مجموعه گزارش‌ها درباره وضعیت امروز بازار تهران

مجموعه گزارش‌ها درباره وضعیت امروز بازار تهران

حضور نیروهای انتظامی و امنیتی در بازار تهران , بازار در التهاب

ایلنا: امروز بازار تهران شاهد حضور نیروهای انتظامی و امنیتی در بازار تهران است.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به بازار بزرگ تهران،‌ امروز در بازار تهران و در خیابان‌های منتهی به بازار، نیروهای انتظامی و امنیتی حضور پیدا کرده‌اند. از چهارراه گلوبندک تا چهارراه سیروس موتورسواران نیروی انتظامی حضور دارند و از ایستادن خریداران در پیاده‌روها و خیابان‌ها جلوگیری می‌شود.
به گفته دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، این اقدام به‌دنبال پخش اطلاعیه‌ای مجهول انجام شده است.
به گزارش ایلنا ،مردم و خریداران حاضر در بازار تهران که‌در جریان این اطلاعیه قرار نداشتند ،از حضور نیروهای انتظامی در بازار ابراز تعجب می‌کنند. مهرداد .پ یکی از کسانی که امروز در بازار تهران حضور داشت به خبرنگار ایلنا گفت: در بازار هیچ تجمعی قرارنیست برگزارشود اما حضور این میزان نیروی انتظامی در بازار، فضا را امنیتی کرده و موجب شده است که‌مردم دائم از یکدیگر علت حضور نیروهای انتظامی در بازار ابراز جویاشوند.
حاج احمد.م یکی از دکان داران بازار کفاشان گفت: برخی از همکاران که تعدادشان زیاد نیست امروز مغازه‌های‌شان را تعطیل کرده‌اند،‌ اما تجمعی شکل نگرفته است. فقط حضور انبوه نیروهای انتظامی و امنیتی در بازار موجب شده است تا فضای بازار دگرگون شود. خریدارانی که امروز مراجعه می‌کنند دائم از ما علت این فضا را می‌پرسند که ما هم چندان درست نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به بازار تهران ‌،در این شرایط که بازار تهران امروز روز شلوغی را سپری می‌کند، گروهی از صدا و سیما برای تهیه گزارش در بازار مستقر شده‌اند و در حال تهیه گزارشی از وجود رونق در بازار هستند.
شرایط بازار آرام است
دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار نیز در این زمینه گفت: امروز بازار تهران با تعطیلی مواجه نشد و شرایط آرام پیش می‌رود.
احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: اطلاعیه‌ای مجهول و نامفهوم طی روزهای گذشته از طریق ای‌میل برای اهالی بازار و مردم ارسال شده بود که از تجمع در بازار و تعطیلی دکان‌ها حکایت داشت.
وی افزود: به همین دلیل نیروی انتظامی امروز در باز تهران حاضر شد تا با تجمع احتمالی برخورد کند. البته مشکلی پیش نیامد و تجمع و تعطیلی شکل نگرفت.
وی خاطرنشان کرد: نباید این مسائل به بازار کشیده شود، اگر هم چنین تجمعی‌شکل بگیردبا آن برخورد می‌شود. بازار باید آرامش داشته باشد. فضای اقتصادی برای شکل‌گیری نیاز به آرامش دارد. بازار با هر نوع تجمع و برهم ریختگی فضای‌کسب وکار مخالف است.


فضای امنیتی در بازار تهران

رادیو فردا : به دنبال تصمیم معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران برای حضور در بازار در روز چهارشنبه با شعار «خرید سبز»، بازار تهران و خیابان های اطراف آن در این روز شاهد تدابیر شدید امنیتی بوده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده از تهران در حالی که معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در روز چهارشنبه به بازار تهران رفته بودند، ماموران انتظامی نیز بطور گسترده‌ای در خیابان های ناصر خسرو ، بوذرجمهری و چند خیابان دیگر مستقر شده بودند.

برخی گزارش‌های حاکی از آن است که بازار طلا فروشان تهران به دلایل امنیتی و حساس بودن آن تعطیل بوده و عده‌ای از مغازه‌داران دیگر از جمله در بازار کفش فروشان نیز اقدام به بستن مغازه‌های خود کردند.

خبرگزاری ایلنا از حضور گسترده موتورسواران نیروی انتظامی از چهارراه گلوبندک تا چهارراه سیروس خبر داده است. بر اساس این گزارش نیروهای انتظامی از ایستادن خریداران در پیاده روها و خیابان های اطراف بازار جلوگیری می کردند.

در این میان احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار تهران که به حزب موتلفه از حامیان احمدی‌نژاد نزدیک است، گفته است، اوضاع بازار تهران در روز چهارشنبه «آرام» بوده است.

وی در عین حال علت حضور انبوه نیروهای امنیتی در بازار را «برخورد با تجمع احتمالی» دانسته است.

به گفته وی در روزهای گذشته «اطلاعیه‌ای مجهول و نامفهوم» از طریق پست الکترونیکی برای «اهالی بازار و مردم» ارسال شده بود که از تجمع در بازار و تعطیلی دکان‌ها حکایت داشت.

ایده تجمع در بازار تهران پس از آن در سایت‌های اینترنتی متعلق به معترضان به نتایج انتخابات در ایران مطرح شد، که در روز تحلیف احمدی‌نژاد در مجلس شورای اسلامی به دلیل ممانعت نیروهای انتظامی از تجمع معترضان در میدان بهارستان عده‌ای از آنها به بازار تهران رفته و در آنجا تجمع کرده بودند.

هر چند آقای اصفهانی از «مخالفت بازار با هر نوع تجمع و برهم ریختگی فضای بازار» سخن می‌گوید، اما معترضان به نتایج انتخابات بازار را به دلیل «دشوار بودن برخورد با تظاهرکنندگان» برای نیروهای امنیتی و نیز «تاثیر این گونه تجمعات بر فعالیت بازار» برای تجمع خود انتخاب کرده اند.

از سوی دیگر در حالی که حضور انبوه نیروهای امنیتی در بازار در روز چهارشنبه شگفتی مردم و خریدارانی را که حتی در جریان قصد معترضان به برگزاری تجمع نبودند، برانگیخته بود، خبرنگاران صدا و سیمای جمهوری اسلامی سرگرم تهیه گزارش‌هایی از «رونق بازار و فعالیت عادی آن» بودند.

به دلیل ممنوعیت فعالیت خبرنگاران خارجی و رسانه‌های مستقل در ایران دسترسی به اخبار و گزارش‌های موثق و قابل استناد در باره حرکت‌های اعتراض آمیز نسبت به نتایج انتخابات در ایران بسیار دشوار شده است.

تدابیر شدید امنیتی در بازار تهران در روز چهارشنبه در پی فراخوان هواداران میرحسین موسوی برای حضور معترضین به انتخابات در بازار تهران و اعلام این روز بعنوان روز «خرید سبز»، برقرار شده بود.

برخی گزارش های تایید نشده از حضور زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی در بازار تهران حکایت داشت.

iran-azad - ایران - تهران
مردم شریف ایران به خدا نیازی خودتون رو به زحمت بیاندازید- اینها در گندهایی که طی این سی سال زده اند و امروز در آن غلت می زنند غرق خواهد شد - امروز رفتم منوچهری کیف بخرم کیف تمام چرم که تا شش ماه پیش هشتاد تومن بود فروشنده التماس می کرد آخرش پنجاه و پنج خریدم می گفت به خدا همین امروز بخوام این رو تولید کنم برام هشتاد آب میخوره مجبورم فقط هدفم اینه که با ضرر هم که شده قسمتی از پولهایم را از تو بازار جمع کنم
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

annet353 - المان - المان
توجه توجه. زنان آزادیخواه ایرانی - کلن. مکان׃ کلن، میدان نوی مارکت. زمان׃ شنبه ۱۵ آگوست ۲۰۰۹، ساعت ۱۷ تا ۱۹.
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

masooleh - ایران - تهران
خامنه ای حکم به احمدنژاد شدمنتظر تا4سال دیگر رپیس جمهوری جدید میآیید باید اسلام باشدمرگ بر دنیاومرگ بر روسیه- درود بر ایران متشکرم
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

punisher - ایران - شیراز
مگه نمیگین چند تا خس و خاشاک بیشتر نیست .....!!!!. پس این همه نیروی امنیتی واسه ی چیه .......؟؟؟!!!. مرگ شما خونخواران و مزدورانتان نزدیک است......
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

mehditm - ایران - تهران
درود بر ازادی و درود بر جنبش رهایی بخش سبز ایرانیان غیرتمند
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

Ezhaq - ایران - تهران
حال کردم از سایه خوشان هم دیگه می ترسند. زنده باد اسرائیل. سلام٬ دوستان ایرانیان انگلستان کمی از اسرائیل خبری بدید از فلسطن آشغال خبر درج کنید٬ تنوع خوبه.
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

mohammad.moein - انگلستان - لندن
ایلنا رو باور نکنین. من شنیدم که امروز بازار شل.غ بوده و سبز ها همه جا بودن.. حتی شنیدم زهرا رهنورد اومده بین جمعیت!. مرگ بر خبرگذاری های مزدور
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

Democratic-Iran - امریکا - نیویورک
مرگ بر خامنه اى جلاد پیر خرفت و پادوى کوتوله شپشوش. رهبر ما قاتله، ولایتش باطله.
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

سیاوش ایرانی - ایران - ایران
اینطور که معلومه اصلا نیازی به تجمع نیست. فقط همین اطلاعیه های دعوت مردم برای تجمع میزنه خواب این آشغالها رو خراب میکنه. اگر چند روز ژشت سر هم همین اطلاعیه ها داده بشه ولی حتی هیچکسی هم نره و اینها هی برن خودشون بازار رو شلوغ کنن خیلی باحال میشه. بعد از چند بار یکبارش رو که اینها انتظار ندارن همگی برن بازرا رو بهم بریزن. یادتون باشه بازار قلب دوم این حکومت ننگین هست که اگر به تعطیلی کشیده بشه مرگ این حکومت سریع تر اتفاق میافته
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

chkavak - ایران - تهران
این مزدورهای رژیم رو باید تک تک سینه دیوار گذاشت و تیرباران نمود تا به دوزخ بروند و کنار خمینی با نیمسوز ازشون پذیرائی بشه
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

سجاد57 - ایران - تهران
من محل کارم اونجاست اصلا باور کنید هیچ خبری نبود مثل روزای عادی بود اخه که چی دروغ میگند
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا
سجاد57 - ایران - تهران. آره سجاد جون از اسمت کاملا پیداست که محل کارت اونجاست...منم محل کارم بازار لنگه کفش فروش هاست...اونجا که بسته بود امروز. سیاوش ایرانی - ایران - ایران. شیر مادرت حلالت...الحق که صاحب استراتژی هستی‌.
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

rastad - ایران - تهران
دورود به شرف کسبه بازار . دورود به تمام کسبه ایران . دورود به غیور مردان و زنان ایران که با جنبش سبزشون پدر این پدر سوخته ها رو درآوردن . هزاران بار جان بی مقدارم فدای شما جوانان غیرت مند ایران. راستی : مرگ بر ضحاک کفتار ایران = خامنه ای دجال
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

بابک - ایران - سبزوار
نیرو های بی پدر و مادر روس و عرب در میان ان ها مشاهده شد
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

experthoney - بحرین - بحرین
از جاهای مستند تر و با اعتبار تر از رادیو فردا نمیتونید نقل قول کنید بابا اینا که از خبرگزاری فارس و غیره دروغگو ترن
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

طاطا - ایران - ایران
مردک پول پرست میگه نباید این تجمعات به بازارکشیده بشه. من مطمئن بودم که اگه کار به تجمع توی بازار بکشه بازاریها کوچکترین همکاری با مردم نمیکنن و اونا رو تحویل نیروی انتظامی میدن. بازاریها فقط به فکر منافع خودشونن.
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

amidjan - ایران - تهران
درود. بچه ها چرا تجمع ها کم شده باید بیشتر برنامه بذاریم و تجمع کنیم نباید از پا بشینم اینها دارن الان با این اخبار دروغی و جنگهای زرگری بین مجلس و دولت می خوان دل مردم رو بدست بیارن اما ما نباید بذاریم
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.