ایران ۷۰ روز ذخیره بنزین دارد

ایران ۷۰ روز ذخیره بنزین دارد

وزارت نفت ایران اعلام کرد در انبارهای خود حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون لیتر ذخیره استراتژیک بنزین دارد.

خبرگزاری مهر از قول وزارت نفت گزارش داده است این میزان، ۲۵۰ میلیون لیتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

مصرف روزانه بنزین در ایران حدود ۶۷ میلیون لیتر در روز است اما پالایشگاههای داخلی هر روز ۴۴ تا ۴۵ میلیون لیتر از این میزان را تهیه می کنند بنابراین برای تامین سوخت روزانه در ایران بیش از ۲۰ میلیون لیتر بنزین باید وارد شود.

به این ترتیب میزان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون لیتر ذخیره بنزین که در صورت فعال بودن تمام ظرفیت پالایشگاهها تامین می شود، تنها کفاف ۷۰ روز مصرف داخلی را خواهد داد.

مجلس سنای آمریکا به تازگی لایحه ای تصویب کرده که بر اساس آن کمپانی هایی که به ایران بنزین بفروشند از سوی وزارت انرژی آمریکا تحریم خواهند شد.

ایران در چند سال اخیر به دلیل شرایط سیاسی و اجتماعی و نگرانی از احتمال اعمال تحریم بنزین از سوی بازارهای بین المللی طرح های ویژه ای مانند سهمیه بندی بنزین را اجرا و اعلام کرده با این اقدامات در صرفه جویی بنزین موفق بوده است.

این در حالیست که محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران پیشتر گفته بود ایران قادر است با ایجاد برخی تغییرات در خطوط تولید پالایشگاهها، تمام بنزین مورد نیاز خود را تامین کند.

آنتی اسلام - ایران - اهواز
همون 70 روز ذخیره بنزین رو هم نداره. مثل سگ ( دور از جون سگ) دروغ میگن. امروز بنزین ایران رو تحریم 100% کنند؛ فرداش توی خیابونها یه دونه ماشین یا موتور نمی بینید. باید با الاغ و اسب و شتر بریم اینور اونر!
جمعه 30 مرداد 1388

bij - المان - المان
همه مشکلات حل شده، انرژی اتمی هم که حق مسلم انهاست حدود 3 سال است که به بهترین نحو مورد بهره برداری قرار گرفته! در این راه هم نقش موثر روسیه که بهیچوجه بیگانه حساب نمیشود را نباید فراموش کرد. اصلن ایران هیچ مشکلی ندارد وقتی مردم(امت در صحنه) در حال تولید معنویات بخصوص با نماز و روزه هستند! بنزین هم بزودی بعد از ماه رمضان به وفور خیر سر مومنین مهیا خواهد شد! الله هم همین روزها مدعی میشود: نگفتم بهشت زیر پای شیعیان است!!!
جمعه 30 مرداد 1388

ufo - دانمارک - وایله
مهم نیست . از 70رور 30 روزش رمضانه ماشینها هم روز میگیرند میشه 100 روز شاید دری به تخته خوردوزیر فن اوری فرمولی از یک بنده خدائی کش رفت .
جمعه 30 مرداد 1388

rezanl - هلند - امستردام
بازم رئیس جمهور فکر میکنه ایران جزو 10 قدرت دنیاست؟ هر روز بیشتر ذلیل میشن.
جمعه 30 مرداد 1388

Ezhaq - ایران - تهران
نقل از بالا (این در حالیست که محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران پیشتر گفته بود ایران قادر است با ایجاد برخی تغییرات در خطوط تولید پالایشگاهها، تمام بنزین مورد نیاز خود را تامین کند.) درسته اما به چه قیمتی بعضی از مشتقات نفتی که در برج تقطیر بدست می آید را باید ندید بگیریم که در دراز مدت ضرر بزرگی به پالایشگاهها می زند.
جمعه 30 مرداد 1388

chiman.ara - فنلاند - هوینگا
خاک توسرت انتری خوب که چی؟بعدازاین 70روز میخواد چه غلطی بکنه این ملت جه گناهی کردن بایدبه اتیشه این عوضی بسوزن؟
شنبه 31 مرداد 1388

paltalk - امارات - دبی
ایران تنها کشوریه که توسط خدا و امام زمان اداره می‌شه و همچنین تنها کشوریه که مردمش بر اساس قوانین اسلامی که پیاده میشه به بهشت می‌رن .عربستان از نظر بهشت روی مردم مقام دوم رو داره،البته اگر شیعه بودن با ایران در مقام اول قرار میگرفت .از این بابت دولت هیچ مشکلی‌ نخواهد داشت و طبق قرار داد دولت با امام زمان به محض تحریم بنزین ایشون بنزین مورد نیاز مردم رو در باک ماشین آنها خواهد ریخت.
شنبه 31 مرداد 1388

A.salimi - ایران - تویسرکان
سلام به همه دوستان . Ezhaq - ایران - تهران ، درست میگن، من که تو یه شرکت نفتی خصوصی کار میکنم میتونم با اطمینان این مطلب رو هم اضافه کنم که ادعای رسانه های ایران درباره کشف منابع جدید و عظیم نفتی و گازی که باعث میشه ایران تا ده ها سال دیگه هم نفت داشته باشه تا حد زیادی، خیالپردازی و دروغه. البته میدانهایی کشف شده و خود من در حال آزمایش یکی از اونا هستم. ولی هر چیز دیگه ای توش پیدا میشه الا نفت!! . حکومت اون زمان که نفت 150 دلاری رو فروخت یه پول گنده در اختیار شرکت نفت گذاشت که چاه های جدید بزنه و اونا هم هر چاه فاضلابی که گیر آوردن کندند تا دولت بتونه ادعای پوچ خودش رو درباره ذخایر نفت ایران اعلام کنه. به امید اتحاد ایرانیان برای آزادی از چنگ استبداد تازیپرستان شیطان صفت.
شنبه 31 مرداد 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
احمقی و اوباشهای حکومتی باید با خر صد گلوله برای زیارت مکانهای خرافاتی بروند.
شنبه 31 مرداد 1388

sorna shaheni - شیلی - لاسرنا
اینقدر دست در بازار بنزین هست که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. به لطف خدا مردم ایران این موضوع را با راه اندازی چند پالایشگاه جدید حل می کنند و جای نگرانی نیست . از طرفی تنگه هرمز دست ایران است نفس آنهایی که تحریم بکنند را می گیرد.کاربران محترم هم تکلیف خودشان را روشن کنند آیا طرفدار مردم هستند یا استکبارو استعمار گران ُ ما باید به فکر مردم باشیم نه خواست یک مشت خارجی عوضی
شنبه 31 مرداد 1388

jigili - ایران - تهران
ای احمدی نژاد گور به گور شی. ماشاا.. هیچ بلایی هم سرش نمیاد راحت شیم
شنبه 31 مرداد 1388

abtin_beo - ایران - اصفهان
دوستان عزیز !. این را با مدارک و مستندات واقعی مربوط به کارم اعلام می کنم و در این زمینه نفتی یک کارشناس هستم.تمام پروژه های بنزین سازی و طرح های توسعه پالایشگاهها اکنون بعلت تحریم در حال روزمرگی هستند و هیچکدام از 4 سال قبل تاکنون بیش از 30 درصد که آن هم کارهای ساختمانی است پیشرفت نداشته اند. بسیاری از فونداسیونهای مورد نیاز کالاهای استراتژیک مانند پمپ ها و کمپرسور ها و توربینها و برجهای تقطیر و خنک کننده که لازمه هر پالایشگاهی است آماده نیست چون اصولا هنوز پیشنهاد فنی برای این کالاها دریافت نشده که به فکر ساختن فونداسیونها باشند. در ضمن با وجود پیشرفت در حد متوسط زیر 30 درصد ولی بالای 80 درصد پول به پیمانکاران متصل به آقازاده ها پرداخت شده و آنان ککشان هم نمی گزد
شنبه 31 مرداد 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
sorna shaheni - شیلی - لاسرنا . شما مثل اینکه فراموش کرده اید که 70 الی 80 درصد بنزین تصفیه شده از خارج وارد ایران می شود
یکشنبه 1 شهریور 1388

sorna shaheni - شیلی - لاسرنا
IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان .در بازار هر چیزی پیدا می شود نگران نباش . در فرض محال ولی اگر ایران تحریم بنزین شود اول بدبختی برای اعراب و اروپایی ها و آمریکایی ها است . دیگر دلیلی ندارد ایران جلو ترانزیت مواد مخدر به اروپا را بگیرد . دیگر دلیلی ندارد تنگه هرمز برای دیگران امین باشد.دیگر دلیلی ندارد در عراق نیروهای آمریکایی و انگلیسی کشته نشوند. دیگر دلیلی ندارد در افغانستان .... مهم مرمد ایران زمین است اگر مردم ایران آسیب ببینندهزینه آن را باید خارجی ها هم بپردازند.
دوشنبه 2 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.