عفو بین‌الملل: رهبر ایران هیات تحقیق مستقل تشکیل دهد

عفو بین‌الملل: رهبر ایران هیات تحقیق مستقل تشکیل دهد

سازمان حقوق بشری عفو بین الملل در بیانیه ای از آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران خواسته تا با تشکیل فوری یک هیات تحقیق مستقل و دعوت از کارشناسان بین المللی در مورد ادعای شکنجه مردان و زنان در حوادث اخیر ایران تحقیق شود.

آیرین خان، دبیرکل عفو بین الملل گفت گزارش ها از ایران حاکی از آن است که مردان و زنان مورد تجاوز و شکنجه قرار گرفته که در برخی موارد منجر به مرگ آنها شده است.

او افزود که به نظر این نوع رفتار با این افراد برای تحقیر آنها صورت گرفته و اگر این ادعاها صحت داشته باشد، افراد مسئول بدون تاخیر باید محاکمه شوند.

گزارش های مختلفی از تجاوز و شکنجه زندانیان در دوران های مختلف در ایران مخابره شده که هیچ کدام مورد تائید مقامات رسمی در ایران قرار نگرفته است.

برای نخستین بار مهدی کروبی، یکی از دو نامزد معترض به این مساله پرداخت و در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری از او خواست درباره شایعاتی که درباره تجاوز به دختران و پسران در بازداشتگاه ها پخش شده است، تحقیق کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس ایران در واکنش اعلام کرد که موضوع آزار جنسی بازداشت شدگان کذب است.

آقای لاریجانی گفت که کمیته ویژه مجلس برای بررسی وضعیت بازداشت شدگان وقایع اخیر ریاست جمهوری اعلام کرده است: "در بررسی های دقیق انجام شده از بازداشت شدگان در کهریزک و اوین هیچگونه موردی که مبنی بر آزار و تجاوز جنسی باشد مشاهده نشده است."

آقای کروبی گفته است که آیت الله شاهرودی، رئیس پیشین قوه قضائیه ایران دستور رسیدگی به این مساله را به قربانعلی دری نجف آبادی، دادستان کل کشور داده است.

آیرین خان با اشاره به تکذیب علی لاریجانی گفته است که باید جزئیات تحقیق صورت گرفته در این زمینه اعلام شود تا مشخص شود که این تحقیق توسط هیاتی مستقل صورت گرفته یا خیر.

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
عفو بین‌الملل این هم نشانه مارمولک بازی شما هاست.اخه .......ها.شما یعنی نمی دانید که علی گدا همه این اتفاقاتی که در زندانها را می داند.شما ها چقدر ......هستید.
یکشنبه 25 مرداد 1388

nazanin 2009 - ایران - ارومیه
این خودش سردسته همه جنایتهاست حالا بیاد هییت تشکیل بده؟عجبا!
یکشنبه 25 مرداد 1388

garfild - ایران - تهران
حالا اگه هر جای دیگه دنیا بود مو رو از ماست می کشیدن ایران بدبخت با مردم زندونیش هیچ حامی ندارن لعنت به خائنین به ایران
یکشنبه 25 مرداد 1388

Behruz-DK - دانمارک - کلدینگ
عفو بین اللمل از جانی و جلاد میخواد هیئت تحقیق تشکیل بده ؟؟؟!!!!!!!!
یکشنبه 25 مرداد 1388

reza62 - المان - دوسلدورف
اگر عفو بین المل راست میگه به تمام شکنجه شده ها اعلام بکنه به یکی از سفارت خانه های بی طرف مثل سوییس مراجعه کنند و شکایت خودشان را برای انها مطرح بکنند چرا از این جلادها میخواهند این کار را انجام دهند.
یکشنبه 25 مرداد 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
عفو بین‌الملل غلط کرده. این رهبر اولاً رهبر ایران نیست و رهبر یک میلیون لمپهن بسیجی است. دوماً این رهبر خودش جنایت کاره و باید در دادگاه مجازات بشه. سوماً شما تا الان کدوم گوری بودین؟!
یکشنبه 25 مرداد 1388

پاینده ایران - ژاپن - اساکا
فجایعی را که در زندانهای ایران اتفاق میافتد در هیچ کجای دنیا نمیتوان یافت. *مرگ در اثر تجاوز* به کدامین گناه اینگونه وحشیانه به قتل رسیدند؟ کدامین دینی بجز اسلام را می توان یافت که مراجع بزرگش فتوای چنین جنایاتی را بدهند یا سکوت اختیار کنند؟. نفرین بر حکومت اسلامی و حامیانش.
یکشنبه 25 مرداد 1388

ماهی سیاه کوچولو - ایران - تهران
رهبر حرامزاده متجاوز با چه فلاکتی به گند کشیده شد. میخواست حکومت و اسلامش را به چشم جهانیان برساند.
یکشنبه 25 مرداد 1388

zorro.ir - ایران - تهران
آقایانیکه با امام زمان رابطه دارن (ایمیل. اس ام اس. وبکم یا نامه نگاری میکنند و مهر تائید را دیده اند و یا چت میکنند) باید همه محاکمه شوند .
یکشنبه 25 مرداد 1388

hamesheh bahar - انگلستان - لندن
رهبر کاراته باز هم است. توی این عکس که گویا است . کاراته باز یک دست
یکشنبه 25 مرداد 1388

parviz1 - انگلستان - کترینگ
سازمان حقوق بشری عفو بین الملل . خواب باشید خیر.خود گدا علی را تو ایران کسی قبول نداره اونوقت شما ولخرجی ول فرمودید میگید گدا علی (رهبر ایران هیات تحقیق مستقل تشکیل دهد)!!!!!!!!!!!!!. خیلی شما زحمت کشیدید با آنهمه اسم و یال و کوپال بین المللی و حقوق یشر و..........
یکشنبه 25 مرداد 1388

shahin 12 - انگلیس - یوکی
بهتر بود می نویشدید. عفو بین‌الملل: رهبر ایران در مورد جنایت خود و جلادانش هیات تحقیق مستقل تشکیل دهد.
یکشنبه 25 مرداد 1388

nationalist - ایران - تهران
Behruz-DK - دانمارک - کلدینگ. عفو بین اللمل از جانی و جلاد میخواد هیئت تحقیق تشکیل بده ؟؟؟!!!!!!!!. دوست عزیز وقتی که بانکی مون دبیرکل سازمان ملل انتصاب احمقی نژاد را تبریک میگه پس تعجبی هم ندارد که عفو بین الملل از این جلاد چنین درخواستی کند. ولی از من بشنوید یک داستان جالب:من وقتی که در دانشگاه بودم بسیجی های دانشگاه که 2 نفر بیشتر نبودند(یک نفرشان رییس بسیج دانشگاه بود) به من و دوستانم گیر می دادند که چرا با دخترا حرف می زنیم.حتی اسم ما را در کمیته انضباطی دانشگاه ثبت می کردند اما یک روز ما متوجه شدیم که آنها چند تا دختر دانشجو را در حالی که کلاس درس داشتند سوار ماشین کردند و بیرون بردند.من موضوع را به کمیته انضباطی دانشگاه گزارش دادم ولی با کمال ناباوری به من گفتند که خوب کاری کرده اند و به شما مربوط نیست!!!. حالا ببینید که این بسیجی های کثافت خودشان اهل اینکاره اند.ولی الکی به دیگران گیر می دهند.
یکشنبه 25 مرداد 1388

ali diki - ایران - مرگ بر علی دیکی
این شورا خودش مشکل داره علی گدا خودش دستور داده این کارها را بکنند. وقتی تو نماز جمعه حکم قتل و عام صادر می کنه دیگه می خواهد خودش با اون دست پلاغش بیاد آرپیچی دست بگیره و ملت را قتل و عام بکنه. زرشـــــــــــــــــــــــــک
دوشنبه 26 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.