روزنامه گاردین بریتانیا : تاثیرپذیری احمدی نژاد از زهرا رهنورد

روزنامه گاردین بریتانیا : تاثیرپذیری احمدی نژاد از زهرا رهنورد

روزنامه گاردین بریتانیا با چاپ گزارشی به تاثیرات حضور دکتر زهرا رهنورد همسر میر حسین موسوی در کمپین تبلیغاتی میر حسین موسوی پرداخته است .

به گزارش عصر ایران در این مطلب آمده است : " در تاریخ 30 ساله جمهوری اسلامی هیچ گاه سابقه نداشته است که همسر یک رجل سیاسی این قدر به کمپین تبلیغاتی همسرش کمک کرده باشد و دارای نقش سیاسی باشد تا جایی که بسیاری در ایران خانم رهنورد را با میشل اوباما بانوی اول آمریکا مقایسه می کنند.

گاردین می نویسد : " تاثیراتی که رهنورد بر عرصه سیاسی ایران بر جای گذارد آن قدر بود که محمود احمدی نژاد رییس دولت دهم را وادارد تا علی رغم مخالفت طرفداران متعصبش ، 3 زن را به کابینه خود وارد کند . در واقع احمدی نژاد که در جریان رقابت های انتخاباتی هیچ سخنی از به کار گرفتن وزیر زن به میان نیاورده بود ، ایده دو رقیب انتخاباتی اش مهدی کروبی و محسن رضایی را که وعده معرفی وزرای زن را در کابینه شان داده بودند ، " کپی برداری " کرده است .

آسیه امینی فعال حقوق زنان درباره معرفی وزرای زن از سوی احمدی نژاد گفت : " این اقدام احمدی نژاد نتیجه فشارهای مستمر جنبش زنان به نظام حکومتی ایران است " .

گاردین در ادامه در توصیف جنبش زنان ایران می نویسد : " جنبش زنان ایران قدرتمندانه در جریان اعتراضات مسالمت آمیز به نتایج انتخابات نقش خود را ایفا کرد و ندا آقا سلطان تبدیل به نماد این جنبش شد که عکس و فیلم او به سرعت میلیون ها انسان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داد.

Nedaye Melate Mazlum Iran - آلمان - دوسلدورف
بله دیگه ..
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

ehsasoeshgh - سو ئد - گوتنبرک
احمدی نژاد مثل میمون میمونه فقط تقلید می کند
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

nilsa_s - ایران - تهران
احمدی نژاد نیاز به تقلید ندارد.
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

گروهبان قندلی - ایران - مالمو
جمعه چه پرسپولیسی چه استقلالی پیش به سوی استادیوم ازادی
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

بابک - ایران - سبزوار
جمعه چه پرسپولیسی چه استقلالی پیش به سوی استادیوم ازادی. جبهه سیز ایران
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

mash_rajab - ایران - تهران
دولتی که با خون ندا و نداها به قدرت رسید می خواد با این بازی بازیها مردم و به خصوص قشر بانوان کشورمون رو فریب بده ..اما به طور یقین کور خونده ...اون زنهایی که سالهاست در مجلس آخوندی نشستن چه تاج گلی رو سر این ملت زدن که حالا این وزیر خانم ها بخوان بزارن !. .
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

Ezhaq - ایران - تهران
مرگ بر جمهوری اگر اسلامی باشه.
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

arsene lupin - ایران - برزخ
انتخاب زن مهم نیست! این مهمه که چه شخصی انتخاب شده. این قضیه روی دیگه ای هم داره که معمولا این گونه خانم ها حرف گوش کن تر هستن و بیشتر به کار آدم خودرایی چون ا.ن میان...
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

babre mazand - هلند - آمستردام
من هنوز نتونستم متوجه بشم چرا دوستانی که خارج از ایران هستن دارن به بچه های داخل ایران یاداوری هایی میکنن که خودشون نمیتونن انجام بدن مثل شعار در ورزشگاه . پنج شنبه شب بر روی پشت بام ها الله اکبر........ به نظر من ماها اجازه نداریم این چیزها رو بگیم چون خارج از ایران هستیم
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

shahla_mehr62 - ایران - ش
nilsa_s - ایران - تهران . ..............نه بابا ......یعنی شما می گین این شپش چیزی به نام مغز هم داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

anita14 - هلند - دهانهاخ
احمقئ نزاد خر تشریف دارند صلوات
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

shahram khosh maram - ایران - تهران
قسمت اول: من کاملا قبول دارم که زنان در این بیست سال نقش فوق العاده ای در ایران پیدا کرده اند. تا قبل از مشروطه تک و توک افرادی مثل طاهره قره العین و تاج السلطنه دختر ناصرالدین شاه بودند. ولی به نظر من جهش زنان از زمان مشروطه شروع شد. قمرالملوک وزیری٬‌ پروین اعتصامی و بعدها فروغ فرخزاد و سیمین دانشور و .. از جمله انها هستند. بعد از انقلاب برای زنان محدودیتهای اجتماعی زیادی به وجود امد که باعث شد یک عقبماندگی وحشتناک در بعضی عرصه ها به ویژه هنر و ورزش ایجاد شود. رقص تقریبا نابود شد و حیاتش فقط به تعداد انگشت شماری از علاقه مندان در شهرها و تعدادی از ساکنان مناطق دورافتاده که هنوز رقصهای محلی را زنده نگه میدارند بسته هست. خوانندگی خانمها که افراد مشهوری مثل هایده و گوگوش داشتند٬‌ هم سیر نزولی پیدا کرد. در ورزش که ما هیچ مقام اسیایی هم نداشتیم.
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

shahram khosh maram - ایران - تهران
قسمت دوم: ‌این فشارها البته از طرف دیگر باعث شد زنان بیشتر به عرصه های دیگر وارد شوند. بیشتر دنبال علم و سیاست بروند به ویژه که در کانون توجه جهان هم قرار گرفتند. در این مدت علی رغم همه محدودیتها٬‌ زنان بسیاری معروف شدند و به نظر من٬‌ ما در هیچ دوره ای از تاریخمان انقدر زن معروف و شاخص نداشتیم. از شاعران ما سیمین بهبهانی و مریم حیدرزاده (‌من خیلی از حیدرزاده خوشم می اید)٬‌ از فعالان و اندیشمندانمان شیرین عبادی٬‌ انوشه انصاری٬ و افراد متعددی که مقامهای المپیاد را اوردند و افرادی مثل حقیقت جو و روزنامه نگارانی مثل مسیح علی نژاد و .. را میشود نام برد. در سینما هم سمیرا و حنا مخملباف٬‌ مرضیه مشکینی٬‌نیکی کریمی٬ بنی اعتماد٬‌ سوسن تسلیمی و.. معروفیت جهانی پیدا کرده اند. به نظر من خانم رهنورد هم به عنوان ادمی که روش فکری مستقل خود را دارد و در این چند ماه ثابت کرده که ادم باجرات و مقاومی هست٬‌ شایسته احترام هست. من رهنورد را در بین همسران مقامات ایران در این سی سال٬‌از همه شاخص تر میبینم. به نظر من انتخاب وزیر زن با هر دلیل و بهانه ای که باشد٬‌ خودش یک گام مثبت هست.
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز
mash_rajab - ایران - تهران. دولتی که با خون ندا و نداها به قدرت رسید می خواد با این بازی بازیها مردم و به خصوص قشر بانوان کشورمون رو فریب بده ..اما به طور یقین کور خونده ...اون زنهایی که سالهاست در مجلس آخوندی نشستن چه تاج گلی رو سر این ملت زدن که حالا این وزیر خانم ها بخوان بزارن !. درود هم میهن! درست اونچه رو که میخاستم بگویم شما گفتید، سپاس بیکران. پیروز باشیم!
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

piroz - ایران - تهران
درود بر این شیر زن لر
پنج‌شنبه 29 مرداد 1388

NAZANIN 2009 - ایران - ارومیه
نکنه اون رفتارها و اون وحشیگریهاىگشت ارشادش با زن و دخترای مردم یادش رفته؟که حالا با اوردن 3 تا عفریته زنا و دخترامون همه رو از یاد ببر ن و به این روانی به به و چه چه بگن؟کور خوندی روانی زنا و دخترای ایران ازت متنفرن . اوردن این 3 تا کله پوک مثله خودت هیچی چیزی روعوض نمیکنه تو کله پوکت فرو کتن
پنج‌شنبه 29 مرداد 1388

naslesookhteh - ایران - تهران
احمدی نفاق با هر مردی صحبت کرد آنها قبول به همکاری نکردن و از طرفی با انتخلب وزیر زن یعنی خود احمدی نفاق عهده دار وزارتخانه است و در آخر مگه در دولت احمدی نفاق مرد هم وجود داره؟
پنج‌شنبه 29 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
مهم اینه که در قوانین و امور اجرایی عدالت بین زن و مرد رعایت بشه وگرنه با وجود بی عدالتی همه کابینه هم زن باشند چیزی عوض نمیشه. ضمن اینکه اصلا این دولت مشروعیت نداره و فکر نکنم بیش از یکسال دوام بیاره. حالا هر خری میخواد بره تو کابینه. راستی! عزیزان داخل ایران! شنبه یادتون نره. روز شنبه از مراجعه به ادارات دولتی و انجام کارهای اداری حتی الامکان خودداری کنید. البته کارمندان باید بروند. هدف اینه که در این روز ادارات دولتی ارباب رجوع نداشته باشند. لطفا اطلاع رسانی کنید.
جمعه 30 مرداد 1388

behro0z - ایران - ایران
babre mazand - هلند - آمستردام . . دمت گرم...مثل بقیه نیستی که خودشون راحت نشستن اونور اب...ما رو می فرستن جلو....اگر هم نریم میگن خاک تو سر ترسوت.... البته ما که میریم اگه خدا بخواد. یا حسین ... میر حسین. خدایا از شر ضلم های محمود و حامیانش به تو پناه می برم
جمعه 30 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.