توهین به مرجع تقلید شیعه ؛ بدعت زشتی که در دوران طاغوت نیز سابقه نداشت

توهین به مرجع تقلید شیعه ؛
بدعت زشتی که در دوران طاغوت نیز سابقه نداشت

عصرایران ؛ جعفر محمدی* - بعد از ماجرای سخنرانی آیت الله صانعی در گرگان که برخی هواداران دولت ، به محتوای آن انتقاد داشته اند ، جنجالی روی داد و از یک سو ، تعدادی از حامیان دولت در رسانه های خود مدعی شدند که آیت الله صانعی در سخنانش ، احمدی نژاد را "حرام زاده" نامیده ( با عرض پوزش از آیت الله صانعی ،آقای احمدی نژاد و خوانندگان) و از سوی دیگر ، دفتر آیت الله صانعی اعلام داشت که این مرجع تقلید ، هرگز چنان نسبت ناروایی به احمدی نژاد نداده و آنچه در انتهای سخنانش گفته ، صرفاً ناظر به حکایتی بوده است که در اواسط سخنرانی اش مطرح کرده بود.

هر چند که طی روزهای گذشته ، پرداختن به این موضوع ، می توانست جذابیت های رسانه ای داشته باشد و از این جهت ، برای «عصرایران» نیز سوژه ای مخاطب ساز باشد ، اما بدان ورود نکردیم ، چه آن که دعوا و جنجال و هیاهو به راه انداختن درباره مراجع تقلید و تیترسازی و خبرنگاران را به دنبال چهره های سیاسی فرستادن که درباره فلان مرجع تقلید نظر بدهند و این قبیل مسائل را ، متناسب با شأن مرجعیت نمی دانیم و معتقدیم که این ساحت باید همچنان پاک و محترم باقی بماند و به ویژه در شرایط کنونی که بسیاری از حرمت ها شکسته ، دستکم بایست مراقب حریم مرجعیت بود.

با این حال ، ادامه جنجال سازی ها و هتاکی ها ، به ساحت مرجعیت ، آن هم از جانب کسانی که خود را جزو جماعت مؤمنان می دانند ، اجازه ادامه سکوت را نداد به ویژه آن که اعلامیه ای در قم ، پایتخت مرجعیت شیعه منتشر کرده اند که ایهاالناس فلان روز در حرم جمع شوید تا علیه آیت الله صانعی شعار دهیم که ایشان به احمدی نژاد ما توهین کرده است!

نگارنده در مقام قضاوت رسانه ای در خصوص سخنان آیت الله صانعی نیست (هرچند که نظر شخصی اش بعد از دیدن فیلم سخنان آیت الله صانعی این است که آنچه ایشان در انتهای سخنرانی گفته ، ناظر به حکایتی است که در نیمه راه سخنانش تعریف کرده و نه نسبتی چنان ناروا به احمدی نژاد).آنچه دغدغه این نوشتار است ، نه دادن حق به یکی از طرفین دعوا که نگرانی از شکستن حریم مرجعیت ( و نه فقط حریم یکی از مراجع ) است.

بد نیست آقایان بدانند که اگر امروز به هر علتی بخواهند به مجتهدی که مقلدانی در بین شیعیان دارد ، حمله کنند ، او را مورد اهانت و توهین قرار دهند ، نسبت به او فحاشی نمایند و با القاب زننده خطابش کنند ، فردا روز نیز ، مقلدان آن مرجع یا کسانی که اصلاً در باغ تقلید و تقیدات دینی نیستند ، به خود حق می دهند مراجع تقلید طرف مقابل را هتک حرمت کنند و برایشان خبرسازی نمایند و آنان را به تمسخر گیرند و ... .
در چنان صورتی ، از آیا جایگاه رفیعی که مرجعیت در تمام تاریخ شیعه داشته ، اثری باقی می ماند؟
آیا رواست حریمی که حتی در بدترین دوره های شاهنشاهی ، حرمت اش حفظ شد ، در جمهوری اسلامی بشکند و لکه دار شود؟

در ماجرای تحریم تنباکو ، شاه قاجار ، برغم آن که مقید به رعایت شرعیات نبود و حتی بعد از تحریم ، قلیان طلبید ، با مخالفت همسرش مواجه شد که همه قلیان ها را شکسته بود و شاه با آن همه قدرت اش ، علیه مرجعیت زمان کلمه ای نگفت و نهایتاً تسلیم شد.

پهلوی ها نیز که در دین ستیزی شهره بودند ، در مقابل مرجعیت آیت الله بروجردی (ره) ، لااقل حفظ ظاهر می کردند و در برابر امام خمینی (ره) پس از آن که مقام مرجعیت اش به امضای علما رسید ، برغم میل باطنی شان ، عقب نشینی کردند و نهایت جرأتی که به خود دادند ، تبعید ایشان بود.

در جمهوری اسلامی نیز در ماجرای عزل قائم مقام رهبری ، حضرت امام (ره) ، در منشی حکیمانه ، قائم مقام خویش را با حفظ ادب و احترام برکنار و توصیه کردند که در کار سیاست مداخله نکند و صرفاً در امور فقهی فعالیت نماید.

اینک اما کار به جایی رسیده که ازکسی که پشت لب اش تازه سبز شده تا فلان نماینده مجلس و بهمان فعال سیاسی و روزنامه نگار و ... به خود اجازه می دهند به راحتی آب خوردن ، هر آنچه از دهانشان بیرون می آید را نثار مرجع تقلید کنند و بخش غم انگیزتر داستان نیز این است که این هتک حرمت ها را نیز از پشت نقاب دینداری انجام می دهند و البته کسی هم نیست به اینان بگوید که فحاشی به یک مرجع ،" فتح باب"ی است برای حرمت شکنی همه مراجع و خدشه دار شدن حریم مرجعیت شیعه.

این باور، که فلان مرجع تقلید ، از نظر جناحی، مانند ما فکر نمی کند یا فتواهایش بعضی وقت ها به مزاج ما خوش نمی آید ، پس باید شال و کلاه کنیم و علیه او تجمع کنیم ، بدعت زشتی است که حتی در دوره های قبل از انقلاب نیز سابقه نداشته است.

گویا آقایان فراموش کرده اند که جایگاه مرجعیت با رتبه رئیس جمهور و نماینده و استاندار و دبیرکل حزب و ... اساساً قابل مقایسه نیست که مانند تظاهرات سیاسی علیه سیاستمداران ، بر ضد مرجعیت نیز برنامه های مشابه بچینند و شب نامه درست کنند و اطلاعیه بدهند و مصاحبه کنند و ... .

کار کسانی که مدعی دینداری اند و در عین حال در حمایت از یک مسوول سیاسی ، علیه یک مرجع تقلید جیغ و داد می کنند ، همانند کار کسی است که بر سر شاخه ای نشسته و آن را می برد.
البته ، شاید اینان بر سر این شاخ ننشسته اند و فقط با ظاهری از تدین ، چنین رفتارهایی را بروز می دهند و نگران بریده شدن شاخه و افتادن خودشان نیستند! و این ، البته احتمال دوز از ذهنی هم نیست.

در ماجرای اخیر نیز وقتی خود سخنران تصریح می کند که آنچه در انتهای سخنانش  گفته ، ناظر به حکایت قبلی است و نه ناظر به احمدی نژاد ، ولی بعضی ها می کوشند به هر شکل ممکن وسط و انتهای سخنان ایشان را به هم متصل کنند و آن معنای زشت را استنباط کنند ، هم به احمدی نژاد توهین می کنند( تا کنون سابقه نداشته نام رئیس جمهور در کنار این لقب زشت تا به این اندازه تکرار شود ولی بعضی ها که باید "دوستان نادان دولت" نامیدشان ، این کار را آن هم در حمایت از احمدی نژاد به کرات انجام دادند! ) و هم با القای این که آیت الله صانعی چنین نسبت زشتی را به احمدی نژاد نسبت داده ، به او افترا می زنند و چنین به ذهن متبادر می کنند که یک مرجع تقلید گناه مستوجب حد مرتکب شده است! و سپس وقیحانه حکم  هم صادر می کنند و  می خواهند که به ایشان در ملأ عام شلاق زده شود و این را هم در روزنامه هایی که با پول بیت المال چاپ می شود تیتر می کنند تا مؤمنین ، با دلهایی غمگین و شکسته با خود بگویند که همین مان مانده است که در جمهوری اسلامی ، مرجع تقلید را بخوابانند و شلاق اش بزنند!
وقاحت هم حدی دارد ولی بعضی ها گویا هیچ مرزی برای گستاخی ها و بی ادبی های خود نمی شناسند.

جالب اینجاست که آنها برای این که متهم به هتک حریم مرجعیت نشوند، ابتدا مدعی می شوند که فلانی مرجع تقلید نیست و حتی موقع خطاب کردن ، عنوان "آیت الله" را نیز از نام اش حذف می کنند و سپس هر چه خواستند بر او بار می کنند!

این در حالی است که چه اینان بخواهند و چه نخواهند ، آیت الله صانعی ، که در جوانی به درجه اجتهاد رسیده ، از مراجع تقلید شیعه در حال حاضر است و هر چند بسیاری چون نگارنده ، مقلد ایشان نیستند ، شیعیان بسیاری رساله عملیه آیت الله صانعی را در خانه دارند و از او تقلید می کنند ، علاقه مندش هستند و وجوهات شرعیه شان را به ایشان می دهند ، درست مانند وضعیتی که سایر مراجع معظم تقلید دارند و مگر جز این باید باشد که به کسی مرجع تقلید بگویند؟!
کدام دین و کدامین عقل سلیم گفته است که اگر مرجع تقلیدی در جناح ما نبود ، مرجع تقلید نیست؟!

حالا فرض کنیم که روزی مرجع تقلیدی ، دچار قصور و تقصیری شود ، آیا راهش این است که مانند مسائل سیاسی ، داد و قال راه بیندازیم و راه شکستن حریم مرجعیت را با دستان خود باز کنیم یا آن که جبران این مساله باید در خود نهاد مرجعیت محقق شود تا وضعیت به گونه ای نشود که هر کسی بتواند برای منویات سیاسی اش با هزینه مرجعیت ، از آب گل آلود ماهی بگیرد.

متاسفانه ، وضعیت کنونی به شکلی درآمده که از یک سو ، برخی حامیان دولت با پتک به جان بنای رفیع مرجعیت افتاده اند و از سوی دیگر هم بسیاری از کسانی که اصلاً به مرجعیت اعتقادی ندارند ، شده اند طرفدار آیت الله صانعی و با معرفی خود به عنوان مقلد ایشان ، هر چه می خواهند نثار طرف مقابل و مقدسات اش می کنند!

مخلص کلام آن که بدون ورود در ماهیت دعوا و قضاوت بین طرفین ، دردمندانه باید گفت ، در وضعیت فعلی عده ای کوتوله سیاسی و تازه به دوران رسیده های عرصه قدرت ، از یک طرف و گروهی از جمله غیرمعتقدان به مبانی مرجعیت و تقلید از طرف دیگر ، به بهانه سخنان یک مرجع تقلید ، به جان هم افتاده اند و آتشی بپا شده که دود آن هم به دیده نهاد بی بدیل مرجعیت می رود و به چشمان مؤمنانی که در طول تاریخ به مراجع تقلید عشق ورزیده اند و آنان را ادامه سلسله هدایت در عصر غیبت حضرت ولی عصر(عج) می دانند.

مدعیان دینداری هم بدانند که توهین آنها به مرجع تقلید گروهی از شیعیان ، زمینه ساز مقابله به مثل و سوء استفاده و توهین به مراجع تقلید دیگر است و اگر حرمت مرجعیت بشکند ، دیگر حریمی برای هیچ کس و هیچ چیز باقی نخواهد ماند و شیعه دورمانده از امام زمان اش(عج) ، بزرگترین پایگاه معنوی و نقطه اتکایش را از دست خواهد داد و این ، بزرگترین زنگ خطر است برای تشیع ... و ای کاش مدعیان ، واقعاً خوابیده باشند نه این که خود را به خواب زده باشند که در این صورت هیچ زنگ خطری بیدارشان نمی کند ، چه آنکه  ، خوابیده را می شود بیدار کرد ولی آن که خود را به خواب زده ، هرگز!

*سردبیر عصرایران

*ali* - ایران - تهران
میشه بفرمایید چه کسی ایشان را به عنوان مرجع معرفی کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
جمعه 30 مرداد 1388

chkavak - ایران - تهران
این چرندیات رو باید بار رهبر افلیج و آخوندای گاو حوزه انگلی قم و مشهد و .. بکنید. دی دوران جهالت و نادانی و حماقت ایرانیان تمام شده و کسی برای گاوهای بزرگ عمامه به سر تره هم خرد نمی کنه. توهین به ملا و اسلام و اعتقادات خرافی و مزخرفتان که هیچ ما به آن خدای دیوانه و خونخوار آدمکشتان هم توهین می کنیم و برایش ارزشی قائل نیستیم. نسل امروزی را نمی توانید با مهملات دینی و این توحش کثیف عربی فریب بدهید. علمای ابله اسلام باید بروند بمیرند اما قبل از به درک واصل گشتن باید پاسخگوی مردم شده و بخاطر حمایتشان از جنایات رژیم کثیف اسلامی مجازات شوند.
جمعه 30 مرداد 1388

elektris - فرانسه - پا ر یس
مراسم چهلم سهراب اعرابی در بهشت زهرا (ویدئو). https://news.gooya.com/didaniha/archives/2009/08/092509.php
جمعه 30 مرداد 1388

ballotak - انگلستان - لندن
وااااالا؛ یکی نیست به جناب آیت ا.. صانعی بگه اگه راست میگی مدرک حرومزادگیشو نشون بده! الان دور دور مدرکه!!!!. راستی ؛ منظور نویسنده از « کوتوله سیاسی» احمدی نژاد بود؟؟؟!!!! (پاراگراف یکی مونده به آخر). بابا تقصیر ما چیه که همه صفات منفی و مضحک به نوعی با شخصیت و ویژگیهای آقای ا.ن. گره خورده! به عنوان مثال جناب داروین وقتی نظریه تکامل رو مطرح کرد که معجزه هزاره سوم رو ندیده بود! دیده بود؟.
جمعه 30 مرداد 1388

garfild - ایران - تهران
صانعی چیزی که ا.ن بود و گفته نه یه حرف زیاد نه کم -پس ناراحتی نداره - خوشم می یاد با مقایسه شاه و خودتون پی می برید که اون هر چی بود محترم بود شماهائید که همو می خورید همون شاه به اینا احترام گذاشت اینا هار شدن پاچه خودشو گرفتن
جمعه 30 مرداد 1388

سید رضا علوی تبار - ترکیه - آنکارا
البته بی سابقه نبوده! ولی من میخوام یه چیزی به همه دوستان بگم. ما چند دسته هستیم. 1-مخالف اسلام ناب و مخالف این حکومت. 2-موافق اسلام ناب و مخالف این حکومت. 3-موافق اسلام ناب و موافق این حکومت. از آقایان دسته ی اول (مخصوصا) می خوام که به اعتقادات ما(دسته ی دوم) توهین نکنند ما در یک هدف مشترکیم از بین رفتن این حکومت. ولی بهتره بین خودمان به نتیجه برسیم که باید متحد باشیم و از توهین به اعتقادات هم جدا خودداری کنیم!!!. دوستتون دارم یاحق.
جمعه 30 مرداد 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
سردبیر عصر ایران خودش رو جر داده که چی رو به کی یاد بده ؟ من نمیدونم این شان و منزلت رفیع مرجع تقلید کلا یعنی چی ؟ 1500 ساله کاری رو که با ایران می کنن آلمان نازی وقتیکه فرانسه رو گرفته بود با قرانسوی ها نمی کرد . کشور با وجود ثروت مفت نفت به حد نابودی مطلق رسیده . فرهنگ رو هم تو مکانی که مهد تمدن جهان بود نابود کردن و از ایرانی یه مشت بربر ساختن . حالا امثال سردبیر محترم میاد از منزلت و شان رفیع و مقدس این اشغالگرها میگه
جمعه 30 مرداد 1388

Koorosh e kabir - انگلستان - ناتینگهام
این دین ک.....ف با تمام اتاا....الهاش حالا میخواد اشخاص باشن یا حرفو حدیث و دستورات یا غیره باید از این مملکت تازی زده بره و قوانین و مقرراتی که بر اساس عقله و تمام شرایط و اوضاع مردم و کشور رو با توجه به مسائل روز ایران و جهان مورد توجه قرار میده باید جایگزین بشه. حالا صانعی نه یه خ.. دیگه چه فرقی میکنه. مولای خوب مولایی که نفس نکشه. این مرتیکه سر دبیر عصر ایران هم وره مفت زده مشکل این دینه و این مذهب که باید بره. مردم از اینا خسته ان گوشت با منه.
جمعه 30 مرداد 1388

hamid_ad - امارات - دوبی‌
حالا مگه با این بی‌ احترامی به آخوند‌ها چه اتفاقی‌ میافته. تاریخ ثابت کرده مراجع شیعه همه به فکر شکم و زیر شکم بودند اگر غیر اینه یکی‌ بیاد ثابت بکنه. لعنت بر تمام آخوند‌ها از کلینی تا خمینی.
جمعه 30 مرداد 1388

قانون جنگل - المان - کلن
اقا این حرفها چی قراره این تازیها را بگذریم روی سرمان حلوا حلوا بکنیم اگر خدای نکرده زبانم لال اینها نباشن فردای ازادی پس حلقه طناب دار را گردن کدام حرامزادی بیاندازیم. حرامزادتر از ملاها خوده ملاهاهست.
جمعه 30 مرداد 1388

sourena1b - ایران - ایران
سید رضا علوی تبار - ترکیه - آنکارا. دوست خوبم سلام من به مقدسات شما یعنی اسلام ناب توهین نمیکنم چون امثال شما اینو از من میخواهید اما تا حالا از این اسلام ناب ( منظورم حکومت نیست بلکه دقیقا همون اسلام ناب است ) خواستید که به مقدسات ادیان و افکار دیگر توهین نکند؟ با تشکر
جمعه 30 مرداد 1388

mohsen_raja - ایران - تهران
سید رضا علوی تبار - ترکیه - آنکارا//اقا ما رو فراموش کردید ،ما جز دسته چهارم هستیم؛مخالف اسلام ناب و مخالف این حکومت و مخالف با موافق اسلام ناب و مخالف با موافق این حکومت!
جمعه 30 مرداد 1388

lionking - انگلیس - لندن
البته این اخوند ها و تمام نظام اسلام از ابتدا تا کنون لقب حرام زاده شامل انه میشود.اگر به سخنان این مردک احمق خوب گوش کرده باشید در یک قسمتی گفت که : من سه پشت ام اخوند بوده و مهندس موسوی نمیتونه که من رو فریب بده. این حرفش برای من خیلی جالب بود
جمعه 30 مرداد 1388

mehranmy - ایران - تهران
.. وطن یعنی عرب را چاق کردن.. معلم های خود را داغ کردن.. وطن یعنی خرید تاید و شامپو.. وطن یعنی رئیس جمهور هالو.. وطن یعنی صف نون و صف شیر .. وطن یعنی همش درگیر درگیر.. وطن یعنی همین بنزین، همین نفت. همین نفتی که توی سفره ها رفت .. وطن یعنی که اصلاحات "چینی".. وطن یعنی که روی خوش نبینی .. وطن یعنی همین آیینه دق .. وطن یعنی خلایق هر چه لایق7
جمعه 30 مرداد 1388

shayan2uk - انگلیس - هال
*ali* - ایران - تهران . مرجعیت اعلام کردنی ٬ خود مقلدین با خواندن رساله هایشان انتخاب میکنند که از ایشان تقلید کنند که البته من به این چرندیان اعتقاد ندارم فقط همینمان مونده بدونیم با کدوم پا وارد ....اح بشیم.
جمعه 30 مرداد 1388

peran33_mar - انگلیس - لستر
سید رضا علوی تبار ـترکیه ـ انکارا خوب گفتی ممنون.من مخالف این رژیم خونخوارم ولی باید به مقدسات همدیگه احترام بزاریم.درسته اینا به اسم اسلام هر کار کثیفی انجام میدن ماکه میدونیم مشکل اصلی اونا هستن نه اسلام.
جمعه 30 مرداد 1388

khodemanitar - انگلستان - ابدین
شما فقهای به اصطلاح شیعه روی اخوند های مسیحی رو که بهشت می فروختند رو سفید کردید. خوشم میاید که هر چیزی ضدش از تو خودش میاد بیرون. یک یهودی ظرف 4 سال چنانتون کرد که خودتونم دیگه به اصل قضیه دین شک دارید.
جمعه 30 مرداد 1388

mohammad.moein - انگلستان - لندن
درود بر صانعی!!
جمعه 30 مرداد 1388

shayan2uk - انگلیس - هال
. lionking - انگلیس - لندن . با سلام ٬ . منظورش از این گفته اینه که تصور نشود حمایت ایشان از مهندس موسوی. به دلیل ساده لوحی ایشان بوده و یادآوری سه پشت خود نیز بیانگر شخصی است که انقدر مار خورده افعی شده و نمیتوان به راحتی سرش کلاه گذاشت.
جمعه 30 مرداد 1388

*ali* - ایران - تهران
shayan2uk - انگلیس - هال :. بله عزیزم همینطو کیلویی نیست که منم فردا ادعای فتوا کنم! جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نام 6 نفر رو به عنوان مراجع ((جایز التقلید)) معرفی کرده. البته منظور بنده بیشتر این است که با اظهارات و فتاوای عجیب و غریبی که ما از این فرد شاهد بودیم با نامگذاری ایشان به عنوان مرجع در واقع به جایگاه مرجعیت توهین کردیم.درضمن اون مطلب دوم هم که گفتین علاوه بر کمبود ادب کمبود اطلاعات شما رو از دین اسلام محرز کرد چون اون هم دلیل دارد.
جمعه 30 مرداد 1388

saeed1 - کانادا - تورونتو
Koorosh e kabir - انگلستان - ناتینگهام. من نمیدانم شما در انگلستان کار حرفه ای میکنید یا درس میخوانید. هر کدام از اینها که باشید در محیط علمی یا کاری و کلا در اجتماع اولین چیزی که به مردم یاد میدهند اینست که بیاناتشان نبایستی حاوی توهین به هیچ دین یا مرام یا کشور یا اقلیتی باشد. مشکلات ایران دلایل زیادی دارد و ساده ترین راه برای راحت کردن خود و سلب مسیولیت اینست که آنها را به گردن وقایای تاریخی بیندازیم. یعنی کاری که شما میکنید !
جمعه 30 مرداد 1388

Bare hasti - المان - ّّهامبورگ
تنها حسنی که این رژیم اسلامی داشت این بود که چهره واقعی این اخوندها را نشان داد یعنی چهره واقعی دین را نشان داد حالا هی بگویید دین واقعی این نیست باور کنید همین است ...
جمعه 30 مرداد 1388

abiabi - انگلستان - لندن
میگم فردا روز سر خامنه ای و لباس شخصیها را میزاریم زیر گیوتین و بعد میگیم سکته قلبی کردن
جمعه 30 مرداد 1388

7-aseman - اتریش - وین
صانعی دروغ نگفته .شکی در حرفش نیست محمود اصلا بته نداره
جمعه 30 مرداد 1388

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
دکتر کردان جعل مدرک حرامزادگی احمدی نژاد را ( طک زیب) کرد.
جمعه 30 مرداد 1388

ardesheer - امرپکا - نپو پورت
mohsen_raja - ایران - تهران منم از دسته چهارمم
جمعه 30 مرداد 1388

مبین.رشت - ایران - رشت
lionking - انگلیس - لندن. ای.... احمق اول حرفتو تو دهانت مزه مزه کن بعد بده بیرون،تو کی هستی که در مورد اسلام نظر بدی تو ....میکنی که به اسلام توهین میکنی ....
جمعه 30 مرداد 1388

iliya behniyaFAR - ایران - اصفهان
بگذارید هر چه قدر که می خواهند تو سر رو کله ی هم بزنند شکاف در بین مسئولین ج.ا.ا بیشتر باشه بهتره
جمعه 30 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
کاربران دین ستیز!. با توهین فقط بی فرهنگی خود را نشان میدهید.***sourena1b اسلام با توهین به عقاید بت پرستان هم مخالف است چه برسد به توهین به ادیان.
شنبه 31 مرداد 1388

Koorosh e kabir - انگلستان - ناتینگهام
سعید جان /کانادا/ تورنتو: از اینکه لطف کردی و نظر منو خوندی و نظرتو دادی ممنونم.اما عزیز دل باید بگم که اولین چیزی که بنده توی غرب یاد گرفتم همین فرمایش شما درباه احترام گذاشتن به دیگران از هر حیثی هستش. ولی دینه اسلام و مخصوصا مذهب شیعه از نظر من جزوش محسوب نمیشه. من اینو قبول دارم که مشکل از خودمونه که گوله یه مشت چرندیات رو میخوریم ولی قبول کن که زمینه اش هم هست که متاسفانه بعضی مردم ساده لوحمون رو به خرافات کشیده که به جای اینکه حقشون رو بگیرن دست به دامن اصغر و اکبر و غیره میشن تا حاجتشون رو بگیرن. من به شخصه تا زمانی که چیزی مثل دین هستشو مردم رو به بیراه میکشونه خصوصا اسلام و چرندیاتش نمیتونم که ساکت بشینم و چیزی نگم چون اون رو به عنوانه یکی از مهمترین عوامل نابودی کشورم میدونم.شما رو نمیدونم ولی خیلی ها رو به عنوان مثال مثل خودم راهی غربت کرده امیدوارم شما درد منو و خیلی های دیگرو نداشته باشی . عزت زیاد.
شنبه 31 مرداد 1388

sorna shaheni - شیلی - لاسرنا
من هر کجای دنیا باشم کشورم را دوست دارم و آن را به یک مشت خارجی نمی فروشم. به تمام مراجع تقلید هم احترام می گذارم و حکومت ایران را بهتر از همه کشورهای خارجی می دانم.و امیدوارم که مشکلات پیش آمده هم زودتر حل شود.
شنبه 31 مرداد 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
نباید به روحانیت و امامان و مقدسات توهین کرد.باید.....و .... اینها را یکی کرد.به امید ان روز
شنبه 31 مرداد 1388

fredoparto - انگلستان - آکسفورد
تا قبل از انقلاب (ببخشید شورش) 57، اگر کسی کوچکترین اشاره ای به مذهب و مراجع مذهبی می کرد فوراً کلمه استغفرالله را بر زبان می آورد اما بعد از این که این جانوران بر ارکیه قدرت لم دادند و ذات کثیف و پلیدشان را رو کردند تازه مردم سر عقل آمدند (به استثنای غیر انسانهای خود فروخته و وابسته ای که بخاطر یک کیلو برنج و یک حلب روغن نباتی همه چیز خود را زیر پا گذاشتند، حتی شرف خود را) و فهمیدند چه کلاه بزرگی سرشان رفته و گول کسانی را خوردند که کت مافیا را از پشت بسته اند. کثافتهائی که مملکت آباد و پاک ایران زمین را که مظهر احترام در دنیا بود به خرابه ای تبدیل کردند که حتی کشورهای پابرهنه پشیزی برای ایران و ایرانی قائل نیستند. آنوقت این حضرت متعال صانعی صدایش در میآید که چرا مردم به مذهب و این حضرات توهین می کند. آیا باید غیر از این باشد؟ اکر می گوئید بله، مالاسیدی!
شنبه 31 مرداد 1388

fredoparto - انگستان - آکسفورد
بیش از هزار و چهارصد سال است که این حقه بازان مغز مردم را از حلال و حرام و مستحب و مکروه پُر کرده اند، اما شکنجه و کشتار خود را بر حق می دانند و روزی هفده بار دولا راست هم می شوند. آیا کسی که تمام عمرش را صرف این کند که وقتی وارد توالت می شود اول پای چپش را بگذارد بعد پای راستش را، پنیر بخورد یا نه چون مکروه است، و هزاران چرندیات دیگر. آنوقت انتظار دارید اینها در این مملکت پیشرفت کنند؟ کسی که بالای ممبر می رفت و با کشتن اما حسین و ائمه دیگر یک تومان می گرفت و حالا با ارقام چند صد میلیارد دلاری سر و کار دارد بزودی جا خالی می کند؟ این عجایب مریخی حاضرند چرندیات خود را تحویل مشتی آدم ابله و بیسواد بدهند و اسم آنها را بگذارند امت حزب الله تا یک روز بیشتر حکومت کنند. اما مردم شرافتمند را شکنجه می دهند و می کشند و اجازه سوگواری به خانواده شان هم نمی دهند تا درس عبرتی برای بقیه باشد. فعلاً ثابت کردندکه جهالت پیروز است. باید فاتحه خواند بر اسلامی که اینها سال 57 وارد کردند و سی سال است که صادر هم می کنند. مرگ بر هر چی فاشیست اسلامی است.
شنبه 31 مرداد 1388

alberto1330 - انگلستان - لندن
من عقیده دارم که هر کسی می تواند برای خودش یک انسان واقعی باشد. مهم نیست چه دینی دارد. متأسفانه بعضی از مسائل را به زور در مغز ما فرو کرده اند از جمله این که فقط مسلمانان هستند که به بهشت می روند مهم نیست اگر بمب به خودش ببندد و عده ای انسان بیگناه را به قتل برساند. مهم نیست اگر پنج بار در روز نماز می خواند. مهم نیست اگر سر مردم را کلاه می گذارد و یا به ناموس مردم تجاوز می کند، اما مکه می رود، حاجی می شود و در عوض وسائل خانه از عربستان می آورد و پول گمرکی نمی دهد و جلوی در و همسایه از احترام خاصی برخوردار است، مردم بیگناه را شکنجه می کند و می کشد اما مسلمان است و مستقیم به بهشت می رود. اما غیر مسلمان چی؟ مکه راهش نمی دهند چون خدای مسلمان خدای او نیست. به انسانهای مستمند کمک می کند، بیمارستان می سازد، کسی را شکنجه نمی دهد، در انتخابات روراست تر است و به قوانین اجتماعی، حقوقی احترام می گذارد، مهم نیست چون مسلمان نیست و ویزیگیهای مسلمانان را ندارد مستقیماً به جهنم می رود. دیگر چی؟
شنبه 31 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
Koorosh e kabir - انگلستان - ناتینگهام . مهم نیست که نظر شما چیه. مهم اینه که هر نظری دارید باید به قوانین کشوری که در آن زندگی میکنید احترام بگذارید. اگر قرار بود هر کس به نظر شخصی خودش عمل کنه که دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشد.
یکشنبه 1 شهریور 1388

fredoparto - انگلستان - آکسفورد
ایران 65 میلیونی چند صد آیت الله مفتخور و هزاران امام .. گشاد دارد و چند میلیون هم امت بیکار حزب الله پشت سرشان نماز می خوانند. نقش این آیت الله ها و امامان، منظورم امامان مساجد است، چیست؟ کار این حضرات باید ارشاد مردم به راه راست و کمک به مستمندان باشد، البته این فلسفه ای است که وقتی کوچک بودیم به ما تزریق کرده اند و الا یکی باید خود اینها را ارشاد کند. اما آیا اینطور است؟ اینها در این سی سال فحشا، سرقتهای مسلحانه، کلاهببرداریها، فساد در ادارات و رشوه خواری را در تمام سطوح جامعه توسعه داده اند. اما خوشحال هستند و به رهبریت خود افتخار می کنند چون یک حکومت به قول خودشان اسلامی بر حق بنیاد کرده اند و تعداد صفرهای موجودی حسابهای بانکی خود را افزایش داده اند. پولهائی که متعلق به تمام مردم ایران است. مملکتی را می چرخانند که تورم بیداد می کند وتازه دم از مستضعف هم می زنند. لطفاً به ما بگوئید این مستضعفین چه کسانی هستند بجز خودتان؟ این را می گویند حکومت شتر گاو پلنگ.
یکشنبه 1 شهریور 1388

Koorosh e kabir - انگلستان - ناتینگهام
بلو استار: من اصلا نمیفهمم تو چرا مثل قاشق نشسته (دقیقا براندازته) خودتو انداختی وسط. همین نظری که دادی نشون میده کی هستی و چی هستی.
یکشنبه 1 شهریور 1388

ساعت 12 - ایران - تهران
خاک بر سر کلیه مراجع جزام که بیکارند و مثل زالو از خون مردم ارتزاق می کنند
یکشنبه 1 شهریور 1388

fredoparto - انگلستان - آکسفورد
امروز اخبار بی بی سی و آی تی اِن اعلام کردند که تعدای ضمن عبور از مزرعه ای مورد حمله گله های گاو که همراه با گوساله هایشان مشغول چرا بودند قرار گرفتند و زیر لگدشان له شدند و تعدای هم زخمی، از جمله دیوید بلانکت وزیر کشور سابق انگلستان. توجه مردم شریف ایران را به این موضوع جلب می کنم که هرگز سعی نکنید به محل مسکونی خامنه ای و احمدی نژاد و دار و دسته اش نزدیک شوید چون به سرنوشت این عده مردم بیگناه دچار خواهید شد. جناب گاو من واقعاً عذر می خواهم که تو را با رهبران ایران مقایسه کردم چون تو لااقل شیر و گوشت انسان را تأمین می کنی.
دوشنبه 2 شهریور 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.