وزارت اطلاعات: اخبار داخلی این وزارتخانه را منتشر نکنید

وزارت اطلاعات: اخبار داخلی این وزارتخانه را منتشر نکنید

منتقدان آقای احمدی نژاد چنین تسویه ای در وزارت اطلاعات سابقه نداشته است

وزارت اطلاعات ایران با صدور اطلاعیه ای از همه افراد، به ویژه روزنامه نگاران خواسته است از انتشار اخبار درباره اسناد، هویت کارمندان و ساختار این وزارتخانه، که به نوشته این اطلاعیه محرمانه هستند، خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است که در روزهای اخیر اخبار نادرستی در مورد این وزارتخانه منتشر شده و از رسانه ها خواسته است از درج اسامی مقامات وزارت اطلاعات و سمت های آنها که "موجب افشای اطلاعات محرمانه" می شود، خودداری کنند.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات به این اخبار و اسامی منتشر شده اشاره ای نشده است، اما در روزهای اخیر و در پی برکناری غلامحسین محسنی اژه ای از وزارت اطلاعات، اخباری از برکناری چند تن از معاونان قدیمی این وزارتخانه نیز منتشر شده بود.

بعد از انتشار خبر برکناری چند معاون وزارت اطلاعات در بعضی از وب سایت های نزدیک به اصلاح طلبان و همچنین در وبلاگ حسن یونسی، فرزند علی یونسی وزیر سابق اطلاعات در دوره محمد خاتمی، وب سایت الف، وابسته به احمد توکلی از نمایندگاه محافظه کار مجلس، چند روز پیش خبر از برکناری دو معاون اطلاعات داخلی و فناوری اطلاعات این وزارتخانه داد و نوشت که معاون پارلمانی و معاون حفاظت این وزارتخانه هم به زودی تغییر خواهند کرد.

احمد آوایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در گفتگو با وب سایت خبری فرارو، از تغییرات در وزارت اطلاعات انتقاد کرد و گفت: "با شناختی که از افراد برکنار شده دارم، اینها از کسانی بودند که حق کسی را ضایع نکردند و هیچ گاه از مسئولیت خود سوء استفاده نکردند و به کسی ظلم نکرده اند و سعی داشتند که اخبار را آن گونه که هست به مسئولان عالی رتبه کشور انتقال دهند."

قربانعلی دری نجف آبادی، دادستان کل کشور و وزیر اسبق اطلاعات نیز در نامه ای که بعد از برکناری غلامحسین محسنی اژه ای از وزارت اطلاعات برای او نوشت، از مسئولان امر خواست که "خصوصا در عزل و نصب ها و انتظارات خود، ملاحظات ملی و فراقوه ای را مدنظر قرار دهند."

آقای آوایی همچنین گفت: "متاسفانه آقای احمدی نژاد بدجوری دارند با دلسوزان و وفاداران وزارت اطلاعات تسویه حساب می کنند و این گونه مظلومانه آنها را کنار می گذارند که مطمئنا نمایندگان مجلس به راحتی در مقابل این گونه برخورد ها سکوت نخواهند کرد."

البته این نماینده مجلس همچنین تاکید کرده بود که با توجه به اینکه وزارت اطلاعات فعلا "بی وزیر" است، مجلس نمی داند از چه کسی باید در این مورد پرسش کند.

وزارتخانه بی وزیر

محمود احمدی نژاد بعد از برکنار کردن غلامحسین محسنی اژه ای از وزارت اطلاعات، در حالی که تنها یک هفته به پایان عمر دولت نهم مانده بود، هیچ کس را به سرپرستی این وزارتخانه منصوب نکرد و تنها اعلام شد فردی به نام "علوی" به قائم مقامی این وزارتخانه منصوب شده است.

از آنجا که با توجه به قانون، رئیس جمهور وظیفه دارد برای وزارتخانه های بدون وزیر سرپرست تعیین کند و این سرپرست می تواند خود رئیس جمهور باشد، این طور برداشت شد که آقای احمدی نژاد شخصا سرپرستی وزارت اطلاعات را تا زمان تعیین وزیر جدید برعهده گرفته است.

بحث سرپرستی آقای احمدی نژاد بر وزارت اطلاعات نیز با اعتراضاتی مواجه شده است.

احمد توکلی ، نماینده تهران در مجلس، با اشاره به قانون مصوب سال ۶۲ در مورد وزارت اطلاعات که تصریح دارد وزیر اطلاعات باید مجتهد باشد، گفت: "اختیارات سرپرست عینا مثل اختیارات وزیر است و در نتیجه به طور منطقی سرپرست وزارت اطلاعات باید هم در حد اجتهاد باشد و هم عضو هیچ حزب و گروهی نباشد."

msforugh - ایران - تهران
ساعت 20.30 امشب مصاحبه با خانواده ترانه موسوی از شبکه ایران. خودتان قضاوت کنید.
https://www.iranclubs.org/forums/showthread.php?t=27418
دوشنبه 19 مرداد 1388

biston - المان - برلین
درود به تمام دوستان!. خامنه‌ای قاتل ، ‌ای مرکز فساد ، ‌ای دیکتاتور ایران ، ‌ای حروم زاده گوش کن: http;//zardos.mine.nu پیروز باد جنبش آزادیخواه ایران!
دوشنبه 19 مرداد 1388

baran shomal - نروژ - اسلو
msforugh - ایران - تهران امثال تو اینقدر دروغ گفتید و جنایت کردید که دیگه کسی باور نمی کنه ترانه موسوی رو با فجیع ترین وضع کشتید بله شما قاتلها
دوشنبه 19 مرداد 1388

biston - المان - برلین
درود دوستان!. msforugh - ایران - تهران. آیا خودت دقیق خواندی و فیلم را نگاه کردی؟ دوست من این‌ها همه ش ساخته جمهوری کثیف اسلامیه. لطفا مطلب قلّابی را در این اینجا معرفی‌ نکنید. پیروز ایران و ایرانی‌ آزاد!
دوشنبه 19 مرداد 1388

msforugh - ایران - تهران
baran shomal - نروژ - اسلو .biston - المان - برلین .دوستان عزیز من زود قضاوت نکنید منظور من این است که اینها چقدر کثیف هستند . اگر خودتون فیلم رو ببینید انوقت متوجه میشوید
سه‌شنبه 20 مرداد 1388

kamia1 - المان - کلن
لو ندین..رژیم کودتا رو. دیگه با چه زبونئ باید گفت
سه‌شنبه 20 مرداد 1388

zorro.ir - ایران - تهران
msforugh - ایران - تهران. بین فامیل ما دختری هست با این اسم یعنی ترانه موسوی بیست و پنج سال هم دارد اما ثبت احوال این اخبار دروغی از اون چیزی نگفته . حالا بگذریم قاتل ندا چی؟یا بقیه کسانیکه شهید شدن و کسانیکه شناسائی شدن همه دروغه؟ حالم از این رژیم و طرفداراش بهم میخوره .
سه‌شنبه 20 مرداد 1388

msforugh - ایران - تهران
دوستان مثل اینکه اشتباه شده بد برداشت نکنید من خودم میخوام سر به تن اینها نباشه اگر لینکهای دیگه من را ببینید انوقت متوجه میشوید
سه‌شنبه 20 مرداد 1388

SIAVASHOMA - انکلستان - منچستر
msforugh - ایران - تهران می خواستم بهت توهین کنم و به تمام کسانی که فقط دنبال بهانه میگردند که به هر نحوی مقبولیت برای این جنایتکاران بخرند. ولی حالا که خودت مخالف این جنایتکاران هستی .فکر نمی کتی که این خائنان به ایران در حال حاضر از هر چیزی و هر کسی و هر سوژه ای استفاده می کنند که جنایاتشان کوچک جلوه کند و با تحقیرزندانیان شکنجه شده و گرفتن اعترافات غیر بشری و به بازی گرفتن افکار مردم و سرکوب عقاید. فیلتر کردن سایتها و ایجاد ربع و وحشت فقط به منظور سرکوب این جنبش کاملا خوذ جوش مردمی است بنابر این نابود باد ولایت وقیه.
سه‌شنبه 20 مرداد 1388

avayedoor - امریکا - فلوریدا
msforugh - ایران - تهرانمن نمیدونم این گزاف گوییهارو برای کی میگن. من خودم دو نفر را با ناو ترانه موسوی میشناسم یکی تو دانشگاه اصفهان و دیگری در امزشگاه زبان دانشجو که سن و سالشونهم اینها نیست. شاید شناسنامه همی ترانهای موسوی رو باطل کردن و فقط همین ستا قصر در رفتن.روحت شاد ترانه جان.
سه‌شنبه 20 مرداد 1388

garfild - ایران - تهران
بابا دوستان عزیز این دوستمون msforugh - ایران - تهران میگه برید ببینید تو ایران چه برنامه فکاهی راه انداختن و چه دروغهای می گن همین کشتین بیچار رو - یه عکس حداقل نشون می دادن ازش که بشه باور کرد - اینا همه چرنده خودتونو ناراحت نکنید -
سه‌شنبه 20 مرداد 1388

Democratic-Iran - امریکا - نیویورک
مرگ بر خامنه اى جلاد پیر خرفت و پادوى کوتوله شپشوش. عمر این کفتارهاى خونخوار رو به پایانه. دوستان مقاومت کنید.
سه‌شنبه 20 مرداد 1388

black chador - امریکا - ولدن
اینها مثلا وزاررت اطلاعات هستند؟عجب احمقایی هستند. مگر در دنیای اینترنت و یوتوب میتونن خبرهارو خفه کنند؟ الان توی ایران میلیونها خبرنگار غیر رسمی هست. هر کس جلو این موج شورش مردم بیاستد بلعیده میشه. این تو بمری از اون تو بمیری ها نیست.
سه‌شنبه 20 مرداد 1388

سجاد57 - ایران - تهران
هر کشوری برای سازمان سرویسش مخفی کاری بالایی در نظر میگیرد و این کاملا درسته
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.