آیا از ازدواج خود پشیمان شده اید؟

آیا از ازدواج خود پشیمان شده اید؟

آیا از اینکه ازدواج کرده اید پشیمان شده اید؟ آیا تابه حال به خودتان گفته اید، "از اینکه ازدواج کردم پشیمانم"؟ آیا ازدواج خوبی دارید یا بد؟ اگر می توانستید از نو شروع کنید، آیا انتخابتان باز این بود که با همسرتان ازدواج کنید؟ آیا قصد ازدواج دارید؟ چرا؟ آمار بالای طلاق و ازدواج های ناموفق باید آنهایی را که قصد ازدواج دارند به لحظه ای مکث تشویق کند تا بتوانند به خوبی درمورد تصمیم بزرگی که می خواهند بگیرند فکر کنند تا در آینده از ازدواج خود پشیمان نشوند و کارشان به طلاق نکشد.

براساس تحقیقی که روی 4000 زوج انجام گرفت، مشخص شد که یک چهارم مردها و زن های متاهل از ازدواج با همسر خود پشیمان هستند، درحالیکه 15% از زوج هایی که قصد ازدواج دارند به عواقب ازدواج خود شک و تردید دارند. اما واقعاً چرا بیشتر افراد از ازدواج خود پشیمان می شوند؟
براساس تحقیقات انجام گرفته، زوج ها به طور متوسط بعد از دو سال و شش ماه و 25 روز از عشق و ازدواج خود خسته می شوند. ما فکر می کنیم که مردم وقتی ازدواج می کنند که عاشق هم باشند اما نتیجه این تحقیق نشان می دهد که افراد به دلایل مختلف ازدواج می کنند. و خیلی از آنها حتی از این تصمیم خود مطمئن نیستند.

· چهار درصد از افراد متاهل شرکت کننده در تحقیق گفتند که به دلایل اشتباه و نادرست ازدواج کرده اند. دلیلشان برای ازدواج عشق نبود، خیلی از آنها فقط دوست داشتند مراسم عروسی داشته باشند و هدیه های عروسی بگیرند.

· 23 درصد گفتند اگر می توانستند همه چیز را از نو شروع کنند به هیچ عنوان همسر فعلیشان را دوباره بعنوان همسر انتخاب نمی کردند و 14 درصد آرزو می کردند با کسی در گذشته خود ازدواج می کردند.

· فقط 28 درصد اعتراف کردند که وقتی همسر آینده شان را دیدند باکره بودند و رابطه جنسی قبلی نداشتند. عده ای می گفتند که به طور متوسط با چهار نفر قبل از همسرشان رابطه جنسی داشته اند و این مقدار برای بعضی ها به 20 مورد هم می رسید. (این آمار مربوط به کشور آمریکا میباشد.)

· 33 درصد می گفتند که همسرشان بهترین شریک جنسی که تا به حال داشته اند نیست و 33 درصد دیگر ادعا می کردند که مجرد بودن خیلی بهتر از متاهل بودن است.

· 12 درصد می گفتند فقط به این دلیل با همسرشان می مانند که حوصله ندارند فرد جدیدی را برای خود پیدا کنند.

· 15 درصد از زن و شوهرها اعتراف کردند که درمورد زندگی عشقی سابق خود به هم دروغ گفته اند و تعداد کسانی که در زندگی گذشته شان بوده است را کمتر از تعداد واقعی آن به هم گفته اند. این درحالی است که 2 درصد این تعداد را به دروغ افزایش داده اند.

· 83 درصد از زن و شوهرها گفتند که از سومین سالگرد ازدواجشان به بعد دیگر برای ازدواجشان سالگرد نگرفته اند.

· هفت نفر از ده مرد تایید کردند که همسرانشان با شلختگی های آنها مشکلی ندارند و خیلی راحت جوراب ها و لباسهایشان را همه جای خانه بریزند. این در حالی است که 79 درصد اعتراف کردند که حتی دیگر برای بستن در توالت هم به خود زحمت نمی دهند.

· دو سوم خانم های متاهل اعتراف کردند که برای رسیدن به خودشان و زیبا لباس پوشیدن و آرایش کردن برای همسرانشان وقت نمی گذارند. یک سوم دیگر هم اعتراف کردند که خیلی دور از همسرانشان روی تخت می خوابند و ادعا می کنند که برای سکس با شوهرانشان وقت ندارند.

· 54 درصد از خانم ها اعتراف کردند که دیگر برای شوهرانشان آرایش نمی کنند، 61 درصد تایید کردند که همیشه تی شرت های کهنه و شلوارک های گشاد و راحت در خانه می پوشند. و 10 درصد دیگر هم اعتراف کردند که برای تحریک شوهرانشان از لباس زیر های زیبا و سکسی استفاده نمی کنند.

· 83 درصد از زن و شوهرها در چند ماه اول ازدواج همه جا دست های همدیگر را می گیرند اما بعد از یک دهه از ازدواج فقط 38 درصد اینکار را تکرار می کنند.

· قبل از اولین سالگرد ازدواج، زن و مردها بیشتر از 8 بار در روز همدیگر را در آغوش می گیرند که این میزان بعد از گذشت ده سال از ازدواج به پنج مرتبه یا حتی کمتر می رسد. 60 درصد از شرکت کننده ها گفتند که از بعد از ازدواجشان هیچ شب رمانتیک و عاشقانه آنچنانی نداشته اند.

اینطور به نظر می رسد که خیلی ها در ازدواجشان دچار رکود شده اند و بااینکه هنوز همسرشان را دوست دارند، کمی بیش از اندازه با هم خودمانی شده اند. زوج ها باید بتوانند در احساس راحتی با همدیگر و نادیده گرفتن همدیگر توازن ایجاد کنند.

دلایل درست و غلط برای ازدواج

پشیمانی از ازدواج معمولاً به این علت اتفاق می افتد که آنها که قصد ازدواج دارند، از همان ابتدا هدف خود را از آن مشخص نمی کنند. آنها هیچوقت به نقاط قوت و ضعف ازدواج فکر نمی کنند و همه وقت، توجه و پول خود را صرف رسیدگی به آن مراسم رویایی ازدواج می کنند و به این ترتیب برای ازدواجی برنامه ریزی می کنند که فقط یک روز دوام دارد.

دلایل خوب و بدی برای ازدواج کردن وجود دارد اما عروس و دامادهای آینده بیشتر وقت خود را صرف برنامه ریزی برای مراسم عروسی می کنند تااینکه بخواهند خودشان را برای ازدواج و سختی های بعد از روز اول آن آماده کنند.

عروس های آینده معمولاً برنامه های خود را در فروشگاه ها و مزون های لباس عروس، گلفروشی ها، جواهرفروشی ها، شیرینی فروشی ها و از این قبیل می گیرند و فقط به مراسم روز عروسی، ماه عسل، دی جی و عکاس و فیلمبردار روز جشن فکر می کنند.

ازدواج بدون پشیمانی

اگر واقعا می خواهید بدون پشیمانی ازدواج کنید که زندگیتان یک عمر دوام داشته باشد، باید خودتان را برای ازدواج مهیا کنید. برای این منظور باید این سوال ها را قبل از بله کفتن در روز عروسی از خودتان بپرسید:

1. حل مشکلات در ازدواج

2. درک نقش فرد مقابل

3. ارتقاء رابطه جنسی

4. بالا بردن آگاهی مالی و اقتصادی

5. احترام گذاشتن و حفظ تعهدات ازدواج

ازدواج کردن به دلایل اشتباه و نادرست خیلی زود منجر به ازدواجی ناموفق می شود که سرنوشت آن طلاق است. دلیل آن این است که دو طرف خود را برای ازدواج آماده نکرده اند یااینکه برای ازدواج خیلی جوان بوده اند و نمی دانستند که ازدواج کردن و ازدواج موفق داشتن دو چیز کاملاً مختلف است.

migmig1369 - ایران - ایران
میگن طرف خوشی زده زیر دلش اینجاست ها ! یه زن جماعت نباید محبت کرد ! باید همیشه طوری باهاش رفتار کرد که همیشه تشنه محبت بمونه !! .
شنبه 31 مرداد 1388

sosol - ایران - نیشابور
من روزها راضیم إما شبها ..
شنبه 31 مرداد 1388

tara25 - فرانسه - پاریس
والا من مثه سگ پشیمونم دلم واسه مجردی تنگ شده
شنبه 31 مرداد 1388

iranisabz - ایران - ایران
من که راضیم اما اگر می توانستم از نو شروع کنم هیجوقت ازدواج نمی کردم اخ که دلم واسه جونی تنگ شده
شنبه 31 مرداد 1388

poriyaye_vali - ق - د
منم مثه سگ پشیمونم...تورو خدا اگه عشقی در کاره برید یاهاش ازدواج کنیدمنتظر عشق بعد از ازدواج نمونید که به نظرم حرف مفته
شنبه 31 مرداد 1388

garfild - ایران - تهران
اگه روزگار برگرده به عقب بنده خیلی بیجا کنم ازدواج کنم -- ناشکری نمی کنم به طرفم هم کار ندارم مشکل از منه دلم برا مجردیییییییی خفنننننننننن تنگ شده / باز بغض کردم : .....((
شنبه 31 مرداد 1388

7-aseman - اتریش - وین
migmig1369 - ایران - ایران .. مردها هم نیاز به محبت دارند. الهی تشنه ی محبت بشی سنگ دل.... منم مثل سگ تکراریه. مثل خر پشیمونم
شنبه 31 مرداد 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
migmig1369 - ایران - ایران . خاک بر سر احمقت . من همیشه به زنها احترام گذاشتم و هزار برابر .. هایی مثل تو از رابطه هایی که داشتم راضی ام . آدم هایی مثل تو که رفتار با یه زن رو بلد نیستن چون نمی خوان قبول کنن مشکل از خودشونه اراجیفی مثل تو می بافن که نباید به زن محبت کرد ! معلومه خاطرات خوبی از زنها نداری آره ؟ لووول
شنبه 31 مرداد 1388

man iraniam1 - هندوستان - بنگلور
از این مطالب خطرناک چرا می زارین تو سایت .
شنبه 31 مرداد 1388

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
از آنجایی که هیچ انسانی کامل نیست .. اعتراف میکنم : منهم زن دارم !!؟
شنبه 31 مرداد 1388

bahareiran - ایران - ایران
migmig1369 - ایران - ایران...........مثل اینکه طرف خیلی دلت رو سوزونده؟
شنبه 31 مرداد 1388

iran-azad - ایران - تهران
من مردهای زیادی رو می شناسم که با چشم باز ازدواج کردند یعنی دقیقا از مزایا و معلیب ازدواج مطلع شدند و بعد تصمیم به ازدواج گرفتند و مردهای زیادی رو هم می شناسم که با چشمان کاملا بسته و الان مثل سگ پشیمونند ولی من با چشمان کاملا باز تصمیم گرفتم مجرد بمونم و الان بالای سی هستم و راحت زندگی می کنم البته تنها زندگی کردن هم نیاز به خلقیات خاصی داره که به هر کسی نمی سازه در هر حال به ما که ساخته راستی یه رستوران نمی شناسید ماه رمضون قاچاقی غذا دلیوری کنه؟
شنبه 31 مرداد 1388

kamangir - نروژ - اسلو
migmig1369 - ایران - ایران . این دیگه عقده ای بازیه.جای دیگه نگو زشته واسه یه انسان که اینقدر زشت فکر کنه.
شنبه 31 مرداد 1388

Ezhaq - ایران - تهران
نتیجه اخلاقی من غلط می کنم زن بگیرم٬ اما می گیرم.
شنبه 31 مرداد 1388

ardesheer - امرپکا - نپو پورت
نزدیک به 40 سالمه ومجرد وخدا میدونه چقدر راضم از مجردیم .15 سال پیش با دخترهای دور وبر 20 سال میرفتم بیرون هنوز هم دخترهایی که باهاشون میرم بیرون تو همون سن سالندوخوشگل وفکر کنم هین باعث شده فکر ازواج نیافتم حالا منو راهنمایی کنید که کارم درسته یا نه
شنبه 31 مرداد 1388

iran-azad88 - ایران - تبریز
arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن . خیلی جالب بود
شنبه 31 مرداد 1388

anita14 - هلند - دهانهاخ
خوب معلوم همه شما مردها اشتباه کردین دراذواج شما باید با دختر اذواج کنید نه با زن چون کسی زنشو به شما نمیده کمی دقت کنید
شنبه 31 مرداد 1388

iran-azad - ایران - تهران
ardesheer - امرپکا - نپو پورت - این یک مساله کاملا شخصیه و هیچکس نمی تواند انسان را در این گونه مساپل راهنمایی کند - در هر حال این دخترهای خوشگل تا یک سنی با شما همراه خواهند بود و بعد از پنجاه شما باید فکری برای دوران تنهایی خود بکنید
شنبه 31 مرداد 1388

LiliRose - کانادا - تورنتو
مردهای متاهل همه از یک مشکل رنج می برند: آنها می ترسند که مرد مجردی در یک گوشه دنیا بیشتر از آنها از زندگی لذت ببرد!! . راستی 1 پیشنهاد برای آقایونی که از ازدواجشون پشیمونند:2 هفته با خانومتون قرار بگذارید مثل دو تا همخونه باشید و مجرد٬البته هرگز برای همسرتون تعریف نکنید تو این 2 هفته چه کار کردید و از او هم نپرسید.
شنبه 31 مرداد 1388

zayanderood - نروژ - برگن
ardesheer - امرپکا - نپو پورت . ۱۰۰% کارت درسته داداش. یه وقت بلا نسبت مثل من خر نشی‌ ازدواج کنی‌‌ها ! من کاملا با چشم‌های باز ازدواج کردم اما حالا روزی هزار بار تو سر خودم میزنم که این چه کاری بود من کردم !.
شنبه 31 مرداد 1388

niloofare abi - کانادا - کانادا
من تازه چند ماه ازدواج کردم یعنی تا چند سال دیگه واقعا زندگی انقدر یخ میشه; خدا نکنه.
شنبه 31 مرداد 1388

Bare hasti - المان - هامبورگ
من هم جزو ان تیپها هستم که با این که از همسرم راضی هستم ولی دلم برای دوران تجردی تنگ شده و اگر زمان به عقب برمیگشت یک همچین کاری نمیکردم و تا اخر عمر مجرد میماندم ان وقت اگر همسر فعلی دوست داشت میتونست با من زندگی کنه ولی ازدواج هرگزززز
شنبه 31 مرداد 1388

orange - انگلستان - ببرمینگام
من چند ماه است ازدواج کرده ام و خیلی راضی هستم چون همسر اینده ام را خدا برایم انتخاب کرد وخدا در همه چیز بهترین را انتخاب میکندو به شما توصیه میکنم که از تجربه من استفاده کنید ضرر نمیکنید.
شنبه 31 مرداد 1388

migmig1369 - ایران - ایران
bahareiran - ایران - ایران. ehsan_2nd_time - یوکی - لندن. amangir - نروژ - اسلو. اوه اوه ! چه قدر زود داغ می کنید شما !. به اندازه موهای سرتون با این.. رابطه ( همه جوره ) داشتم !. کله همتون بوی قرمه سبزی میده ! خب حق دارین . هنوز تازه کار هستید .. یه چند وقت که بگذره حساب کار دستتون میاد .
شنبه 31 مرداد 1388

SIAVASHOMA - انکلستان - منچستر
از ازدواج اولم پشیمونم . از دومیش بیزاز از بیاد اوردنش . ولی خدا رو شکر از سومیش خیلی خیلی راضیم. از چیزی که ناراحتم اینه که چقدر عجولانه تصمیم می گرفتم. البته درد غربت و همدردی رو نمیشه نا دیده گرفت. 5 ساله که از ازدواج سومم میگذره و حاصلش هم یک پسر چهار ساله است و خیلی راضیم . ولی بخدا قسم بعد از انتخابات دارم دیوونه میشم و مدت 28 ساله ایران نبودم و49 سالمه و هر روز پای شنیدن اخبار و منزجر از حکومتی که نسل مرا سوزاند.
شنبه 31 مرداد 1388

ashoor - ایران - تهران
من متاهل هستم و کاملا راضی // بنظرم خیلی ها که نظر دادن دارن خودشونو برا زنهاشون لوس میکنن . قابل توحه مجردها // لذتی که آدم حتی از یه لحضه نگاه کردن به بازی بچه خودش رو داره برای شما اصلا قابل درک نیست . پس توصیه میکنم به نظرات این نونور ها توجه نکنید و هرچه زودتر ازدواج کنید.
شنبه 31 مرداد 1388

yek dust - انگلیس - لیدز
من چهار ساله ازدواج کردم و خیلی راضی هستم اگر دوباره برگردم به قبل باز هم با شوهرم ازدواج می کنم.
یکشنبه 1 شهریور 1388

tamara .s - انگلیس - لندن
اقایونی که زندگی متاهلی رو تجربه کرده باشند واسشون مجردی سخته من خودم واسه یه هفته که میرم مسا فرت شوهرم از روز 3 شروع میکنه بیقراری بنطرم زن و شوهر ها بایستی سالی دو یا سه بار از هم دور بشن یکم بهم وقت بدن که واسه خودشون باشن نه اینکه همش کنج دل هم بشینند من خودم به شخصه اگر شوهرم دو روز 24 ساعته کنارم باشه خستم میشه یعنی چی؟ اقا یونی که از ازدواج پشیمونند کمتر بشینند ور دل زنتون اونوقت میبیند وقتی خسته بیاید تو خونه تر تمیز وبوی خوب غذا و همچیز اماده وسر جاش اونموقع میفهمید زندگی زنا شوئی زیباست
یکشنبه 1 شهریور 1388

mehraeen - ایران - تهران
ولی در کل بسیاری از زنها جنبه محبت زیاد را ندارند دوستمان راست گفت خانمها باید همیشه تشنه محبت باشند نه مثا یک ماهی که در آب مرتب می گوید آب آب آب ...
یکشنبه 1 شهریور 1388

zhilla - ایران - تبریز
اگه زن ها ومردها به خصوصیات هم احترام بگذارند و اگه یه کوچولو متاهل بودن رو دلیل به هم چسبیدن ندونن و قبول کنن که متاهل هم می تونه گاهی مجرد باشه زندگی بی عیب خواهند داشت من وشوهرم در همه کارهامون با هم هستیم ولی به کارهای خصوصی و شخصی هم گیر نمی دیم و بعضی از کارهامون رو شاید با دوستامون انجام بدیم برا همین هم زیاد غصه مجردی نمی خوریم و خیلی خوشبخت هستیم. البته این مد هست که هی بگیم کجایی جوونی و مجردی
یکشنبه 1 شهریور 1388

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
خدا تو اون دنیا از مردان خواهد پرسید : هر کی از زنش راضیه دستشو بلند کنه ....من بدبخت چه کنم ؟ که زنم دستمو شکسته !!!؟
یکشنبه 1 شهریور 1388

man iraniam1 - هندوستان - بنگلور
iran-azad - ایران - تهران . از 50 سال به بعد دخترهای تابلندی و چینی هستند که همیشه در خدمت مردهای 50 به بالا اند .من نمونه اش را بسیار دیدم . دخترها حتی از 20 هم کمتر بودند .
یکشنبه 1 شهریور 1388

anjel25 - سوید - مالمو
ehsan_2nd_time - یوکی - لندن ممنون به شما میگن انسان واقعی و با فرهنگ
یکشنبه 1 شهریور 1388

sara-j - سوید - استگهلم
من 2 ساله ازدواج کردم اگه برگردم به زمان مجردی باز همین همسرم رو انتخاب می کنم چون واقعا دوسش دارم
یکشنبه 1 شهریور 1388

iran-azad - ایران - تهران
zhilla - ایران - تبریز یا رشت
یکشنبه 1 شهریور 1388

shahram khosh maram - ایران - تهران
میگویند ازدواج مثل قلعه ای هست که هر کس داخلش هست میخواهد از آ‌ن فرار کند و هر کس خارجش هست میخواهد واردش شود. من فعلا در خارج قلعه هستم. دارم دخترهای متعددی را میبینم. من به تاثیر برخورد و نگاه اول اعتقاد دارم و معتقدم که این بزرگترین تصمیم زندگیم هست که میتواند من و یک نفر دیگر را یا خیلی خوشبخت کند یا بدبخت.
یکشنبه 1 شهریور 1388

sasan4 - ایران - تهران
اگر زن و شوهر سعی کنند که بسیار مهربانانه از اول زندگی، با یکدیگر رفتار کنند و در موقع اختلاف نظر و دعوا حداقل یک نفرشان سکوت کند و مثلا فردا در مورد آن موضوع عاقلانه و با منطق صحبت کنند و اینکه اصلا از اول زندگی و حتی قبل از آشنایی با همسر با خود عهد کنند که حاضر باشند جانشان را برای همسرشان بدهند و همسری را که می خواهند برای ازدواج انتخاب کنند ارزش این مطلب را داشته باشه و .. زیباترین زندگی را تشکیل می دهند که حتی 1 روز قهر و دوری از هم برایشان بسیار سخت و غیر قابل تحمل است من خودم خیلی خواستگاری رفتم تا دختر شایسته از هر نظر را پیدا کنم اگر چه سخت بود اما پیدا کردم و حالا بعد از چند سال از زندگی راضیم و از خدا تشکر می کنم. با چشمان باز همسر خود را انتخاب کنید و با مهربانی از اشتباهات او گذشته و راه درست را به او نشان دهید.مجردها هم بدانند ازدواج با یک آدم خوب خیلی خیلی بهتر از مجرد بودنه ،گول آدمهایی که اوه اوه می کنند را نخورید چون دارند تعارف می کنند. همتون دوست داشتنی هستید ،خدانگهدار.
یکشنبه 1 شهریور 1388

linda.29 - سویس - زوریخ
tara25 - فرانسه - پاریس کاملن موافقام
یکشنبه 1 شهریور 1388

mahnaz defa - انگلستان - لندن
خوش بحال خودم که تازه 2سال 2 ماه شده و هنوز به 2 سال 6 ماه نرسیده ولی خوبه که بعضی موقع ها تنها باشی
دوشنبه 2 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.