بی نظمی در نخستین تمرین تیم ملی فوتبال

بی نظمی در نخستین تمرین تیم ملی فوتبال

تمرینات تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در دیدار تدارکاتی مقابل بوسنی و هرزگوین امروز صبح در حالی زیر نظر افشین قطبی شروع شد که بسیاری از نفرات دعوت شده به اردو غایب بودند. تمرینات قرار بود طبق برنامه از پیش تعیین شده ساعت 30/10 صبح شنبه آغاز شود اما تنها 13 ملی پوش خودشان را به زمین چمن کمپ تیم های ملی رساندند. قطبی به همراه دو دستیارش بازیکنان حاضر را تمرین می دهند. پس از لحظاتی مجتبی جباری هم از راه می رسد. او دقایقی را با قطبی به گفت وگو می پردازد، سپس به سمت پارکینگ کمپ تیم های ملی می رود و با سوار شدن بر اتومبیل لکسوس شاسی بلندش محل تمرین را ترک می کند. دقایقی بعد میثاق معمارزاده دروازه بان پرسپولیس از راه می رسد. او هم با لباس شخصی است. توجیه او برای غیبت در تمرین شنیدنی است. معمارزاده می گوید خبر نداشته تمرین امروز صبح برگزار می شود و در مطب پزشک از طریق اخبار صدا و سیما اطلاع پیدا کرده است. نفر بعدی فرزاد آشوبی است. او هم همان حرف ها را در مورد بی اطلاعی از زمان تمرین تکرار می کند و کنار میثاق معمارزاده می نشیند.

عقربه ها ساعت 40/11 را نشان می دهند که محمد نصرتی و آرش برهانی هم به کمپ تیم های ملی می رسند. آنها با لباس شخصی تنها در 15 دقیقه پایانی تمرین شرکت می کنند. در این بین دیالوگ افشین قطبی و آرش برهانی در نوع خود شنیدنی است. سرمربی تیم ملی رو به برهانی می گوید؛ «کجا بودی، چرا نیامدی؟» لحن قطبی موقع طرح این پرسش نشانی از جدی بودن قضیه ندارد. به همین خاطر است که برهانی خنده یی تحویل سرمربی می دهد و در پاسخ، حرف هایی در مورد بی اطلاعی از زمان برگزاری تمرین به زبان می آورد. وقتی تمرین تمام می شود خبرنگاران سراغ محمد نصرتی می روند و از او دلیل تاخیرش را می پرسند. مدافع تیم ملی در پاسخ می گوید؛ «فکر نمی کردم تیم ملی صبح تمرین داشته باشد. دیشب به منصور پورحیدری زنگ زدم که موبایل او در دسترس نبود. بازی ما هم در شهرستان برگزار می شد و به همین خاطر رسیدنم به کمپ تیم های ملی طول کشید.» خبرنگاران که از پاسخ نصرتی متعجب شده اند می پرسند مگر بازیکن تیم ملی خبر ندارد پورحیدری دیگر سرپرست تیم نیست؟ او در پاسخ می گوید؛ «البته فدراسیون به باشگاه مان اعلام کرده بود که من به تیم ملی دعوت شدم، اما چون تیم مان باخت و بازی مان در شهرستان بود، باشگاه به من دیر اطلاع داد. همیشه وضعیت همین طور بوده، البته حالا کمی بهتر شده است.» خبرنگاران به ناچار سراغ افشین قطبی می روند تا از او در مورد این بی نظمی آن هم در نخستین روز تمرین سوال بپرسند. سرمربی تیم ملی با همان خونسردی همیشگی یک بار دیگر تاکید می کند باید در مسائلی نظیر «وجود نظم» پیشرفت داشته باشیم. قطبی در ادامه اضافه می کند؛ «موضوع بسیار ساده یی است. فدراسیون فوتبال به من گفت پس از دعوت بازیکنان، برای باشگاه ها نامه یی ارسال شده و در آن مشخص شده تمرینات تیم ملی چه زمانی شروع می شود. معتقدم فوتبال ما نیاز به پیشرفت در نظم دارد. اگر از بیرون زمین نظم وجود داشته باشد میوه اش را در داخل زمین می بینیم. ما در این جزییات به پیشرفت نیاز داریم. در کادر فنی درباره مسائل مختلفی صحبت کردیم و می خواهیم همه چیزمان حرفه یی باشد.»

قطبی؛ لژیونرها دوشنبه می آیند

در ادامه خبرنگاران به مسائل جاری تیم ملی می پردازند و از قطبی در مورد تمرینات می پرسند. سرمربی تیم ملی پس از تبریک روز خبرنگار به حاضران در پاسخ می گوید؛ «بازیکنان در حال حاضر در مرحله بدنسازی هستند. به همین خاطر سعی کردیم تمرین امروز سبک باشد. با توجه به این مساله که بازیکنان در دو روز گذشته بازی داشته اند، در تمرین امروز برای آنها برنامه سبکی را در نظر گرفته ایم. خوشبختانه آنها با روحیه بالایی در تمرین حاضر شدند. بازیکنانی هم که در بیرون از تهران بازی داشته اند، عصر به ما اضافه خواهند شد.» پرسش بعدی در مورد زمان انتخاب سرپرست تیم است. افشین قطبی در پاسخ می گوید؛ «من نظرم را به فدراسیون فوتبال اطلاع داده ام. قطعاً حضور سرپرست می تواند کمک زیادی کند. سرپرست می تواند شخصیت اش را به تیم وارد کند و حتی پشت پرده می تواند هماهنگی های لازم را به وجود بیاورد.» قطبی همچنین در مورد انتخاب و معرفی یک دستیار ایرانی که قرار بود به کادر فنی اضافه شود، می گوید؛ «نباید چندان در این مورد عجله کنیم. ما زمان زیادی نیاز داریم و می خواهیم گزینه های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم و بعد از آن در مورد انتخاب دستیار ایرانی تصمیم گیری کنیم.» سرمربی تیم ملی درباره زمان حضور لژیونرها در اردوی تیم می گوید؛ «لژیونرهای حاضر در امارات در اردوهای تیم شان شرکت دارند. آنها به همراه لژیونرهای اروپایی از روز دوشنبه در تمرینات تیم ملی حاضر می شوند.» قطبی در پایان از دعوت سه بازیکن جدید به اردوی تیم ملی خبر می دهد. این سه بازیکن که ظاهراً پس از درخشش در مسابقات هفته نخست لیگ برتر توجه سرمربی تیم ملی را به خود جلب کرده اند به دلیل قطعی شدن غیبت مجتبی جباری و احسان حاج صفی در بازی مقابل بوسنی به اردو اضافه می شوند. هادی نوروزی، مجتبی زارعی و حسن اشجاری سه بازیکنی هستند که توسط قطبی به تمرینات تیم ملی فراخوانده شدند.

حاشیه قدیمی دو دروازه بان

از دیگر نکات قابل توجه تمرین امروز رویارویی وحید طالب لو و سیدمهدی رحمتی بود. اختلاف این دو دروازه بان که از زمان حضور همزمان در استقلال شکل گرفت پس از بازی روز جمعه استقلال و سپاهان و اظهارنظر رحمتی در مورد طالب لو وارد فاز جدیدی شد. پس از بازی روز جمعه، رحمتی با اشاره به قرآنی که طالب لو در طول مسابقات با خود به همراه دارد در مورد دروازه بان استقلال گفته بود او با سحر و جادو دروازه خود را بسته نگه می دارد. البته این اولین باری نیست که رحمتی درباره طالب لو چنین حرفی به زبان می آورد. صبح امروز این دو دروازه بان در حالی زیر نظر پیت بیوتر به تمرین پرداختند که سردی روابط بین آنها محسوس بود. رحمتی در بیشترین دقایق تمرین سراغ میثاق معمارزاده رفت و با او خلوت کرد. وحید طالب لو هم در گفت وگو با بعضی رسانه ها نسبت به سخنان دروازه بان سپاهان واکنش نشان داد. او در این مورد می گوید؛ «اهل سحر و جادو نیستم، بلکه اعتقاداتی دارم که به آن پایبندم. چیزی که من به همراه دارم و درون دروازه می گذارم یک جلد قرآن است که باعث می شود قوت قلب بیشتری بگیرم. همه می دانند که من سال هاست قرآن خود را درون پارچه یی قرار می دهم و داخل دروازه می گذارم.» طالب لو در ادامه با کنایه به رحمتی می گوید؛ «البته یک بار با این وجود چهار گل خوردم و استقلال بازنده شد. چرا آن روز سحر و جادو نبود، اما حالا که سپاهان را شکست داده ایم، پای سحر و جادو وسط می آید؟» وحید طالب لو و سیدمهدی رحمتی تا روز پنجشنبه هفته جاری در تیم ملی کنار هم خواهند بود.

ملی پوشان امروز عازم بوسنی می شوند

ملی پوشان کشورمان پس از دو جلسه تمرین صبح و عصر امروز، فردا صبح عازم بوسنی می شوند تا در یک دیدار دوستانه مقابل تیم ملی فوتبال این کشور صف آرایی کنند. این بازی روز چهارشنبه همین هفته یعنی 21 مرداد ساعت 15/23 به وقت تهران برگزار خواهد شد. مسابقه دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و بوسنی در تقویم «روز فیفا» ثبت شده است.

abadani - ایران - آبادان
این تیم ملی ایران نیست . تیم جمهوری اسلامیه - هر فوتبالیستی هم که بره توش بازی کنه خائنه - و یه روز باید جواب پس بده -
یکشنبه 18 مرداد 1388

ali1348 - ایران - تهران
دیشب تو خواب یک خرس قطبی امامه به سر دیدم که تیم ایران را تو حوضه علمیه تمرین میداد.
یکشنبه 18 مرداد 1388

victorsiamak - بلژیک - بروکسل
اقای قطبی یه بار با شانس سلام صلوات اون پرسپولیس به مربی گری تو قهرمان شد و اگر ان ثانیه های اخر گل نمیزد معلوم نبود چه القاب زشت بهت نسبت داده میشد وبعد شدی امپراطور و در دل ان مردم بزرگوار جا گرفتی ولی در هر حال اونائی که باید حمایتت میکردند نکردند و خودت گذاشتی قبل از پایان نیم فصل رفتی حالا بر گشتی و تومراسم تحلیف اون قاتل هم شرکت میکنی امدی اضاع تیم ملی را درست کنی نه عزیز جان خانه از پای بست ویرانست اقی قطبی این اعتباری که داری از سرعزت این مردم بزرگوارهست پس لطف کن و با روحیات و عواطفشان بازی نکن که باز پس گرفتن این اعتبار برایشان انقدرها سخت نخواهد بود دیدی در این مدت اخیر چه بلای به سر رژیم اوردند مرگ بررژیم جمهوری اسلامی
دوشنبه 19 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.