افشین قطبی برنامه های سفر انگلستان را اعلام کرد

افشین قطبی برنامه های سفر انگلستان را اعلام کرد

افشین قطبی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به محض ورود به ایران در جریان انتقاداتی قرار گرفت که طی مدت حضور او در سفر در محافل ورزشی مطرح شده بود. شاید به همین خاطر بود که صبح دیروز کنفرانس مطبوعاتی تشکیل شد تا او هم به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد و هم گزارشی از برنامه های تیم ملی ارائه دهد. مهم ترین انتقادات مطرح شده در مورد قطبی به سفرهای خارجی پرشمار او مربوط می شود، پس طبیعی است سرمربی تیم ملی یکراست سراغ همین مساله برود. افشین قطبی سخنانش را به این صورت آغاز می کند؛ «این وظیفه یک سرمربی است که با حضور در کشورهای مختلف بازیکنان ملی پوش را حمایت کند و به آنها روحیه دهد. یکی از دلایل سفرم به انگلیس کمک به آندرانیک تیموریان بود. او یکی از مهم ترین بازیکنان تیم ملی است و در بهترین لیگ دنیا بازی می کند. سعی کردم با حضورم در باشگاه فولام نشان دهم او چقدر برای ما مهم است.»

سرمربی تیم ملی در سفر به انگلستان درباره تیموریان با روی هاجسون سرمربی فولام نیز به گفت وگو پرداخته است اما آندرانیک تنها انگیزه قطبی برای سفر به انگلستان نبود. دیدار با چند دوست قدیمی و البته برقراری ارتباط با باشگاه های بزرگ این کشور دلایل دیگری است که قطبی به آنها اشاره می کند؛ «من دوستان زیادی در نقاط مختلف دنیا دارم. با رئیس جدید کمیته اجرایی آرسنال سال ها پیش و زمانی که او در لیگ امریکا رئیس سازمان لیگ بود، دوست هستم. من به همراه تاج و کفاشیان معتقدم باید پنجره های فوتبال ایران را باز کنیم و باید با کشورهای مختلف و تیم های بزرگ ارتباط داشته باشیم.» مسائل فنی، چگونگی همکاری و حضور مربیان ایرانی در آکادمی فوتبال آرسنال، حضور استعدادهای ایرانی و تمرین کوتاه مدت آنها همراه با تیم آرسنال، زمینه های گفت وگوی افشین قطبی با رفیق گرمابه و گلستان قدیم که دست بر قضا حالا رئیس جدید کمیته اجرایی آرسنال شده را تشکیل می دهد. اما نتیجه این گفت وگو در نوع خود شنیدنی است؛ «او خیلی شفاف گفت تازه به آرسنال آمده و برنامه های بین المللی این باشگاه چندان معلوم نیست. قرار شد هر زمان که برنامه های آنها مشخص شد با ما تماس بگیرند و همکاری هایمان را با آنها آغاز کنیم.»

ملاقات با رئیس کمیته اجرایی منچسترسیتی از دیگر برنامه های سفر قطبی به انگلستان بود. سرمربی تیم ملی در مورد سابقه آشنایی با او می گوید؛ «ما در سال 1989 همکار بودیم. چند سالی است که او به منچسترسیتی آمده است و تلاش کرده تیمی کامل در منچستر آماده کند. او دیدگاه بسیار مثبتی درباره فوتبال ایران داشت و می دانست فوتبال ایران یکی از مطرح ترین تیم های فوتبال آسیاست.» نتیجه مذاکره با رئیس کمیته اجرایی منچسترسیتی چه بود؟ قطبی می گوید؛ «من به مدت یک ساعت با او گفت وگو کردم. می دانید منچسترسیتی کامل ترین آکادمی فوتبال را در انگلیس دارد. به همین خاطر قرار شد همکاری خوبی بین فدراسیون ایران و باشگاه منچسترسیتی انجام شود.» گفت وگو با یک شرکت هماهنگ کننده بازی های دوستانه که دست بر قضا از زمان حضور قطبی در کره جنوبی ارتباط خوبی با او داشته، برنامه دیگر سفر سرمربی تیم ملی به انگلیس بوده که در کنفرانس خبری به آن اشاره شد. افشین قطبی در بخشی از سخنانش می گوید؛ «اگر کفاشیان، افشین قطبی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد، یکی از دلایل این انتخاب این بود که قطبی با توجه به ارتباطاتش به فوتبال ایران کمک کند. نباید دیگر نگاه ما تنها مختصر به مشهد تا بندرعباس شود و باید به فوتبال گسترده تر نگاه کنیم.» البته آنچه در پایان کنفرانس بدون پاسخ ماند، این سوالات بود که «آیا وظیفه مذاکره با باشگاه ها یا هماهنگی انجام دیدار تدارکاتی نیز از جمله وظایف سرمربی تیم ملی است؟ یا اینکه در این صورت دبیر و مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال چه نقشی ایفا می کنند؟»؛ سوالاتی که جدی ترین محور انتقاد از سفرهای برون مرزی سرمربی تیم ملی را تشکیل می دهند.

zagros_FINLAND - فنلاند - هلسینکی
کاش حضورش را در مراسم تنفیذ دکتر سیب زمینی‌ !! هم میگفت .؟؟؟ قطبی جان هر کس با این رژیم باشد برای مردم ارزشی ندارد، چون این یک رژیم ضد بشری و ضد ایرانی‌ است.
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

Alireza88 - ایران - تهران
نمیدانم چرا از زمانیکه آقای قطبی وطن فروشی کرد. دیگر علاقه ای که سرمربی تیم ملی باشد ندارم
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

javaad - ایران - تهران
از همه دوستان خواهش می کنم اینقدر به خاطر حضور آقای قطبی در مراسم تحلیف بهش نتازن. بیچاره از کجا معلوم که مجبورش نکرده باشن. تنها چیزی که من می دونم اینه که قطبی فقط دلش برای فوتبال ایران می سوزه.
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

zezo7 - قطر - دوحه
مجبور ش کردن شرکت کنه
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

baham valjtanha - سو ئد - گوتنبرک
javaad - ایران - تهران . خودت را گول نزن اگر نمی رفت او را میکشتند مرگ بر قطبی
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

ADNAN ŞENSES - انگلستان - انگلستان
قطبی بزرگترین مربی تاریخ فوتبال ایران هست همه به او احترام بذاریم و منتظر باشیم تا نتیجش رو ببینیم . به امید خدای بزرگ .
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
ADNAN ŞENSES - انگلستان - انگلستان ( همون ترکیه) قطبی بزرگترین مربی تاریخ فوتبال ایران هست...} چرا بزرگترین مرد تاریخ فموتبال ایران است؟!!! میشه بفرمایید چه کرده است ما هم یکمی از شما چیز یاد بگیریم؟!!1 باقی نظریات تاریخی شما هم در همین حد است. وقتی از یک چیزی تعریف میکنید؛ آن را به حر پرستش بالا میبرید و وقتی هم یک چیزی را دوست نداری؛ نابودش میکنید. بدون هیچ دلیلی!!!!
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

siavash b - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز . به شدت با نظرت موافقم. مراسم تحلیف چه ربطی به سرمربی تیم ملی داره این مردک یادمون نرفته تو تی وی بی بی سی چی میگفت نون را به نرخ روز میخوره در ضمن خاک بر سر فوتبال ایران اگه این بهترین سرمربی باشه
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

mohammad.moein - انگلستان - لندن
اگه بیاد لندن...می ریم بهش گوجه فرنگی پرت می کنیم!!! به اون بازیکن هایی هم که دستبند سبز بستند درود می فرستیم...
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

wine leaves - انگلستان - لندن
بابا ملت این کینه توزی وعقدهای شدن رو کنار بگذارید اگه این شخص با ان همه تجربه بین المللی خوب نیست پس کی خوبه علی دائی که تو بازی کردن این پاش به اون پاش پشتو پا میزد که حرف زدن هم بلد نبود و یا . اون مایلی کهن حزب الهی و یا امثال اونها /حالا این بابا رفت تو مجلس احمدی نژاد دنیا که زیرو رو نشد .دنیا دنیایه ارتباطاته ودر ایران هم که روابط بر ضوابط حاکمه. وسلام
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

wine leaves - انگلستان - لندن
همین های که امروز بد این بابا رو میگن دو فردای دیگه اگه چند تا بازی رو ببره چاپلوسیشو میکنن.
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

ardesheer - امرپکا - نپو پورت
افشین قطبی اگر با تیم ایران یه روزی قهرمان جام جهانی هم بشه از نظر من یک خائن وطن فروش و پول پرسته. توپ تانک فشفشه افشین قطبی واسه همیشه .....شه
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

ardesheer - امرپکا - نپو پورت
wine leaves - انگلستان - لندن حرف ...ت نزن
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

alireza-perspolisi - ایران - بندرعباس
جمع کنید بابا وطن فروش کدوم وطن همین شماها که حالا کودتا وووو این حرفها رو میگید فردا اگه اینها عوض شدن بدتر از اینها بودن همین شماها میشین میگید غلط کردن رفتن مردن بیچاره امون کردن درست مثل الان که میگید 30سال پیش ما رو بدبخت کردن چیزی از وطنتون نمونده که کسی بخواد بفروشه اونو حالا رفته نشسته چی شده قیافه اش هم که روشن بود با چه جبری بردنش
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

iran-azad88 - ایران - تبریز
avaad - ایران - تهران. اگه برای همیشه قرار باشه فوتبال و کنار هم بذاره به خاطر اون گشته شده ها نباید به این مراسم ننگین و ضد میهنی میرفت اون خاپنه و باید جواب پس بده مثل خیلیا
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

Alireza88 - ایران - تهران
ایرانی عزیز wine leaves - انگلستان - لندن . زیر مشت و لگد و تیر خوردن و پاشیده شدن سر هموطنت اگر کینه توزی و عقده است. بگذار ما کینه توزان و عقده ایها مربی وطن فروش نداشته باشیم. دوستان گرامی javaad - ایران - تهران . و zezo7 - قطر - دوحه . هرگز این توجیهات را بیان نکنید. او که مدام دم از مردم و بخاطر مردم رامیزد مگر خبر نداشت که در ایران چه اتفاقاتی افتاده است. درود بر ورزشکارانی که باشهامت در کنار ملت ایستادند.
پنج‌شنبه 5 شهریور 1388

$persian$ - ایران - تهران
وطن فروش کرواتی ندیده بودیم
شنبه 7 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.