تکذیب پیام تبریک آیت‌الله مکارم شیرازی به احمدی‌نژاد

تکذیب پیام تبریک آیت‌الله مکارم شیرازی به احمدی‌نژاد

تابناک : انتشار پیام تبریک آیت‌الله مکارم شیرازی از سوی دفتر معظم‌له تکذیب شد.

یکی از مسئولین دفتر آیت‌الله مکارم در گفت‌وگو با خبر اعلام کرد: «هیچ پیام تبریکی توسط آیت‌الله مکارم‌شیرازی صادر نشده و ایشان این دروغ‌پردازی‌ها را در جهت ایجاد تفرقه می‌دانند». یکی از اعضای دفتر این مرجع تشیع که خواست نامی از او ذکر نشود با اعلام این خبر اظهار داشت:« آیت‌الله مکارم این روزها در مشهد هستند و تا شروع ماه مبارک رمضان آنجا می‌مانند». او در پاسخ به خبرنگار خبر که از آنچه آیت‌الله مکارم را از صدور پیام تبریک باز می‌دارد پرسیدگفت: اجازه بدهید وارد این مسائل نشویم.

روز گذشته خبر پیام تبریک آیت‌الله مکارم‌شیرازی خطاب به احمدی‌نژاد منتشر شد و عکس متن این پیام با لوگوی سایت پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی هم در صفحات اینترنت در اختیار کاربران قرار گرفت. در حالی که این پیام بر خروجی این پایگاه موجود نبود.


آیت الله العظمی مکارم شیرازی پیام تبریکی نداده است

نواندیش : برغم انتشار خبر پیام تبریک دیرهنگام آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید به محمود احمدی نژاد، پیگیری های نواندیش حاکی از عدم صدور چنین پیامی است.

گفتنی است سایت معظم له نیز تاکنون چنین خبری را منتشر نکرده است.

برخی سایت ها و روزنامه ها از پیام تبریک معظم له خبر داده بودند.


«آقا به احمدی‌نژاد تبریک نگفته‌اند و نخواهد گفت»

موج سبز آزادی : در پی انتشار خبر تبریک آیت‌الله مکارم شیرازی به احمدی‌نژاد به عنوان «رئیس‌جمهور»، دفتر این مرجع تقلید صدور هرگونه پیامی را در این باره به شدت تکذیب کرد و مسئول مربوط در این دفتر، در پاسخ به خبرنگار «موج سبز آزادی» گفت: «آقا به احمدی‌نژاد تبریک نگفته‌اند و نخواهد گفت. اینها هم اکاذیب کسانی است که تا الان فشار می‌آوردند و الان مجبور شده‌اند به دروغ‌پردازی.»


به گزارش «موج سبز آزادی» پیش از این برخی منابع اینترنتی و مطبوعات از پیام تبریک این مرجع تقلید به احمدی‌نژاد خبر داده و منشأ اصلی این خبر در اینترنت نیز ادعا کرده بود که این پیام پس از چند ساعت از سایت ایشان حذف شده است!


این ادعا و تصویر مورد استنادش البته آشکارا واهی و جعلی بود، اما به خاطر آنکه جاعلان با زیرکی تلاش کرده بودند خبر مذکور را از کانال یک سایت متعلق به اهل سنت ایران منتشر کنند تا موضوع در صورت رسوایی به اختلافات مذهبی نسبت داده شود، «موج سبز آزادی» از نوشتن هرگونه خبری در این باره خودداری کرده بود. اما جدی گرفتن این خبر و انتشار آن در مطبوعات، باعث شد که ضرورت تکذیب صریح این خبر و رسوایی عاملان جعل پیام به نفع رئیس دولت کودتا دوچندان شود.


از این رو خبرنگار «موج سبز آزادی» با دفتر این مرجع تقلید تماس گرفت و اعضای دفتر با همین صراحت ادعای وجود چنین پیامی و یا امکان صدور آن پس از این را تکذیب کردند: «آقا به احمدی‌نژاد تبریک نگفته‌اند و نخواهد گفت. اینها هم اکاذیب کسانی است که تا الان فشار می‌آوردند و الان مجبور شده‌اند به دروغ‌پردازی.»


به گزارش «موج سبز آزادی» مسئول مربوط در دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین به سخنرانی شب نیمه شعبان این مرجع تقلید در مشهد و در حرم امام رضا (ع) اشاره کرد که خواستار اشاره به محتوای آن سخنان در خصوص دروغ‌سازی‌ها شد.


چند جمله‌ای از آن سخنرانی که به این موضوع مرتبط است و در گزارش واحد مرکزی خبر صداوسیما منتشر شده، بدین ترتیب است: آیت الله مکارم شیرازی از گسترش دروغ پردازی و شایعه سازی در جامعه انتقاد کرد. مرجع تقلید شیعیان دیشب در مـراسم شب میـلاد امام زمان (عج) در حـرم مطهر رضوی گفت: امروز نه تنها دروغ و شایعه سازی در کشور زیاد شده بلکه افراد دروغ پذیر هم بسیار شده اند. آیت الله ناصر مکارم شیرازی افزود: در سایت ها و رسانه های خارجی دروغ ها ، تهمت ها و شایعه های ناروای فراوانی به افراد نسبت می دهند.


گفتنی است در مدت یک ماه و نیمه بین انتخابات با نمایش‌های تنفیذ و تحلیف، نزدیکان دولت و حامیان کودتا فشارهای زیادی بر مراجع تقلید مستقل آورده بودند تا پیامی از ایشان به نفع احمدی نژاد دریافت کنند. اما غیر از آقای نوری همدانی که همان ابتدا پیام تبریک داد، هیچ مرجعی حاضر به چنین کاری نشد و حتی پس از تحلیف رئیس دولت کودتا هم هیچ صدای مخالفی در قم به موافق یا حتی بی‌طرف تبدیل نشده است.


این موضوع باعث شد که خبرگزاری‌های رسمی دولتی مثل ایرنا و برنا به شدت به مراجع حمله کنند و از تبریک نگفتن ایشان به احمدی‌نژاد انتقاد کنند. این خبرگزاری‌ها در این باره نوشتند: ... اما از همه جالب تر موضع گرفته نشده یا بهتر بگوییم، موضع نگرفتن برخی مراجع در برابر پیشامدهای چند روز گذشته کشور است. مگر نه اینکه علما و مراجع باید پیشروان و هدایتگران جامعه اسلامی در برهه های مختلف باشند. و مگر نه اینکه برخی از مراجع محترم پیش از این در جریان های جزیی سیاسی و اجتماعی داخلی و خارجی اظهار نظر می کردند و حتی همین روزها با نادیده گرفتن اتفاق های کشور برای غزه و فلسطین پیام می دهند که البته در شرایط عادی کاری پسندیده است. پس حکایت این سکوت چیست؟حضور 85 درصدی مردم در انتخابات کشور اسلامی مان حادثه کوچک و تکراری در تاریخ انقلاب بود و نتوانست آقایان را به سخن گفتن در تحسین این حضور وادارد؟ یا 24 میلیون رای مردم یک کشور به رییس جمهورشان چندان اهمیتی نداشت که درخور پیام تبریک باشد؟


ظاهرا همین‌طور است و از نظر مراجع محترم تقلید، آن 85 درصد و این 24 میلیون هیچ اهمیتی ندارد؛ چرا که به نوشته منابع معتبر، مراجع سنتی و غیر سیاسی دیگر نیز در دیدار با اعضای شورای نگهبان گفته‌اند: انتظار دارید ما کسب 24 میلیون رای توسط احمدی‌نژاد را باور کنیم و بپذیریم تقلب نشده؟!

anti.mard_only.eslam - هند - تامیل نادو
دمت گرم .چی رو باید بهش تبریک بگن تقلب ش یا قتل وغارت اشو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوشنبه 19 مرداد 1388

بابک - ایران - سبزوار
شرم اور است یک کسی که بر اثر کودتا روی کار امده بزوز و دروغ از دیگران پیام تبریک می خواهد
دوشنبه 19 مرداد 1388

garfild - ایران - تهران
آقاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا لول زرشششششششششششششک
دوشنبه 19 مرداد 1388

massoudoslo - نروژ - اسلو
بلوا استار عزیز ، کی‌ می‌خوای طرف ملت ایران رو بگیری و این اعتقاد و امید رو از آسمان و خودا یان آسمانی به رو زمین در خدمت مردمت داشته باشی‌ ؟ هموطن جرات فکر کردن داشته باش و در مورد قوانین ناآ درست اسلام که روح بشر رو به زنجیر تقوا و رستگاری(!!!) کشیده، تعمق کن!! ما بصورت تصویری از خودش خلق شدیم(!) ما احتیاجی به برنامه ریزی دوباره به وسیله هیچ پیامبری رو نداریم که به نام دین انسانیت رو مسخره بکشند و هر چی‌ دزد و کلاش بشند صاحب اختیار ما!
دوشنبه 19 مرداد 1388

iran-azad - ایران - تهران
این به اصطلاح علما و آیت الله ها هر وقت عکس می اندازند توی بک گراند تصوی کلی کتابهای قطور دیده می شه ولی دریغ از یک جو عقل و حرف حسابی کسی می دونه توی اون کتابهای رنگارنگ چی نوشته که اینطور عقل این بنده های خدا رو ذایل می کنه
دوشنبه 19 مرداد 1388

ehsasoeshgh - سو ئد - گوتنبرک
دیگه چه فرقی می کند مهم این است که احمدی نژاد و رهبر چلاقش باید بروند
دوشنبه 19 مرداد 1388

Alireza88 - ایران - تهران
از مرجعیت عالیقدر کمال تشکر را داریم
دوشنبه 19 مرداد 1388

kokex - ‫آلمان - ‫فرانکفورت
‫ها ها ها. ‫احمدی انتخابات رو برد ولو که حتی اگه ۲۴۰۰۰۰۰۰ نبود اما برد . اما این دادو فریادها برای موسوی نیست به خدا قسم همش بهونه هستش که دادو بیدادشونو بکنن . آخه موسوی اصلا کی هست ؟ دیگه دروغ چرا تا قبر آ آ آ
دوشنبه 19 مرداد 1388

mehditm - ایران - تهران
بر پدر قوری چمدانی(نوری همدانی)لعنت
دوشنبه 19 مرداد 1388

kave2009 - هلند - روتردام
همون بهتر که امثال مکارم جنایتکار و پول پرست افراطی به احمدی کوتوله دست نشانده تبریک بگه.
دوشنبه 19 مرداد 1388

شاندل - ایران - تهران
Alireza88 - ایران - تهران. از مرجعیت عالیقدر کمال تشکر را داریم...
-----
زیاد تشکر نکن. مراجع میتونستن بیانیه بدن یا یه حرفی بزنن ولی به پیام تبریک ندادن اکتفا کردن. یعنی دیگه قراره چه بلایی سر ملت بیاد که اینا دهن باز کنن.شیعه ای که هیچ ظلمی رو برنمیتابه حالا باید اینطوری خاموش باشه،اونم مرجعیتی که باید حکم رهبری فکری شیعه رو داشته باشه نه رهبری تو شکیات و مستحبات و ... البته بجز اون چندتایی که واقعا با مردم بودن:مثل منتظری طاهری صانعی.موفق باشی
دوشنبه 19 مرداد 1388

mohammad.moein - انگلستان - لندن
خیلی جالبه ها... اکثر آخوندا هم ذد احمقی نژادند!. آخوندا+ اصلاح طلب ها " دکتر مهندسا + ضد انقلاب ها + خیلی از اصول گرا ها مثل لاریجانی + اکثر مردم + بعضی از خود بسیجی ها= حد اقل 80 در صد ایران!!1. جنبش سبز پیروز است
دوشنبه 19 مرداد 1388

jigili - ایران - تهران
احمدی نژاد تبریک میخواد چی کار فعلا که به ریش همه داره می خنده
سه‌شنبه 20 مرداد 1388

علیرضا دادا - امارات - دبی
من به نوبه خودم از حضرت ایت الله مکارم تشکر میکنم. ما به چنین رهبران دینی واقعا احتیاج داریم. همراه بودن چنین اشخاصی با جنبش سبز واقعا نعمت بزرگیه. مشروعیت یعنی همین
سه‌شنبه 20 مرداد 1388

گزنه - انگلستان - لندن
بابا این میمون باورش شده که یک خری شده با اون کشتار و دزدیدن رای مردم احمدی نژاد تا کی فکر میکنی سر قدرت باشی روزی را میبینم تو دستای مردم گیر افتادی در همان سلولهای که ساختی بجای غذا ادرار بزرگ این مردم را میخوری
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

$persian$ - ایران - تهران
این مراجع اگه جرات داشتن و مرجع واقعیه اسلام بودن فرمان جهاد به مردم می دادن و حکومت رو نامشروع اعلام می کردن اگه همشون اینکار رو می کردن کسی نمی تونست بهشون صدمه بزنه هرچند اگر صدمه ایم می خوردن به قول خودشون پاداششون بهشت بود چون در راه حق شهید میشدن مگه خودشون همیشه ملت رو بشارت نمیدن برای بهشت یعنی به چیزی که خودشونم میگن ایمان ندارن
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.