خیابان نواب دوباره فرونشست - تکذیب شهرداری، نگرانی مردم

خیابان نواب دوباره فرونشست - تکذیب شهرداری، نگرانی مردم

درحالی که مسوولان شهرداری تهران اخبار فرونشست مجدد خیابان نواب را پی درپی تکذیب می کنند اما شاهدان عینی و کسبه محل در تماس با دفتر روزنامه اعتماد، این خبر را تایید کردند. یکی از کسبه محل درباره نشست مجدد این خیابان به خبرنگار «اعتماد» گفت؛ پس از آنکه خیابان در هفته گذشته فرونشست، شهرداری برگه یی به کسبه محل تحویل داد که بر اساس آن باید تا 48 ساعت کلیه اجناس خود را تخلیه می کردند، در غیر این صورت مسوولیت همه عواقب آن با خود کسبه است در حالی که شهرداری موظف است بعد از اعلام اخطار، شرایط را برای این تخلیه فراهم کرده و به کسبه کمک کند یا حداقل خسارت و ضرر و زیان وارده را جبران کند.

وی با تاکید براینکه جابه جایی اجناس و تخلیه فروشگاه ها با این سرعت امکان پذیر نیست، این موضع شهرداری را برای شانه خالی کردن از مسوولیت خود دانست و افزود؛ در حال حاضر ساختمان های اطراف اینجا ترک برداشته و پی ساختمان ها از بین رفته است و در حالی که دو روز پیش بازهم گودالی در این منطقه ایجاد شده، شهرداری با تکه کاغذی که به دست ما داده از بار تمام مسوولیت های خود شانه خالی می کند.

این شهروند تهرانی سوال بجایی از مسوولان شهرداری پرسید؛ «چرا باید به علت برخی کارهای غیرکارشناسی شهروندان متضرر شوند و شهردار تهران به جای چاره جویی این اتفاق را به بداخلاقی ها و مسائل سیاسی مرتبط کند؟»

با همه این اتفاقات شهرداری همچنان از موضع خود دفاع می کند و روز گذشته معاون فنی و عمرانی شهرداری اساساً خبر فرونشست مجدد خیابان نواب را تکذیب کرد و به شهروندان تهرانی نوید داد که «عملیات مستحکم سازی در محل فرونشست در حال انجام است و جای هیچ نگرانی از بابت فرونشست دوباره وجود ندارد.»

شاهدان عینی می گویند با اینکه دستگاه های تزریق بتون از همان روزهای اول مشغول به کارند اما خیابان همچنان نشست می کند. اما احمد دنیامالی با این اخبار مخالف است، چرا که «به دلیل حضور مستمر ماموران شهرداری در محل فرونشست خیابان نواب همه امور تحت کنترل است و جای هیچ گونه نگرانی برای فرونشست مجدد نیست.»

با وجود همه این واقعیت ها شهرداری همچنان بر طبل سیاسی کاری می کوبد و این مسائل را به مخالفت های سیاسی مرتبط می داند. این موضع بعد از اظهارات صریح شهردار تهران روز گذشته بازهم از طرف معاون عمرانی اش تکرار شد؛ «برخی جریان های سیاسی به دنبال آن هستند تا نتایج عملکرد مدیریت دینی و جهادی شهرداری تهران را با جریان سازی های جناحی در ذائقه مردم تلخ کنند.»

خیابان نواب فرونشست، یک نفر در این حادثه کشته شد و شورای شهر صراحتاً اعلام کرد مقصر این اتفاقات شهرداری است ، اما بازهم معاون شهرداری تهران معتقد است؛ «در مقاطع نزدیک به بهره برداری بسیاری از مهم ترین طرح های ملی، جریاناتی تلاش می کنند با غلبه دادن حاشیه بر متن، نگران کردن و برهم زدن احساس امنیت شهروندان، دستاوردهای ملی را زیر سوال ببرند.»

احمد دنیامالی بحق این مساله را یادآور شد که «شهروندان نیاز به امنیت دارند» اما در ادامه ریزش تونل توحید و وضعیت خطرناک اهالی این منطقه را این گونه تفسیر می کند؛ «این برخلاف مصالح ملی است که بخواهیم با طرح موضوعات بی پایه و اساس احساس امنیت مردم را خدشه دار کنیم.»

معاون عمرانی شهردار تهران در پاسخ به اینکه پس از آنکه در روزهای گذشته همواره از امنیت منطقه خبر داده اما بازهم این خیابان فرونشست مدعی شد؛ «شهر محل زندگی مردم است و القای این شایعه که مردم در محل زندگی خود امنیت ندارند موضوعی است که حتی می تواند مورد توجه نهادهای مسوول در این حوزه نیز قرار گیرد.»

iraniii - ایران - ارومیه
واسه اینا چه فرقی میکنه که مردم چطوری بمیرن!حالا یا زیر شکنجه یا تو نشست خیابون
جمعه 30 مرداد 1388

iran-azad - ایران - تهران
ملت پر رو شدند والله بنظرم مغازه دارها باید به شهرداری خسارت بدهند چون سنگینی اجناس مغازه هاشون باعث نشست زمین شده
جمعه 30 مرداد 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
با این گند کاری های اینا فکر کنم همین روزها کل تهران نشست کنه و بره توی زمی. اون از آسمون که باید 4 چشمی مواظب باشی یه هواپیمایی یه هلیکوپتری چیزی نخوره توی سرت؛ اینم از زمینش که دم به دقیقه فرو میره و تو رو قورت میده! باید یاد بگیریم همزمان یک چشممون به آسمون نگاه کنه و یک چشم مون به زمین.
جمعه 30 مرداد 1388

iran-azad - ایران - تهران
دیروز شهرداری توی محل به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان قبض هزینه دفع زباله و چند تا هم قبض عوارض خیرات کرد جمعا سیصد چهارصد هزار تومنی می شه طرح بعدی شون هم اینه که می خواهند در هر خونه یک گیت بگذارند که هر وقت می خواهی از خونه ات وارد کوچه شون بشی باید کارت بکشی
جمعه 30 مرداد 1388

beomidepirozi - ایران - تهران
حرومزاده اند حرومزاده . از رییس جمهور پفیور حروم لقمشون یاد گرفتن .حتما بی پدر مادر فکرکرده بعد از ا.ن اون رییس جمهوره. ر..ی دیگه رفتنی هستین کثافتای حرومزاده
جمعه 30 مرداد 1388

haghighatgo - آلمان - برلین
در تونل های متروی زیر زمینی تهران هم احتمال خطر ریزش دارد و تا وقتی چند صد نفر زیر زمین کشته نشوند مسئولان امر از خواب بیدار نمیشوند - لوله های کهنه و پوسیده شبکه آب رسانی تهران که قدمتی بیشتر از 80 سال دارند در بعضی از مناطق شهری نشطی های کم و زیادی دارند که همان به خاک شوئی زیر زمینی در زیر خیابان های پر رفت و آمد کمک میکند و فرو رفتن مقدایر زیاد آب های حرکتی در جوی های خیابانی و نداشتن سیستم فاضلاب شهری همگی در حوادث خونینی در آینده ببار خواهند آورد اداره شبکه آبرسانی تهران و شهرداری تهران نه کارشناس فنی و نه وقت فکر کردن در مورد اینگونه مظالب را دارند کارمندان استخدامی به کاغذ بازی - به صدور قبض پرداختی – چائی خوری – نماز – رشوه گیری و بحث های خصوصی تلف میشود و اگر هم کسی کشته شد او را خدا بیامرزد
جمعه 30 مرداد 1388

peran33_mar - انگلیس - لستر
به امید پیروزی ـایران ـتهران معلوم خیلی دلت از این بی ریشها خون. به امید روز پیروزی.
جمعه 30 مرداد 1388

tehranboy - کانادا - ادمونتون
اول که اسم این یارو خیلی ضایع است مثل خودش وبقیه دولت مردان احمق و بی کفایت این یارو احمد خ...یک راه حل اساسی پیدا کرده و اون اینه که کسئ نه پیاده ونه با ماشین و نه با موتور نباید ز خیابان نواب عبور و مرور بکنه این یارو احمد خ.. ...گفته از مردم اون ناحیه تقاضای انقلابی دارم تا تله کابین انقلاب به نواب راه بیفته صبر انقلابی داشته باشند واگر جاهای دیگر تهران همین اتفاق افتاد برای شهروندان عزیز هرانی همین کار راانجام میدهیم.البته تله کابین کرج به میدان ازادی و شوش به میدان اعدام در حال تمام شدن است و در صد سال اینده شهر وندان میتواند از این تله کابین ها استفاده کنند.با با چه فرقی میکنه یا با ماشین یا با تله کابین....چه علی خواجه چه علی وزیر امور خارجه.
جمعه 30 مرداد 1388

Anti_diktator - ایران - گرگان
اینا میخوان کل ایران رو داغون کنن...بعد میگن رضا شاه چیکار کرد برای این کشور... این همه جاده تو کشور رو شما اسکولها ساختین؟؟؟؟. این تونلهای دل کوه رو شما ساختین؟؟؟؟. یه جاده فیروزکوه رو میخوان گشادتر کنن مثل خر تو گل موندن.... هنوز این جاده کوفتی رو درست نکردن این وزرای در پیتش چه غلطی میکنن؟؟؟. میشینن زیر کولر منچ بازی میکنن؟؟؟؟
شنبه 31 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.