سفیدکننده ایرانی در انتخابات افغانستان جنجال آفرید

سفیدکننده ایرانی در انتخابات افغانستان جنجال آفرید

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان برای جلوگیری از اینکه افراد نتوانند رأی دوباره بدهند، جوهری مخصوص را تهیه کرده بود که به ادعای این کمیسیون اثر این جوهر بر انگشت رأی دهندگان تا چند روز باقی می ماند و هیچ ماده شوینده ای نمی تواند اثرش را پاک کند.

با این وجود، در روز برگزاری انتخابات بسیاری از رسانه ها گزارش دادند که رنگ انگشتان رأی دهندگان پاک می شود.در همین زمینه رمضان بشردوست، از کاندیداهای مطرح انتخابات ریاست جمهوری به کمیسیون مستقل انتخابات مراجعه کرد و انگشتش را نشان داد که جوهرش به آسانی پاک شده بود.


وی افزود: انگشتش را با یک مایع ضدعفونی کننده شسته است و اثر آن پاک شده است.اما «حامد کرزی» در کنفرانس مطبوعاتی اش که عصر روز انتخابات برگزار شد، انگشتش را به خبرنگاران نشان داد و گفت که صبح تا حالا، 5 بار دستش را با صابون شسته، اما رنگ پاک نشده است.او گفت اگر کسی دستش را در تیزاب گذاشته و رنگ را پاک کرده، مسؤولیتش با خودش است. اما گزارشهای بعدی نشان داد که آنچه رنگ مخصوص را پاک کرده، برخلاف گفته های رئیس جمهوری افغانستان، تیزاب نبوده، بلکه مایع سفید کننده گلرنگ بوده است.

maqame ozma - ایران - تهران
گل گل گل گل از همه رنگ دستت رو با چی میشوری با شامپور گلرنگ. مرگ بر خائنینی که به نام اسلام کشتار می کنند
یکشنبه 1 شهریور 1388

bluestar - ایران - تهران
به این میگن آیکیوووووووووووووووووووووو. تضمین سلامت انتخابات به روش افغانی. لوول. یک خنده عمیق 5 دقیقه ای کردم
یکشنبه 1 شهریور 1388

martin moghaddam - المان - بن
انگشتتو با چی پاک کنیم .....با شامپو گلرنگ . گلرنگ در خدمت برادران دینی افعان جهت شرکت مستمر در انتخابات
یکشنبه 1 شهریور 1388

paltalk - امارات - دبی
یعنی ملاک رای دادن در افغانستان فقط اثر انگشته؟؟؟؟ نه شناسنامه ای نه کارت شناسایی نه چیزی؟؟؟ عجب مملکتی!! ببینید حالا چه جنگ و دعوایی بشه!! کرزای و عبدالله همدیگه رو تکه پاره خواهند کرد.اصلا دموکراسی به مسلمون جماعت نمیاد. از بس که شیادی و حقه بازی و ریا در این کشورها رواج داره. اسم اسلام ودین میاد آدم یاد شیادی و ریا کاری میفته.
یکشنبه 1 شهریور 1388

p.h - هند - پونه
تو رو جون هرچی افغانه شما اعتراض و راهپیمایی نکنین که قضیه ما رو لوس کنین
یکشنبه 1 شهریور 1388

shayan2uk - انگلیس - هال
bluestar - ایران - تهران. اینقدر ها که میگن بد نیستی ها ٬ بهتر ریش و پشم رو کلا بزاری کنار شش تیغ بیایی جلو.
یکشنبه 1 شهریور 1388

mafia_top - آمریکا - جکسون ویل
مگه تو شناسنامه یا کارت شناساپی شون مهر نمیزنن؟ اصلا اینا شناسنامه دارن یا نه؟! پس حتما وقتی هم زن میگیرن یا بچه دار میشن جای شناسنامه کف دستشون مشخصات زن و بچشون رو میزنن!
یکشنبه 1 شهریور 1388

بابک - ایران - سبزوار
ما که شناسنامه داشتیم جلو رویمان را ی ما را دزدیدند و یک بچه دیکتاتور بسیجی ماب پدر سوخته ولد ... را روی کار اوردند پس به حق می بینیم انتخابات در افغانستان بهتر برگزار شده است و رای مردم حد اقل دزدیده نشده است
یکشنبه 1 شهریور 1388

black chador - امریکا - ولدن
paltalk - امارات - دبی. واقعا
یکشنبه 1 شهریور 1388

Alireza88 - ایران - تهران
دوستان گرامی با شروع ماه مبارک رمضان و مسابقات لیگ فوتبال با راه اندازی برنامه های مختلف تلویزیونی مردم را دعوت به ارسال پیامک میکنند. هر پیامک میتوانند بعنوان برگ تاییدی برای صدا و سیما باشد که این بسیار بسیار خطرناک است. لطفاْ اطلاع رسانی کنید.
یکشنبه 1 شهریور 1388

man iraniam1 - هندوستان - بنگلور
دوستان لطفا انتخابات دیگر کشورها را مسخره نکنید چون واقعا تو این یکی ما ها نمی تونیم ادعایی داشته باشیم با اون انتخابات مسخره و پر از تقلبمون .
یکشنبه 1 شهریور 1388

ARIYA_TEHRAN - ایران - تهران
اصلا اگه انگشتشونو قطع میکردن بهتر بود دیگه تقلبی هم نمیشد ها ها ها
یکشنبه 1 شهریور 1388

mursal - فینلاند - روانیمی
سلام دوستان این حرف کاملا دروغ هست انتخابات افغانستان درست بود و هست چون آمریکا تمام کاراشو کرده مثل انتخابات ایران که تقلب کاری توش نیست اینا حالن چند روز سب کردن تا شمارش آرا کنن و جواب بدن که کی‌ رئیس جمهور هست مثل ایران که خر تو خاری نیست مردم به خونه شون نرسیدن اونا گفتن که خر نژاد رئیس جمهور هست بابا خلاصه ما باید به ریشه خودمون بخندیم نه اونا هم شناسنامه دارن هم کارت میلی‌ این بچه آیه که اینجا حرفای چهرت زدن از کم اقلیشن هست و حسادت با مردم افغانستان من که به مردم افغانستان تبریک میگم که با آرامی و افتخار انتخابات تشون به پایان رسید.
یکشنبه 1 شهریور 1388

nazi4353 - ایران - آبادان
نکنه می خوان روی سیاه خودشون رو هم با سفید کننده گلرنگ پاک کنن. . گل گل گل گل از همه رنگ رای تو با چی دزدیدند با شامپو گلرنگ . و در پایان این گلرنگ است که بر فراز صندوقهای رای همچنان می درخشد
یکشنبه 1 شهریور 1388

sangdel - انگلستان - لندن
سلام دوستان شما انگار انتخابات ایران رو فراموش کردین که چسپیدین به مسخره کردن افغان ها. استفاده از رنگ کردن سر انگشت در انتخابات حتی در بزرگترین دموکراسی های جهان مانند هند نیز معموله شما که نمی دونید ناشی از حکومت افرادی است که شایسته خودتان است. در روش سرانگشت رای دهندگان رو با رنگ مخصوص مشخص می کنند در ضمن افغان ها با اینکه سال ها جور حکومت هایی مثل ایران رو کشیدن ولی خوشبختانه امروز دموکراسی رو هرچند در سطح محدود ولی بهتر از ایرانی های احساساتی و بی مغز تجربه می کنند
یکشنبه 1 شهریور 1388

aftab21 - هلند - امستردام
فکر کنم افغانیا شناسنامه ندارند چون من با چندتااز افغانیهایددوستم که حرف زدم میگن ندارند
یکشنبه 1 شهریور 1388

abiye ab - فرانسه - پاریس
کاش این مایع میتونست دلای سیاه این حکومتی ها رو هم کمی سفید کنه
یکشنبه 1 شهریور 1388

garfild - ایران - تهران
به قول بابک - سبزوار ما با این همه شناسنامه کار ملی پاسپورت آخرش ب-ی-ل-ا-خ دادن بهمون اونا که هر چی بشه حساب کتاب نداره اگه ملاک اثر انگشته / paltalk - دبی= ببینید حالا چه جنگ و دعوایی بشه!! کرزای و عبدالله همدیگه رو تکه پاره خواهند کرد- دقیقا موافقم /// یه چند تا گلرنگ بفرستیم برای ا.ن خودشو بشوره شاید قابل نگاه کردن بشه
یکشنبه 1 شهریور 1388

pegah.88 - فرانسه - پاریس
p.h جان! تلاش برای رسیدن به آزادی و خواست آزادی و زندگی‌ که شایسته نام انسان باشه که مرز و ملیت نمیشناسه!افغانها از ما جدا نیستند چرا که اونها هم روزگاری فرزندان ایران بزرگ محسوب میشدن! گرچه اگر ما گذشته مشترکی هم نداشتیم، مبارزه هر ملتی برای رسیدن به آزادی نشان از رشد اون ملت داره.پس بهتره دنیایی آزاد بخوایم، چون ایران آزاد در جهانی‌ که آزاد نیست چه فایده داره؟
یکشنبه 1 شهریور 1388

sepideh sepid - انگلستان - لندن
بابک - ایران - سبزوار - باهات موافقم واقعا گل گفتی..
یکشنبه 1 شهریور 1388

louisette - فرانسه - م
کرزای شیاد کلاهبردار دزد که مردمشو در فقر وجهل کامل قرار داده ومرتبا مذاکرات پشت پرده با از ما بهترون ها دارد یک کلاه گذار حرفه ایست وجز خیانت بملت افغانستان کار دیگری طی دوران ریاستش نکرده است. درست مثل هم کیشانش که در کشور خودمان هستند.شعار شعار بخور بخور وبس.
یکشنبه 1 شهریور 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
عجب تبلیغ باحالی واسه گلرنگ !
یکشنبه 1 شهریور 1388

fatima.ghalbeasia - دنمارک - اغوس
به جای اینکه ندونسته حرف بزنید وبعدم باخودتون پنج دقیقه به قول بعضیها عمیق بخندید!!! بهتره بدونید همه ی رای دهنده ها کارت مخصوص رای گیری دارند اینکه از رنگ استفاده میکنند برا تضمین کار هست .به جای اینکه به افغانیها بخندید یه فکری برا جوونهای خودتون کنید که تو زندانها دارند کمکم نابود میشند براتون متاسفم که جاهلانه نظر میدید که مثلا بگید خوشمزه اید .!!!!با همه نیستم اونهایی که باید میفهمیدند شاید فهمیده باشند!!!شاید
یکشنبه 1 شهریور 1388

علیرضا دادا - امارات - دبی
این سفید کننده که ایران میسازه اثر انگشت که هیچی حتی میتونه خود رای ها رو پاک کنه....میگین نه از احمدی نژاد بپرسین.. احتمالا بعد از انتخاب شدن حامد کرزی به ریاست جمهوری در یک سخنرانی جانانه مخالفینش رو خس و خاشاک میخونه..
یکشنبه 1 شهریور 1388

piruzi - نروژ - فردریکستاد
اخه کشوری سی سال توش جنگ و ادم کشی بوده ! مردم شناسنامه ازکجا بیارند ؟ انجا که مثل ایران نیست که !!! هزار برابر عقب افتاده تر از ایران!!
یکشنبه 1 شهریور 1388

fatima.ghalbeasia - دنمارک - اغوس
aftab21 - هلند - امستردام. توی افغانستان به شناسنامه تذکیره میگند.دوستاتونم که میگند کسانی هستند مثل من که هیچ وقت افغانستان نبودیم. وقتی اونجا نیستیم خوب تذکیره هم نداریم ولی افغانیهای داخل همه تذکیره دارند.ولی در انتخابات کارت مخصوص رای گیری دارند.پیروز افغانستان ازاد
یکشنبه 1 شهریور 1388

punisher - ایران - شیراز
ای بابا مگه اینا شناسنامه نداشتن که ملاک اثر انگشته......؟؟؟!!!
یکشنبه 1 شهریور 1388

bluestar - ایران - تهران
shayan2uk - انگلیس - هال . شایعات رو باور نکن. من نه تنها بد نیستم خیلی هم خوبم.
دوشنبه 2 شهریور 1388

piruzi - نروژ - فدریکستاد
ولی به نظر من اصلا خنده دار هم نیست چون انتخابات در اونجا زیرنظر باز رسان. بین لمللی بر گذار شده وهمه چیز تحت کنترل بوده نه مثل انتخابات مسخره خودمون ! ما خدمون رو مسخره کردیم !
دوشنبه 2 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.