جنایت، خط پایان سرقت های زنجیره یی با آبمیوه مسموم

جنایت، خط پایان سرقت های زنجیره یی با آبمیوه مسموم

سارقی که با شیوه تکراری خوراندن آبمیوه مسموم از شهروندان سرقت می کرد در جریان یکی از دزدی هایش مرتکب قتل شد و اکنون به عنوان قاتل باید در دادگاه کیفری استان فارس پاسخگوی اعمال خود باشد.به گزارش خبرنگار ما این جنایت سال 86 به وقوع پیوست اما تلاش برای دستگیری متهم، بازجویی از او و تنظیم کیفرخواست تا اوایل هفته جاری به طول انجامید.

کشف جسد

مردادماه سال 86 ماموران پلیس شیراز از طریق گزارش های مردی باخبر شدند جسد مردی مسن در منطقه باباکوهی رها شده است. آنها وقتی به محل حادثه رفتند با بررسی مدارک هویتی متوفی متوجه شدند او مردی 72 ساله به نام نادر است، هر چند هیچ اثری از جراحت و درگیری در پیکر پیرمرد مشهود نبود ولی مرگ وی در آن منطقه مشکوک به نظر می رسید به همین سبب پرونده یی در شعبه 17 دادسرای جنایی شیراز تشکیل و پزشکی قانونی موظف شد علت فوت نادر را مشخص کند. متخصصان برای پاسخ دادن به سوالات بازپرس پرونده راهی جز آزمایش سم شناسی نداشتند. محتویات معده پیرمرد نشان از آن داشت که او در واپسین لحظات عمرش داروی بیهوشی مصرف کرده است. از آنجا که انجام چنین کاری توسط خود پیرمرد بسیار دور از ذهن بود کارآگاهان یقین حاصل کردند فرد یا افرادی او را کشته اند. بنابراین گمانه زنی ها آغاز شد. جسد مقتول با لباس بیرون پیدا شده بود و این نشان می داد وی در مکان مسقف به قتل نرسیده است. همچنین به گفته اعضای خانواده او هیچ دشمنی نداشت و فرضیه کینه جویی کاملاً مردود بود. از طرفی کارآگاهان با بازخوانی پرونده متوجه شدند زمان کشف جنازه نادر هیچ پولی همراه نداشت بنابراین قوی ترین فرضیه بر این اصل استوار شد که قاتل یا قاتلان با اغفال پیرمرد به او داروی بیهوشی خورانده و مرگش را رقم زده اند تا پول هایش را بدزدند.

چند شکایت

در همان حال که کارآگاهان جنایی سرگرم پیگیری این پرونده بودند همکاران آنها در دایره مبارزه با سرقت با چند شکایت مشابه مواجه شدند که نشان می داد یک سارق حرفه یی در شهر فعال شده است و با آبمیوه مسموم از مردم دزدی می کند. آن طور که مالباختگان اعلام کرده بودند متهم ناشناس طعمه های خود را به باباکوهی و کوهپایه می برد و در آنجا نقشه خود را اجرا می کرد. یکی از افرادی که گرفتار این سارق شده بود در توضیح ماجرا گفت؛ من برای تفریح از خانه بیرون آمده بودم. از وقتی بازنشسته شدم معمولاً بعدازظهرها این کار را انجام می دهم تا هم ورزش کرده باشم و هم حال و هوایم عوض شود. روز حادثه مردی میانسال سراغم آمد و سر صحبت را باز کرد. او بسیار خوش زبان بود و توانست مرا تا باباکوهی با خودش همراه کند. وقتی برای استراحت در گوشه خلوتی نشستیم او آبمیوه تعارف کرد و خودش هم یک قوطی نوشید. من بعد از خوردن آبمیوه نفهمیدم چطور از حال رفتم. وقتی به خودم آمدم از آن مرد خبری نبود و پول هایم به سرقت رفته بود.کنار هم گذاشتن اظهارات شاکیان و انجام چهره نگاری سبب شد سرنخ هایی از این سارق به دست بیاید. اطلاعات فاش شده گواه آن بود که سارق مردی 45 ساله است و این شگرد سرقت را از خردادماه شروع کرده و هر از گاهی طعمه یی را شکار می کند. البته او در دزدی طمع نمی کرد و بعد از هر سرقت مدتی خانه نشین می شد.

دستگیری سارق

سرانجام ردپای متهم به دست آمد و این مرد میانسال که حسن نام دارد روز چهارم شهریورماه همان سال بازداشت شد. او پس از انکارهای اولیه به انجام شش فقره سرقت اعتراف کرد و توضیح داد چطور طعمه های خود را بیهوش می کرده است. پنج نفر از مالباختگان شناسایی شده بودند اما هنوز از یکی از آنها خبری نبود. وقتی این پرونده با مستندات قتل نادر مطابقت داده شد کارآگاهان اطمینان حاصل کردند این جنایت به دست حسن رقم خورده است چرا که شیوه سرقت با شگرد متهم یکسان و محل کشف جنازه نیز درست همان منطقه یی بود که سارق حرفه یی طعمه هایش را به آنجا می کشاند. بنابراین سرنوشت آخرین مالباخته نیز مشخص شد ولی حسن زیر بار اتهام قتل عمد نرفت و گفت گناهش فقط دزدی است. رسیدگی قضایی به پرونده در چنین اوضاع و احوالی ادامه پیدا کرد تا اینکه بالاخره بازپرس جنایی شیراز مرد 45 ساله را در قتل عمد گناهکار شناخت و برای او قرار مجرمیت صادر کرد. این تصمیم با موافقت نماینده دادستان همراه شد و بالاخره با صدور کیفرخواست، پرونده حسن روی میز قضات دادگاه کیفری استان فارس جای گرفت و این مرد به زودی محاکمه خواهد شد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.