بستری شدن دو فعال؛ آزاد شدن دو زندانی دیگر

بستری شدن دو فعال؛ آزاد شدن دو زندانی دیگر

گفته می شود که مقام ها اعتصاب غذای آقای زیدآبادی را به زور شکسته اند

وبسایت های مخالف در ایران گزارش می دهند که احمد زیدآبادی و فیض الله عرب سرخی، دو فعال سرشناس ناراضی که تحت بازداشت بوده اند به علت وخامت حال بستری شده اند.

سایت نوروز وابسته به جبهه مشارکت نوشت که آقای عرب سرخی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی چند روز قبل پس از خودداری از حضور در دادگاه، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

بنابه این گزارش آقای عرب سرخی پس از بستری شدن در درمانگاه اوین به سلولش بازگردانده شد، اما اکنون به علت وخامت حال به بیمارستان نظامی بقیه الله اعظم که تحت کنترل سپاه است منتقل شده است.

از سوی دیگر به گزارش "موج سبر آزادی" از وبسایت های نزدیک به اصلاح طلبان، احمد زیدآبادی روزنامه نگار و رهبر سابق دانشجویی نیز که از 10 روز پیش - پس از حضور در دادگاه - در اعتصاب غذا بود روز دوشنبه وادار به ترک اعتصاب شد.

به نوشته این سایت حال آقای زیدآبادی ناگوار است و او بستری شده است. با این حال به محل بستری شدن وی اشاره ای نشده است.

این دو فعال جزو یک گروه شامل بیش از 100 چهره برجسته مخالف هستند که از 18 روز پیش تحت محاکمه قرار گرفتند. اتهام آنها تلاش برای "براندزی نرم" است اتهامی که اصلاح طلبان بی پایه می خوانند.

این افراد پس از انتخابات جنجالی 22 خرداد که محمود احمدی نژاد در آن برنده اعلام شد بازداشت شده اند.

روز سه شنبه همچنین گزارش شد که هاله سحابی و کاوه مظفری آزاد شده اند.

به گزارش نوروز هاله سحابی، عضو مادران صلح، 14 مرداد ماه در میدان بهارستان دستگیر شده بود و در طول این مدت هیچ ملاقاتی با خانواده خود نداشت.

بنابه این گزارش کاوه مظفری، عضو کمپین یک میلیون امضا و پژوهشگر که در 18 تیرماه در حوالی میدان انقلاب دستگیر شده بود، نیز پس از 40 روز آزاد شده است. بازداشت او در خیابان در حالی صورت گرفت که تنها دو هفته از آزادی او می گذشت.

پیشتر نیز گفته شد علی اصغر خدایاری عضو جبهه مشارکت و استاد دانشگاه آزاد شده است.

shahram khosh maram - ایران - تهران
معلومه هنوز ویروسهای کشنده درزندانها هستند. من برای اقای زیدآبادی به خاطر پایداری روی حرفش خیلی احترام قائل هستم و امیدوارم تغییرات جدید در قوه قضائیه باعث شود که با زندانیان که بسیاری از انها از اندیشمندان سیاسی ما هستند٬‌رفتاری انسانی و در خور انها صورت گیرد. رفتاری که حداقل با همان اسلامی که دولت تبلیغش را میکند جور در بیاید. اگر چه بعید میدانم. به امید پیروزی مردم و ازادی همه زندانیان سیاسی و تنبیه عاملان رفتارهای غیرانسانی و غیراخلاقی.
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

آریامهرسبز - ایران - ایران
دوستان مانع هر موفقیتی اول ترس و دوم ناامیدی هست. میخواستم پیشنهاد بدم که بعداز دادن یک استراحت به مزدوران رژیم حالا دوباره نوبتش هست که صدای ملت رو یک بار دیگه بشنوند . دوستان جمعه ورزشگاه ازادی بهترین موقعیت برای یک تجمع سبز هست. 1- برای اینکه امکان تجمع کردن از هرجایی دیگر راحتر هست. 2- بدلیل پخش مستقیم از ماهواره راحتر میشه صدای اعتراض رو به تمامی مردم رسوند. 3- امکان برخورد به خاطر پخش زنده کمتره اگر هم برخوردی بشه انعکاس بیشتری خواهد داشت. 4- اگر یکصد هزار نفر یکصدا برن ازادی مطمئنن نمیتونن همه رو بازداشت کنند. 5- ازین قضیه فوتبال دوستان ضرری نمیکنن چون در نهایت یه مدتی بازیهای استقلال و پرسپولیس بدون تماشاگر برگزار میشه و دوستان فوتبال میتونن از تلوزیون بازی رو ببین این دئولت که هر هفته از فروش 40تا 50 هزار بلیت محروم میشه واین یک ضربه اقتصادیه.
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

آریامهرسبز - ایران - ایران
درضمن دوستان فوتبال هر هفته و هرسال هست). 6- ممکن بعضی از لیدر ها با گرفتن پول اخلال ایجاد کنن باید همه لیدر باشیم. 7- با این حرکت شاید بقیه دوستان شهرستانی هم به غیرت بیان خودشونو تکونی بدن. پس جمعه همه باهم یکصد هزار ایرانی سبز در فرزشگاه ازادی با نامد سبز باشعار های . یاحسین میرحسین. مرگ بر دیکتاتور. در ضمن از قطبی خائن هم فراموش نشه (بعلت حضور در مراسم تنفیض). نباید بزاریم خون ندا و سهراب و مهدی ....ها پایمال بشه. به امید پیروزی
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

nazanin 2009 - ایران - ارومیه
درود بر عرب سرخی که در مقابل این شکنجه گران و تجاوزگران مقاومت میکنه!
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

bashoma - هلند - دلفت
من با اریامهر سبز موافقم.کار خیلی خوبیه.حالا که اونا ورزش رو هم وارد سیاست کردند مردم هم باید فرصتها رو غنیمت بشمارن روز جمعه ورزشگاه ازادی را به میدان گرفتن حقمون از این مزدورها تبدیل کنند.
چهار‌شنبه 28 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.