نماینده سقز و بانه خطاب به احمدی نژاد: ستاد های شما به ستاد های ایجاد رعب و وحشت تبدیل شده است

نماینده سقز و بانه خطاب به احمدی نژاد:
ستاد های شما به ستاد های ایجاد رعب و وحشت تبدیل شده است

فخرالدین حیدری نماینده سقز و بانه دقایقی پیش نطق میان دستور خود را در مجلس ایراد کرد که به انتقاداتی صریح از عملکرد دولت در کردستان اشاره و سخنرانی احمدی نژاد در مراسم تنفیذ و تحلیف را به چالش کشید. این سخرانی به طور مستقیم از رادیو مجلس پخش شد.
به گزارش شارنیوز؛ وی در ابتدای سخنان خود بیکاری را واژه ای آشنا برای همه خواند اما کردستان با آن پیوندی ناگسستنی دارد به شکلی که بسیاری از تحصیل کردگان این استان بدون شغل مانده اند درحالی که در دورانی که کردستان زیر رگبار گلوله صدام بود تلاش فراوانی شد تا فرزندان کردستان به سلامت از بحران عبور کنند و امروز بیکاری فرجام آنها است.
حیدری با اشاره به عدم تکمیل زیر ساخت ها در کردستان، آن را دلیل اصلی عدم حضور بخش خصوصی در عرصه های مختلف دانست چرا که زمانی که کردستان جنگ و بمباران را تجربه می کرد دیگر استان ها مشغول آبادانی و توسعه بودند.
نماینده سقز وبانه صحنه تکراری این روزهای جاده های کردستان را تکه سنگ هایی بزرگ بر روی تریلر ها عنوان کرد که توسط نهاد های دولتی به خارج از استان انتقال می یابند و بهره آن برای کردستان افزایش تصادفات، صدمه دیدن راه ها و افزایش بیکاری و هزینه ها است. وی ضمن طرح این پرسش که چرا اصل ۴۴ در مورد معادن کردستان اجرا نشده است؟ خطاب به استاندار و وزیر صنایع گفت:دیگر حق ندارید سهل انگاری کنید.
حیدری در بخش دیگری از نطق خود در مجلس وشورای اسلامی به سخنان احمدی نژاد در مراسم تنفیذ و تحلیف اشاره کرد و خطاب به وی گفت: آقای احمدی نژاد شما در سخنانتان به واژه عدالت اشاره کردید و گفتید همه مردم ایران شهروند درجه اول هستند اگرچه اینها واژه های زیبایی هستند اما من هرچه فکر می کنم نمی دانم چرا نباید بعد از گذشت ۳۰ سال کردستان استانداری کرد و اهل سنت داشته باشد، چرا نباید مدیران کل و معاونان سیاسی امنیتی کرد اهل سنت باشند، چرا نباید متولی فرهنگ و ارشاد کردستان کرد اهل سنت باشد؟ چرا مسئولان گزینش ادارت و واحد های حراست هیچ کدام کرد اهل نیستند؟ آیا این عدالت و شهروندی درجه اولی است؟
حیدری تصریح کرد: دیگر وقت شعار دادن نیست و باید در دولت دهم از نیروهای بومی کرد اهل سنت استفاده شود چون حق مسلم مردم کردستان است.
نماینده سقز و بانه در ادامه بخش دیگری از سخنان احمدی نژاد در مراسم تحلیف را به چالش کشید و خطاب به وی گفت: شما گفتید “این که به چه کسی رای داده باشیم مهم نیست” در حالی که اینگونه نیست و تسویه حساب ها شروع شده است، ستاد های شما به ستاد های ایجاد رعب و وحشت تبدیل شده و کسانی که به احمدی نژاد رای نداده اند از زندگی و مسئولیت ساقط می شوند و تمام امور به کسانی که در ستاد های شما بوده اند سپرده می شود.
وی پیشنهاد کرد دولت از نیروها های کارآمد و  شایسته استفاده کند تا در میانه راه به علت سوء استفاده افراد نا لایق مجبور به تعویض مسئولان و عذرخواهی نشود.

mesto79 - بلزیگ - بروگسل
دایکت بگم احمقینژاد....
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

annet353 - المان - بن
توجه..توجه. تجمع. زنان آزادیخواه ایرانی - کلن. مکان׃ کلن، میدان نوی مارکت. زمان׃ شنبه ۱۵ آگوست ۲۰۰۹، ساعت ۱۷ تا ۱۹.
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

bahar miayad - المان - المان
این ادم پر رو وبی شرف رو نمیشه با این نطق ها به راه راست هدایت کرد
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

masooleh - ایران - تهران
خامنه ای حکم به احمدنژاد شدمنتظر تا4سال دیگر رپیس جمهوری جدید میآیید باید اسلام باشدمرگ بر دنیاومرگ بر روسیه- درود بر ایران متشکرم
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

zagros_FINLAND - فنلاند - هلسینکی
حکومت ضد بشری آخوندی ضد انسان و انسانیت است ، حالا کرد‌ها بمانند که همیشه مورد ظلم و ستم بوده و هستند، مرگ بر رژیم ضد بشری آخوندی ، مرگ بر احمقی نژاد و خامنه ای،..درود بر آزادی و برابری
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

kamia1 - المان - کلن
دردت بخوره توئ سر امیدوار رضایئ!! به اونم یاد بده از این حرفها بزنه
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

punisher - ایران - شیراز
از حالا باید منتظر درگیریهای لفظی در مجلس باشیم.... یادتون نره که دوره ی بعدی مجلس / رای دادن تحریمه.......... البته امیدوارم که عمرشون به اون موقع قد نده.......
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

jila_Norway - نروژ - اسلو
آفرین به غیرتت واقعا نشون دادی هنوز هم کردا از با شهامت‌ترین ایرانیا هستن
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

جزیره - نروژ - اسلو
جانا سخن از دل ما گویی
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

Ezhaq - ایران - تهران
خیلی جالب بود از این بابا خوشم اومد باید دید در چند روز دیگر کردها چه می کنند.
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

مبین.رشت - ایران - رشت
درود بر تو مرد شجاع،خدا پشتو پناهت باشه دلاور
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
آقای احمدی نژاد میباید حکم نخست وزیریش را بگذارد در کوزه و آبش را بخورد! همه وکلایی که ریاست احمدی نژاد را برسمیت می شناسند، خائن هستند و بایستی در پیشگاه مردم محاکمه شوند.
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

AsaL Barbie - کانادا - ونکور
zagros_FINLAND - فنلاند - هلسینکی . . برای اوّلین بار باهات موافقم.
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

Democratic-Iran - امریکا - نیویورک
مرگ بر خامنه اى جلاد پیر خرفت و پادوى کوتوله شپشوش. رهبر ما قاتله، ولایتش باطله.
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

irany awareh - سوید - ستگهلم
دوستان بیاد داشته باشیم.حرگت سبز گه تازه در ایران اغاز شده 30 سال است در گردستان از حانب مردم غیور گرد ادامه دارد.
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

barbud_daneshmand - بلزیک - گنت
جزیره - نروژ - اسلو . جانا سخن از دل ما گویی . . دوست من میگن:جانا سخن از زبان ما میگویی. دوستان بنظر میرسد اینا قصد دارند که بزودی ریاست جمهوری را مادام العمر کنند باید هوشیار باشیم.
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

مبین.رشت - ایران - رشت
احمدی نژاد باید از جامعه همجنسگرایان پوزش بخواهد چون در جشن پیروزیش به همجنسگرایان توهین کرد و اونهارو کثافت خطاب کرد،کثافت تو هستی که اینهمه خون بیگناه رو ریختی و عین خیالتم نیست البته طبیعی هست چون کدوم گرگ رو دیدین که از اینکه چیزی رو که دلش میخواد و شکارش کرده ناراحت بشه
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

zagros_FINLAND - فنلاند - هلسینکی
AsaL Barbie - کانادا - ونکور. نباشی‌ هم برام مهم نیست هانی‌.من حقیقت رو گفتم .
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
jila_Norway - نروژ - اسلو . آقای حیدری واقعا با شهامت حرفهای خودش رو زد. ولی ممکنه بفرمایید این باشهامت ترین ایرانیان اون موقع که مردم تهران تظاهرات میلیونی برگزار میکردند کجا بودند؟ به غیر از این بود که سستی ساکنان این مناطق و مناطق دیگه باعث شد نیروهای سرکوبگر آنها به تهران منتقل شوند؟
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

mja62 - المان - برلین
درود به غیرتت باز هم ثابت کردید کرد ایران جزو با غیرت ترینهای ایران است
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

zagros1234 - کانادا - ونکوور
bluestar - ایران - تهران. در جواب شما دوست عزیز باید گفت، که‌ نیروهای رژیم در کردستان دستور آتش بی چون و چرا دارند. کوچکترین تجمعی در شهرهای کرد نشین به‌ وحشیانه‌ ترین شکل ممکن سرکوب میشی. جدای از این، کردها مدت 30 سال است که‌ با این رژیم ضد بشری مبارزه‌ مسلحانه‌ میکنند. نکند شما خواب بودید این همه‌ سال؟.
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

agrin - استرالیا - سیدنی
در طول 30 سال حکومت آ خوندها هرگز نماینه ی واقعی مردم کردستان در مجلس نبوده چه برسد به دوران ا.ن که خود دشمن خونی کردهاست.این سخنان هم بوی سیاستی کثیف می دهد تا بار دیگر کردستانیها را به میدان آورد و خون و خونریزی به پا شود و ج.ا به اهداف خود برسد. این نماینده گان نمایندگان خامنه ایی و ا.ن هستند نه نماینده گان مردم.
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

بابک - ایران - سبزوار
احمدی نژاد را لشکر بی پدر و مادر روس هدایت می کند
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

agrin - استرالیا - سیدنی
bluestar - ایران - تهران. در صورت هرگونه تحرکی از طرف مردم کرد با توپ و تانک جوابشون داده می شد.و مطمئن باش که اگر مثلا یک نفر در تهران شهید می شد در سنندج 10 نفر وخیلی مسائل دیگر که مجال نوشتنش نیست. در خوشبینانه ترین حالت ا.ن بر کنار می شد و موسوی رئیس جمهور. نتیجه؟ هیچ ! مردمی داغدیده ،رنج کشیده، و بی پناه که امثال موسوی که سالهای سیاه دهه ی 60 رو خلق کردند و امثال شما که اعتقاد راسخ به ج.ا. و گسترش تشیع به سایر نقاط رو دارین باز در راس کار بودند واین مردم روزگاری نه چندان متفاوت با دوران ریاست جمهوری ا.ن.
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

وه هار - ایران - سنقر
جناب حیدری نشان دادی که هنوز آزادگی نمرده چون امثال تو نفس می کشند.
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

javaad - ایران - تهران
دمت گرم. مگه شما کردا با شهامت و نترسیتون به این دولت بتوپید. بقیه می ترسن در مجامع رسمی حرفی از انتقاد به زبون بیارن. دمت گرم
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

garfild - ایران - تهران
کردها همیشه تو این 30 سال بر علیه این نظام توان سنگینی دادن بعضیها که می گن کاری این روزا نکردن بدونن که اگه ما امسال ریختیم بیرونو صدامون در اومده اونا 30 سال هم از کشور دفاع کردن و الان هم حقشونو می خوان و بدونیم تدابیر امنیتی اونجا شدیدتر حتی در حالت عادی - نیروهای سرکوبگر هم عقده ایهای همه جای ایران بودن که ریختن تو پایتخت - من که آرزوی پیروزی دارم براشون
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

jila_Norway - نروژ - اسلو
bluestar - ایران - تهران . . دوست عزیز، آیا تو خبرا نشنیدی که تمام کردستان مخصوصاً کردهای آذر بایجان غربی، مهاباد، بوکان، ..، همه یک پار چه اعتصاب کردند ، آیا کسی‌ به دادشون رسید یا میرسه که هنوز هم مغازهای خیلیها بسته است و چقدر جریمه شدند ، تا الان کردا بیش از ۱۰،۰۰۰ کشته دادند، بردار من تاریخو بخون بعد گلایه کن. یک قدم به طرف ما بیائید تا ۱۰۰ قدم بیایم.
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

sakar - انگلیس - لندن
blustar-‌ایران‌تهران. یک بار دیگه بهتون گفتم بازم میگم شما برا ما کردها تعیین تکلیف نکن ۳۰ سال تک تک خانوده‌ها شهید نداده باشن حتما زندانی سیاسی داشتن و دارن .شما کجا بودید سایت اطلاعات برو نگاه کن چطور کردها را به رگبار میبندند چرا شما پدران شما از کردها دفاع نکردید همش به فکر خودتون بودید که در رفاه آسایش باشید . ما هیچ گونه حقی‌ نداشتیم اون موقع ایرانی‌ نبودیم ولی‌ حالا هستیم چون تازه شما فهمیدید ایران چه خبره ؟؟؟؟ ملت کرد همیشه غیور بودن و هستن تا زنده هستیم برای آزادی مبارزه کردیم و می‌کنیم .
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

طاطا - ایران - ایران
کردها همیشه مشکل این رژیم بودن وهمیشه هم برعلیه این رژیم کثیف تحرکاتی داشتن درتمام سالهایی که ما ساکت بودیم و مثلا زندگیمونو میکردیم کردهای مظلوم مورد بی مهری های فراوان قرار گرفتند. من 4 سال پیش سفری به سنندج داشتم که خیلی ازاونجا خوشم اومد. به امید ایرانی آزاد وسربلند
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

طاطا - ایران - ایران
درضمن من عاشق موسیقی زیبای کردی ام. واقعا روح و روان آدم رو به وجد می آره. به خاطر شغل همسرم 3 سال بین کردها زندگی کردم و نسبت بهشون تعصب دارم
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
دوستان عزیز! چون موارد مشترک زیادی در کامنتهاتون دیدم همه رو یکجا جواب میدم:. 1 یکی از دوستان گفته بود کردها 30 سال است با رژیم مبارزه مسلحانه میکنند. درست نیست از گروهکهایی که در خود کردستان محبوبیت ندارند و حتی برای پیشبرد اهدافشان به روی کردها هم اسلحه کشیده اند به عنوان ((کردها)) نام برد. اوج فعالیت این گروهها در دهه 60 بود که از پریشانی و جنگ زدگی اوضاع مناطق مرزی غرب کشور سواستفاده میکردند. آخرین بازمانده آنها گروه پژاک است که هر از چندی به مرزها حمله میکند و حتی خود کردها را به شهادت می رساند.
جمعه 23 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
2 هدف این گروهها مبارزه با رژیم و آزادی ایران نبود هدف آنها جداسازی مناطق کردنشین ایران و تجزیه طلبی بود. چیزی که خود این گروهها نظیر کومله به آن اعتراف کرده بودند. این تحرکات تجزیه طلبانه و خشونت آمیز تفاوت زیادی با جنبش سبز مردم ایران دارد که هدف آن برقراری آزادی ودموکراسی و عدالت در سرتاسر ایران است.
جمعه 23 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
3 نیروهای رژیم در نهران و در همه شهرها با دستور تیر و توپ و تانک می آمدند نه فقط در کردستان. خون صدها شهید جنبش سند این ادعاست.
جمعه 23 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
4 یکی از دوستان نوشته بود اگر در تهران یک نفر شهید میشد در سنندج 10 نفر. سوال من از این دوست عزیز اینست که آیا در کردستان موبایل دوربین دار و اینترنت نبود که عکس و فیلمی از این ادعا روی اینترنت نداریم؟ به علاوه شما که در استرالیا هستید چگونه خبردار شدید؟ اگر از اینترنت لطفا لینک عکس یا فیلم آن را بدهید تا ما هم اطلاعاتمان زیاد شود.
جمعه 23 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
5 تا جایی که رسانه ها افشا کردند تنها شهید کرد جنبش شهید کیانوش آسا بود که اصالت کرمانشاهی داشت و در تهران شهید شد.
جمعه 23 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
6 قضیه جنبش ما و وضعیت امروز ما ربطی به شیعه و سنی نداره. من به خاطر شغلم اکثر شهرها و روستاهای ایران رو دیدم. در آذربایجان شیعه مناطقی به مراتب محرومتر از کردستان سنی وجود داره. به علاوه در مساله مسوولان استانی اولویت اول را بر کاردانی و عدالت بگذارید نه بر دین و مذهب.
جمعه 23 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
7 یکی از دوستان گفته بود برای کردها تعیین تکلیف نکن. من برای هیچ کس تعیین تکلیف نکردم. فقط گفتم کردها با شهامت ترین مردم ایران نیستند. قضایای اخیر این را ثابت کرد.
جمعه 23 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
8 من و برادرانم هر وقت اعتراضی کردیم برای همه مردم ایران بوده و شامل حال همه میشده چه تهرانی ها چه کردستانی ها چه کرمانشاهی ها . چه لرهاو....
جمعه 23 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
9 در آخر یکبار دیگه به این دوستان میگم شجاعت و شهامت کار مردمیه که برای آزادی همه مردم ایران نه فقط شهر و استان خودشان بصورت مسالمت آمیز و با سلاح ایمان پیکرهای نازنینشان را سپر گلوله کردند نه گروهکهایی که برای اهداف شخصی و تجزیه طلبانه و قومگرایی رو به عملیات چریکی آوردند و به مدت 10 سال آرامش مردم استانهای کردنشین رو گرفتند. اگر به این میگن شهامت پس گروهک جندالشیطان و حتی باندهای قاچاق مواد مخدر هم میتونند ادعا کنند که با شهامت ترین مردم ایرانند.
جمعه 23 مرداد 1388

agrin - استرالیا - سیدنی
bluestar - ایران - تهران . 1. شوانا قادری رو می شناسی؟ می دونی تو مناطق کرد نشین چند نفر دستگیر زندانی و شهید شدند؟ خانم رویا طلوعی رو می شناسی تو گوگل سرچ کن و وقایع مربوط به کشته شدن شوانا رو بخون. .... نوشته های این مقاله جواب من به شماست. و اما مذهب، من هرگز وارد مسائل مذهبی و دین و ایمان هیچ انسانی نمی شوم و اصلا هم برام مهم نیست.ولی گسترش و تبلیغ تشیع یکی از فکتورهای مهم و اساسی جنایات ج.ا. است که به خاطر اون دلار های نفتی مردم ایران زمین در ونوزئلا و کشورهای فقیر آفریقائی خرج می شود. چه برسد به خود ایرانیان غیر تشییع که هرگز هیچ سهمی در ج.ا. نداشته اند و نخواهند داشت.
جمعه 23 مرداد 1388

zagros1234 - کانادا - ونکوور
. bluestar - ایران - تهران. ـمتاسفانه‌ ادعاهای شما بسیار از واقعیت بدور میباشند. نمیدانم از جهت نا اگاهی است یا خودتان را به‌ کوچه‌ علی چپ میزنید. قبل از هر چیز باید به‌ عر ض برسانم که‌ هیچکدام از احزاب کردی به‌ جز پژاک که‌ زمان کوتاهی است فعالیت می کند، خواستار جدایی نبوده‌ اند و این چیزی جز تبلیغات رژیم نبوده‌. بهتر ا ست نگاهی به‌ شعار حزب دمکرات داشته‌ باشید که‌ از همان شروع فعالیتش "دمکراسی برای ایران و خدمختاری برای کردستان" بوده‌. مورد دیگری که‌ باید اشاره‌ کنم این است که‌ حتی اگر کردها خواهان جدایی باشند، حق مسلم آنهاست. این حق هر ملت ازاده‌ای است . در ضمن، بیشتر مردم کردستان با اصل رژیم از خامه‌نه‌ای گرفته‌ تا رفسنجانی و موسوی و همه‌ و همه‌ مخالفند، پس چه‌ لزومی دارد که‌ به‌ نتیجه‌ انتخابات اعتراض کنند؟. همچنین در جواب گلایه‌ شما باید این را هم افزود، زمانی که‌ در تابستان 84 تمامی کردستان به‌ پا خواست و صدها نفر کشته‌ و زخمی و صدها نیز زندانی شدند، شما کجا بودید؟ شما چرا برای دفاع از هموطنانتان حتی یک کلمه‌ گلایه‌ نکردید؟؟؟.
جمعه 23 مرداد 1388

agrin - استرالیا - سیدنی
ستاره ی آبی . اون نقطه چین آدرس مقاله ای بود در مورد سوالات شما که حذف شده. خلاصه ی اون مقاله این بود که در طول این 30 سال ایرانیان هرگز از مطالبات بر حق کردها حمایت نکرده اند. و دیگر اینکه مشکل مردم کرد اصل نظام است نه موسوی و یا ا.ن. در مورد عکس و فیلم و اینترنت هم باید بگم چرا هست ولی چرا در طول مبارزه ی کردها با وجود سند های بی چون و چرا که حتی منجر به محاکمه ی سران ج.ا. شد هیچ ایرانی آزاده ایی کردها را حمایت نکرد؟ همین ا.ن. در ترور محبوب ترین رهبر کردها یکی از عوامل اصلی بوده یا رفسنجانی یا خامنه ای همه محکوم شدند ولی نه سپورتی و نه حمایتی. متاسفانه،هنوز وقت لازم است تا ایرانیان ماهیت این رژیم را بشناسند.
جمعه 23 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.