گروه ۱+۵ : ایران به گفتگوها برگردد

گروه ۱+۵ : ایران به گفتگوها برگردد

آژانس بین المللی انرژی اتمی از کاهش تولید اورانیوم غنی شده در ایران خبر داده است

قدرت های جهانی بار دیگر خواستار از سرگیری گفتگوهای هسته ای با ایران شده اند.

در پی برگزاری نشست گروه ۱+۵ که شامل پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان است، این کشورها از ایران خواستند پیش از برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اواخر سپتامبر (اوایل مهر) به میز مذاکره برگردد.

مدیران سیاسی وزارتخانه های امور خارجه گروه ۱+۵ چهارشنبه در فرانکفورت آلمان درباره برنامه اتمی ایران گفتگو کردند.

فولکر استانزل، مدیرسیاسی وزارت امورخارجه آلمان در پایان این نشست با انتشار بیانیه ای از ایران خواست برای اعتمادسازی تلاش کند.

آقای استانزل گفت: "ایران باید متوجه ضرورت اعتمادسازی در رابطه با صلح آمیز بودن برنامه اتمی خود از طریق همکاری کامل با جامعه جهانی باشد."

بیانیه گروه ۱+۵ پاسخی به سخنان روز گذشته سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران بود که از آمادگی کشورش برای ارائه بسته پیشنهادی جدیدی به قدرت های جهانی خبر داده بود.

به گفته آقای جلیلی پیشنهادهای ایران نسخه به روز شده بسته پیشنهادی قبلی ایران است.

آقای استانزل در بیانیه خود گفت: "با توجه به سخنان این هفته دکتر جلیلی که گفته بود ایران آماده از سرگیری گفتگوهاست، توقع دارم ایران در پاسخ به پیشنهاد گفتگوی ارائه شده به این کشور در ماه آوریل، با از سرگیری مذاکرات پیش از برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد موافقت کند."

اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از 23 تا 25 سپتامبر (۳-۱ مهر) در نیویورک برگزار می شود.

همزمان خاویر سولانا، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به سخنان سه شنبه آقای جلیلی اعلام کرد هنوز بسته پیشنهادی جدید ایران را دریافت نکرده است.

سخنگویان کاخ سفید و وزارت امورخارجه آلمان هم گفته اند هنوز پیشنهاد مشخصی را از ایران دریافت نکرده اند.

باراک اوباما در ماه ژوئن به ایران تا ماه سپتامبر فرصت داد به پیشنهادهای هسته ای غرب پاسخ دهد.

همزمان تعدادی از اعضای گروه ۱+۵ مانند آلمان و فرانسه خواستار تشدید تحریم های ایران در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات هسته ای شده اند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد ایران سرعت تولید اورانیوم غنی شده را کاهش داده است ولی همچنان باید پاسخگوی اتهام های معتبری که درباره مطالعات این کشور برای تولید سلاح هسته ای است، باشد.

chkavak - ایران - تهران
این اروپائیهای بی شرف پول پرست فقط با این حکومت نامشروع اسلامی برای رسیدن به اهداف شوم اقتصادی و بهره کشی از ملت ایران لاس می زنند. گفتگو با حکومت نامشروعی که در داخل راه گفتگو با مردم را همه جوره مسدود کرده و پاسخگوی مردم نیستند امری باطل است و در صورت رسیدن به یک نتیجه هر پیمانی که بسته شود از سوی ما مردم ایران غیر قانونی و باطل می باشد.
پنج‌شنبه 12 شهریور 1388

kamia1 - المان - کلن
چنان با هم کنار بیان, حقوق مردم , امنیت و جان مردم پشیزئ برائ دو طرف ارزش نداره ..فقط ما مردم میتونیم حقمون رو بگیریم, در غیر اینصورت از ماست که بر ماست!!
پنج‌شنبه 12 شهریور 1388

arshia83 - اکراین - کیف
قدرت های جهانی ایرانو ولش کنید.ایران درست بشو نیست که نیست دیگه دیر شده بیخود خودتونو خسته میکنید.لول
پنج‌شنبه 12 شهریور 1388

قلدر - ایران - تهران
مرده شور گروه 1+5 ببرن فقط به فکر منافع خودشونن فکر کنم روز قدس چند کشور اروپاییم جزء شعار مرگ بر ......... بیفتن
پنج‌شنبه 12 شهریور 1388

ali483 - ایران - کرج
اروپا فقط چشمش به دنبال دلارهای رنگی ایرانه و برای منافع خودشون دارند تلاش می کنند و الا مردم ایران اصلا براشون ملاک نیست و حقوق و بشر و...... فقط جهت گرفتن امتیاز از سران حکومت ایرانه .
پنج‌شنبه 12 شهریور 1388

i.am.the.world. - لو کزامبورک - اش
ایران اعلام کرده تا این 1+5 شیش نشه گفتگوهای ما نتیجه ایی نخواهد داد!!! اما اینو رسمن نمیگن تا اونا نفهمن که ایران سر کارشون گذاشته!!! شاد باشید.
پنج‌شنبه 12 شهریور 1388

i.am.the.world. - لو کزامبورک - اش
قلدر - جان - ایران - تهران: عزیز نمیدونم چرا خیلیها مرتب در ایران همین ایراد رو ازاروپا میگیرن. مگه اروپا یا هر کشور دیگه ایی باید به فکر منافع ایران یا مردم ایران باشه؟ اینا باید به مردمشون و بیکاراشون و کلی مشکلات دیگه جواب بدن. نصف ایرونیهایی که از اروپا در این سایت کامنت میدن و فحش مینویسن دارن حقوق بیکاری یا به اصطلاح کمک سوسیال میگیرند. گرامی اروپا هیچ نفعی جز ریاکاری و نمایش در حمایت از دموکراسی یا حرکتهای مردمی نداره. ازادی از درون شروع میشه. از خود انسان و خود شناسی. شعار مرگ هم سی ساله که جزو دستور کار فرهنگی ماست. با اجازه شما بزرگوار یک بار دیگه تکرار میکنم: من در کل از ازادی ملتی که مرتب مرگ واسه بقیه فریادمیکنه ؛ و بیوقفه به بقیه تهمت و افترا میزنه میترسم. اینو از صمیم قلب به شما میگم. شاد باشید.
پنج‌شنبه 12 شهریور 1388

Parastoo06 - استرالیا - سیدنی
chkavak - ایران - تهران. این اروپائیهای بی شرف پول پرست فقط با این حکومت نامشروع اسلامی برای رسیدن به اهداف شوم اقتصادی و بهره کشی از ............. ( با نظرت کاملا" موافقم عیق حقیقته ...)
پنج‌شنبه 12 شهریور 1388

jooli - ایران - تهران
اینا همش ساختگیه اگر کشور های قدرتمند بخواهند این ها را در عرض 3 روز بیرون میکنند ولی چه فایده هنوز نمی خواهند آخوند یعنی انگلیس اسلام یعنی دین انگلیس برای کشور ایران اون هم برای ملت دین زور اطاعت از خدای بزرگ خامنه ای امام زمان احمدی نژاد بعد خالی کردن خزانه ثروت خاک و..... توسط کشور های قدرتمند بازم انگلیسو..
پنج‌شنبه 12 شهریور 1388

33pooles - المان - دورتموند
کس نخوارد پشت من ------------ جز ناخن انگشت من
یکشنبه 15 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.