احمدی نژاد: کسی نمی تواند ما را تحریم کند

احمدی نژاد: کسی نمی تواند ما را تحریم کند

از آقای احمدی نژاد خواسته شده پیش از حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، زمینه مذاکره بر سر برنامه هسته ای ایران را فراهم کند

یک روز پس از آنکه گروه 5+1 ایران را به بازگشت به میز مذاکره بر سر برنامه هسته ای این کشور فراخواند، محمود احمدی نژاد گفت: "از تحریم استقبال می کنیم و ما خودمان، خودمان را اداره می کنیم."

آقای احمدی نژاد که در حاشیه جلسه رای اعتماد کابینه در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، هشدار داد که "کسی دیگر نمی تواند ایران را تحریم کند" اما افزود ایران "بسته پیشنهادی" خود را به آنها داده است.

خبر آمادگی برای ارائه مجموعه پیشنهادهایی که آقای احمدی نژاد به آنها اشاره کرد، دو روز قبل از سوی سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران اعلام شده بود.

آقای جلیلی در تازه ترین واکنش اعلام کرده بود که در طی هفته جاری مجموعه پیشنهادهای ایران تحویل مقام های غربی خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا گزارش داده است که مجموعه پیشنهادهای مورد بحث هنوز به دست اتحادیه اروپا نرسیده است.

با این حال این مقام که نامش عنوان نشده از ارائه این مجموعه پیشنهادها استقبال کرد و گفت: "ما منتظر هستیم که چیزی به دستمان برسد تا ببینیم آیا می توانیم بر مبنای آن پیش برویم یا خیر."

بر اساس تازه ترین اخبار، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در روز جمعه چهارم اوت از جمله درباره موضع خود در قبال ایران در جلسه ای به گفتگو خواهند پرداخت.

آقای احمدی نژاد قصد دارد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اواخر ماه میلادی جاری شرکت کند، اما گروه 5+1 (پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان) تاکید دارند که پیش از آن اجلاس درباره برنامه هسته ای ایران با مقام های این کشور مذاکره کنند.

ادامه تنش بر سر تحریم

آقای کوشنر مدعی شد اطلاعات مهمی از گزارش اخیر آژانس حذف شده است

اظهارات آقای احمدی نژاد درباره آمادگی ایران برای رویارویی با هر گونه تحریم در شرایطی عنوان شد که پس از روسیه و چین، برزیل هم، با وجود آنکه در گروه 5+1 عضویت ندارد، به جمع مدافعان ایران پیوست.

لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس جمهور بزیل که اولین میزبان محمود احمدی نژاد در یک سفر خارجی، پس از اعلام شدن به عنوان پیروز دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود، از تاکید بر گزینه تحریم ایران برای متوقف ساختن برنامه هسته ای انتقاد کرد.

او در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری فرانسه گفت: "باید آنها (ایران) را از طریق مجاری سیاسی متقاعد کنیم. نمی توان آنها را در منگنه قرار داد. سیاست 'یا هرچه ما می گویی یا هیچ' دیگر وجود ندارد."

با این وجود آقای لولا که انتقادها از ایران را به توجیه های ارائه شده برای حمله به عراق قلمداد کرد، تاکید نمود که نقش برزیل در این میان "میانجی گری و آشتی دادن" است.

اما از سوی دیگر فرانسه که در کنار آلمان بر تحریم ایران را محتمل دانسته بود، اکنون حملات خود را متوجه آژانس بین المللی انرژی اتمی کرده است.

برنارد کوشنر، وزیر خارجه فرانسه از محمد البرادعی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به شدت انتقاد کرد و او را متهم نمود که اطلاعاتی را درباره فعالیت هسته ای ایران پنهان می کند.

آقای کوشنر گفت این اطلاعات در ضمیمه هایی وجود داشت که در گزارش نهایی منتشر نشد و تاکید کرد "با خواندن اسناد آژانس بین المللی انرژی اتمی مشخص می شود که (از سوی ایران) حتی به یک سوال هم پاسخ داده نشده است."

محمد البرادعی اخیرا گفته ها درباره احتمال دستیابی ایران به بمب هسته ای ایران را "اغراق شده" خواند اما آقای کوشنر گفت در این ضمیمه ها مواردی وجود داشت که زمینه را برای طرح پرسش درباره واقعیت وجود یک بمب اتمی فراهم می کرد.

آقای کوشنر گفت که موارد "حذف شده" به موضوعات "کلاهک های جنگی، و حمل و نقل" مربوط می شد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش خود تاکید کرده بود که "ایران بیش از یکسال است که پاسخی به سوالات موجود درباره 'ابعاد احتمالی نظامی' برنامه هسته ای خود نداده است" اما تایید کرده است که نرخ تولید اورانیوم غنی شده ایران کاهش یافته است.

اظهارات آقای کوشنر پس از آن منتشر شد که وزیر خارجه اسرائیل نیز در روز یکشنبه 30 اوت گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی را "به خاطر یافته هایی که از آن حذف شد" قابل توجه خواند.

adi - ایران - تهران
معلوم نیست چند میلیارد دلار به لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا، دادن که اینجوری سنگ اینا رو به سینه میزنه
پنج‌شنبه 12 شهریور 1388

ehsasoeshgh - سو ئد - گوتنبرک
برو گمشو مملکت را به نابوی کشیدی دروغگوی پست
پنج‌شنبه 12 شهریور 1388

طاطا - ایران - ایران
بدبخت تو زیپ شلوارت رو هم نمیتونی بالا بکشی . توی همین سایت دیدیم که .
پنج‌شنبه 12 شهریور 1388

nazanin 2009 - ایران - ارومیه
باید روز قدس حالشو بدجوری بگیریم دوباره خیلی پررو شده این انتره
پنج‌شنبه 12 شهریور 1388

قلدر - ایران - تهران
برو بابا تو نمی تونی دماغتو بکشی بالا یه جوری میگه نمیتونن مارو تحریم کنن انگار98٪ کالای دنیا رو ایران تامین می کنه .البته اگه ازش برسی میگه آره
پنج‌شنبه 12 شهریور 1388

Kaweh - آلمان - مونیخ
نه بابا این راست میگه دنیا من رو تحریم کرده که هر روز یه هواپیما تو ایران سقوط میکنه . یا اینکه بخاطر تحریمات دنیا علیه من است که آمار بیکاری در ایران به بیش از 35 درصد رسیده . ایشون هر چی میگه راست میگه البته تا 6 ماه آینده بعد همش داستان کلاغه میشه که قصه ما به سر نرسید همش دوغ بود. ها ها ها ها
جمعه 13 شهریور 1388

علیرضا دادا - امارات - دبی
باز این احمدینزاده توهم زد...
جمعه 13 شهریور 1388

roya123 - ایران - ایران
قربتی نژاد فقط بلده دری وری بگه کثافت....
جمعه 13 شهریور 1388

siavash b - ایران - تهران
از تحریم استقبال می کنیم و ما خودمان، خودمان را اداره می کنیم.".........................بیچاره پدر من و امثال پدر من که بعد از 30 سال خدمت در ارتش ان هم اواره از این شهر به شهری الان که 24 سال از زمان بازنشستگیش میگذره داره کار میکنه برای امرار معاش خانوادش میدونی اقای رئیس جمهور چقدر مثل پدر من تو ایران است؟
جمعه 13 شهریور 1388

fredoparto - انگلستان - آکسفورد
این مردکه عنتری نژاد که علت فیزیکی لوله های نفت پالایشگاه را با روده انسان تشخیص نمی دهد چطور صحبت از خودکفائی می کند. قضیه از این قرار است که یک روز ایشان برای بازدید از پالایشگاه به آبادان می رود. ضمن بازدید متوجه می شود که لوله ها بصورت مارپیچ از بالا به پائین کشیده شده. به مسؤل پالایشگاه می گوید ما در تحریم آمریکای جهانخوار و متحدین این شیطان بزرگ هستیم چرا بیخودی این لوله ها را حرام کرده اید، اینها را مستقیماً به پائین می کشیدید. ایشان به عرض این کره خر می رساند که قربان این دلیل فیزیکی دارد. بخاطر این که آن بالا مایع داغ است و بتدریج که پائین میآید خنک می شود. او فوری متقاعد می شود. شب وقتی به خانه اش می رود به زنش می گوید هیچ می دانی خداوند متعال چه معجزه ای در بدن ما کرده. زن پاسخ می دهد نه، چطور مگر؟ عنتری نژاد می گوید می دانی چرا روده انسان پیچ در پیچ است؟ علتش این است که وقتی چای داغ می خوری ....... نسوزد.
جمعه 13 شهریور 1388

vezveznazi - ایران - ایران
تو خفه شو دلقک دربار علی گدا.انتری خفه
جمعه 13 شهریور 1388

iran-azad - ایران - تهران
آی کیو - اونی که قراره تو رو تحریم کنه کس نیست !
جمعه 13 شهریور 1388

fatemeh shin - انگلیس - لندن
بالاخره آن هفت میلیارد دلار وبیست تن طلابی زبان بدست فراموشی سپرده شده است؟
جمعه 13 شهریور 1388

sosol - ایران - نیشابور
نه کسی میتونه تور ور تحریم کنه نه کسی میتونه تو رو آدم کنه
جمعه 13 شهریور 1388

jamsil - کره - سئول
فقط حرف ...
جمعه 13 شهریور 1388

ashka - فرانسه - پاریس
آقایان از اون طرف با دلال و واسطه ( که اخیرا یکی از آنها دوباره بازداشت شد) جنس امریکایی را به ده برابر قیمت با پول مردم می خرند اون وقت برای ملت قمپز در می کنند که ما مستقل ایم.
جمعه 13 شهریور 1388

punisher - ایران - شیراز
م..ره
جمعه 13 شهریور 1388

جنبش سبزایران - ایران - شیراز
شخص رییس دولت ما، مظهر خر است نبود به جز خر، آری قایم مقام خر. چون نسبت وزیر به خر، ظلم بر خر است انصاف نیست، کاستن از احترام خر. امروز روز خرخری و خرسواری است فردا زمان خرکشی و انتقام خر. میرزاده عشقی
جمعه 13 شهریور 1388

aspiran - ایتالیا - میلان
این محمود میمون فکر میکنه که گ.. هست یا تو این دنیا کسی او را ادم حساب میکنه این ابله نمیدونه که سران سودجو ی کشورهای غربی صرفا بخاطر منافعشان لا لا به لی لی اینها میگذارند وگرنه توی دلشان به ریش این ابله و ان ولی فقیه شیره ای میخندند. متاسفانه دود هرگونه تحریمی فقط به چشم مردم ایران میرود چون هدف از تحریم فقط باجگیری بیشتر از این حکومت دیکتاتور است و گرنه غربیها به هیچ عنوان به دنبال سرنگونی اینها نیستند چون احمق تر از این گاوها را در هیچ جای دیگر دنیا برای دوشیدن پیدا نمیکنند.
جمعه 13 شهریور 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
کثافت اشغال در دوران خیزش خفه خون گرفته و در سوراخ موش تمر گیده بود 2 باره دم در اورد....
شنبه 14 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.