مردم هنگام سخنرانی الهام فریاد زدند: دروغ نگو دروغگو! یا حسین میرحسین

مردم هنگام سخنرانی الهام فریاد زدند:
دروغ نگو دروغگو! یا حسین میرحسین

 غلامحسین الهام،‌سخنگوی دولت محمود احمدی‌نژاد، در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان

رادیو فردا :بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان روز پنج‌شنبه پانزدهم مردادماه با معرفی برگزیدگان خود به کارش در همدان پایان داد.

فیلم «کودک و فرشته» به کارگردانی مسعود نقاش‌زاده با چهار جایزه به عنوان بهترین فیلم بیست وسومین جشنواره کودک معرفی شد.

در بخش فیلم‌های بلند سینمایی، دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به طور مشترک به محمدرضا گوهری و مسعود نقاش‌زاده برای فیلم کودک و فرشته اهدا شد.

جایزه بهترین کارگردانی را نیز غلامرضا رمضانی برای فیلم «همبازی» دریافت کرد و جایزه ویژه هیات داوران نیز به علی شاه‌حاتمی به خاطر فیلم «پرواز مرغابی‌ها» اهدا شد.

همچنین علی وزیریان به خاطر کارگردانی فیلم «یک وجب آسمان» جایزه داوران کودک را به خود اختصاص داد.

در بخش فیلم کوتاه نیز پیمان نهان‌قدرتی برای ساخت فیلم «مادرهای برفی» پروانه زرین دربافت کرد.

دیپلم افتخار بیست و سومین جشنواره کودک ایران نیز در این بخش به طور مشترک به اکبر شهبازی به خاطر فیلم «هاوری» و سیف‌الله یزدانی و محسن غصنفری به خاطر کارگردانی فیلم «خاتون» رسید.

مصطفی کرمی و هاشم اولیایی مقدم نیز به ترتیب به خاطر کارگردانی فیلم‌های «بچه‌های اناران» و« لبخند فرشتگان» لوح تقدیر دریافت کردند.

در بخش بین‌الملل نیز چند فیلم خارجی از جمله فیلم «ورزشکار آماتور» از انگلستان در بخش فیلم ویدیوئی نیمه‌بلند و فیلم« پیانوی جنگل» از ژاپن در بخش فیلم بلند به عنوان برگزیده معرفی شدند.

فیلم «مومو» از ترکیه نیز برنده جایزه بهترین کارگردانی و فیلم «پسر کیهانی» از برزیل برنده جایزه ویژه هیات داوران شدند.

در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان امسال ۲۶۰ فیلم بلند، کوتاه، مستند و انیمیشین در شانزده بخش رقابتی و غیررقابتی حضور داشتند.

اسپانیا، سوئد، چین، ژاپن، هلند، هند، لهستان، استونی، نروژ، اتریش، آمریکا و انگلیس از جمله کشورهای شرکت‌کننده در این جشنواره بودند.

حواشی بیست و سومین جشنواره کودک

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، هنگامی که غلامحسین الهام، سخنگوی دولت، در مراسم اختتامیه پشت تریبون رفت و گفت در آغاز دولت دهم رئیس جمهوری مهم‌ترین مساله را فرهنگ قرار داده است، حاضرین در سالن با دست زدن شعارهای «یا حسین، میرحسین» و «دروغ نگو، دروغگو» سر دادند.

رسول صدرعاملی و پوران درخشنده از معدود چهره‌های شناخته‌شده‌ای که در این جشنواره حضور داشتند نیز برخی اتفاقات این جشنواره را ناخوشایند توصیف کرده‌اند.

رسول صدر عاملی کارگردان فیلم «کفش‌های کتانی» و از داوران این جشنواره در روز اختتامیه پس از آن که به روی سن آمد برق سالن قطع شد و حاضران در این مراسم با شعارهای «الله‌اکبر» و «یا حسین، میرحسین» اعتراض خود را به وضعیت پیش آمده اعلام کردند.

پس از این اتفاق رسول صدر عاملی سالن را ترک کرد و دیگر حاضر به سخن گفتن نشد.

رسول صدر عاملی پس از پایان این جشنواره در گفت‌وگو با ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران، گفت: «من وقتی وارد همدان شدم اصلا انتظار نداشتم حتی ذره‌ای رنگ سبز در پوستر و بیل‌بوردها ببینم، اما انتظار هم نداشتم که این گونه از تندترین و در واقع خشن‌ترین نوع رنگ قرمز استفاده شده باشد.»

پوران درخشنده، کارگردان شناخته شده سینمای کودک و نوجوان، نیز از نحوه پخش آخرین فیلمش شکایت کرده است.

پوران درخشنده که با فیلم «خواب‌های دنباله‌دار» در این جشنواره حضور داشت در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «وقتی در روز پایانی جشنواره پس از ۷۲ ساعت بیداری و حضور در لابراتوار با نسخه کامل و آماده شده فیلم در جشنواره حضور پیدا کردم و مطلع شدم نسخه‌ای از فیلم که بدون صداگذاری، موسیقی و تدوین نهایی است برای مردم به نمایش درآمده است شوکه شدم و معتقدم نمایش این فیلم برخلاف مقررات است.»

خانم درخشنده گفت که هنوز مسئولان این جشنواره هیچ جواب قانع‌کننده‌ای به او نداده‌اند.

پیشتر و در آخرین روزهای قبل از برگزاری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، اکبر نبوی، دبیر این جشنواره، از سمت خود استعفا کرده بود.

آقای نبوی پس از پایان این جشنواره در اولین گفت‌وگوی خود با برنامه رادیویی کات گفت: «من علی‌رغم مشکلاتی که داشتم دبیری جشنواره کودک را به خاطر کمک به این سینما قبول کردم و به همان دلیلی که دبیری را پذیرفته بودم استعفا دادم.»

وی افزود: «شرایط به گونه‌ای پیش رفت که حضورم ممکن بود به اصل برگزاری جشنواره آسیب جدی بزند و من حاضر نبودم این اتفاق بیفتد. در نتیجه دیدم کناره‌گیری‌ام بهتر است. در واقع مساله اصلی مربوط می‌‌شد به ساختار تشکیلاتی معاونت سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی و مشکلات اصلی من در این دو حوزه، که تفسیر آن را بعدا خواهم گفت.»

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان که از یازدهم تا پانزدهم مردادماه در همدان برگزار شد یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمای کود ک و نوجوان به حساب می‌آید.

778899 - ایران - شیراز
باشد که صبح دولتد بدمد............که این از نتایج سحر است
دوشنبه 19 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
ملت ایران هدف و روش مبارزه خود را در این شعار خلاصه کرده اند: ((یا حسین - میر حسین))
دوشنبه 19 مرداد 1388

last minute - امریکا - ل.ای
. همدان همیشه کانون اعتراض به حکومت اخوندی بوده.سخنرانی دکتر اغاجری علیه ولایت فقیه و تقلید.سخنرانی جنجالی عباس بالیزدار در دانشگاه بوعلی سینا .
دوشنبه 19 مرداد 1388

SIAVASHOMA - انکلستان - منچستر
درود به غیرت و شرفتان که صدای مظلوم ما را بگوش همگان میرسانید. در تمامی مجالس دولتی و غیره که از صداو سیما پخش میشود صدای اعتراضمان را بگوش همگان برسانیم. در نماز جمعه و در استادیومها که کنترول ان توسط نیروهای ضد مردمی کمتر است و با یک وسیله کوچک دفاعی برای امکان کمتر دستگیری.ناز نفستان واقعا با وجودید و سحر نزدیک
دوشنبه 19 مرداد 1388

ضد ولایت وقیح - ایران - تهران
برو زنت رو جمع کن خاک بر سر. مملکت داری بخوره تو سرت و اربابای کثیفت
دوشنبه 19 مرداد 1388

black chador - امریکا - ولدن
کلاغ سیاهش هم باهاش بود؟
دوشنبه 19 مرداد 1388

black chador - امریکا - ولدن
کلاغ سیاهش هم باهاش بود؟
دوشنبه 19 مرداد 1388

jigili - ایران - تهران
به امید سرنگونی این رژیم پست و رذل
دوشنبه 19 مرداد 1388

amidjan - ایران - تهران
درود. با تشکر از مردم عزیز و فداکار همدان به امید روزی که احمدی نژاد در هر شهر و استانی که رفت به همین شکل آبروش بره
دوشنبه 19 مرداد 1388

Democratic-Iran - امریکا - نیویورک
یکى به این مرتیکه ریغوى نشسته بگه بره بتمرگه تو خونش بیرونم نیاد. آخه این انتر که میره جشنواره کودک که اگه کودکان ببیننش شب خوابشون نمیبره. به اون زنیکه سلیطشم بگه چند وقت خفه خون بگیره. به زودى نوبت هر دوشون میشه که مردم بزننشون سر سیخ.
دوشنبه 19 مرداد 1388

Alireza88 - ایران - تهران
آفرین بر ملت هوشیار ایران. تنها راه پیروزی بکارگیری چنین روشهایی می باشد.
دوشنبه 19 مرداد 1388

Alireza88 - ایران - تهران
آفرین بر ملت هوشیار ایران. تنها راه پیروزی بکارگیری چنین روشهایی می باشد.
دوشنبه 19 مرداد 1388

mamalporru - ایران - شیراز
مرگ بر دیکتاتور و دولت دروغگو..... دولتی که جوانان معترض را در زندان ها مورد شکنجه ََ. کشتار و تجاوز قرار داد یا حسین میر حسین- درود بر جوانان غیور همدانی----....... ما همه با هستیم
دوشنبه 19 مرداد 1388

garfild - ایران - تهران
الهام تو اگه راست میگی جلو زن احمقتو بگیر نمی خواد عقده حرف نزدنتو تو خونه با سخنگوی دولت ا.ن اونم با ارجیف جبران کنی و از چیزی بگی که 7 نسل بعد شماها هم عمرا نداشته باشند (فرهنگ)خوبت شد کلی قیافت اون موقع دیدنی بوده
دوشنبه 19 مرداد 1388

سلمک - ایران - تهران
تو برو زن عوضیتو که هر از چند گاهی پاچه یکیو میگیره جمع کن
دوشنبه 19 مرداد 1388

ماهی سیاه کوچولو - ایران - تهران
الهام زنت چطوره؟؟؟؟؟
دوشنبه 19 مرداد 1388

golf persia - ایران - شیراز
از اصلی ترین مواردی که توی این سی سال به کمک جمهوری اسهالی اومده تا بتونه هر چه بیشتر مردم رو سرکوب کنه پول نفت و بانکها بودند که در تمام شرایط مکمل هم بودند .حالا که وضع نفت خراب شده بهترین موقع برای ضربه زدن به این بازوی ج.ا یعنی بانک هاهست. خالی کردن تمام حسابهای پس انداز و جاری در یک زمان موثرترین روش میتونه باشه. هر ایرانی اگر بطور متوسط در یک روز فقط 100.000 تومان از حسابش بکشه ،رقمی بدست میاد حدود هفت هزار میلیارد تومان یا هفت میلیون دلار .اگه قبوض آب و برق و تلفن و.. رو هم بهش اضافه کنیم ببینید چه رقمی میشه !!!حالا اگه این پول رو فقط دو ماه از چرخه بانکی که دست حکومت هست خارج بشه ضربه بزرگی خورده .این از موثر ترین و کم هزینه ترین راههای نافرمانی مدنی هست واونهایی که هم تا حالا می خواستند ولی نتونستند کاری بکنند میتونند بزرگترین ضربه رو به پیکره مفلوک رژیم بزنند. همکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم .از همه اعضا خواهش میکنم به پاس گرامی داشت خون تمامی شهدای راه آزادی این کامنت رو توی سایتهای دیگه هم بگذارن و یک روز رو برای آغاز این حرکت تعیین کنند.
دوشنبه 19 مرداد 1388

golf persia - ایران - شیراز
. با هم میشه مثل ماه درخشید. میشه به زمین ستاره بخشید. با هم میشه تو روزای ابری . از گم شدن خورشید نترسید. با هم میشه آفتابو صدا کرد. خاکو معتبر مثل طلا کرد. با هم میشه سنگ بی صدا رو. با ناز ترانه آشنا کرد. با هم پشت ما کوهه . نمیترسیم نمی افتیم نمی بازیم. این آواز نمیمیره تا وقتی که . هم آوازیم. بتازه غصه تا میخواد بتازه. نسازه روزگار با ما نسازه. شب و روز طعنه دشمن دوباره. بباره از در و دیوار بباره. با هم پشت ما کوهه . نمیترسیم نمی افتیم نمی بازیم. این آواز نمیمیره تا وقتی که . هم آوازیم.گو گوش
دوشنبه 19 مرداد 1388

kamia1 - المان - کلن
این الهام شوهر همون فاطئ خانم که به احمقئ نامه داده ?ههههههههههههههههه ا خدا چقدر خندیدم..
دوشنبه 19 مرداد 1388

xabrisham - ایران - اسلو
ایول لا به مردم
دوشنبه 19 مرداد 1388

SIMIN61 - ایران - تهران
رسول صدرعاملی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اون که خیلی وقته مرحوم شده
دوشنبه 19 مرداد 1388

persian_diamond - ایران - تهران
من فقط موندم توی اعتماد به نفس اینا ...عجب رویی دارن!!!.
دوشنبه 19 مرداد 1388

مبین.رشت - ایران - رشت
روح شهدای آزادی،عزیزان مصطفی کیا رستمی،علیرضا نوجوان 12ساله،کیانوش آسا،امیر جوادی لنگرودی،محسن روح الامینی،علیرضا داوودی،حسین اختر زند،میثم عبادی؛آرمان استخری پور،ترانه موسوی،رامین قهرمانی،سهراب اعرابی،اشکان سهرابی و سایر شهدای جنبش آزادی شاد باد،روحتان با علی (ع)محشور باد،به یقین در روز قیام امام زمان(عج)شماها نیز بر خواهید خواست!
دوشنبه 19 مرداد 1388

vahid964 - ایران - تهران
خاک تو سر اون زن روسپی صفتت بکنم مرتیکه دیگه همینه این دولت انتری نژاد هر جا بره مردم حسابشو می رسن خود کرده را تدبیر نیست
دوشنبه 19 مرداد 1388

mehditm - ایران - تهران
سه سوت مانده به له کردن خامنه ای زیر پایمان. اندکی صبر سحر نزدیک است
دوشنبه 19 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.