یک زمین‏شناس رئیس سازمان ورزش شد

یک زمین‏شناس رئیس سازمان ورزش شد

بالاخره محمود احمدی‏نژاد رئیس دولت دهم تکلیف ورزش بلاتکلیف ایران را مشخص نمود و در حکمی علی سعیدلو معاون اجرایی‏ پیشینش را به سمت معاون رییس‌جمهور و رئیس سازمان تربیت‏بدنی منصوب کرد تا بار دیگر چهره‏ای غیرورزشی که در ظاهر منقدپذیرتر از سلفش است، زمام امور ورزش را برعهده گیرد و چهار سال دیگر جامعه ورزش چشم‏انتظار وقوع یک اتفاق خاص برای روی کارآمدن چهره‏ای متخصص در صدر مدیریت ورزش کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ پس از آنکه ورزشی‏ها در هفته‏های اخیر به واسطه نامشخص بودن اوضاع رای دستگاه ورزش در بلاتکلیفی کامل به سر می‏بردند و بخشی از ایشان در مرز ماندن و رفتن قرار داشتند، بالاخره تغییرات در این سازمان حالت اجرایی به خود گرفت و محمود احمدی‏نژاد پیش از بسته شدن کابینه، معاون اجرایی پیشینش را که دارای مدارک زمین‏شناسی و البته تا حدودی مدیریت است را به راس دستگاه عریض و طویل ورزش فرستاد. متن حکم صادرشده از سوی رئیس جمهور برای نهمین رئیس دستگاه ورزش به این شرح است:

"برادر گرامی جناب آقای علی سعیدلو

به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و بنا به تجربه و تعهد و شایستگی‌ها، جنابعالی را به سمت «معاون رییس‌جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی» برمی‌گزینم.

امروز اهمیت تربیت بدنی و ورزش در سطوح همگانی، پهلوانی، قهرمانی و حرفه‌ای و نقش آن در سلامت جسمی و روانی جامعه و حفظ و تقویت غرور و همبستگی ملی بر کسی پوشیده نیست.

در دولت نهم تلاش‌های بسیار ارزشمند و موفقی جهت توسعه تأسیسات ورزشی و همچنین زیرساخت‌های ورزشی در رشته‌های گوناگون به عمل آمده است و در نتیجه شاهد شکوفایی جوانان و نوجوانان و قهرمانانمان در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی هستیم.

این خدمات باید با سرعت هر چه تمام‌تر ادامه یابد و با رفع کاستی‌ها و ایجاد هماهنگی کامل بین بخش‌های گوناگون و رفع کلیه موانع و حواشی آسیب‌رسان و با اتکاء به استعداد شگرف فرزندان پاک و ایمانی، ورزش این سرزمین در قله‌های شایسته قرار گیرد.


ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند و ماندگار آقای مهندس علی‌آبادی به ورزش کشور و کلیه دست‌اندرکاران و قهرمانان، امیدوارم با توکل بر خدا و بهره‌مندی از همکاران متعهد، هوشمند و توانمند و در سایه عنایات حضرت ولی عصر(عج) در ارتقاء ورزش کشور و تحقق اهداف دولت دهم موفق و سربلند باشید.

رجاء واثق دارم جامعه ورزش کشور در انجام ماموریت خطیر شما را یاری خواهد کرد.
"

علی سعیدلو رئیس 57 ساله دستگاه ورزش، کارشناسی زمین‌شناسی خود را در سال 1353 از دانشگاه تبریز اخذ نمود.
وی سپس مدارک کارشناسی ارشد زمین‌شناسی اقتصادی و منابع زیرزمینی را در سال 1357 از آمریکا و دکترای مدیریت استراتژیک را در سال 1382 از دانشگاه هارتفورد دریافت کرد.

محمود احمدی نژاد در تاریخ 23 مرداد 1384 وی را برای تصدی وزارت نفت به مجلس معرفی کرد اما رای اعتماد نیاورد. سعیدلو پس از عدم رای اعتماد مجلس با حکم احمدی‏نژاد معاون اجرایی رئیس جمهور شد. سعیدلو مدتی نیز ریاست هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تهران را بر عهده داشت و این کل سوابق ورزشی مدیر غیرورزشی جدید دستگاه ورزش است که نهمین مرد اول ورزش پس از انقلاب و در مجموع بیست و ششمین رئیس تازیخ ورزش محسوب می‏شود.

پیش از سعیدلو؛ حسین علایی، حسین سمیعی، محمد علی تربیت، الله یارصالح، محمود بدر، سیدعلی شایگان مولی، امان الله جهانبانی، نادر باتمانقلیچ، کمال الدین جناب، عباس ایزدپناه، محمد دفتری، محمد حسین عمیدی، منوچهر قراگوزلو، پرویز خسروانی، مصطفی امجدی، علی حجت کاشانی، نادر جهانبانی، حسین شاه حسینی، مصطفی داوودی، اسماعیل داوودی شمسی، احمد درگاهی، حسن غفوری فرد، مصطفی هاشمی طبا، محسن مهرعلیزاده و محمدی علی آبادی بر روی صندلی ریاست ورزش کشور نشسته‏اند.
alisam - ایران - تهران
این که چیزی نیست! تو همین تلویزیون جمهوری اسلامی اخوند میارن راجع به زایمان زنان صحبت می کنه !!! اخوند میارن راجع به فیلم سازی و نقد فیلم صحبت می کنه !!! وقتی صالح ابادی میشه وزیر نیرو میمون میشه رییس جمهور چه انتظاری میشه داشت که یه زمین شناس نشه رییس سازمان ورزش؟!!!
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

vahid964 - ایران - تهران
کشوری که رییس جمهورش از نژاد میمون ها و شامپانزه هاست وای به حال رییس ورزشش
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

khalije hamishe fars - ایران - خارگ
بهتر از علی ابادی خودرای و مستبد است...هر چند که مناسب نباشد...
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

sourena1b - ایران - ایران
همینه دیگه زمین شناس رییس ورزش میشه سوپور رییی جمهور میشه هلو وزیر میشه جانی رییس مجلس میشه قاتل رهبر میشه اما دکتر و مهندس یا کاسب میشن یا زندانی میشن یا فراری همش هم به این دلیله که چوپون میاد پیامبر میشه
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

7-aseman - اتریش - وین
مبارکه همه چیز حل شد دیگه .تا حالا مقصر زمین بوده نمیدونستیم حالا ایشون زمین رو ردیف میکنه .زمین گرد ورزش و توپ هم گرد محمود هم گرده مثل میمون دیگه چی میخوایم.حالا پله های ترقی مدال را 20 تا 20 تا شاید بیشتر تر میزنیم
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

xabrisham - ایران - اسلو
ههههههه .حکایت اون باباس که دکتر اطفاله. شده بود وزیر امور خارجه .ههههههه مملکت هرکی هرکیه .تف
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

سنجاقک - انگلیس - ا......
وقتی ملا سر قبر نشین را میبرید میکنید رهبر زمین شناس هم میشه ریس سازمان ورزش ..........وقتی هیچ چیز جای خودش نباشه همین میشه دیگه مهندسه میره راننده تاکسی میشه توی ایران و بسیجی با مدارک کیلویی میاد اتوبان میزنه که از هر طرف بری مقابل ماشین هایی که از روبرو میایند در میاد
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

Bare hasti - المان - هامبورگ
sourena1b - ایران-ایران..مرسی خیلی قشنگ گفتی
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

bashoma - هلند - دلفت
صوفور باغبون کارگر بنا وسبزی فرش محله ما در ایران هم قرار اعضای جدید کابینه احمدی کوتول باشند.جالبه نه.اخه خود احمد هم روی جزه همین دسته بوده.بازم به این افراد که یک هنری دارن. اما امدی که هیچ هنری بجز روغ گویی بلد نیست.
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

elvis2002 - سوید - گوته برگ
این یارو لاقل یک چند صباحی تو باشگاه پرسپولیس آویزون بودن اما اون علی آبادی مغول که از سپاه پاسداران رفت شهرداری بعد هم رییس ورزش شد چیزی بارش نبود.خدا عاقبت کشور را بخیر کند با این رجالش
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

bahareiran - ایران - ایران
نه بابا خوب فکری کرده زمین شناس باید زمین ورزش رو بشناسه:))))))))))))))))
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.