واکنش قشقاوی به حمایت مرکل از معترضان در ایران

واکنش قشقاوی به حمایت مرکل از معترضان در ایران

سخنگوی وزارت  خارجه جمهوری اسلامی با رد برخی گزارش‌های منتشر شده در باره تصمیم ایران برای تجدید نظر در روابط با آلمان، از صدر اعظم این کشور خواسته است، سیاستی «واقع‌گرایانه» در قبال جمهوری اسلامی اتخاذ کند.

حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعانی خود در تهران با انتقاد از سخنان اخیر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان درباره رویدادهای ایران وی را به دخالت در امور داخلی ایران متهم کرده و به او توصیه کرد « به جای پرداختن به مسائل بی اساس به اتخاذ مواضع واقع گرایانه روی آورد.»

چند روز پیش خانم آنگلا مرکل در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ با حمایت دوباره از معترضان به نتایج انتخابات در ایران گفته بود، به عنوان کسی که تجربه زندگی در آلمان شرقی پیشین را دارد، به خوبی می‌داند، که حمایت سیاسی از جنبش‌های اعتراض‌آمیز در کشورهای دیکتاتوری تا چه حد اهمیت دارد.

صدر اعظم آلمان همچنین اعلام کرده بود، از فرانک‌والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه خود خواسته است، سفارت آلمان در تهران روند تحولات پس از انتخابات در ایران را از نزدیک دنبال کند.

حسن قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در عین حال با رد برخی گزارش‌ها در باره تصمیم ایران برای تجدید نظر در روابط با آلمان اظهار داشت:« رابطه‌ی سیاسی ما با آلمان در حد سفیر و به صورت متعارف است و ما برنامه‌ای برای کاهش روابط نه با آلمان و نه با کشور دیگری نداریم.»

پیشتر برخی از خبرگزاری‌های غربی به نقل از محمد کرمی عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس گزارش داده بودند، مجلس شورای اسلامی قصد دارد، به دلیل اظهارات آنگلا مرکل در باره احتمال تشدید تحریم‌های علیه ایران در روابط دیپلماتیک با آلمان تجدید نظر کند.

آنگلا مرکل در مصاحبه با فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ با اشاره به بی نتیجه بودن مذاکرات جهانی برای حل و فصل تنش بر سر برنامه اتمی ایران گفته بود: «در ماه سپتامبر به اتفاق دیگر شرکای خود در این باره تصمیم می‌گیریم که آیا باید تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کنیم یا خیر.»

وی همچنین با استقبال از سیاست رئیس جمهور آمریکا برای گفت‌وگوی مستقیم با ایران افزوده بود: «اگر پیشرفتی (در گفت‌وگوها) صورت نگیرد، ما مجبور خواهیم شد با تشدید تحریم‌ها از خود واکنش نشان دهیم.»

صدر اعظم آلمان با بیان این که تحریم‌های تازه ممکن است بخش انرژی را نیز در بر گیرد، از ایران خواسته بود به خواسته‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد از این کشور جامه عمل پوشانده و غنی‌سازی اورانیوم را متوقف سازد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی به کشورهای غربی توصیه کرده است، «در فاز جدید مواجهه با مسئله هسته ای ایران رویکرد تعاملی را جایگزین روش های تقابلی کنند.»

nazanin 2009 - ایران - اورمیه
خودتون چرا تو مسایل همه کشورا سرک میکشن؟چرا تو کارای فلسطین .اسراییل.امریکا.مصر.یمن و...دخالت میکنین بعدا هر کسی در مورده خودتون یه چیزایی گفت اشفته میشین؟خاک تو سرتون
دوشنبه 2 شهریور 1388

montaghed - آلمان - کلن
یه نوع خاصی از انسان شناسی ( حیوان شناسی در مورد این افراد ) وجود داره که با توجه به ژست هایی که فرد میگیره و فرم استفاده از دستها و انگشت ها و نحوه کج کردن مصنوعی لب و دهان موقع صحبت کردن و .. وجود داره که نهایتا شخصیت فرد رو با خطای 1/2 ٪ حلاجی میکنه . این حسن آقا مو قشنگ که اینجا میبینید ( بدون کوچکترین غرضی عرض میکنم ) حال در دوران کودکی و نوجوانی چه بر سر این حسن آقا اومده بماند اما آنچه اینحا میبینید موجودی درون تهی مثل کله اش . بی رجم کثیف جنایتکار رذل درد جانی و مرموز است فقط کافیست چند لجظه به این کریه مکث کنید خودتون خیلی چیزا دستتون میاد.
دوشنبه 2 شهریور 1388

sma2009 - المان - المان
nazanin 2009 - ایران - اورمیه . نگو خاک بر سرتان بگو خاک عالم بر سرتان بهتر است این ...سها امده اند هر چه ما داریم بدانند ه این عرب های سسمار خور
دوشنبه 2 شهریور 1388

JAMSHID_64 - ایران - تهران
مرتیکه همجنس باز بهتره شما هم در مورد مساپل فلسطین . عراق . افغانستان و .. خفه بشید و اینفدر اظهار نظر نکنید آنهم یک نوع دخالت در مساپل داخلی آنهاست و به خودشان ربط داره...
دوشنبه 2 شهریور 1388

roya123 - ایران - ایران
تنها جمله ای که سخنگوی دولت وامورخارجه بلدن بگن: کشورهای دیگر را در امور ایران دخالت کردند..اون متکی هم دو کلام انگلیسی هم بلد نیست ..موقع حرف زدن هم به پته پته می افته... با اون قیافه ی عوضی ات ....خوری نکن.برو دکمه پیراهنتو باز کن نکبت که خفه نشی.
دوشنبه 2 شهریور 1388

artosh - ایران - تهران
70 روز هست دارن میگن که خارجی ها دخالت کردن/آمریکا..انگلیس..فرانسه و .. / اما تا به امروز حتی 1 سند هم ارائه نداده اند . در وقاحت و پستی بی نظیرن مقامات جمهوری اسلامی.
دوشنبه 2 شهریور 1388

roya123 - ایران - ایران
بیچاره ها این قدر بدبختن که هیچ کدام از سیاسیتمدارخارجی محلشون نمی ذارن برای همین عقده ای شدن.هی واکنش نشون می دن..سال 86-87 بود که شرودینگر (صدراعظم سابق آلمان)آومده ایران عین ندید بدیدا بودن می خواستن از سرو کوله اش بالا برن ..همین محموتی از خداش اوباما یک ثانیه باهاش حرف بزنه ان شا. که به دل محمد بمونه....محموتی همیشه عقده محمدخاتمی را داشت چون اکثر رییس جمهورا احترام زیادی برای خاتمی قایل بودند..همین شرودینگر هم به خاطر خاتمی اومده بود..نه محموتی ا...ل
دوشنبه 2 شهریور 1388

ADNAN ŞENSES - تورکیه - ایستانبول
درود بر مرکل عزیزم . درود بر هرکس که نظام رو خوار کنه . به امید الله .
دوشنبه 2 شهریور 1388

babrmazandaran1 - ایران - مازندران
این همونی نیست که می‌گفت آزادی در ایران نزدیک به مطلق است!!!
دوشنبه 2 شهریور 1388

ضد ولایت وقیح - ایران - تهران
درود بر مرکل آزاده. مرگ بر خامنه ای دجال بی شرف
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

black chador - امریکا - ولدن
درود بر مرکل و امید به تحریم های سختتر بر علیه علی گدا و چهل دزدش.
چهار‌شنبه 4 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.