هاله سحابی دختر عزت الله سحابی را در میدان بهارستان با ضرب وشتم دستگیر کردند

هاله سحابی دختر عزت الله سحابی را در میدان بهارستان

با ضرب وشتم دستگیر کردند

گویا نیوز : هاله سحابی دختر مهندس عزت الله سحابی از فعالان زنان و عضو مادران صلح ایران را در میدان بهارستان با ضرب وشتم دستگیر کردند. به گفته شاهدان عینی یک لباس شخصی با تی شرت راه راه طوسی سرمه ای که راه های پهن داشت و شلوار جین وکلاه کپی به او حمله کرد.

ابتدا مردم هاله سحابی را از دست مامور نجات دادند. بعد چند مامور لباس شخصی دیگر با همان هیبت اقدام به پاشیدن گاز فلفل به طور مستقیم در چشم و صورت مردمی که او را نجات داده بودند کردند به طوری که چند نفر از صدمه وارد شده نمی توانستند ببینند. صورت کسانی که گاز فلفل خورده بودند قشری از پودر نارنجی رنگ پوشانده بود و درد بسیار شدیدی داشتند.
هاله سحابی را به زور از دست مردم درآوردند و با باتوم به سرش زدند به طوری که سرش شکافت و خون آمد بعد او را سوار یک ماشین پژو یشمی رنگ به شماره ل ۷۴ل۲۸۲ ایران ۳۳ کردند. در ماشین یک زن با مانتو و روسری نشسته بود که وقتی مردم باز خواستند در ماشین را باز کنند در ماشین را از تو قفل کرد.
شاهدان عینی از دستگیری جند نفر دیگر هم یه همین شکل گزارش می دهند.


«پیشانی خونین هاله سحابی، نشان از ضرب و جرح داشت»

هاله سحابی، دختر عزت‌الله سحابی و از فعالان ملی مذهبی

رادیو فردا : هاله سحابی از فعالان حقوق زنان و عضو مادران صلح ایران، بامداد چهارشنبه ۱۴ مرداد در میدان بهارستان تهران همزمان با برگزاری مراسم تحلیف محمود احمدی‌نژاد بازداشت شد. 

شاهدان عینی می‌گویند هنگامی که پلیس‌های زن، هاله سحابی ۵۶ ساله را بازداشت می‌کردند، سر او آسیب دیده و چهره او در اتومبیل خونین شده است و اتومبیلی او را به مکانی نامعلوم برده است.

هاله سحابی عضو »انجمن مادران صلح»، دختر عزت‌الله سحابی فعال طیف ملی-مذهبی، نوه یدالله سحابی از بنیانگذاران «نهضت آزادی ایران» و وزیر مشاور دولت موقت انقلاب به ریاست مهندس مهدی بازرگان است.

فاطمه گوارایی، عضو شورای فعالان ملی-مذهبی، و از آشنایان خانم سحابی به پرسش‌های رادیو فردا در مورد بازداشت خانم سحابی پاسخ گفته است.

رادیو فردا: خانم گوارایی، بازداشت خانم سحابی در چه زمانی و چگونه صورت گرفت؟

فاطمه گوارایی: ما در لحظات اولیه صبح متوجه شدیم که این خبر انعکاس پیدا کرد که سرکار خانم سحابی بازداشت شده. از همان موقع تلاش کردیم که ببینیم نحوه رویداد چگونه بوده، تا در تماسی با خانواده سعی کردم که از جزییات اتفاق آگاه شوم. ساعت ۹:۳۵ صبح درهمان بدو رویدادهایی که در تجمع بهارستان رخ داده، ایشان بازداشت شد.

افرادی که در اطراف ایشان بودند، وقتی متوجه بازداشت ایشان شدند (با یک مقدار کشمکش و زدوخورد اندک هم همراه بوده) وارد عمل شدند که از بازداشت ایشان ممانعت کنند. اما به صورت اطرافیان گاز فلفل استفاده کردند. در نتیجه آنها نتوانستند اقدامی انجام دهند. خانم‌های دیگری که در صحنه بودند تلاش کردند.

ایشان را سوار یک پژوی یشمی رنگ کرده بودند، که شماره‌اش هم الان توسط همان افراد داده شده و از طریق خانواده هم دارد این مسئله پیگیری می‌شود. مشخصات و شماره ماشین به مراکز مربوطه داده شده و گفته شده که ایشان توسط سرنشینان این ماشین به زور سوار شده و برده شده. [اطرافیان] تلاش کردند که ایشان را از ماشین خارج کنند، متوجه شدند کسانی که در آن ماشین سوار بودند، زنان پلیس بودند.

به هر حال خانم سحابی توسط آن ماشین به همراه آن سرنشینان و ماشینی که به همراه آن دو ون پلیس هم وجود داشته، از محل خارج می‌شود. تا این لحظه هم خانواده در مراجعاتی که به مراکز مربوطه داشته، مثل کلانتری بهارستان، پلیس امنیت و نیروهای دیگری که درگیر این قضایا هستند، هیچگونه اطلاعی از ایشان به دست نیاورده‌اند.

این درست است که سرشان با ضربه باتوم آسیب دیده؟

شاهدانی که در آنجا بودند دیدند که صورت ایشان توی ماشین قدری خونین است. یعنی از قسمت سر خونی بوده و البته خود ایشان هم درخواست کرده که سایرین مداخله نکنند مبادا باعث بازداشت سایرین شود. ولی پیشانی خونین ایشان دیده شده که حکایت از ضرب و جرح داشته و ضربات دست نمی‌تواند قطعاً موجب خونریزی شود. قاعدتاً باید با چیز سخت‌تر از آن اصابت کرده باشد، یا به سر ایشان ضربه خورده باشد.

اتفاقی آنجا بودند یا اینکه برای اعتراض به برگزاری مراسم تحلیف آقای احمدی‌نژاد رفته بودند میدان بهارستان؟

تا آنجا که من اطلاع دارم امروز مردم ایران، شاید اکثریت قریب به اتفاق، همینطوری به همه جا نمی‌روند. این روند را قبول ندارند، سعی می‌کنند با حضور در اینگونه برنامه‌ها اعتراض خود را نشان دهند، من خودم از خانم سحابی مستقیماً این را نشنیده‌ام، بنابراین نمی‌توانم به نیابت از سوی او بگویم که آگاهانه به آن محل رفتند یا در حال عبور بودند. ولی حضور در آن صحنه و در آن مکان و در آن ساعت هم تصادفی نمی‌تواند باشد.

پس خبری هم در مورد اینکه آیا فعالیت ایشان در همراهی با عده دیگری بوده، مثل جمعیت مادران صلح که ایشان عضوی از آن هستند، ندارید، نمی‌توانید تأیید کنید که متشکل بوده؟

به احتمال زیاد می‌شود حدس زد که در صحنه افراد دیگری هم از جمع مادران صلح بودند. ولی با این شرایط امنیتی که بر کشور حاکم است، شاید صلاح این نباشد که اسامی‌شان مطرح شود یا حضورشان رسماً قطعیت داده شود. ما به اندازه کافی این روزها از زنان و مردان و جوانان‌مان داریم. همانطور که اطلاعات به این دقیقی از نحوه بازداشت و شخصیت ایشان و وضعیت بازداشت و غیره به این سرعت در اختیار سایت‌ها قرار گرفته، نشان دهنده این است که ایشان تنها نبوده و با دوستان و همفکرانشان بودند.

خانم هاله سحابی یکی از مبارزان قدیمی ایران است از قبل از انقلاب سوابق مبارزاتی داشتند، همینطور بعد از انقلاب. منتسب به یک خانواده بسیار اصیل و مبارز در ایران هستند. در  این اواخر هم بعد از تشکیل مادران صلح در تمامی مناسباتی که مادران صلح داشتند، ایشان بسیار حضور زنده‌ای داشتند. در عین حال ایشان عضو رسمی شورای فعالان ملی مذهبی هستند.

بنابراین ما هرگونه اتفاقی را که برای ایشان بیافتد، دست اندرکاران را مسئول می‌دانیم. باتوجه به اینکه تاکنون هم مسئولیت بازداشت ایشان را برعهده نگرفته‌اند. تا آنجایی هم که من از خانواده شنیده‌ام، ایشان بیماری قند دارند. ما به نمایندگی از طرف خانواده ملی-مذهبی یا فعالان زن و یا حتی مادران صلح بخواهیم بگوییم ما مسئولیت جانی خانم سحابی را مستقیماً بازداشت‌کنندگان می‌دانیم. هر اتفاقی برای ایشان بیافتد، باید پاسخگو باشند.

bluestar - ایران - تهران
. فَقَالُوا عَلَى اللَّهِ تَوَکَّلْنَا رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِلْقَوْمِ الظَّالِمِینَ. گفتند: «تنها بر خدا توکل داریم؛ پروردگارا! ما را مورد شکنجه گروه ستمگر قرار مده!. «یونس/85»
جمعه 16 مرداد 1388

kamia1 - المان - کلن
bluestar - ایران - تهران, دوست عزیز خدا هم از دست این ایادئ عاجز شده و نمیدونه باید چکار کنه.مواظب خودتون باشین و سعئ کنید دست این وباشها نیفتین, شاید بهترین کار این باشه, همه که به تظاهرات میرین لباساتون و تیپ خودتونو شبیه لباس شخصیها کنید که نتونن تشخیصتون بدن!!!!! بعد گیج میشن و نمیفهمن کی خودئ!! حتئ ممکنه که خودشون هم به جون هم بیافتن...
جمعه 16 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
kamia1 - المان - کلن . راستش اوایل دو بار رفتم تظاهرات انقدر وحشیگری و کشتار دیدم که حالم بد شد و ترسیدم دوباره برم. دیگه هم نرفتم. فقط همین قدر بگم آمار شهدا خیلی بیشتر از اونیه که حتی غیر رسمی اعلام شده
جمعه 16 مرداد 1388

غلام امارات - امارات - بحرین
باسلام خدمت دوستان اینها بخاطر حکومت فاسد خامنه ای است که پسر خمینی وایت الاه طالقانی کشت که بتونه حکومت بکنه /
جمعه 16 مرداد 1388

pouriya - ایران - رودسر
kamia1 - المان - کلن . البته مطئنم که bluestar - ایران - تهران لازم نداره که تیپ شو تغییر بده.. در واقع این تنها یک شوخی بود و بس ولی kamia1 - المان - کلن مورد مهمی را بهش اشاره کرد ولی بایستی مواظب بود که نتیجه عکس ندهد. منظورم احتمال کتک خوردن از نیروهای مردمی.
جمعه 16 مرداد 1388

Democratic-Iran - امریکا - نیویورک
مرگ بر خامنه اى جلاد.
جمعه 16 مرداد 1388

Aryan33 - انگلیس - لندن
bluestar - ایران - تهران. خواهش میکنم از جملات عربی برای صداقت حرفتان استفاده نکنید خیلی بسیجی بازیه. اگه قران رو دوست دارئ واسه خودت بخون .
جمعه 16 مرداد 1388

paradisemail - ایران - کرمان
این نشاندهنده مرگ خامنه ای و ذلت انها است که از ترس به کشتار و زدن مردم روی اورده اند
جمعه 16 مرداد 1388

souroosh - ایران - ساری
تاوان سنگینی در راه است. وعده خدا حق می باشد.تیر برق ها خود را برای میزبانی از جنایتکاران حکومت ظلم و ستم اماده کنید.هر چند که جوانی من و نسل هم قطاران من در این حکومت ستمکار بر باد رفت ولی زلزله خون خواهی ما روزی به رقص در خواهد امد.سبزیم که از نسل بهاران هستیم - پاکیم که از تبار باران هستیم. دور است ز ما تن به مذلت دادن - ما وارث خون سربداران هستیم.
جمعه 16 مرداد 1388

مبین.رشت - ایران - رشت
بسم الله الرحمن رحیم . رئیس کمیته مجلس برای پیگیری وضعیت بازداشت شدگان استعفا داد: بنظر اینجانب علت این استعفا بدین دلیل بود که اکثر شهدا توسط لباس شخصی ها به قتل رسیده اند و لباس شخصی ها کسانی نیستند جز ماموران سازمان حفاظت اطلاعات که این سازمان نه مهر دارد و نه یونیفرم مخصوص و تما می این افراد مجهز به هرگونه سلاح میباشندو بطور مستقیم زیر نظر علی خامنه ای کار میکنند و دستورات خود را از ایشان میگیرند،با توجه به موارد فوق آقای کاظم جلالی خوب میدانسته که اگر این پرونده را قبول کند با دستگیری اطلاعاتی ها و گرفتن اعتراف از آنها در نهایت به ریشه اصلی دستور دهنده و عامل این کشتار که همان علی خامنه ای میباشد خواهد رسید بنابر این ایشان ترجیح دادند استعفا دهند و این در حالی است که احمدی نژاد سعی بر آن دارد تا کاظم جلالی را به سمتش باز گرداند.
جمعه 16 مرداد 1388

Alireza88 - ایران - تهران
ایرانیان سرافراز در مسابقات لیگ اعلام کنید ما سرمربی خائن به ملت را برای تیم ملی کشور عزیزمان نمی خواهیم
جمعه 16 مرداد 1388

مبین.رشت - ایران - رشت
آیت الله امامی کاشانی نیز در بیانات خود گفتند که پایه های ولایت فقیه متزلزل گشته،لذا از امام زمان(عج) در خواست نمودند تا هر چه زودتر ظهور نمایند من در جواب خواسته ایشان از امام زمان(عج) میگویم که آقای کاشانی مگر امام زمان(عج) در هنگام شروع غیبت---ی به مردم و یاران خویش و یا اصلا به خود شما گفته اند که در زمان سست شدن پایه های حکومت دیکتاتوری علی خامنه ای که در مقابل ریختن خون جوانان معصوم سکوت کرد و جنایات خود را بر زبان نیاورد ظهور خواهند کرد من با یقین به شما خواهم گفت که حتی اگر این حکومت کاملا نابود شود امام زمان(عج) بخاطر این حکومت ظهور نخواهند کرد!شاید فکر کنید من حرف پوچ میزنم اما حرف من با گذشت زمان اثبات خواهد شد وخواهید دید که تا پایان عمر حکومت فعلی ایران امام زمان(عج) ظهور نخواهند کرد این حرف مرا بیاد داشته باشید چرا که زمانی احتمال ظهور در این زمان امکان پذیر بود که زمینه ظهور از طرف حاکمین این حکومت فراهم بیاید لذا در حکومتی که رهبری آن خود بطور مستقیم در کشتار افراد بیگناه که نمونه اش نوجوان 12 ساله است نقش داردو بخاطر حفظ منافع شخصی خویش سکوت میکند و از ظالمین نیز حمایت میکند،هیچ تضمینی برای سلامت امام زمان(عج) از دستان علی خامنه ای و احمدی نژاد نیست،
جمعه 16 مرداد 1388

آسید مهدی - ایران - تهران
اصلا این اقا زاده هارو باید همشونو اعدام کرد فکر میکنه چون بابا سحابیه باید هر غلطی خواست بکنه
جمعه 16 مرداد 1388

pouriya - ایران - رودسر
Aryan33 - انگلیس - لندن. در مورد ستاره آبی با شما موافقم.
جمعه 16 مرداد 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
Aryan33 - انگلیس - لندن . با نظر شما گاملا موافق هستم.
جمعه 16 مرداد 1388

Iranie Azade - آلمان - هامبورگ
اونى که باید اعدام بشه تویى آسید مهدی، که مطمئن باش میشى. به امید آنروز......
جمعه 16 مرداد 1388

kamia1 - المان - کلن
pouriya - ایران - رودسر, دوست خوبم این پیشنهاد اگه همگانئ بشه, تشخیص براشون سخته..به قول معروف گ...ز پیچ میشن.منو بببخش بخاطر سبکئ کلام...
جمعه 16 مرداد 1388

مبین.رشت - ایران - رشت
آیت الله امامی کاشانی نیز در بیانات خود گفتند که پایه های ولایت فقیه متزلزل گشته،لذا از امام زمان(عج) در خواست نمودند تا هر چه زودتر ظهور نمایند من در جواب خواسته ایشان از امام زمان(عج) میگویم که آقای کاشانی مگر امام زمان(عج) در هنگام شروع غیبت---ی به مردم و یاران خویش و یا اصلا به خود شما گفته اند که در زمان سست شدن پایه های حکومت دیکتاتوری علی خامنه ای که در مقابل ریختن خون جوانان معصوم سکوت کرد و جنایات خود را بر زبان نیاورد ظهور خواهند کرد من با یقین به شما خواهم گفت که حتی اگر این حکومت کاملا نابود شود امام زمان(عج) بخاطر این حکومت ظهور نخواهند کرد!شاید فکر کنید من حرف پوچ میزنم اما حرف من با گذشت زمان اثبات خواهد شد وخواهید دید که تا پایان عمر حکومت فعلی ایران امام زمان(عج) ظهور نخواهند کرد این حرف مرا بیاد داشته باشید چرا که زمانی احتمال ظهور در این زمان امکان پذیر بود که زمینه ظهور از طرف حاکمین این حکومت فراهم بیاید لذا در حکومتی که رهبری آن خود بطور مستقیم در کشتار افراد بیگناه که نمونه اش نوجوان 12 ساله است نقش داردو بخاطر حفظ منافع شخصی خویش سکوت میکند و از ظالمین نیز حمایت میکند،هیچ تضمینی برای سلامت امام زمان(عج) از دستان علی خامنه ای و احمدی نژاد نیست،
جمعه 16 مرداد 1388

مبین.رشت - ایران - رشت
آقای امامی کاشانی من به شما با اطمینان میگویم که امام زمان(عج)در چنین حکومت ظالمی که سلامتی ایشان پس از ظهور توسط رهبری و احمدی نژاد در خطر است ظهور نخواهند نمود،برای چند لحظه منطقی باشید و ببینید چه کسی دروغ میگوید،چه کسی جنایت میکند و خون بیگناه را میریزد،چه کسی واقعآ به خدا ایمان حقیقی دارد،چه کسی از دین برای منافع دنیایی اش بهره نمیگیرد،آنگاه همه اینها را کنار هم بگذارید و قضاوتی علی پسندانه کنید،قضاوتی که خدا از آن خشنود باشد و روح امام راحل از آن شاد،شما اگر به مرکز آمار ایران بروید و در مورد مواردی که احمدی نژاد آمار آنها را در مناظره تلویزیونی نشان داد بنگرید خواهید دید که احمدی نژاد یا در تعریف واقعی آمار صحیح دست برده و یا تمامی آمار ها را از خود ساخته است،من یقین دارم اگر امام زمان ظهور کنند احمدی نژاد بزرگترین دشمن ایشان خواهند بود برای این مورد هم دلیل دارم که گفتنش طولانی است،در پایان و جمع بندی مطالب فوق خطاب به مومنین واقعی و آنهایی که پیرو واقعی امام خمینی بودند نه آنهایی که به حرف مثل احمدی نژاد میگویند پیرو راه امامیم اما در عمل مسیر دیگری را میپیماید
جمعه 16 مرداد 1388

مبین.رشت - ایران - رشت
به همه آنان که بسیجی واقعی یعنی آن بسیجی که مد نظر امام خمینی(ره)بود،خطاب به همه مسلمانانی که مسیر اسلام ناب محمدی را میروند و دین را بخاطر ریاست و منافع مادی قبول نکرده و دین را بخاطر حقیقت وجودی آن پذیرفته اند میگویم که آقایان: ولایت علی خامنه ای باطل و حرام است و تبعیت از ایشان از مورخه 15 مرداد سال هزارو سیصدو هشتادو هشت گناه کبیره میباشد،در حال حاضر 600 نفر از بازداشتی های اخیر در زندان اوین بسر میبرند که تمامی آنها در بند اطلاعت سپاه بسر میبرند،امام زمان آگاه هستند که علی خامنه ای قصد داشتند تا پسرشان بعنوان مرجعیت پذیرفته شوند و بعد از علی خامنه ای پسرش مجتبی جانشین پدرش شود؛در حال حاضر احمدی نژاد دستور نابودی همه معترضین را داده و موسوی و رفسنجانی شاخ و برگشان زده شده و علی خامنه ای سعی بر آن دارد تا ظرف 2ماه آینده تمامی این نا آرامی ها را خاموش نماید،با توجه به اطلاعات اینجانب خانم سبحانی هم اکنون در دست نیروهای اطلاعاتی سپاه واقع در زندان اوین هستند،همچنین چند نفر از افرادی که در وزارت کشور کار میکردند بدلیل افشای برخی اطلاعات محرمانه بازداشت شده اند،از نام بردن اسامیشان معذورم.
جمعه 16 مرداد 1388

Nazar sang - هلند - امستردام
آسید مهدی - ایران - تهران . . تو و برادران عربت رو زنده به گور خواهیم کرد. جای شماها که با سید شروع میشه توی همون ....دونیه!!!!! یهودیها شما و امثال شماها رو خوب شناختند و هر بلای که بر سرشون میارند حق مسلم اوناست (: مرگ بر خامنه ای بنگی و عنترش احمقی نژاد
جمعه 16 مرداد 1388

مبین.رشت - ایران - رشت
به همه آنان که بسیجی واقعی یعنی آن بسیجی که مد نظر امام خمینی(ره)بود،خطاب به همه مسلمانانی که مسیر اسلام ناب محمدی را میروند و دین را بخاطر ریاست و منافع مادی قبول نکرده و دین را بخاطر حقیقت وجودی آن پذیرفته اند میگویم که آقایان: ولایت علی خامنه ای باطل و حرام است و تبعیت از ایشان از مورخه 15 مرداد سال هزارو سیصدو هشتادو هشت گناه کبیره میباشد،در حال حاضر 600 نفر از بازداشتی های اخیر در زندان اوین بسر میبرند که تمامی آنها در بند اطلاعت سپاه بسر میبرند،امام زمان آگاه هستند که علی خامنه ای قصد داشتند تا پسرشان بعنوان مرجعیت پذیرفته شوند و بعد از علی خامنه ای پسرش مجتبی جانشین پدرش شود؛در حال حاضر احمدی نژاد دستور نابودی همه معترضین را داده و موسوی و رفسنجانی شاخ و برگشان زده شده و علی خامنه ای سعی بر آن دارد تا ظرف 2ماه آینده تمامی این نا آرامی ها را خاموش نماید،با توجه به اطلاعات اینجانب خانم سبحانی هم اکنون در دست نیروهای اطلاعاتی سپاه واقع در زندان اوین هستند،همچنین چند نفر از افرادی که در وزارت کشور کار میکردند بدلیل افشای برخی اطلاعات محرمانه بازداشت شده اند،از نام بردن اسامیشان معذورم.
جمعه 16 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
Aryan33 - انگلیس - لندن . 1400 سال پیش که قرآن نازل شد بسیج کجا بود؟
جمعه 16 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
Aryan33 - انگلیس - لندن . چرا شما بین اسلام و بسیج نمیتونید تفاوت قائل بشید؟ چشمتون رو باز کنید. از یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان دنیا فقط 65 میلیون در ایران زندگی میکنند و از این تعداد فقط 3 میلیون نفر عضو بسیج هستند. تازه از این 3 میلیون نفر شاید فقط 50000 نفر موافق این خشونتهای دولتی باشند. تعداد زیادی به خاطر کاهش سربازی و بیمه و.. عضو بسیج شدند
جمعه 16 مرداد 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز
bluestar - ایران - تهران. 50000، پنجاه هزارتا از ۳ میلیون . پس بقیه چه میکنند که سکوت کردند؟ . مفتخوری تا کی تازی زاده های تازی پرست؟. آیا میدانید شرم و ننگ چیست؟
شنبه 17 مرداد 1388

manenarenji - المان - اسن
بیبینم ... مهدی باز تو ور ور کردی بیچاره اونی که اعدام میشه تویی گ..ه اونم با دستای خودم بزار وقتش بشه حالیت میکنیم.
شنبه 17 مرداد 1388

shahram khosh maram - ایران - تهران
آسید مهدی - ایران - تهران . دوست عزیز. خوشحال میشوم نظر شما را به ویژه در مورد یکی از اقازاده ها یعنی اقای مجتبی خامنه ای بدانم. ایا نظرتان در مورد ایشان هم همین هست؟
شنبه 17 مرداد 1388

halloperser - المان - کلن
سید مهدی بخواب بابا ...تو اصلا اینجا چی میخوای برو تو وبلاگ کیهان کامنت بذار مزدور.
شنبه 17 مرداد 1388

bluestar - ایران - تهران
IranBozorgMehr - ایران - اهواز . اگه منظورت از تازی عربه من و هفتصد پشتم همگی فارس هستیم تا جایی که اطلاع داریم جنابعالی و همشهریهات عرب هستید و فرهنگ عربی دارید. مثلا همین الان طایفه گرایی به شدت در عربستان رواج داره مثل عربستان 1400 سال پیش
شنبه 17 مرداد 1388

kamia1 - المان - کلن
IranBozorgMehr - ایران - اهواز دوست عزیز به bluestar - ایران - تهران -اینجورئ نگو بچه خیلئ مودبئ و از اینها هم دل خوشئ نداره.
شنبه 17 مرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.