سازمان لیگ اعتراض استقلال و پرسپولیس را وارد ندانست : نمی توانید بلیت فروشی کنید

سازمان لیگ اعتراض استقلال و پرسپولیس را وارد ندانست :
نمی توانید بلیت فروشی کنید

رئیس سازمان لیگ برتر تهدید های مدیرعامل استقلال را بی پاسخ نگذاشت. چندی پیش امیررضا واعظی آشتیانی با انتشار بیانیه یی سازمان لیگ را تهدید کرد اگر حق بلیت فروشی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار نشود، این دو تیم از لیگ کنار می کشند. این بیانیه استقلال و پرسپولیس، عصبانیت عزیزمحمدی را به همراه داشت؛ «هر چیزی قانونی دارد و این دو تیم نمی توانند از لیگ کنار بکشند. آنها خودشان می دانند چه تصمیمی می خواهند بگیرند و اگر تصمیم به کناره گیری دارند، خودشان می دانند.» عزیزمحمدی عنوان کرد با توجه به شرایط دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این درخواست مدیرعامل استقلال به هیچ وجه منطقی نیست؛ «باشگاه هایی می توانند حق بلیت فروشی را در اختیار داشته باشند که ورزشگاه از خودشان داشته باشند نه اینکه بعضی کارها را سازمان لیگ انجام دهد. به عنوان مثال آنها اجاره یی را که باید به ورزشگاه آزادی بپردازند، در نظر نمی گیرند. همین استقلال سال گذشته برای هر بازی باید 15 میلیون تومان به مسوولان ورزشگاه آزادی پرداخت می کرد. امسال هم باید 18 میلیون تومان بپردازد. این اجاره بها را یا باید آنها پرداخت کنند یا سازمان لیگ از محل درآمد بلیت ها باید بپردازد.» واعظی آشتیانی عنوان کرده بود درآمدی که از محل بلیت فروشی نصیب این باشگاه می شود، بسیار ناچیز است که عزیزمحمدی در این باره توضیح داد؛ «قیمت بلیت ها با پیشنهاد سازمان لیگ و تصویب فدراسیون فوتبال مشخص می شود. کلیه هزینه های ورزشگاه برگزاری مسابقه، داوری و... از محل درآمد بلیت فروشی و توسط سازمان لیگ پرداخت می شود. مانده درآمد نیز به این ترتیب خواهد بود؛ 10 درصد سهم فدراسیون برای توسعه فوتبال در سطح کشور، پنج درصد سهم هیات برگزارکننده مسابقات و پنج درصد هم سهم سازمان لیگ . همچنین 50 درصد سهم تیم میزبان و 30 درصد سهم تیم میهمان است.» رئیس سازمان لیگ عنوان کرد درآمد حاصله با آنچه مدنظر استقلال است، تفاوت دارد؛ «در همه بازی های استقلال و پرسپولیس 40 الی 50 هزار تماشاگر نرفته است و در مواقعی که نتیجه نگرفته اند، تعداد کمتری به ورزشگاه رفته اند. تمام هزینه های انجام شده در امور مالی فدراسیون فوتبال مشخص است. سازمان لیگ به دو باشگاه اعلام کرده می توانند نمایندگان مالی خود را به فدراسیون بفرستند تا این هزینه ها را بررسی کنند.» علاوه بر این رئیس سازمان لیگ می گوید برای واگذاری حق بلیت فروشی موانع قانونی هم وجود دارد چرا که طبق اساسنامه فعلی بلیت فروشی بر عهده سازمان لیگ است نه باشگاه ها؛ «فروش بلیت ها طبق آیین نامه بر عهده سازمان لیگ است و اگر بخواهیم فروش آن را به باشگاه ها واگذار کنیم، باید این آیین نامه را اصلاح کنیم.» البته آلبرت گریگوریان دبیر سازمان لیگ برتر به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امیدواری داد در آینده تغییراتی در زمینه بلیت فروشی به وجود خواهد آمد؛ «ما در سازمان لیگ برتر تلاش خواهیم کرد. واگذاری بلیت فروشی بازی های خانگی دو تیم استقلال و پرسپولیس به خود این دو باشگاه نیاز به یکسری اقدامات جانبی دارد و باید برخی مسائل لحاظ شود تا شاهد بروز برخی اتفاقات ناخواسته نباشیم.» به هر حال آنچه مشخص است، در حال حاضر واگذاری حق بلیت فروشی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امکان پذیر نیست و تهدید مدیرعامل استقلال هم نمی تواند تغییری در این شرایط به وجود بیاورد. مطمئناً هرگز استقلال و پرسپولیس به این دلیل از لیگ کنار نمی کشند.

اصلاح برنامه هفته چهارم

سازمان لیگ اعلام کرد برخلاف آنچه روزنامه ها منتشر کرده اند، اکثر بازی های این هفته جمعه برگزار می شود. این در حالی است که بر اساس برنامه یی که در اختیار رسانه ها قرار گرفته بود، قرار بود تمامی بازی های هفته چهارم پنجشنبه انجام شود. عزیزمحمدی گفت؛ «برخلاف آنچه در رسانه ها منتشر شده است، تنها یک بازی از هفته چهارم لیگ برتر روز پنجشنبه برگزار می شود و سایر دیدارها جمعه شب پیگیری می شود. گویا برخی از رسانه ها برای آنکه بتوانند خبر خود را به سادگی برای روز شنبه آماده کنند، برنامه یی منتشر کرده اند که تمام بازی ها روز پنجشنبه برگزار می شود در صورتی که برنامه سازمان لیگ از یک ماه پیش آماده شده است و امکان تغییر در آن وجود ندارد.» بر اساس برنامه اصلاح شده، هفته چهارم لیگ برتر فوتبال در حالی آغاز می شود که تنها تیم های استقلال تهران و ملوان بندرانزلی پنجشنبه شب به مصاف هم می روند و هشت دیدار باقی مانده در ساعت 21 روز جمعه برگزار می شود.

کلاه کج نمی تواند بازی کند

عزیزمحمدی در بخش دیگری از صحبت هایش تاکید کرد عادل کلاه کج بازیکن جدید پرسپولیس نمی تواند این هفته تیمش را همراهی کند؛ «با توجه به عدم صدور کارت بازی برای عادل کلاه کج وی نمی تواند پرسپولیس را همراهی کند مگر آنکه کارت بازی برای این بازیکن صادر شود. کلاه کج سرباز وزارت دفاع بوده و باید نامه یی مبنی بر پایان خدمت سربازی وی و کسر مدت زمان حضور فعال وی در بسیج اعلام شود که این موضوع تاکنون انجام نشده است. البته مسوولان صبا نیز باید طی گزارشی به وزارت دفاع اعلام کنند وضعیت این بازیکن به چه صورت بوده و در حال حاضر برای سازمان لیگ مشخص نیست کدام طرف قضیه در این مورد کوتاهی می کنند.»

تذکر به مربیان متخلف

بعضی از سرمربیان در پایان بازی های لیگ در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی شرکت نمی کنند. عزیزمحمدی در اعتراض به این حرکت مربیان توضیح داد؛ «در این خصوص تذکرات لازم را به باشگاه های لیگ برتری داده ایم و در آیین نامه جدید نیز این موضوع را مطرح کرده ایم که اعضای کادر فنی باید در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شده و پاسخگوی سوال خبرنگاران باشند. البته در این مورد مواردی تعیین شده که در صورت عدم حضور سرمربی تیم ها در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی با آنها برخورد شود اما فعلاً از نحوه و چگونگی این برخوردها خودداری می کنیم چرا که اعتقاد داریم این مشکل به زودی حل خواهد شد.»

mafia_top - آمریکا - جکسون ویل
اگه اینکار رو کنن خدای نکرده آخوندهای نازنین سو تغذیه میگیرن و یکم شکمشون آب میره. چیکار دارید بزارید برادران ذوب شده در ولایت حالشو ببرن.
دوشنبه 2 شهریور 1388

all_alone313 - المان - هامبورگ
وقتی یه سپاهی رییس سازمان لیگ باشه . یه دومیدانی کار رییس فدراسیون و از همه مهمتر چند تا اخوند تو هیئت رییسه فدراسیون باشن از این فوتبال چه انتظاری هست
دوشنبه 2 شهریور 1388

borj - ایران - بوشهر
لنگ و لگن نابود باید گردند
دوشنبه 2 شهریور 1388

alireza-perspolisi - ایران - بندرعباس
borj - ایران - بوشهر . خوبی برجو حالا نابود بشن چی به تو میرسه پسر گل .
دوشنبه 2 شهریور 1388

borj - ایران - بوشهر
alireza-perspolisi - ایران - بندرعباس . بعد از حذف شدن این دو تیم یه تحول عظیم تو فوتبال کشور رخ میده که باعث پیشرفت میشه.
دوشنبه 2 شهریور 1388

$persian$ - ایران - تهران
borj - ایران - بوشهر . آره تحویل پیش میاد ولی از اونور قضیه نه پیشرفت پسر خوب اگه این 2تا تیم نباشن فوتبال ایران دیگه هیچی نخواهد داشت و میره به سمت نابودی همه یا آبین یا قرمز تیم دیگه رو هم نمی تونن دوست داشته باشن آدمایی مثل تو کم گیر میان
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

borj - ایران - بوشهر
$persian$ - ایران - تهران .اگه تو این 50 سال این دو تیم کاری برای این فوتبال کردن حتما در اینده هم میکنن.عزیز من این فوتبال هیچ ...ی نبوده و با ادامه حضور این دو تیم هم به هیچ جا نمیرسه.
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

gol222 - سوپد - هلسینگبوری
ادم باید شعورش راجمع کند وبفهمد ورزش ایران رااین دوتیم نگهداشتن.رژیم جنایتکارقرن سی سال سعی کرد این دوتیم راازکار بیندازدوموفق نشد.بهتره برای ورزش وسلامتی جامعه ازاین دوتیم وبقیه تیمهای دیگر حمایت کنیم.نابود باد رژیم جنایتکار اخوندی که بارفتنشان ایران باداشتن 60درصد جوان وسرمایه فراوان ونخبگان ایرانی درمنطقه مقام اولش برمیگردد.
سه‌شنبه 3 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.