفته است که محمود احمدی‌نژاد هم به دنبال این بوده است به رقبای محافظه‌کارش نشان دهد که توانایی مذاکره با آمریکا را دارد.

این مقام آمریکایی با بیان آن که محمود احمدی‌نژاد دچار «آسیب‌پذیری‌هایی جدی» است می‌گوید: «نزاع در رژیم جدی و در جریان است.»

پس از اعلام پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری خردادماه امسال، اعتراض‌های مردمی به نتیجه این انتخابات به‌شدت از سوی جمهوری اسلامی سرکوب شد.

در حالی که در رویدادهای پس از انتخابات ده‌ها معترض ایرانی کشته و صدها نفر به زندان افتادند، شرایط باراک اوباما برای مذاکره با رئیس‌ جمهوری که از سوی رقبایش به رسمیت شناخته نشده دشوارتر از پیش شده است.

به گفته تحلیل‌گران غربی، در حالی که نیروهایی آمریکایی در عراق و افغانستان، دو کشور همسایه ایران، مستقرند، باراک اوباما همزمان باید تلاش کند تا ایران غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند. باراک اوباما برای برقراری ثبات در دو کشور همسایه ایران به مساعدت تهران نیاز دارد.

siavash b - ایران - تهران
ای ول من میتونم حدس بزنم مضمون نامه چیه یکی از برادر بهم گفت میگفتش این حسین اوباما کشته ما رو همش نامه میده حداقل یه مراسم تو مهدیه تهران شرکت کنم با مداحی حاج قدر شکور
جمعه 13 شهریور 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
ننگ بر اوباما اگرخواهان روابط بهتر!!!! با ملایان شده یعنی این همه جنایت در این 30 سال و در این 2ماه هیچ!!!!
جمعه 13 شهریور 1388

shahadat - آلمان - فرانکفورت
سلام علیکم من عضو جدیدم .خوش حالم که اوین نظریاتم در زیر عکس رهبر فرزانه مان چاپ اهد شد امیدوارم بحثهای خوبی داشته باشیم و درست به اوضاع نگاه کنیمو روشنگر بیه هم باشیم ان شالله
جمعه 13 شهریور 1388

علیرضا دادا - امارات - دبی
میخواد ایران رو بترسونه...آمریکا هنوز نمیدونه که با تهدید و تشر زدن نمیتونه ایران رو عوض کنه.نوشتن این نامه هم فقط تشریفاتیه..واسه اینکه به افکار عمومی جهان بگه که آمریکا قبل از هر گونه واکنشی نسبت به تصمیمات هسته ایی ایران .با مقامات ایرانی تماس داشته و خواستار حل مسئله از طریق دیپلماسی بوده ولی چون ایران پاسخ نداده و یا پاسخش قانع کنند نبوده مجبور به اتخاذ تصمیمات شدیدتری شده.....این بیچاره ها هنوز نمیدوند که ایران لیبی یا کره شمالی نیست.
جمعه 13 شهریور 1388

negaran - ایران - اصفهان
shahadat - آلمان - فرانکفورت - سلام ورودت را خوشامد میگم امیدوارم با آمدن افرادی مثل شما مقداری فضای فحاشی از نظرات کاهش پیدا کنه. خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما خامنه ای رهبر به لطف خود نگه دار
جمعه 13 شهریور 1388

shayan2uk - انگلیس - هال
شاید وطن فروشی تلقی بشه ولی باید بدونید که کشورمون 30 ساله که توسط تازیان اشغال شده و حالا حالا آزاد نمیشه٫ از اونجاییکه هر حرکت آزادیبخش مردمی بشدت تمام سرکوب میشه خب بهتره که یه نیروی قهری خارجی بیاد ما رو از این اسارت نجات بده ٫ امکان اینکه از چاله به چاه بیفتیم هست و بی هزینه هم نخواهد بود ولی به نظرم با این شرایط خفقان موجود بهترین راه سرنگونی رژیم منحط آخوندیه.
جمعه 13 شهریور 1388

778899 - ایران - شیراز
متن نامه : از حسین اوباما به علی یک دست و محمود چاخان. اقا ایول از زندان کهریزک که روی زندان گوانتانامو و ابوغریب را سفید کرد حالا ما میتوانیم یک نفس راحت بکشیم و به دنیا بگیم نگاه کنید اگر زندانهای ما بد است پس زندانهای ولایت وقیح ببخشید ولایت فقیه چطور است در ضمن اگر امکان دارد چند عدد از ان قرصهای که به ممد ابطحی و بقیه میدهید که اینگونه بر علیه خودو ایل و تبار خود سخن بگویند به ما بدهید تا ما انها را به این برادران طالبان در زندان بدهیم تا انها به ما بگویند این مرتیکه بن لادن کجاست.سلام ما را به فاطمه رجبی و خواهر و مادر جناب اقای ا.ن .ببخشید اقای احمدی نژاد برسانید.پابوس شما حسین بقال (اوباما)
جمعه 13 شهریور 1388

‎Hitman - ایران - بجد
shahadat - آلمان - فرانکفورت . . به جمع ما خوش امدی
جمعه 13 شهریور 1388

Avayeh Edalat - ایران - تهران
چه خوب است که خود دجالان از عدل على آگاهند و درست آنچنان که عدل على دستور میدهد با شهروندان ایرانى رفتار میشود. البته با عرض تاسف که هتل کهریزک به نقطه ى دیگرى انتقال یافته و شرایط رفت و آمد را براى خویشاوندان مشتریان هتل کمى مشکل کرده ولى وعده ما در بهشت زهرا که پذیرایى کامل و على مابانه اى از شما شهروندان حق طلب داشته باشیم. البته یک عده از اعضاى این رژیم آمده اند در اینجا ادعاى بحث بدون فحاشى میکنند !! که مثلا انگار اینها اهل بحث دمکراتیک هستند ( برید هفت جد خودتونرو مسخره کنید ) هنوز خون جوانامون از روى اسفالت خیابونها پاک نشده که شما ها اومدین ادعاى جو آرام برى بحث میکنید. ما دیدیم شماها چه جانورانى هستید. shahadat - آلمان - فرانکفورت , علیرضا دادا - امارات - دبی , negaran - ایران - اصفهان
جمعه 13 شهریور 1388

alkap0n1990 - ایران - کرج
من هم با نظر علیرضا دادا - امارات - دبی موافقم.این نامه ارامش قبل از طوفانه.در ضمن دوست نسبتا عزیزnegaran - ایران - اصفهان طوری حرف از فضای سالم صحبت میکنی انگار مردم فضای سالم شمارو فراموش کردن.کهریزک و اوین خیلی عقب افتاده بودن که اطلاعاتشون به بیرون رفت.زندانهای دیگه ای هستن بدتر از اینها مثل پاسارگاد.البته نمیشه اینارو با گوانتانامو و ابغریب مقایسه کرد چون ما در راه اسلام و نایب خدا روی زمین خامنه ای انجام میدیم و کاملا قانونیه......خدا که چه عرض کنم کاش یکی به ما کمک کنه
جمعه 13 شهریور 1388

پاینده ایران - ژاپن - اساکا
حالم از این دمکراتها بهم میخوره. علیرضا دادا - امارات - دبی ٬ shahadat - آلمان - فرانکفورت ٬ negaran - ایران - اصفهان. یه بار محترمانه به شما میگم که بهتره کامنت نذارین و برید یه وبسایت دیگه واسه خودتون پیدا کنید. اما از دفعه بعد...
جمعه 13 شهریور 1388

Iraniii - ایران - ارومیه
کثیفترین دولت دنیا آمریکاس.حالا صبر کنین اگه ابران بگه که من فعالیت هسته ایمو تموم میکنم دیگه فکر مردمو جوونای کشته شده ی ما رو نمیکنن.اینا فقط به فکر منافع خودشونن!!
جمعه 13 شهریور 1388

louisette - فرانسه - مارسی
اوباما یک کاسه لیس آخوندی-درود بر بوش قاطع ومصمم.
جمعه 13 شهریور 1388

playboy972 - ایران - گرگان
تف به هر نامرد وطن فروش که ایران عزیز رو به خمینی و جمهوری فاسد اسلامی بفروشد. نهضت خمینی مرده است مهدی و علی و نقی هم خبری نیست. سر کار هستین.
جمعه 13 شهریور 1388

jamsil - کره - سئول
نرود میخ اهنین در سنگ.
جمعه 13 شهریور 1388

elyas0121 - ایران - مازندران
shahadat - آلمان - فرانکفورت . negaran - ایران - اصفهان. با سلام . شماها یا خوابید یا خودتونو میزنید به خواب. البته ما تو فامیلمون از این تیپ طرفدار نظام خیلی داریم و طبق تجربه ای که دارم میدونم با وجود این همه شواهد مبنی بر جنایات این نظام وقتی شماها هنوز طرفداران و وفادار اینهایید پس هر چه من دلیل بیارم . بی فایده هست .فقط دعا میکنم اگر هم دیر بشه ولی بیدار شید.
جمعه 13 شهریور 1388

alisam - ایران - تهران
negaran - ایران - اصفهان- ... شو بیرووووووووون.تو برو تو سایت حوزه علمیه کامنت بزار
جمعه 13 شهریور 1388

mahdiye - مالزی - پیننگ
shahadat - آلمان - فرانکفورت . شمارو کم داشتیم .. کامل شد.(خودم نقطه چین گذاشتم)
جمعه 13 شهریور 1388

قلدر - ایران - تهران
{ جورج بوش زنده باد}. {موسوی پاینده باد}
جمعه 13 شهریور 1388

665+1 - امریکا - جهت
احتمالا سوالاتی در مورد تعداد بند انگشت زمان طهارت داشته اقا هم سریع جواب دادند من تا مچ دخول میکنم شما نیز چنین کنید
جمعه 13 شهریور 1388

khaneyeh parsian - ایران - شیراز
negaran - ایران - اصفهان بی زحمت لطفا برو یه جا دیگه نظر بذار.اینجا کسی گوشش به حرفای نا حق بدهکار نیستshahadat - آلمان - فرانکفورت خوش امدی ولی اگه شما هم نظراتت مثل نگران از اصفهانه توصیه میکنم نیومده برگرد.Iraniii - ایران - ارومیه حتما پاکترین دولت دنیا روسیه است که دستش تا زیر بغل به خون جوونای ما الوده است.به نظر من حضور امریکا تو کشورما به گرد پای کثافتکاریهایی که روسیه کرد نمیرسه.پاینده ایران - ژاپن - اساکا فکر نمیکنم اینا دموکرات باشند.louisette - فرانسه - مارسی بوش خوبه که حالا کشورمون شده بود مثل عراق.همه کشته شده بودند.البته واسه شمایی که رفتی بیرون وحشت از جنگ معنایی نداره.
جمعه 13 شهریور 1388

Bare hasti - المان - هامبورگ
shahadat - آلمان - فرانکفورت ...تو که عاشق شهادتی تو المان چکار میکنی ؟نکنه ارشاد میکنی ؟!!!!!!!گر چه فکر میکنم تو قم تشریف داری.. negaran - ایران - اصفهان ...تو که این قدر نگران ادبی کل نهضت خمینی و حسینی ات 30 سال روشش فحاشی ست حتما خیلی به این روش عادت وردی و حالا اگر غیر این میبینی ان را بی ادبی قلمداد میکنی ....
جمعه 13 شهریور 1388

Bare hasti - المان - هامبورگ
khaneyeh parsian - ایران - شیراز shahadat - آلمان - فرانکفورت خوش امدی ولی اگه شما هم نظراتت مثل نگران از اصفهانه توصیه میکنم نیومده بر گرد.... فکر کنم همین که ان جمله مسخره را نوشته (که کامنتش زیر عکس رهبر چلاقش است )گویای همه چی بود پس جایی برای خوش امد گویی نیست...
جمعه 13 شهریور 1388

hamesheh bahar - انگلستان - لندن
negaran - ایران - اصفهان. تو بهتر نگران اب زاینده رود باشی تا نگران اهل بیت امام گور بگوریت.
جمعه 13 شهریور 1388

Hoja Verde - ایران - تهران
shahadat - آلمان - فرانکفورت. negaran - ایران - اصفهان. رهبر کدوم خریه.
جمعه 13 شهریور 1388

chkavak - ایران - تهران
این اوباما هم یه آشغال مسلمان عوضیه و برعکس بوش که مجنون و قلدر بود این یکی ملتمس و بادمجان دور قاب چینه و میخواهد با منت و التماس به هر شکلی که شده اقتصاد امریکا را از ورشکستگی نجات بدهد حال کاری ندارد که با چه حکومتی میخواهد گفتگو بکند. خاک بر سرتان که داعیه دمکراسی دارید و با جنایتکاران معامله پنهان و آشکار انجام میدهید. رژیم نامشروع اسلامی باید از بین برود
جمعه 13 شهریور 1388

shahdeg - ایران - تهز ان
ایران اصفهان ع..تر لوتی اگه کوری بگو یکی برات بخونه من و هم نسلام داغ این رهبر فاشیستتو به دلت میذارم نامرد رو زمین سفت ن....یدین ببینین عاقبتش چیه از ین ببعد منتظر گم شدن و گور به گور شد ن هم پالکهات باش باور نداری ادرس بذار تا ببینی
جمعه 13 شهریور 1388

azadandish - هند - پونا
بچه ها به negaran فحش ندید.همین قدر می فهمه
جمعه 13 شهریور 1388

sati yar - استرالیا - سیدنی
مش تو سوراخ نمئرفت جارو به دمش مئبست اقای شهادت کئ تو امسال تورو انجا ادم حساب مئکنه که بحث های روشنی باهات داشته باشه تو که صالبه شهادتی المان چیکار مئکنی
شنبه 14 شهریور 1388

depressed - ایران - مشهد
ناامیدمان کردی... ما چشم امید به هیچ خارجی ای نداریم..خودمون دست خالی مبارزه رو شروع کردیم..دست خالی هم به پیروزی میرسیم. جناب اوباما شما هم همون خامنه ای و احمدی نژادت و بچسب.
شنبه 14 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.