کشتار خانوادگی مرد ایرانی در منهتن امریکا

کشتار خانوادگی مرد ایرانی در منهتن امریکا

یک مرد ایرانی ساکن نیویورک به خاطر اختلافات خانوادگی، دختر و مادرزنش را کشت و پس از تیراندازی به همسرش به زندگی خود پایان داد. این جنایت روز جمعه به وقوع پیوست و پلیس جنایی نیویورک اکنون امیدوار است با بهبودی همسر قاتل به جزییات این جنایت پی ببرد.

تیراندازی

ساعت 30/12 ظهر روز جمعه صدای شلیک چند گلوله در خیابانی در 20 مایلی شرق منهتن شنیده شد و اهالی وحشتناک و سراسیمه با مرکز 911 تماس گرفتند تا از واقعه یی خونین خبر بدهند. «آمبرین سالن»- یکی از اهالی محل- می گوید؛ من صدای شلیک سه گلوله را شنیدم. آن زمان در کوچه بودم. به شدت ترسیدم. از وحشت دست و پایم می لرزید. دوان دوان به داخل خانه رفتم. دنبال موبایلم گشتم و با 911 تماس گرفتم. نمی دانستم چه اتفاقی افتاده است فقط امیدوار بودم خون به پا نشده باشد.

یکی دیگر از همسایه ها نیز می گوید؛ من مردی را دیدم که یک ساک ورزشی در دست داشت. او وارد یک خانه شد و دقایقی بعد صدای تیراندازی آمد.

پس از گزارش اهالی محل خودروهای پلیس و آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و منطقه جرم با نوارهای زردرنگ محصور شد تا ورود و خروج ممنوع شود و آثار جرم از بین نرود.

کشف اجساد

کارآگاهان وقتی وارد خانه شدند خود را در برابر صحنه یی دلخراش دیدند. خون در و دیوار را پوشانده و جسد مردی وسط هال افتاده بود. کمی آن طرف تر جنازه یک زن مسن قرار داشت و یک زن و دختر دیگر مجروح و غرق در خون در بخش دیگر خانه نقش بر زمین شده بودند. آن دو هنوز نفس می کشیدند و برای زنده ماندن آنها امیدهایی وجود داشت. به همین خاطر مجروحان به سرعت به بیمارستان انتقال یافتند. پزشکان به محض دیدن پیکرهای نیمه جان بیماران اعلام کردند نمی توان کار زیادی برای آنها انجام داد. اصابت چندین گلوله و خونریزی شدید زن و دختر نوجوان را تا یک قدمی مرگ پیش برده است.

هنگامی که پزشکان از اتاق عمل بیرون آمدند خبر رضایت بخشی برای پلیس نداشتند. دختر نوجوان جان باخته بود و زن مجروح نیز در وضعیت وخیمی به سر می برد و امکان بازجویی از وی برای کشف حقایق این جنایت وجود نداشت.

بازرسی صحنه جرم

در حالی که هیچ یک از شاهدان نحوه رقم خوردن این کشتار را از نزدیک ندیده بودند و تنها بازمانده حادثه نیز قادر به تکلم نبود پلیس جنایی نیویورک ترجیح داد با بازرسی قربانگاه سرنخ هایی در این خصوص پیدا کند. در این مرحله هویت مقتولان فاش شد. تمامی قربانیان این حادثه ایرانی بودند. زن 66 ساله یی که در همان محل جان باخته بود بتول نام داشت و مادر هاله 40ساله- زن مجروح- و مادربزرگ ماندانا 17 ساله بود. مدارک هویتی نشان می داد مرد کشته شده نیز همسر هاله است. او 49ساله بود و محمد نام داشت. جنایت های خانوادگی که توسط ایرانیان رقم می خورد برای پلیس امریکا پرونده تازه یی نیست. کارآگاهان قبلاً نیز چنین مواردی را دیده بودند و تجربه به آنها ثابت کرده بود معمولاً این قتل عام ها به خاطر اختلافات زناشویی به وقوع می پیوندد اما این بار هنوز علت کشتار فاش نشده بود و پلیس قبل از هر چیز باید جانی یا جانیان را شناسایی می کرد. کشف یک قبضه سلاح کنار پیکر محمد این فرضیه را پیش کشید که مرد ایرانی همسر، دختر و مادرزنش را به گلوله بسته است. این احتمال زمانی قوت گرفت که متخصصان بررسی صحنه جرم و پزشکی قانونی اعلام کردند به تک تک قربانیان چند تیر شلیک شده اما محمد فقط هدف یک گلوله قرار گرفته است. این تیر از فاصله بسیار نزدیک به شقیقه مرد 49ساله اصابت کرده بود و این نشان می داد محمد پس از یک کشتار تمام عیار به زندگی خودش نیز پایان داده است.

انگیزه جنایت

به این ترتیب نام محمد به عنوان عامل جنایت در پرونده ثبت شد اما هنوز ابهامات زیادی وجود داشت. مرد میانسال با چه انگیزه یی همسر خود را که یک پزشک است هدف خشم خود قرار داده و چرا مادر زن و دخترش را کشته است؟ کارآگاهان برای پاسخ دادن به این سوالات چاره یی نداشتند جز اینکه زندگی خانوادگی زوج ایرانی را واکاوی کنند. آنها متوجه شدند محمد و هاله از مدت ها قبل با یکدیگر اختلاف داشتند. درگیری آنها بر سر چه موضوعی بود؟ پلیس نتوانست به آن پی ببرد اما تا همین اندازه اطلاعات به دست آمده فاش کرد درگیری های خانوادگی زن و شوهر آن دو را به پایان راه رسانده بود و آنها از 18 ماه قبل جدا از هم زندگی می کردند و اخیراً به این نتیجه رسیده بودند که طلاق مهم ترین گزینه است. ظاهراً هاله بیش از شوهرش به جدایی اصرار داشت. در این بین دختر 17ساله آنها نیز از مادر جانبداری می کرد و این مادر و دختر به همراه بتول اخیراً خانه یی را که جنایت در آن رخ داد اجاره کرده بودند تا زندگی مستقلی را شروع کنند.

اطلاعات به دست آمده توسط پلیس به این چند نکته محدود شد و اکنون کارآگاهان امیدوار هستند پزشک ایرانی از مرگ نجات یابد و جزییات بیشتری را از علت اقدام جنون آمیز شوهرش بازگو کند. البته تیم درمانی اعلام کرد ه این امید چندان به واقعیت نزدیک نیست و هر لحظه احتمال دارد هاله به چهارمین مقتول این پرونده تبدیل شود.

saharrr - امریکا - فلوریدا
ووای بااااز آبرومون رفت :(((
شنبه 17 مرداد 1388

SAMAN DAR BE DAR - انگلیس - منچستر
حتما خانوم دکتر به شوهرش خیانت کرده اونم فرستادش اون دنیا چون اکثر زنهای ایرانی ازادی رو با خیانت اشتباه میگیرن.
یکشنبه 18 مرداد 1388

shahruz28 - انگلیس - لندن
SAMAN DAR BE DAR - انگلیس - منچستر. میتونئ بجای اکثر از واژه بعضی ها استفاده کنی !!!
یکشنبه 18 مرداد 1388

mehrab fallah - کانادا - تورنتو
البته انگیزه مشخص نیست ولی در مورد خیانت و بی مسئولیتی خیلی از خانومای ایرانی که میان اینجاها و اینکه ازادی رو با بی قیدی اشتباه میگیرن کاملا با دوست عزیزمون سامان از منچستر موافقم.
یکشنبه 18 مرداد 1388

iran-azad - ایران - تهران
یکی رو می شناسم توی لس آنجلس زندگی می کنه مهندس ساختمانه و کارمند شهرداری بوده چند سال پیش به بیماری لاعلاج مبتلا شد از شهرداری اومد بیرون و بعد از مدتی هم زنش ازش طلاق گرفت و دختر بیست ساله اش هم رفت پیش مادرش الان فقط ماهی یکبار می تونه دخترش رو ببینه البته دختره هم زیاد تمایلی به دیدنش نداره و بیشتر موقع ها سر قرار نمی آد این موضوع خیلی عذابش می ده الان توی یه خونه اجاره ای با حقوق سوشیال زندگیشو می گذرونه من چون اینا رو خوب می شناسم اینو می گم توی ایران پیوند های محکم فامیلی و نابرابری جنسیتی و عدم حمایت های قانونی از زن باعث شده خانواده ها به این راحتی متلاشی نمی شوند در هر حال این قتل عام خانوادگی نشان از خلق و خوی مردمی دارد که بعد از سالها در سرزمین جدید هنوز با هویت ایرانی خود درگیرند البته قتل فوتبالیست مشهور آمریکایی توسط دوست دختر ایرانی اش (ساحل کاظمی) هم قابل تامل است
یکشنبه 18 مرداد 1388

atena10 - ایران - تهران
سامان جان در ب در ؛ لطفا خ... شو(انجمن زنان) ببین اون آقا چکار کرده که بعد از 17 سال خانم تقضای طلاق کرده؛ لزومی نیست هر مطلبی میشه و توی سایت می گذارند تو نظری بدی
یکشنبه 18 مرداد 1388

nirvana20 - کانادا - تورنتو
سمندر بی در انگلیس منچستر.
دست شما درد نکنه هموطن عزیز اقلا بلانسبتی چیزی این همه زن ایرانی می آیند خارج از کشور پا به پای شوهرانشان کار میکنند بچه داری میکنند خانه داری میکنند بخدا این قضاوت منصفانه نیست . لطفا تجدید نظر کنید . به امید آزادی وطنمان .
یکشنبه 18 مرداد 1388

garfild - ایران - تهران
SAMAN DAR BE DAR - انگلیس - منچستر دوست عزیز من با نظر شما مخالفم - وقتی 2 تا آدم از بنیان با هم متفاوت باشند 100 سال هم که مثلا زندگی کنند باز جدا می شن - خیانت یک دلیل از 100 دلیل جدای می تونه باشه
یکشنبه 18 مرداد 1388

zendeh bad iran - انگلستان - منچستر
SAMAN DAR BE DAR - انگلیس - منچستر . گل گفتی . باهات موافقم.
یکشنبه 18 مرداد 1388

babre mazand - هلند - امستردام
SAMAN DAR BE DAR - انگلیس - منچستر . چرا شما و من همیشه از جانب اکثر انسهانها حرف میزنیم ؟چرا ما هنوز یاد نگرفتیم که قضاوت بی جا نکنیم اگه یه اقایی هم میمرد این وسط از طریق زنش شما میگفتین حتما این اقا زیر سرش بلند شده بود وخانم کارشو تموم کرد یا دوباره میگفتین خانم زیر سرش بلند شده . بس کنین دیگه صورت خوشی نداره این حرفها
یکشنبه 18 مرداد 1388

niloochi - المان - دوسلدورف
دوستان عزیز لطفا کمی عمیقتر به این جور مسائل نگاه کنید و بیخودی تقصیر رو به گردن مردان یا زنان نندازید.کسانی که سالها با رد و رنج در غربت زندگی کردند باید بدونند که بیشتر این فجایع به خاطر تحمل سختیهای غربته نداشتن حمایتهای روحی و عاطفی کمبود روابط خانوادگی و فامیلی و.... مقصر اصلی این غاصبان جنایتکار هستند که اکثر ما رو اواره از وطن کردند.
یکشنبه 18 مرداد 1388

paria_e - بلزیک - بروکسل
بعضی مردهای ایرانی حتی زمانی هم که میرند اروپا باز هم نمیتونند خوی عربیه اسلامیشونو تغییر بدهند .فکر میکنند اروپا هم مثل ایرانه که هر طور بخوان با زن و بچه هاشون برخورد کنند.وقتی میبینند قانون در اروپا نمیذاره هر کاری دلشون میخواد بکنند دست به چنین حماقتهایی میزنند.حالا اگر اون خانم به هر دلیلی نخواست با شوهرش زندگی کنه باید کشته بشه.واقعا جای تاسفه
یکشنبه 18 مرداد 1388

n.shina - المان - المان
اقای در به در . بقیه جوابتو دادن.کافی و وافی.فکر کنم یه خانم بدجوری دست رد به سینه ات زده.
یکشنبه 18 مرداد 1388

Fereschteh - المان - هامبورگ
من میگم شوهره طبق معمول میخواسته مرد سالاری کنه، دیده تو آمریکا نمیشه جونش به لبش رسیده همه رو کشته.
یکشنبه 18 مرداد 1388

civilization - امریکا - واشینگتن
paria_e - بلزیک - بروکسل . دوست عزیز چرا هر کار خلاف یا جنایتی که مرتکب میشویم ویا گرفتار حکومت های دیکتاتور وفاشیست می شویم جرا کتاهش را گردن دیکران از قبیل انکلیس امریکا ترک عرب چین وماچین می اندازیم؟ فکر نمی کنید که همین افکار خودخواهانه و فاشیستی باعث این همه عقب ماندگی هاست
یکشنبه 18 مرداد 1388

paria_e - بلزیک - بروکسل
civilization - امریکا - واشینگتن دوست عزیز اول برو قوانین عربی اسلامی را که در ایران توسط ملایان ترویج میشود را مطالعه کن بعد متوجه میشی که باعث عقب افتادگیه مردم ایران چیه.در ضمن حکومت ایران حکومت اسلامیه نه چیزه دیگه.در عربستان و خیلی از کشورهای عربی هم حکومت اسلامی هست.
یکشنبه 18 مرداد 1388

civilization - امریکا - واشینکتن
paria_e - بلزیک - بروکسل . . دوست عزیزم من هیچ دفاعی از اسلام و یا هیچ دین دیگری نکردم. بلکه حرف و منطق من این است که بدون اهانت به نژاد یا دین دیگران راهکارهایی که عقب افتادگیمان را جبران کند پیداکنیم . دین فقط یکی از عوامل است . فاکتور های دیگرهم هستند .
دوشنبه 19 مرداد 1388

paria_e - بلزیک - بروکسل
civilization - امریکا - واشینکتن دوست گرامی بزرگترین فاکتور دین است .در اینجا لازم میبینم گفته مخترع بزرگ توماس ادیسون را نقل کنم.بحث و جدل کردن با کسى که به جاى تعقل و خردگرایى، دین را انتخاب کرده، مانند تجویز دارو به بدن یک مرده است. در ضمن قصد من توهین به هیچ مذهبی نیست بغیر اسلام و علتش هم اینه که این مذهب از بدو ورودش به ایران مردم ایران را دچار عقب افتاگی کرد.زندگیه زنان زیادی را تباه کرد.هیچ وقت به سنگسار فکر کردی هیچ وقت به قوانینه اسلامی در مورد زنان فکر کردی.
دوشنبه 19 مرداد 1388

civilization - امریکا - واشینگتن
paria_e - بلزیک - بروکسل . دوست خوبم مثل اینکه کارمون داره به دعوا میکشه ! لول. ولی باز تکرار می کنم که سگ زرد برادر شغاله . دین خوب وجود خارجی ندارد. جنایات اسلام را بعینه میبینیم ولی سوزاندن دانشمندان در قرون وسطی توسط مسیحیت چی ؟ زنده بگور کردن مزدکیان بدست زرتشت خودمان چی ؟و...و...و.. ما نیازمند اموزش بیشتر هستیم . خیلی تخیلی فکر میکنیم وهمین باعث می شود دیگران جلو بیفتند و مابدتر از در جا زدن صدها و بلکه هزاران سال عقب تر برویم . زمان منتظر مانخواهدشد.
دوشنبه 19 مرداد 1388

paria_e - بلزیک - بروکسل
civilization - امریکا - واشینگتن دوست گرامی احترامه متقابل هیچ وقت کارو بدعوا نمیکشونه. من همینطور که به هیچ مذهبی بغیر اسلام توهین نمیکنم طرفداری هم نمیکنم .اما باز هم صورت مسله رو پاک کردی.هیچ میدونی علتی که دیگران جلو افتادن و ما عقب چیه. ریشه این همه ظلم و ستم به مردم ایران کجاست. همون فاکتور اصلی ....مذهب.و مذهبی که در حال حاضر ایران به ورطه نابودی کشانده اسلامه نه مذهبی دیگر.
دوشنبه 19 مرداد 1388

armin2006 - ب - ب
دوستان گرامی از اینکه بیشتر مردهای ایران مردسالار هستند هیچ شکی نیست. این را حالا میخواد اسلام اورده باشه یا هر دین دیگری. این اتفاق 1400 سال پیش افتاده و تمام شده. ولی این تک تک مردها هستند که هنوز مردسالاری را یه جورایی زنده نگه میدارند. بیاییم یاد بگیریم که عادات بد را از خودمان دور کنیم. مرد سالاری در حال حاضر هیچ ربطی به مذهب نداره چون نمونش پدر و برادر زنم هستند که هیچ ادم مذهبی هم نیستند و مردسالارند. ولی حالا یه بدبختی جدید هم پیدا شده که اون هم زنسالاری و یا بهقول مردسلارها زن ذلیلی میباشد. به هر حال مرگ بر دیکتاتور.
پنج‌شنبه 22 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.