به جای سامانه ضد هوایی اس ۳۰۰ روسی , ایران سیستم ضد هوایی از چین می خرد

به جای سامانه ضد هوایی اس 300 روسی ,
ایران سیستم ضد هوایی از چین می خرد

وب سایت نظامی "Strategy page " در مطلبی با عنوان " دفاع بی صدای چین از ایران " نوشته است که ایران توانسته با حمایت چین سیستم ضد هوایی " HQ2 " چینی را بومی سازی کند.

در این مطلب آمده است :" ایران از دهه 1980 شروع به خرید سامانه های ضد هوایی HQ2 از چین کرد ، اما به مرور زمان ، خود دست به ساخت موشک های  HQ2   و سیستم رادار زمینی آن زد تا جایی که اخیرا ایران موفق به ساخت آخرین مدل از این سیستم ضد هوایی ، تحت لیسانس چین شده است .البته این سیستم چینی کارایی سیستم ضد هوایی اس 300 روسی را ندارد اما می تواند تا حدودی نیازهای دفاعی ایران را تامین کند.

این مطلب در توصیف سیستم ضد هوایی چین می نویسد : " سیستم ضد هوایی " اچ کیو 2 " چینی از روی سیستم ضد هوایی " SA2 " شوروی سابق ( متعلق به دهه 1950 ) الگو برداری شده است . چینی ها سیستم " اس ای 2 " روسی را با توسعه سیستم الکترونیک، کلاهک های مدرن ،موتور راکت تقویت شده و قدرت مانور بیشتر ارتقا بخشیدند . تا جایی که هم اکنون 10000 موشک از این سیستم در سیستم پدافند هوایی چین وجود دارد که البته  بیش از نیمی از آنها از مدل های قدیمی آن هستند .

در ادامه مطلب آمده است : " سیستم پیشرفته جنگ الکترونیک آمریکا قادر است تمامی سیستم های ضد هوایی اچ کیو 2 چینی را از کار بیندازد . برد عملیاتی سیستم چینی 40 کیلومتر بوده و در صورتی که مانعی همچون جنگ الکترونیک وجود نداشته باشد امکان موفقیت عملیات این سیستم ضد هوایی 70 درصد است ."

سیستم ضد هوایی اچ کیو 2 چینی نسبت به هواپیماهای رادار گریز آسیب پذیر است و موشک های این سیستم ضد هوایی باید از رادارهای زمینی با امواج رادیویی  هدایت شود  .

در پایان مطلب آمده است : "  چینی ها می توانند از روسیه سیستم های پیشرفته ضد هوایی اس 300 و اس 400 بخرند ،اما مشکل آنها این است که بیش از نیمی از 150 مرکز پدافند هوایی آنها با سیستم های چینی " اچ کیو 2 " تجهیز شده اند که عوض کردن تمامی آنها در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست . از این رو چینی ها هنوز در پی توسعه سیستم ضد هوایی بومی خود " اچ کیو 2 " و حتی فروش تکنولوژی  آن به کشورهایی چون ایران هستند . چینی ها خواهان دسترسی دائم به منابع نفت و گاز ایران هستند و یکی از کارهایی که می توانند برای تضمین این دست رسی انجام دهند کمک به ارتقای توان  نظامی ایران است .


keykhosro - ایران - شیراز
جنس چینی اعلاست... دوستانی که در ایران میتونن از یوتوب استفاده کنن لطفا کد (یو آر ال ) مربوطه رو توی نظراتشون بذارن که ماها که بی دستو پا تریم لا اقل بتونیم دانلودشون کنیم یا یک سایت فیلتر شکن معرفی کنید مردییییییم... توضیح : سیستم من فیلتر شکن نرم افزاری نمیگیره یعنی توش اجرایی نمیشه
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

benyaminshafabakhsh - ایران - شیراز
خدا بخیر بگذرونه...چین خودش چیه که سیستم ضد موشکیش چی باشه...فکر کنم خود به خود فعال میشه و به اشتباه موشک میندازه رو سر خود مردم ایران..
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

ARIYA_TEHRAN - ایران - تهران
کافیه قبلش دعای وان یکاد رو بخونی تبدیل میشه به اس 500
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

garfild - ایران - تهران
دولت ایران می گرده هر چی لنگه خودش کمونیستو جانی پیزوریه پیدا می کنه با این تفاوت که اونا زرنگترن هر چی پس مونده درجه 8 می چپونن تو پاچه اینا / اینا نه این که همه دکترا و تخصص دارن سریع از روش آخرین مدلشو میسازن ولی وقت بهره برداری نمی دونم چرا یا کار نمی کنن یا تو همون فضا غیب شده و به خاطره تبدیل می شان / خاک بر سر جنگ طلب شیطان صفتتون
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
اگر چین یکی از این موشگها را دستکاری کند که موقع شلیک بر گردد و بخورد به بیت رهبری چقدر عالی می شود.
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

آقابزرگ - مالزی - کوالالامپور
صدام هم از این ترقه ها داشت.
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

Alireza88 - ایران - تهران
دو سال پیش قرار بود این موشک ها رو به ایران بده. بیش از بیست سال هم هست که میخواهد نیروگاه بوشهر راه اندازی کند. حیف سیصد میلیارد این ملت که در این چهار سال برای چین و روسیه و ... به هدر رفت
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

zolfaghar.ghar.ghar - ایران - تهران
ما مسلح به اللات اکبریم.
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

Ezhaq - ایران - تهران
با این موشکها عهد بوقی می خوان هواپیمای مسافربری روسی بزنند.
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

Aryan33 - انگلیس - لندن
روسیه چندین ساله که ایرانیها را سر کار گذاشتند. با جنس بنجل چینی که اون تقلب مدلهای دست دوم روسی هست فقط برای ترسوندن مردم خودایرانه.
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

great dariush - ایران - تهران
با درود به همه دوستان سبز. قرار بر این شده که در نماز جمعه این هفته متقلب پرآوازه ا.ن سخنرانی کند از همه دوستان درخواست می شود که با حضور پررنگ خود جواب این کلاش را بدهند.(تا با چشمان خود یک بار دیگر خروش سبز ایرانیان خس و خاشاک را ببیند). در ضمن. راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر می تونه یه مجال خوب دیگه برای نشان دادن پایمردی ایرانیان برای فردایی بهتر و آزادتر باشه . از همه سبز اندیشان درخواست می شود از همین امروز به فکر فردا باشند و همه رو آگاه کنند. به امید فردایی بهتر و سبز تر.
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

علیرضا دادا - امارات - دبی
این فقط یه نظریه هستش ..همین....بازی دیپلماتیک به این چیزها میگن دیگه.مسابقه تسلیحاتی شرق و غرب چند دهه هستش که انسانهای زیادی رو کشته....چند روز دیگه میشنویم که آمریکا فلان سیستم ضدموشکی رو داد به عربستان...اینا فقط تئوریه..همین..مگه کمونیستها بیکارند که این سیستم رو بدهن به ایران ؟اونا متحدین بهتری از ایران لازم دارند.ایران فقط واسه رد گم کردنه...
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
بغداد بعد از مسکو ٬ دومین پایتخت قوی ضد پدافند هوایی جهان بود ....در جنگ اول خلیج (همیشه فارس ) هر سانتی متر مربع این شهر با بمباران از ارتفاع بسیار بسیار بالا نابود شد ...حتی با موشکهای هوشمند در دو نقطه شارع سعدون و شارع عامری پناه گاههای زیرزمینی را ویران و 700 نفر را پودر کردندند .. رژیم ننگین جمهوری اسلامی به جای هزینه های گزاف بی ثمر ٬‌ دل به این بازیچه ها نبندد و عالمی را به جنگ را ایران ترغیب نکند . اینبار جام زهر از آن فقط یک نفر نخواهد بود.
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

matias1987 - فنلاند - ترنیو
IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان . من هم باهات موافقم. اما کدوم پدر مردی که اینکارو بکنه؟؟؟خدا زودتر برسونتش
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

aghozdar - ایران - تهران
پول بی زبان ایران در راه خرید های اینچنینی که فقط جیب مسولین خرید رو پر میکنه حیف و میل میشه.البته این کار فقط امروز ما نیست چون چند سال قبل هم سران سپاه هواپیما های اف 7 از چین خریدن و تا جایی که میدونم بخاطر عدم توان در راه اندازی و استفاده ان تحویل نیروی هوایی دادن .
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
اگر چین هم موشک های سامانه هوایی (سیستم ضد هوایی ) بهتون نداد؛ بیاین پیش خودم؛ باهاتون یه قرارداد میبندم "تیرکمون" سامانه هوایی بهتون میدم. آخه اسلام ( اونم شیعه!) سامانه هوایی بدرد چیش می خوره؟! برین بفکر چاه جمکران باشین که کسی از آسمون نمیاد. اونی که باید بیاد از توی چاه میاد. درضمن به فکر حملهء دشمن خارجی نباشین. ملت از داخل نابودتون میکنند.
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.