سخنگوی وزارت خارجه: تضمینی به انگلیس نداده بودیم

سخنگوی وزارت خارجه: تضمینی به انگلیس نداده بودیم

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، در پاسخ به بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس مبنی بر عمل نکردن ایران به تضمین هایی که پس از بازداشت عده ای از کارمندان سفارت انگلیس به این کشور داده بود‌، گفت: سخنی از تضمین خاصی نبوده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر،حسن قشقاوی در نشست خبری امروز خود افزود: وزارت خارجه به عنوان بخشی از قوه مجریه نمی تواند در امور قوه دیگر (قوه قضاییه) مداخله کند.

قشقاوی گفت: وزارت امور خارجه همواره تلاش کرده است در چارچوب گفتگوهای تلفنی میان وزرای خارجه ایران و انگلیس و همچنین با وزرای خارجه سایر کشورها مسائل را از طریق قانونی حل و فصل کند.

وی در ادامه با اشاره به حسین رسام ، کارمند ایرانی سفارت انگلیس در تهران که با قید ضمانت آزاد شده بود، گفت:‌ آزادی این شخص در چارچوب همین گفتگوها بوده است و به رغم برخی ادعاها مبنی بر فشار زندان و اعتراف گیری، این شخص تا قبل از حضور در دادگاه در خانه خودش بوده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: اینکه وزارت خارجه تضمین بدهد در فرایند یک قوه مستقل مداخله کند چنین چیزی وجود نداشته است.

وی درباره اظهارات هیلاری کلینتون ، وزیر امور خارجه امریکا مبنی بر حمایت گسترده از اغتشاشات ایران گفت:‌ دولت‌های غربی به ویژه امریکا و انگلیس اگر صداقت دارند تروریسم را به خوب و بد تقسیم نکنند و به طور جدی با آن مبارزه کنند.

قشقاوی افزود:‌ حمایت از گروه‌های تروریستی موجب تأسف است و انتظار می رود دولت های غربی اگر در مبارزه با تروریسم جدی هستند، با اسناد و مدارکی که کاملا گویا و واضح است به ادعای خود عمل کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه از دولت های غربی خواست با موضوع تروریسم برخورد دوگانه نکنند.

مقابل خواسته های غیرمنطقی اروپا می ایستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد بیانیه دیروز اتحادیه اروپا در باره دادگاه عوامل اغتشاشات پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران مقابل خواسته های غیرمنطقی می ایستد.

قشقاوی با اشاره به یکی از بندهای بیانیه اتحادیه اروپا که در آن آمده است اقدام علیه یک شهروند اروپایی اقدام علیه کل اروپاست، افزود:‌ این بند با هیچ یک از اصول حقوقی و منطقی تناسب و سنخیت ندارد و هیچ روشنفکری در دنیا آن را نمی پذیرد.

وی اضافه کرد: آیا این بند با اصل مسئولیت دولت ها تناسب دارد؟ آیا همه 27 کشور اتحادیه اروپا مسائل و ارتباطاتشان با ایران به یک اندازه است؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه گفت: مگر ما در مسائل داخلی اروپا دخالت کرده ایم که آنها در امور داخلی ایران دخالت می کنند؟

وی با بیان اینکه انقلاب کرده ایم که عزت و استقلال داشته باشیم، گفت: با همه کشورها ارتباط و تعامل داریم و اگر این چند کشوری که مسائلی را مطرح می کنند در امور ما مداخله نکنند، با آنها هم مشکلی نداریم.

قشقاوی خطاب به این چند کشور گفت: چرا دست از سر ما و مردم ما بر نمی دارید؟ مردم ما نمی توانند بپذیرند به هر قیمتی تمکین کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه امریکا گفته ایران تا ماه سپتامبر فرصت دارد به دستی که به سوی این کشور دراز شده است پاسخ دهد گفت:‌ بارها گفته ایم ملت ایران اهل گفتگو و تعامل است و با گفتگو در چارچوبی که منافع ملی ما رعایت شود، مشکلی نداریم.

قشقاوی افزود: تاکنون موضوع خاصی که عملیاتی باشد مطرح نشده اما طبیعی است در پیگیری حقوق هسته ای خود جدی هستیم و هیچ گونه محدودیتی را قبول نداریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بارها گفته ایم در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران سلاح هسته ای هیچ جایگاهی ندارد.

mehranmy - ایران - تهران
تضمین هیچی شما لازم باشه از زن وبچه مادر خواهر خودتون هم استفاده میکنید تا در این کشور باشید ولی چون بچه پرو هستین از رو نمیرین
دوشنبه 19 مرداد 1388

mahnadi - هلند - هارلم
چرا شما کثیفها قاتلان بلفطره مال مردم خورها دروغگویان که هیچ معصیتی باقی نمانده که نکرده باشید دست از سر این ملت برنمیداریدرهبر گجستک شما سی سال پیش ...خوردتصمیم برای جمهوری اسلامی گرفت اومددنیابه مردم بده دینشون رو هم گرفت حالا طبق گفته خودش ما این تصمیم وولایت وقیه شما را که باپدرانتان گرفتیدنمیخواهیم بروید بگذارید جوانان ومردم خوددباره تصمیم بگیرندشمامحکومیدبمب اتمی میخواهید چه؟؟ . زندانیان سیاسی دربند مورد شکنجه وتجاوزو.....قرارگرفته شده رافراموش نکنیم .
دوشنبه 19 مرداد 1388

anti.mard_only.eslam - هند - تامیل نادو
فقط جفنگ میگن یعنی خودشون از این همه یاوه گویی خسته نشدن!!!!!!!!!!!
دوشنبه 19 مرداد 1388

Neda-ye-Iran - انگلستان - لندن
قابل توجه اروپا و آمریکا٬ مواظب باشید در ارتباط با مساله اتمی اینجوری غافلگیر نشید!!! تضمین مضمین یوخده...
دوشنبه 19 مرداد 1388

hamesheh bahar - انگلستان - لندن
تضمین ندادند بدبخت تو از ... ملکه و گردون بران تغذیه میکنی جرات نداری کاری بکنی این .. و شعرا رابرای همین نیم ... و زینب و سید مهدی بگو اوناهم تندی بگن مرگ بر انگلیس. اخوند ها همه ساخت انگلیس
دوشنبه 19 مرداد 1388

roya123 - ایران - ایران
/قشقاوی:هیچ روشنفکری در دنیا آن را نمی پذیرد./. کی حرف از روشن فکری می زنه ...تو واون متکی حرف زدن هم بلد نیستید. با همه دنیا دعوا دارن. فقط به خواسته های غیر منتطقی روسیه همگام هستن. .
دوشنبه 19 مرداد 1388

nazanin 2009 - ایران - ارومیه
میگه انقلاب کردیم عزت داشته باشیم..بله جهان وجهانیان عزت انقلاب را به خوبی مشاهده میکنن..بله از افتخارات عزت انقلاب شما.سرکوب شکنجه..تجاوز..کشتار و...هست. بعدشم وقتی میخواین خودتونو توجیه کنین اینهمه از اسمه مردم استفاده نفرمایید که مردم هیچکدمتونو قبول ندارند
سه‌شنبه 20 مرداد 1388

SIAVASHOMA - انکلستان - منچستر
همشون دودوزه باز و متظاهر و متقلب و رزل و کثیفو .و..و...و...و..ولی اگه خدائی باشه اینا بزودی زود رفتنی اند و داغ وزارت در دولت دهم میمونه به دلای بعضیهاشون. ملت ایران با شروع دولت جمهوریه اول با انتخابات چند گزینه ای و بدون دخالت ذینه بی ابرو شده اسلام که اگرچه اساسا اینطور نباشه ولی ولایت فقیه انرا در ایران مظهر جنایت و تظاهر و خیانت کرده شروع به کار خواهد کرد و بامید روزی که ایرانی ازاد و دموکراتیک داشته باشیم. هر کسی ابروی این نظام تو خالی مکارو ببره و افشاگری کنه و بیشتر اگاهسازی کنه قهرمان این ملت خواهد بود.نابود باد اسلام تظاهر تزویر چاپلوسی وجنایت.مهدیتونم کاری ازش سا خته نیست.پولاتونو وردارین و گمشید اگه تونستید البته
چهار‌شنبه 21 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.