جادوی بزرگ جادوگر در خیابان سئول

جادوی بزرگ جادوگر در خیابان سئول

سالها قبل وقتی برای کسی گرفتاری ایجاد می‌شد، عده بسیاری بودند که برای حل آن داوطلب شوند و گره از کار گرفتار بگشایند، اما با گذشت زمان و ماشینی شدن زندگی‌ها کم کم یادمان رفت که کمک کردن انسان‌ها در روزگاری نه چندان دور، بخش مهمی از امور روزمره افراد بوده است. حالا شرایط را طوری ساخته‌ایم که از صبح تا شب دنبال کارهای خودمان هستیم. فقط و فقط خودمان. گویی انگار نه انگار که دیگران هم در این دنیا حق حیات دارند.

اما با این وجود هنوز هم پیدا می‌شوند افرادی که چشمهایشان را تنگ نکرده و دیگران را هم در افق دید خود قرار می‌دهند. چنین افراد خیری می‌توانند در همه جا و میان همه اقشار باشند.
از کارگر و دانشجو تا مجری و هنرمند و ورزشکار، انسان‌هایی که با کارهای خوب ثابت می‌کنند که هنوز هم در قرن دود و آهن می‌توان به انسانیت هم فرصت تنفس داد.

آرزوی جوان روستایی
ماه مبارک رمضان در پیش بود و «احسان علیخانی» در تدارک برنامه‌ای ویژه برای ساعات افطار. مجری جوان تلویزیون که در اجرای برنامه‌های مناسبتی تبحر خاصی دارد، به صورت اتفاقی نشریه‌ای محلی را می‌بیند که در آن با یک جوان بیمار شمالی مصاحبه شده است. جوان ساده و صادقی که قد او به خاطر عملکرد نامناسب غدد داخلی و تشخیص نادرست پزشکان بسیار بیشتر از حد متعارف رشد کرده و به 50/2 متر رسیده است. حال آنکه وی به لحاظ مالی هم در شرایطی نیست که از پس هزینه‌های سنگین عمل جراحی برآید.
مرتضی مه‌زاد در گفت‌وگوی خود با نشریه محلی از آرزوهایش یاد کرد و داشتن یک دستگاه کامپیوتر و ملاقات با علی کریمی را در زمره آرمان‌هایش برشمرد. همین مسأله جرقه‌ای در ذهن علیخانی زد تا مه زاد را مقابل دوربین بیاورد و ترتیب ملاقات وی با جادوگر استیل آذین را هم بدهد.

ملاقات با جادوگر
شنبه 7 شهریور، استودیو 11 شبکه سوم، مرتضی همراه با مادر خود جلوی دوربین قرار گرفته و صادقانه حرف می‌زد. از آرزویی که مدت‌هاست روزها را به یاد آن شب می‌کند؛ ملاقات با علی کریمی.

«یعنی او را می‌بینم؟»
این رویایی است که جوان صادق شمالی همواره در شوق تحقق آن است و زمانی که قصد خروج از تلویزیون را هم داشت و به آن می‌اندیشید، اما هرگز فکر نمی‌کرد به همین زودی آرزویش رنگ واقعیت به خود بگیرد. مرتضی در پایان برنامه از سوی علیخانی دعوت به صرف شام شد و همراه با هم راهی رستورانی در خیابان سئول شدند. جایی که علی کریمی انتظار ورودشان را می‌کشد!
... و چقدر زیبا بود لحظه‌ای که مرتضی سرشار از شوق تحقق آرزویش بود و کریمی خوشحال‌تر از وی که توانسته دل یک هموطن را شاد کند.
ظاهرا مقدمات این ملاقات جمعه شب توسط احسان علیخانی فراهم شده بود تا جوان شمالی مردی را مقابل خودش ببیند که سال‌ها پای تلویزیون در آرزوی دیدن او بود.

معرفت بسکتبالی‌ها
کریمی در جریان این ملاقات به مه زاد قول کمک داد و قرار شد از طریق دوستان خود ترتیبی بدهد تا مرتضی مه زاد توسط بهترین پزشکان متخصص مورد معاینه قرار بگیرد. از سوی دیگر یکی از دوستان هنری علیخانی هم 2 میلیون تومان به وی کمک کرد تا گوشه‌ای از هزینه گزاف معالجه این جوان فراهم شود.
همچنین برخی از مدیران فعال در عرصه بسکتبال هم قول داده‌اند که برای حل مشکلات مه زاد وارد گود می‌شوند.

... کریمی شنبه شب وعده‌هایش را عملی کرد و امیدواریم سایر اهالی ورزش هم به جای شعار دادن، «عملگرا» باشند تا مرتضی مه زاد به عاملی برای اثبات دوباره انسانیت در ورزش بدل شود نه سوژه‌ای جهت تبلیغات بعضی‏ها.

zelat napazir - ایران - تهران
در حالیکه شیخ مهدی کروبی برای راهپیمایی روز قدس ، کودتاگران را تهدید کرده است و سید حسن خمینی نیز حاضر به لغو سخنرانی خاتمی در شب قدر نشده است اخبار نگران کننده ای به گوش می رسد . خبر نخست احضار شیخ مهدی کروبی. امشب اخبار سراسری ساعت ۲۱ ( شبکه اول) از احضار کروبی به دادگاه به عنوان مطلع خبر داد . بازپرس پرونده ( گویا شعبه ۱۳ ) گفت : قرار بوده است امروز کروبی به عنوان مطلع راس ساعت ۱۱ در دادگاه حضور یابد اما نیامده است . اخبار سراسری در ابتدا گزارشی هم در خصوص افشاگری های کروبی ، به صورت جهت دارپخش کرد ، تا زمینه برای صحبت های بازپرس پرونده آماده شود. جــــــــــــــــــــدی بگیـــــــــــــــــــــــــــــــــرید.
سه‌شنبه 10 شهریور 1388

iran-azad - ایران - تهران
الحمدلله که ما تلویزیون جمهوری اسهالی رو تحریم کردیم و از اتفاقاتی که توی اون می افته بی خبریم
سه‌شنبه 10 شهریور 1388

کلاغ سیاه - ایران - تهران
احسنت احسنت و صد احسنت به شما که دل دردمندی را شاد میکنید و لعنت بر انهایی که دل امیدواری را به درد میاورند.
سه‌شنبه 10 شهریور 1388

کورش پارسی - امریکا - سانتاباربارا
زنده باد. پهلوانان هرگز نمی میرند.
سه‌شنبه 10 شهریور 1388

sara.iran - ایران - تهران
الهی قربونش برم م م م بچم انسان دوست از وقتی اون مچبند سبزو بست عاشقش شدم....فقط استیل آذینو عشقههههههههههه
سه‌شنبه 10 شهریور 1388

hamed_58 - سوئد - گوتنبرگ
shd-yazd - ایران - یزد . اینها هستند که راه و رسم زندگی را به من می اموزند. نه امامان تو که 1400 سال پیش زندگی میکردند.
سه‌شنبه 10 شهریور 1388

علیرضا دادا - امارات - دبی
آفرین به علی کریمی.....دمت گرم پهلوون
سه‌شنبه 10 شهریور 1388

Afshin London - انگلستان - لندن
iran-azad - ایران - تهران . زنده باشی، همه باید تلویزیون نحس جمهوری اسهالی را تحریم کنند
سه‌شنبه 10 شهریور 1388

TNTtnt59 - ایران - تهران
على کریمى ، تختی‌ دوم
سه‌شنبه 10 شهریور 1388

experthoney - بحرین - بحرین
ای ول به تو، ای ول به همه مردهای روی زمین. توی این روزگار نامردی، کار شما قابل ستایشه.
سه‌شنبه 10 شهریور 1388

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
علی کریمی واقعا مرد هست. فقط کار خودش را انجام می دهد. هر کس در این پایه در فوتبال ایران قرار می گرفت خدا را بنده نبود.
سه‌شنبه 10 شهریور 1388

khalije hamishe fars - ایران - خارگ
فقط استیل اذین...اول به خاطر علی کریمی دوم برای اینکه خصوصی است...پرسپولیس و استقلالی که رئیسشون احمدینژاد باشه ...
سه‌شنبه 10 شهریور 1388

گروهبان قندلی - ایران - تهران
زنده باد سلطان دریبل و مارادونای اسیا علی کریمی . واقعا جاش تو پرسپولیس خالیه .انشالا با رفتن انصاری فر نفوذی رژیم در نیم فصل و امدن محبوبترین فوتبالیست ایران به خانه اش.
سه‌شنبه 10 شهریور 1388

bluestar - ایران - تهران
علی کریمی! دوستت دااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارم. معرفتت رو عشق است.
چهار‌شنبه 11 شهریور 1388

zoroye iran - اتریش - وین
درود بر شرفت این نامردهاچشم دیدن تو رو ندارن چون جلوشون وای میستی جلوی فدراسیون سردارهای سپاه و جلوی انصاری فر مزدور و علی ابادی و بعد داستان مچبند سبز و اخراجت به دستور علی ابادی از پرسپولیس نتنها مردم ناراحت نشدن بلکه تبدیل به استوره شدی .
چهار‌شنبه 11 شهریور 1388

eslahtalab - ایران - تهران
من خیلی اتفاقی این برنامه رو دیدم وگرنه منم تلویزیون آقا عزت رو نمیبینم پسره گفت 3تا آرزو داره اول اینکه سالم بشه دوم اینکه یه خونه داشته باشه سوم اینکه علی کریمی رو ببینه خیلی خوشحال شدم دست علی کریمی درد نکنه من که خیلی دوسش دارم
چهار‌شنبه 11 شهریور 1388

alireza-perspolisi - ایران - بندرعباس
حرف نداره این علی کریمی لگنچه ای هاش میبنید بچه های قرمز رو افتخار از همه لحاظ دردو بلاش بخوره تو سر انصاریفرد و همتای لگنیش اشتیانی و کیسه کشها همه
چهار‌شنبه 11 شهریور 1388

$persian$ - ایران - تهران
زنده و سربلند باشی جادوگر. Afshin London - انگلستان - لندن . من همچنان منتظر دعوتنامه شما هستم افشین خان
چهار‌شنبه 11 شهریور 1388

nazi4353 - ایران - آبادان
چرا همتون گفتین دم علی کریمی گرم ولی کسی از احسان تشکر نکرد فکر کنم اونم جای تقدیر داره که آقا مرتضی رو به تلویزیون دعوت کرد و همچنین ترتیب ملاقاتش رو با علی کریمی داد به هر حال دم همه اونهایی گرم که انسانیت خودشون رو این جور موقع ها نشون می دن و به امید سلامتی همه بیمارها .( یادمون باشه انسانیت این نیست که حتما دست تو جیب کنیم و یه پولی به کسی که محتاج هست بدیم شاید ارزش یه لبخند و تقدیم یه سبد مهربونی و محبت خیلی بیشتر از مادیات باشه )‌
چهار‌شنبه 11 شهریور 1388

garfild - ایران - تهران
من این برنامه رو دیدمممممممم - بقدری گریه کردم که برای خودم باور کردنی نبود چون احساس کردم همه آرزوهاش قابل بر آورده شدنه ولی اون به نظرش نشدنی و غول می اومد دلم سوخت برای خودم - هموطنم - کشورم - بر باعث و بانیش لعنت / فرداشم برنامه رو تا جای دنبال کردم که ببینم براش کاری کردن یا نه که دیدم خدارو شکر آره ( تا حدودی) مرسی از احسان علیخانی که الکی دلخوشش نکرد - مرسی از علی کریمی که عاشقشممممممممممم
چهار‌شنبه 11 شهریور 1388

dannni - سوئد - استکهلم
alireza-perspolisi - ایران - بندرعباس.از همنن موقع از پیش لنگها زد بیرون دست ودل باز شود اخه لنگها نمی.....د که گوشنشون بشه
چهار‌شنبه 11 شهریور 1388

alireza-perspolisi - ایران - بندرعباس
nazi4353 - ایران - آبادان . یه سبد مهربونی و خنده ؟! چرت و پرتها چیه میگی . dannni - سوئد - استکهلم. لگنچه های سوراخ که دیگه..
شنبه 14 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.