بوسنی- ایران، ساعت ۱۵/۲۳ در سارایوو , ملاقات با بلاژویچ پس از هشت سال

ملاقات با بلاژویچ پس از هشت سال

تیم ملی امروز برای اولین بار پس از نرسیدن به جام جهانی به میدان می رود و مقابل بوسنی قرار می گیرد؛ دیداری که دارای چند ویژگی منحصر به فرد است. علاوه بر اینکه افشین قطبی باید از امروز دور جدید فعالیت خود را شروع کند و به دنبال ساختن تیمی باشد که در جام ملت های آسیا ناکامی های گذشته را جبران کند، این بازی دو ویژگی دیگر هم به همراه دارد؛ ایران برای اولین مرتبه پس از کناره گیری سه بازیکن باتجربه خود علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان به میدان می رود و خداحافظی این سه مهره کلیدی که سال ها در تیم ملی حضور داشتند فرصت خوبی در اختیار جانشینان آنها قرار خواهد داد.

از طرفی بازی با بوسنی ملاقات با میروسلاو بلاژویچ سرمربی اسبق تیم ملی است. بلاژویچ قصد داشت ایران را به جام جهانی 2002 برساند و در آن رقابت ها شگفتی ساز باشد، اما بدشانسی و حاشیه های فوتبال ایران این اجازه را به چیرو نداد تا به هدفش برسد، این در حالی بود که تیم بلاژویچ تیمی شورانگیز و محبوب بود و بهترین بازی ها را انجام می داد. بلاژویچ در حالی هشت سال پیش ایران را برای همیشه ترک کرد که خاطره یی خوب از خود بر جا گذاشت. آنهایی که او را به ضعیف بودن متهم می کردند به هر شکلی که بود فراری اش دادند و جالب اینکه امروز ایران و چیرو شرایطی کاملاً متفاوت دارند. ایران در شرایطی به جام جهانی نرسیده که صعود کردن به جام جهانی کار چندان دشواری هم نبود، اما پیرمرد کروات موفق شد تیم درجه سوم بوسنی را به یک قدرت تبدیل کند و از شانس بالایی برای حضور در جام جهانی 2010 برخوردار است. در واقع بازی با ایران یک دیدار تدارکاتی برای بوسنی است که خود را برای ادامه رقابت هایش در راه رسیدن به آفریقای جنوبی آماده می کند، اما ایرانی ها می دانند که از جام جهانی 2010 تنها حسرت حضور در آن رقابت ها برایشان باقی مانده است. به هر ترتیب تیم ملی فوتبال ایران چاره یی ندارد جز اینکه آفریقای جنوبی را فراموش کند و به فکر آینده و جام ملت های 2011 باشد. از آنجا که این بازی در تقویم بازی های ملی فیفا قرار دارد، لژیونرها هم عازم سارایوو شدند تا تیم ملی را در این بازی همراهی کنند. مسعود شجاعی، مهرزاد معدنچی و جواد نکونام از دوشنبه به تمرینات تیم ملی اضافه شدند. آندرانیک تیموریان هم از همان شروع تمرینات در کنار تیم ملی بود. در بین تیم های اروپایی بوسنی یکی از اصلی ترین حریف های ایران در سال های اخیر بوده است. در 18 سال گذشته ایران و بوسنی پنج بار با هم بازی کرده اند که ایران در این دیدارها صاحب سه برد، یک مساوی و یک باخت شده است. در سه بازی اخیر این دو تیم، ایران به راحتی توانسته بوسنی را شکست دهد اما تیم کنونی بوسنی به مراتب قوی تر از قبل است و با تیم سه سال قبل که ایران موفق شد پنج بر دو آن را شکست دهد کاملاً متفاوت است. به هر حال با توجه به اینکه قطبی نتوانست ایران را به جام جهانی برساند برای اینکه جایگاه خود را در بین هواداران فوتبال مستحکم کند، نیاز دارد در این بازی دوستانه پیروز شود و به نظر می رسد ایران کاملاً این بازی تدارکاتی را جدی بگیرد. سرمربی تیم ملی می گوید ایران برای برد به مصاف بوسنی می رود؛ «برای برد به میدان می رویم. بازی مستقیم را در دستور کار داریم و می خواهیم طوری بازی کنیم که بینندگان از آن لذت ببرند. درست است در دیدارهای تدارکاتی نتیجه زیاد مهم نیست، اما برای اینکه نقاط ضعف خودمان را نشان دهیم باید بهترین بازی را با تمام انگیزه انجام دهیم.» احتمالاً ترکیب تیم ملی شبیه بازی مقابل کره جنوبی خواهد بود؛ رحمتی در درون دروازه قرار می گیرد. حسین کعبی، سیدجلال حسینی، هادی عقیلی و محمد نصرتی (پژمان نوری) مدافعان تیم ملی خواهند بود. آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، خسرو حیدری، مهرزاد معدنچی و فریدون زندی در خط میانی بازی می کنند و مسعود شجاعی هم تک مهاجم تیم ملی است.

Alireza88 - ایران - تهران
تماشاچیان محترم ایرانی باید وطن فروشی آقای قطبی را بخاطر مشتی دلار به او گوشزد کنند تا دیگر اینقدر دم از مردم و ملت مظلوم ایران نزند.
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

Alireza88 - ایران - تهران
تماشاچیان محترم ایرانی باید وطن فروشی آقای قطبی را بخاطر مشتی دلار به او گوشزد کنند تا دیگر اینقدر دم از مردم و ملت مظلوم ایران نزند.
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

parviz2008 - هلند - رتردام
ننگ ابدی بر پیشانی قطبی و امثال اون که به این رژیم جنایتکار مشروعیت می بخشند.نامتان در تاریخ به عنوان جنایتکار و قاتلان مردم ایران یاد خواهد شد.
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

roozbeh114253 - استرالیا - پرت
قطبی نه جایی توی قلب ما دارد و نه دیگر جایی توی تیم ملی ما
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

elektris - فرانسه - پا ر یس
بچه ها حرکت امروز عالی بود اینا مثل چی دیگه از ما میترسن. ما هم تازه راهشو یاد گرفتیم . این ناامن کردن بازار خیلی به نفعمونه. کیا حاضرند امروز ساعت 6 بریزیم بیرون. اینا فلج میشن اینطوره . اگه حاضرید از همین الان تبلیغات کنیم. راس ساعت 6 میدان ونک.
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

علیرضا دادا - امارات - دبی
الکی انگ سیاسی به قطبی نزنین لطفا....... به امید قهرمانی در آسیا و رفتن به جام جهانی. قطبی جون......دوستت داریم.. خدا کنه دوباره برگردی به پرسپولیس
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

پاینده ایران - ژاپن - اساکا
تمام بازیهای تیمی که یه خائن مثل قطبی مربی اونه رو باید تحریم کرد.
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.