روزنامه اعتماد ملی توقیف موقت شد

روزنامه اعتماد ملی توقیف موقت شد

آقای کروبی درگیر جنگ لفظی تندی با محافظه کاران شده است

روزنامه اعتماد ملی یکی از صریح اللهجه ترین روزنامه های منتقد دولت به صاحب امتیازی مهدی کروبی، از سوی دادستانی تهران موقتا توقیف شده است.

به گزارش "سحام نیوز" پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی به دبیر کلی مهدی کروبی، این دستور را نماینده دادستانی تهران ابلاغ کرده است.

حسین کروبی پسر مهدی کروبی به "سحام نیوز" گفت: "شب گذشته (یکشنبه شب) نماینده دادستانی با حضور در چاپخانه روزنامه اعتماد ملی توقیف موقت این روزنامه را اعلام کرد."

وی گفت علت توقیف روزنامه، چاپ نامه ای است که آقای کروبی در پاسخ به انتقادهای تند اخیر از خود نوشته بود اما نگفت که توقیف فقط یک روزه است یا ادامه خواهد داشت.

آقای کروبی اخیرا در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان، از وجود شایعاتی درباره تجاوز به دختران و پسران بازداشت شده در جریان درگیری های بعد از انتخابات ریاست جمهوری در بازداشتگاه ها خبر داده بود و از آقای هاشمی خواسته بود این موضوع را پیگیری کند.

آن نامه با واکنش تند تعدادی از سیاستمداران محافظه کار از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس ایران روبرو شد که این موضوع را تکذیب کرد.

همچنین در جریان نماز جمعه گذشته، ائمه جمعه تعدادی از شهرهای بزرگ ایران به شدت به آقای کروبی حمله کردند و تعدادی از آنها خواستار محاکمه او شدند.

آقای کروبی روز یکشنبه در تازه ترین واکنش به انتقادها از آن نامه گفت "با این تهمت ها و فحاشی کردن ها" از میدان کنار نمی رود.

وی حتی رفتار حکومت جمهوری اسلامی با مخالفان را بدتر از زمان حکومت پهلوی عنوان کرد.

او گفت "در عرض چند روز تعدادی کشته شده و برخی آسیب دیده اند به طوری که دندان ها و سرها شکسته شده است و حتی چشمانی کور شده و برخی تحت شکنجه ها جان باخته اند."

او مسائل مطرح شده درباره احتمال تجاوز جنسی به پسران و دختران در زندان را حاصل بعضی شنیده ها از جمله از طرف "آشنایان خود" عنوان کرد و گفت که مدعی نشده است که چنین اتفاقی حتما روی داده، بلکه خواهان تحقیق در این باره شده است.

حسین کروبی، ساعاتی پیشتر در گفت و گو با بخش فارسی بی بی سی به نقل از پدرش گفت که آقای کروبی می گوید: "اگر این هتاکی ها پایان یابد و بازداشت شکنجه گران و کسانی که مرتکب جنایت شده پیگیری شود، من (مهدی کروبی) دیگر سکوت می کنم و کار را به دست مسئولان قضایی می سپارم. در غیر این صورت در روزهای آینده به افشاگری ادامه خواهم داد."

حسین کروبی در پاسخ به اینکه که آیا تجاوز به دختران و پسران در زندانها برای پدرش مسجل است، گفت که کسانی بودند که مورد تجاوز قرار گرفته اند و به آقای کروبی دیدار کرده اند.


روزنامه اعتماد ملی توقیف شد + عکس صفحه اول آخرین شماره


دستور شبانه نماینده دادستانی تهران و با حضور وی در چاپخانه در ساعات آغازین بامداد دوشنبه (26 مرداد ) روزنامه اعتماد ملی رسما توقیف شد .به گزارش خبرگزاری سایوک به نقل از سحام نیوز ، حسین کروبی با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار سحام گفت: شب گذشته نماینده دادستانی با حضور در چاپخانه روزنامه اعتماد ملی توقیف موقت این روزنامه را اعلام کرد.
فرزند مهدی کروبی علت توقیف روزنامه را چاپ نامه کروبی در پاسخ به هتاکی های صورت گرفته نسبت به وی دانست. لازم به ذکر است که ساعاتی پیش مهدی کروبی متن ناگفته هایی را در باب مرگ ترانه موسوی در پایگاه حزب اعتماد ملی به نشر رسانده بود و قرار بود همین متن به صورت کامل در روزنامه دوشنبه صبح نیز به نشر برسد . عکس زیر نمایه ی صفحه نخست آخرین شماره اعتماد ملی است که با توقیف روزنامه به روی دکه ها نخواهد رفت .

ayate_sheitani_hamburg - المان - هامبورگ
روز چهارشنبه و پنج شنبه در چهلم شهدای 18 تیرماه تجمعاتی در سراسر کشور برگزار خواهد شد :تهران (میدان ولیعصر – میدان ونک – میدان سرو – پل گیشا – میدان صادفیه – فلکه دوم تهرانپارس – میدان هفت حوض – بازار دوم نازی آباد – میدان خراسان ) … شیراز : فلکه گاز ( بلوار ملاصدرا – فلکه نمازی ) …. مشهد : فلکه تقی آباد ( بلوار سجاد ، پارک ملت) … اصفهان : هتل پل (چهارراه نظر ) … تبریز : میدان ولیعصر ( میدان دانشسرا –میدان قونقا ) … گرگان : خیابان شالیکوبی ( بلوار ناهارخوران )… اهواز : فلکه سوم کیانپارس ( زیتون کارمندی – چهارراه نادری)… ارومیه : خیابان خیام ( میدان مرکزی )… یزد : پارک آزادگان ( میدان اطلسی )… بندرعباس : مقابل مجتمع ستاره جنوب ( میدان ولیعصر)… رشت : سبزه میدان ( میدان لاکانی – پارک شهر )… بوشهر : میدان امام ( خیابان مطهری)… اراک : میدان باغ ملی ( دروازه تهران)… کرمانشاه : میدان مصدق ( چهارراه جوانشیر)… قم : میدان سعیدی ( میدان مطهری)… قزوین : میدان عارف قزوینی (میدان آزادی)… اردبیل : میدان آزادی (چهارراه امام)… همدان : میدان بوعلی (میدان امام)…
دوشنبه 26 مرداد 1388

p.h - هند - پونه
خیلی احمقن .. همین .. اینده رو نمیبینن .. خداشون بهشون رحم کنه
دوشنبه 26 مرداد 1388

kamia1 - المان - کلن
تا کئ میخوان به این شکل ادامه بدن؟ هیتلر هم همین کارها رو کرد. نتیجه: اخر سر دست به خودکشئ زد!!! کلن
دوشنبه 26 مرداد 1388

sara-j - سوید - استگهلم
متاسفم واسشون روزنامه رو توقیف می کنن سایت های خبری رو که نمی شه توقیف کرد به هر حال مردم به طریقهای دیگه اخبار رو دنبال می کنن
دوشنبه 26 مرداد 1388

alinader - ایران - تهران
درود بر شرفت شیخ میدونم خیلی از حرفهایی که راجب تو گفته میشد دروغ بوده ولی چنانچه اگر راست هم بوده باشه با عملکرد یکسال اخیرت همشو تو اذهان مردم پاک کردی
دوشنبه 26 مرداد 1388

garfild - ایران - تهران
کثافتاااااااااااااااااااااااااااااااااااا دولت از بالا تا پائینش عقده ایه و کسانی هم که گند زدن همه جوره می خوان فضا رو بسته تر کنن
دوشنبه 26 مرداد 1388

armita100 - ایران - تهران
من که قبلا از کروبی بدم می اومد اما حالا من او را خیلی دوستش دارم. زنده باد کروبی به امید مرگ و نابودی حکومت دیکتاتور و مرگ بر علی گدا دست چلاق و دستیارنش
دوشنبه 26 مرداد 1388

shahla_mehr62 - ایران - ش
سید طاهر - ایران - تهران . . بوی تعفنت سایتو برداشته . مزدور آدم کش برو تو سایتهای ارباب آدم کشت نظر بده ........... این سایت متعلق به ایرانیان آزادیخواه و وطن پرسته نه ...اده هایی مثل تو
دوشنبه 26 مرداد 1388

7-aseman - اتریش - وین
محمود و رهبر و بقیه ی سران جانی اگه ریگی به کفشتون نبود دلیلی نداره بگیرید و ببندیدو بکشید . همه میدونند دیگه شماها چه مغلول و طالبانی دزد و قاتل هستید
دوشنبه 26 مرداد 1388

beomidepirozi - ایران - تهران
دمش گرم ولی سگ زرد برادر شغاله
دوشنبه 26 مرداد 1388

$persian$ - ایران - تهران
مرگ بر دیکتاتور
دوشنبه 26 مرداد 1388

mhs - ایران - رشت
توی لینک زیر مجری شبکه سی ان ان؛ به نقل از نماینده قدیم آمریکا در سازمان ملل میگه که اسراییل تا آخر امسال به تجهیزات هسته ای ایران حمله خواهد کرد: https://www.youtube.com/watch?v=OZbl14XqlgM
دوشنبه 26 مرداد 1388

Democratic-Iran - امریکا - نیویورک
مرگ بر خامنه اى جلاد و مزدورن کثیفش. ترسوهاى حیوان صفتى که حتى جرات شنیدن ذره اى حرف حق و انتقاد را ندارند. خوش باشید و از آخرین روزهاى قدرتتون لذت ببرید. به زودى همه پاى میز محاکمه خواهید بود. مرگ بر خامنه اى. مرگ بر ولایت فقیه و طرفدارانش. درود بر کروبى. درود بر جمهورى دموکراتیک ایران.
دوشنبه 26 مرداد 1388

playboy972 - ایران - گرگان
باز هم ازادی بیان- باز هم ایران ازادترین کشور جهان- باز هم روزنامه های ازاد. لعنت بر احمدی نژاد- خامنه ای -خمینی که جز دروغ و چرند و پرند از مستراحتان چیزی دیگر در نمی اید.
دوشنبه 26 مرداد 1388

keykhosro - ایران - شیراز
زمستان است. هوا سرد است و سرما سخت سوزان است. کسی سر بر نیارد باز پاسخ گفتن و.......
دوشنبه 26 مرداد 1388

مبین.رشت - ایران - رشت
مرگ بر آنانی که صدای حق را خاموش میکنند،این فریاد خاموش نخواهد نشست؛مرگ بر خامنه ای قاتل؛مرگ بر احمدی نژاد حیله گر،دیدید اینا حمه امکانات دست خودشونه نزاشتن کروبی بیش از این افشاگری کنه،روزنامه رو توقیف موقت کردن تا ببینن آیا مردم صداشون در میاد یا نه؟میخوان ببینن مردم به حمایت از کروبی حرکت میکنند یا نه!میخوان عکس العمل مردم رو بسنجند اینها ترسیدند که کروبی بازم افشاگری کنه و از جنایات حکام رژیم پرده برداره،حالا فهمیدین احمدی نژاد چقدر حیله گر هست؟اگه مردم عکس العمای قاطع نشون ندن اینها روزنامه رو واسه همیشه میبندن،دیدید چقدر رژیم ترسیده،دیگه نمیدونم واقعا چی بگم فقط همت مردم رو میطلبه،شما حساب کنید یک سپاهی که کلاس سوم ابتدایی هم تحصیلات نداره ماهی 700000 تومان میگیره بعد اونوقت اینا میان دو دستی پستشونو تحویل میدن میگن بفرمایید؟ نه اینها از هر وسیله ای واسه بقای خودشون استفاده میکنند حتی اگه قرار باشه همه رو بکشن اینکارو میکنن.
دوشنبه 26 مرداد 1388

abtin_beo - ایران - اصفهان
درود بر کروبی شیخ دلاور
دوشنبه 26 مرداد 1388

haghighatgo - آلمان - برلین
ارتجاع دینی که خوراکش جان و مغز ایرانیان اصیل است رحم - مروت – دلیل و برهان نمیشناسد و مانند حیوان درنده کوری که هم از ترس جان و هم از شدت گرسنگی به هیجان آمده است گستاخانه به چیزی رحم نمیکند در برنامه کار دولت جدید و ولایت فقیه تا چهارسال آینده هر زبان گویائی را ار دهان بیرون خواهند کشید -قلم ها را خواهند شکست -روزنامه ها را ممنوع خواهند کرد- تهمت و افترا آزادی اشخاص را سلب و زندان ها را مملو از نارضایان خواهد کرد و شکنجه و اعدام وتفتیش فکری هر روز ادامه خواهد داشت-جیره خوران و سربازان ارتجاع دولتی خانه به خانه شهر به شهر بدنبال نارضایان خواهند گشت-اسلام عربی به معنی واقعی کلام مانند ابر سیاهی جلوی نور فهم و آزادی را خواهد گرفت-تنها راه نجات برای شروع جنگ پارتیزانی است
دوشنبه 26 مرداد 1388

mona7 - ایران - ایران
خدامنوببخشه...چقدرازکروبی بدم میومد.ولی حالا خیلی براشون احترام قاپلم...
دوشنبه 26 مرداد 1388

شاندل - ایران - تهران
beomidepirozi - ایران - تهران. مطمئنی اسم کاربریتو درست انتخاب کردی؟؟؟؟تو هیچکدوم از کامنت هات بوی امید نمیاد!!!
دوشنبه 26 مرداد 1388

mohammad.moein - انگلستان - لندن
من خیلی از کروبی بدم میومد...ولی الان عاشقشم!!!. به نظر من فقط کروبی می تونه با رهبر مبارزه کنه!!! چون هم سنشون به هم نزدیکه و اینکه همون قدری که خامنه ای تو نظام بوده ابنم همون قدر خدمت کرده.
دوشنبه 26 مرداد 1388

ali safari - ژاپن - توکیو
خب این می تواند نوعی گربه در حجله گشتن قاطل تازه وارد ( لاریجانی ) رییس جدید قوه قضایی باشد . برای مردم توی ایران عزا و عروسی یکی شده مثل مرغ سر بریده توی عزا و عروسی .
دوشنبه 26 مرداد 1388

ehsasoeshgh - سو ئد - گوتنبرک
کروبی نام خود را جاودانه کرد
دوشنبه 26 مرداد 1388

RAHE SABZ - بلژیک - انتورپن
درود به تمامی ایرانیان ازاد اندیش. این یک امتحان است که ببینند عکس العمل مردم چیست این شوهای تلویزیونی و زندانها و... توانسته مردم را بترساند یا نه . برای چی موقت تعطیل کرده اند حالا زمان ان است که همه و همه در ایران و خارج از ایران دست به عکس العمل شدید بزنند .با این امتحان بعد دستگیری های بعدی را شروع خواهند کرد تظاهرات در بازارها بهترین مکان در تمام ایران است اگر بازارها دو هفته تعطیل بشوند ضربه شدیدی به دولت خواهد بود وخود بازاریها هم با مردم هستنند البته ومنافع خودشان تجمعات و الله اکبر ساعت 22 ما همه با هم هستیم مرگ بر دیکتاتور پیروزی با ماست
دوشنبه 26 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.