پیروزی تیم ملی ایران در برابر بوسنی , ایران ۳ - بوسنی ۲

پیروزی تیم ملی ایران در برابر بوسنی , ایران 3 - بوسنی 2

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه تیم ملی بوسنی را 2-3 در سارایوو شکست داد.

این اولین بازی ایران پس از بازماندن از جام جهانی بود

تیم ملی فوتبال ایران پس از ناکامی در راهیابی به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، نخستین بار در دیداری تدارکاتی برابر تیم ملی بوسنی به میدان رفت.

افشین قطبی در فصل تازه همکاری با تیم ایران، این بار تیم را برای مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیای 2011 قطر آماده می کند.

در تیم ایران دیگر خبری از مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان و علی کریمی نیست. این سه مهره کلیدی و با تجربه پس از بازی های انتخابی جام جهانی از تیم ملی خداحافظی کردند.

آنچه تقابل دوستانه ایران و بوسنی را جذاب کرده بود حضور میروسلاو بلاژویچ، سرمربی اسبق تیم ایران روی نیمکت بوسنی بود.

بلاژویچ، هشت سال پیش امیدوار بود ایران را به جام جهانی 2002 برساند، اما شکست برابر ایرلند در مجموع دو بازی رفت و برگشت در مرحله پلی آف، امیدهای سرمربی کروات را بر باد داد.

تیم بوسنی با بلاژویچ بهترین دوران فوتبال خود را تجربه می کند؛ این تیم در آخرین جدول رده بندی فیفا با صعودی قابل توجه در رده چهل و چهارم - 17 پله بالاتر از ایران - ایستاده و در گروه پنجم مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا، پس از اسپانیا و بالاتر از ترکیه در جایگاه دوم و مدعی صعود به جام جهانی است.

دو تیم پیش از این 5 بار با هم بازی کرده بودند که سهم ایران 3 پیروزی، یک تساوی و یک شکست بود.

در این مسابقه، تیم ایران با ترکیب سید مهدی رحمتی، هادی عقیلی، محمد نصرتی، حسن اشجاری (46، پژمان نوری)، حسین کعبی، مهرزاد معدنچی (50، ایمان مبعلی)، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، فریدون زندی (66، هادی نوروزی)، خسرو حیدری (85، آرش برهانی)، مسعود شجاعی(90، فرزاد آشوبی) به زمین رفت.

بازی متعادل و پایاپای دو تیم در نیمه اول گل نداشت. بازیکنان بیشتر در میانه میدان جنگیدند و بویژه تیم بوسنی نمایشی متناسب با نتایج اخیرش نداشت.

شاگردان بلاژویچ نیمه دوم را بهتر آغاز کردند و خیلی زود توسط ادین ژکو در دقیقه 52 به گل رسیدند.

ژکو، مهاجم سرشناس بوسنی، بازیکن تیم ولسفبورگ آلمان و دومین گلزن فصل گذشته بوندس لیگا است.

ژکو در دقیقه 65 روی اشتباه خط دفاع ایران گل دوم را هم زد و تیمش را به یک پیروزی آسان مقابل ایران امیدوار کرد.

اما این اصلا پایان کار نبود.

تیم ایران با گل دقیقه 79 مسعود شجاعی به بازی برگشت؛ ضربه هادی نوروزی را دروازه بان دفع کرد و توپ برگشتی را شجاعی گل کرد.

در دقیقه 85 آرش برهانی به زمین آمد وتنها یک دقیقه بعد اولین ضربه او به توپ به گل مساوی ایران بدل شد؛ برهانی روی ارسال بلند ایمان مبعلی از میانه زمین بازی را به تساوی کشاند.

سرانجام، آندرانیک تیموریان در وقت های تلف شده تیر خلاص را زد، پاس عرضی شجاعی را درون دروازه بوسنی فرستاد و ایران بازی 2-0 باخته را با پیروزی 3-2 تمام کرد.

بدون شک افشین قطبی بیش از هر کسی از پیروزی در این دیدار دوستانه خوشحال است. او که این روزها در میان هواداران محبوبیت گذشته را ندارد به پیروزی در این مسابقه نیاز مبرم داشت.

dannni - سوئد - استکهلم
بخاطر برد دیشب بخشیدمت قطی جون
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

mehranmy - ایران - تهران
خیلی هنر کردن انگار برزیل رو بردیم ما ببین چقدر بدبخت شدیم درایم با چه تیم های بازی میکنیم
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

dannni - سوئد - استکهلم
mehranmy - ایران - تهران .واقعا از فوتبال دوری مرد حسابی بوسنی یک تیم خوب اورپائی است از مدرسه ای یوگسلاو است والان در گروه خودش بعد از اسپانیا دوم است
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

f.setareh - ایران - خوزستان
نه من این خا‌ئن رو نمی بخشم . ندا ها و سهراب ها رو ندید با احساساتمون بد جور بازی کردی حیف اون همه اشک که من واسه اومدن به ایران ریختم حیف فریاد ها هواداران پرسپولیس و تیم ملی حیف........
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

rezanl - هلند - امستردام
منکه از امدن قطبی به تیم ملی خیلی خوشحال بودم واسه طرفداری و به رسمیت شناخت رئیسجمهورش که قاتلی بیش نیست دیگه روش خط قرمز کشیدم. جمهوری کثیف اسلامی که فقط توسط خامنه ای اداره نمیشه و همین نون به نرخ روزخورا هم تو اون صمیمند و تائیدش میکنند.
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

علیرضا دادا - امارات - دبی
نباید گول این بردها رو خورد..هنوز خیلی عقبیم... اصلا خوب بازی نکردیم.هافبکها همه جا بودند ولی هیچ کاری نمیکردند. ولی از زمان دایی بازیکنان انگیزه بهتری رو نشون میدادند. فقط قهرمانی در جام ملتهای اسیا میتونه مرهمی بر زخم فوتبال ایران بشه. البته اون هم کافی نیست و نیست.
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

SIAVASHOMA - انکلستان - منچستر
بازی بعد حتما مالزی و یا اندونزی. فوتبال اسلامی هیچوقت صعود نخواهد کرد. فقط یک سری متظاهر و چاپلوس دارن جیبهاشونو پر میکنن. امریکا در جام جهانی به ایران باخت ولی خود مقایسه کنید امروزه فوتبال امریکا کجا و ایران کجا
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

mohammad.moein - انگلستان - لندن
به نظر من اون روز قطبی رفت تو تنفیذ تا مچ بند های سبز اون روز رو ماسمالی کنه به زود مهدوی کیا و هاشمی و کریمی رو برگردونه به تیم!!. ولی دیگه ازش خوشم نمیاد بعد اون کار!
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

iran-azad88 - ایران - تبریز
اگه قطبی ایران را قهرمان جام جهانی یا حتی قهرمان بین کرات منظومه شمسی هم کنه میخوام سر به تنش نباشه و گورشو از ایران گم کنه
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

kili_patilaki - قطر - دوحه
آفرین به شیرمردان وطن که برای ایران افتخار کسب کردند.. قطبی دوست داریییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم...
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

Aryan33 - انگلیس - لندن
ای بابا قطبی جون تو هم که مثل علی دایی و مایلی کهن جا نماز ابکش اخوندا شدی. ارزش تو بیشتر از اینهاست. دیگه با این تیم اخوند زده حال نمیکنم.
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

nazanin 2009 - ایران - ارومیه
ملت این خیانتکارو هیچ وقت نمیبخشند!
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

msforugh - ایران - تهران
قطبی چاپلوس. پول پرست. وطن فروش. دیگه در دل ما جائی نداری حتی اگر تیم را قهرمان اسیا کنی
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

ali omidi - ایران - کرج
لطفا سایت گرداب که به سپاه تعلق دارد را حک بفرمایئد چون قصد ارعاب و دستگیری افراد را دارد
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

B.E.E.T.H.O.V.E.N - آلمان - دوسلدورف
ای خبر مرگتون!
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

B.E.E.T.H.O.V.E.N - آلمان - دوسلدورف
این که منتخب «سیدکا»(پرسپولیس)بود به مربیگری بیژن مورینیو(ی دلال)!نوروزی از کجاپیداش شد!؟
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

saeedgilan - ایران - رشت
چه عجب
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

lamasab - آلمان - هامبورگ
اگه جام جهانی‌ رو هم ببره. در نظر من بی‌ ارزشه. کاش همش میباخت ولی‌ همون آدم دوست داشتنی در دلها میموند. این پاچه خواری از طرف قطبی اونم برای ا.ن واقعا نابخشودنی است.
جمعه 23 مرداد 1388

behro0z - ایران - تهران
قطبی برو گمشو بیرون....حتی اگه قهرمان جام جهانی 2014 هم بشیم می خوام سر به تنت نباشه بدبخت پست
جمعه 23 مرداد 1388

nanaz.perspolisi - انگلستان - لندن
بچه ها یه سوال !!. ما ایرانیها با این طرز تفکرات چه گونه میخواهیم یک کشور دموکراسی بسازیم!!!؟. . کامنت ها رو بخونید متوجه منظورم میشید!!. من به هیچی کاری ندارم ولی هرکی یه طرز تفکری داره!. ای بابا!!. از ماست که بر ماست!. این کامنت رو دادم چون بگم همگی از خواب بیدار بشید!. مرسی
جمعه 23 مرداد 1388

alireza-perspolisi - ایران - بندرعباس
دلش خواست که بره اونجا به نظر من که کار بدی نکرد نمیدونم چرا نمیگیرید که این بازیه سیاست که یهعده ای بی جهت داخلش شدنو خونواده هاشون رو داغدار کردن وگرنه رئیس جمهور منتخب سبز و جناب رئیس جمهور فعلی هر دو از یه کاسه میخورن اونم خونه مردمه ساده و بدبخت که فکر میکنن با کشته شدنشون چیزی دستشونو میگیره . قطبی بهترین کار ممکن رو کرد
شنبه 24 مرداد 1388

$persian$ - ایران - تهران
nanaz.perspolisi - انگلستان - لندن . افشین قطبی یه پول پرسته فرصت طلبه بی ریشه غیر ایرانیه همین هرکیم نظری غیر از این داشته باشه صد در صد در اشتباه
شنبه 24 مرداد 1388

$persian$ - ایران - تهران
alireza-perspolisi - ایران - بندرعباس . در اشتباهی خدا خواهرت و بیامرزه خون خواهرت ارزشش بیشتر از این حرفاست بالاخره خون امثال این شهیدا به ثمر میرسه منتظر باش
یکشنبه 25 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.