هشدار عفو بین الملل به افزایش بی سابقه اعدام ها در ایران

هشدار عفو بین الملل به افزایش بی سابقه اعدام ها در ایران

در طی ۵۰ روز گذشته بیش از ۱۱۵ نفر در ایران اعدام شده اند

سازمان حقوق بشری عفو بین الملل نسبت به افزایش شدید اعدامها در ایران ابراز نگرانی کرده است.

سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای اعلام کرده است به دنبال انتخابات ریاست جمهوری در ایران و تحلیف محمود احمدی نژاد، تعداد اعدام ها در این کشور افزایش شدید و نگران کننده ای پیدا کرده است.

ایرین خان، دبیر کل عفو بین الملل، در این بیانیه که روز جمعه منتشر شد گفته است تنها در طی ۵۰ روز بیش از ۱۱۵ نفر در ایران اعدام شده اند که به طور متوسط دو اعدام در روز است.

او اضافه می کند: "این روند حتی در مقایسه با روند همیشه بالای اعدامها در ایران هم بسیار بالاست."

بر اساس این بیانیه از ابتدای سال ۲۰۰۹ تا انتخابات ۱۲ ژوئن، حداقل ۱۹۶ اعدام در ایران انجام شده که این کشور را پس از چین در رده دوم اعدام کنندگان در جهان قرار می دهد.

ایرین خان تاکید می کند سرکوب های خشونتبار معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران نه تنها باعث کاهش نقض حقوق بشر در سایر ابعاد جامعه ایران شده، بلکه بر عکس به آن دامن زده است.

عفو بین الملل معتقد است که تعداد واقعی اعدام ها در ایران قطعا بیش از رقمی است که رسانه ها و حکومت رسما اعلام کرده اند.

بر اساس بیانیه این سازمان، جرم بیشتر اعدام شدگان، قاچاق و یا جرائم دیگر مربوط به مواد مخدر اعلام شده و اکثر آنها مرد و بین سنین ۲۰ تا ۵۰ سال بوده اند.

عفو بین الملل گفته است حکومت ایران اسامی کلیه اعدام شدگان را منتشر نکرده و برای نمونه هویت هیچ یک از ۲۴ نفری را که در روز ۵ اوت در زندان رجایی شهر کرج اعدام شده اند، اعلام نشده است.

ایرین خان در بیانیه عفو بین الملل، ایران را متهم کرده که با نقض فاحش قوانین بین المللی، اعدام شدگان را از محاکمه عادلانه محروم کرده است.

وی با اشاره به تقاضای اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مبنی بر توقف جهانی اعدام ها از مقام های ایران خواسته است به تعهدات بین المللی خود در زمینه حقوق بشر عمل کنند.

farshad711 - امریکا - سن دیگو -کالیفرنیا
سازمان عفو بین‌الملل باید اقدام کنه نه اینکه هشدار بده،اینها ۳۰ ساله که مردم رو میکشن،.
شنبه 17 مرداد 1388

parvaz39 - آلمان - هامبورگ
در ادامه پیشنهاد، باطوم خوردن و تلّفات مظلومانه کافیه. برای دفاع از خودمون این لینک رو حتما ببینید و اطلاع رسانی کنید. https://www.youtube.com/watch?v=MZoJQ9v0m78
شنبه 17 مرداد 1388

parvaz39 - آلمان - هامبورگ
سبزها برای تکرار «نماز جمعه سبز» مهیا شوند؛ حماسه‌ای بزرگتر از حماسه‌ی اول!. حضور هاشمی در نمازجمعه این هفته قطعی شد
شنبه 17 مرداد 1388

arian1 - ایران - ابادان
جوانان ایران زمین بدست خون اشامان ومزدوران عربی هر روز بنامهایی مثل قاچاقچی اعدام وشکنجه می شوند به زودی باید این چوب های دار را برای خامنه ایی وپسر قاتل او و دیگر مزدوران اسلامی بنا کرد
شنبه 17 مرداد 1388

garfild - ایران - تهران
اینها تعهد حالیشون نیست که تو اعدام قانون اینه که اگه شخص بعد از پائین آوردن از حلقه دار علائم حیات در اون دیده شد نباید دیگر کشته شود و ازاد است ولی بارها شده که باز بدبختارو بالا کشیدن و کشتن اینها کثافت تر از این هستن که به چیزی هم که ادعا می کنن عمل کنن / مرگ بر حکومت اسلامی
شنبه 17 مرداد 1388

مهرتابان - ایران - تهران
لطفا یک نفر بگه این سازمان عفو بین الملل کارش چیه یا این سازمان حمایت از حقوق بشر چه کاره اند ؟این همه هموطنهای ما در خارج از کشور اعتراض کردند و این همه مردم جلوی دفتر سازمان ملل جمع شدند ظاهرا هیچ اتفاقی نیفتاد فقط کهریزک رو بستند و جاش یکی دیگه می سازند و زندانیهاش هم به جاهای دیگه منتقل شدنددر واقع کهریزک فضا و امکانات کافی برای شکنجه بیشتر و اعتراف گیری های هیجانی تر نداشته .فقط خودمون می توانیم با کمک هم و توکل به خدا از این سیاهچال نجات پیدا کنیم .به امید پیروزی حق بر باطل.
شنبه 17 مرداد 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
مهرتابان - ایران - تهران . عزیز این سازمانها فقط حرف می زنند.و بخش نامه امضا می کنند.تا به امروز 100ها هزاز نفر اعدام شده اند.و اینها فقط اخطار می دهند.این سازمانها در رابطه با ایران اطلاعات دقیق دارند.که در ایران چه خبر است.از سازمان ملل کرفته تا امنستی.و عیره فقط حرف می زنند.
شنبه 17 مرداد 1388

nazanin 2009 - ایران - ارومیه
این هشدارهاتون فقط به لای جرز دیوار میخوره.تابلوعه که شما هم از این بیناموسها دفاع میکنین وگرنه این ادمکشهای جنایتکاررو خیلی وقته محکوم کرده بودین..دیگه به هیچ کسی جز خوده مردم امیدی نیست.مردم بدونید اینها هم کاسه لیسه این چلاق هستند که اینها بدونه هیچ واهمه ای از کسی به جنایتاشون ادامه میدند اب از ابم تکون نمیخوره
شنبه 17 مرداد 1388

parviz1 - انگلستان - کترینگ
این بیناموسها چون با کمبود جا در زندانها مواجه شدن دارن ملت را فوری میفرستن بالای دار.خدا ازشون نگذره.سازمان حقوق بشری عفو بین الملل که هیچ غلتی نمیتونه بکنه و فقط جرف مفت.از قدیم میگفتن که.کس نخوارد پشت من جز ناخن انگشت من.ما ملت باید چاره دیگری بکنیم.
شنبه 17 مرداد 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
30 سال است این سازمان هشدار و......کشک.... در شورش 1357 چون مسئله ی کمربند سبز اسلام ننگین بر علیه شوروی ادمخوار بود و محتوی منافع غرب!!!!هر هشداری کوبنده و موثر اکنون چون بقای ملایان قاتل است فقط یک نمایش. بله ایرانی که در ظلمات تاریخ منشور حقوق بشر کورش باعث افتخارش بود اکنون سرامد در جنایت دزدی اختناق و اعدام....مرگ بر ملا و اسلامش که ام الفساد است.
شنبه 17 مرداد 1388

punisher - ایران - شیراز
هسدار چه فایده ای داره /// مگه اینا حالیشون ه که هی شما هشدار میدین .......؟؟؟!!!!! اقدام کنید دیگه ....
شنبه 17 مرداد 1388

saharrr - امریکا - فلوریدا
وووای فقط خدا کنه اون 24 نفر اعضای جنبش سبز نبوده باشن :(( بهش فکر میکنم سردرد میگیرم
شنبه 17 مرداد 1388

sina0111 - ایران - تهران
مرگ بر هر چی دیکتاتوره. اگه تو آمریکا یه پلیس یه مجرم بزنه یه هفته تو ایران صداو سیما مانوره حقوق بشر میده. این از اوضاع خودش. برا خودم متا سفم. حیف ایران که به دست این عوضیا افتاده!!!!!!!!!!!!!!!!!
شنبه 17 مرداد 1388

khaneyeh parsian - ایران - شیراز
عفو بین اللملل هم نشسته فقط هشدار میده.مگه اینا ادم هستند که هشدار حالیشون باشه؟دارن مردم رو تیکه پاره میکنند اینا نشستند هی هشدار میدند.چند تا ادم بیگناه دیگه باید اعدام بشه که بفهمید حقوق بشر اصلا تو ایران نیست.در سازمان ملل و عفو بین الملل رو باید گل گرفت اگه وارد عمل نشند.
شنبه 17 مرداد 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
bluestar - ایران - تهران . اکنون یک حدیث از قران تازی پرستان صادر کند.
یکشنبه 18 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.