متخصصان سازمان ملل نگران شکنجه در ایران

متخصصان سازمان ملل نگران شکنجه در ایران

یک گروه از متخصصان حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به اتهامات شکنجه شدن افرادی که به دلیل اعتراض به تنیجه انتخابات ایران بازداشت شده اند، ابراز نگرانی کرده اند.

این متخصصان سازمان ملل گفته اند که علاوه بر فعالان سیاسی مخالف دولت محمود احمدی نژاد و افرادی که در اعتراض به انتخابات به خیابانها رفتند، تعدادی وکیل، روزنامه نگار و مدافع حقوق بشر در بازداشت به سر می برند.

مانفرد نواک، گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص شکنجه گفته است که هیچ نظام قضایی نباید به اعترافات ناشی از شکنجه ترتیب اثر دهد.

آقای نواک که به اتهامات شکنجه بازداشتیان دولت آمریکا در زندان نظامی جلیج گوانتانامو نیز رسیدگی کرده است می گوید که دولت ایران اجازه سفر به آن کشور را به او نداده است.

هیچ نظام قضایی نباید به اعترافات ناشی از شکنجه ترتیب اثر دهد.

مانفرد نواک، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در خصوص شکنجه

او همچنین گفته است که محاکمات انجام شده در دادگاه انقلاب بیشتر حالت محاکمات نمایشی داشته و نگرانی او این است که بازداشتیان بر اساس اعترافات اجباری محکوم شوند.

متخصصان سازمان ملل گفته اند که بازداشتیان دسترسی مناسب و متعارف به وکیل برای دفاع از خود ندارند و در شرایطی در بازداشت به سر می برند که از دسترسی به ارتباط با جهان خارج و خانواده های خود محروم هستند.

در خصوص عدم دسترسی به امکانات بهداشتی و پزشکی بازداشت شدگان نیز ابراز نگرانی شده است.

متخصصان حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته اند که گزارشهایی مبنی بر مرگ افراد در بازداشت همچنان به آنها می رسد و به خانواده های قربانیان اطلاعات کذب و یا ضد و نقیض در مورد فوت آنها داده می شود.

mohammad.moein - انگلستان - لندن
خاک تو سر سازمان ملل و آمریکا و انگلیس و .. که نشون دادن هیچ به فکر مردم ما نیستند!. تا شروع کردند به محاکمه کارمندای وزارت تازه یادشون افتاد تو ایران شکنجه می شه!.
جمعه 23 مرداد 1388

Democratic-Iran - امریکا - نیویورک
مرگ بر خامنه اى جلاد پیر خرفت و پادوى کوتوله شپشوش. رهبر ما قاتله، ولایتش باطله
جمعه 23 مرداد 1388

سجاد57 - ایران - تهران
شکنجه در تمام کشور ها وجود داره بقول فردوست در خاطراتش میگه که برای دوره کشف جرم رفتم به لندن مرکز سرویس اطلاعاتیش خلاصه مربی میگفت سعی کنید تا از نظر روحی متهم رو شکنجه کنید ولی اینا مال موقعیه که وقت باشه ولی اگه وقت نداشته باشید متهم رو با یه استوار شکم گنده و یه کابل تنها بزارید تا ازش اعتراف بگیره چون وقت کمه .. اینا رو تو خاطرات فردوست بخونیدجالبه
جمعه 23 مرداد 1388

SIAVASHOMA - انکلستان - منچستر
خامنه ای نمیری تا خفتو ببینی. کاش فقط شکنجه بود . تجاوز هم که بوده و هست و با سید علی گدا رزل خواهد بود.
جمعه 23 مرداد 1388

nirvana20 - کانادا - تورنتو
سجاد 57 ایران تهران . مثلا که چی نوشتی شکنجه در همه کشورها وجود دارد میخواهی کار کثیف این نظام کثیف را توجیه کنید کارهایی که اینها با این جوانان میکنند توی هیچ مملکتی با مردمش نمیکرد مردمی که آرام تظاهرات میکنند و حقشان را از این نظام کثیف میخواهند با این حرفها سرپوش بر وجدان خودت نگذار .
جمعه 23 مرداد 1388

وه هار - ایران - ایران
دوست عزیز از لندن. *کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من*
جمعه 23 مرداد 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
بعد از 30 سال شما ها تازه نگران هستید.بروید و بمیرید.گند گار شما هم در امده......ها.فقط حرف و حرف
جمعه 23 مرداد 1388

bahareiran - ایران - ایران
سازمان ملل اگه پخی بود تاحالا کلی کارکرده بود اون ملتی که 25. خرداد اومدن بیرون غیرتشون کجا یخ زده؟
جمعه 23 مرداد 1388

sam1 - انگلیس - لندن
بعد از این همه جنایت تازه زحمت کشیدن و نگران شدن
جمعه 23 مرداد 1388

Upsy Daisy - انگلستان - لندن
سجاد57 - ایران - تهران . تو عجب موجود وحشتناک و سنگدلی هستی به خاطرات شکنجه و جزئیاتش میگی جالبه !!!؟ واقعا قلبم گرفت از این کامنت عصر وحشیگری. امثال تو هستن که با شعارهای به ظاهر مذهبی جوونای مردمو شکنجه و تجاوز میکنند. حالم ازت بهم میخوره.
جمعه 23 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.